Eigenlijk is het best vreemd dat de meningen van sommige mensen worden afgebrand, terwijl het toch eigenlijk gewoon om (het herplaatsten en redden) van honden gaat? Dat ene dier in de hele wereld waarom wij elkaar HIER op dit forum allemaal gevonden hebben?
Je zou denken, welzijn, gezondheid, geluk en voorspoed voor elke hond, waar dan ook ter wereld zou voorop moeten staan, en bij elke hondenliefhebber, ongeacht het ras, of rasloos?
Dan maakt het toch geen flaus aus waar een hond vandaan komt, ALS er vanaf het moment dat het JOUW hond is maar goed voor gezorgt word? Ik bedoel, het zijn al zo vaak honden met een rot verleden die een 2e kans krijgen

Laat dan die 2e kans het belangrijkste zijn om je om te bekommeren?
Ook ik ben bezig met een hond uit Bulgarije. Is dat goed of fout? Dat bepaal ik zelf wel, en niemand die mij eraf praat. Het is bij mij een gevoelskwestie, en omdat ik juist dit soort hond zocht. Tjah, dat ik dan dat hondje in Nederland niet vind, so what?
We leven allemaal op dezelfde planeet hoor
Ja, deze hond uit Bulgarije wellicht naar Nederland halen geeft mij dan juist een extra goed gevoel, juist omdat buitenlandse opvangers het vaak vele malen slechter en zwaarder hebben, en veel kanslozer zijn om een baasje te vinden in het eigen land. Om welke reden dan ook.
Zoals ik al eerder zei, honden in een asiel hier in Nederland hebben het vele malen beter als honden in een buitenlands asiel.
Sowieso maken Nederlandse asielhonden veel meer kans op een adoptie door hoe wij met onze dieren omgaan. Ze zijn beter gehuisvest, worden beter verzorgt, beter gevoed, meer aandacht voor ze en ze worden meer onder de aandacht gebracht.
Natuurlijk hou ik ook de Nederlandse honden in de gaten, maar eigenlijk boeit het mij gevoelsmatig niet waar de hond vandaan komt.
Veel belangrijker is waar hij/zij terecht komt