Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jachthonden die echt werken

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

langehond1
Zeer actief

Re: Jachthonden die echt werken

Ongelezen bericht door langehond1 »

Met podenco's ja.

Een goede hond wordt dan een hond die zichzelf kan voorzien met muizen en ratten als er niks is en voor ons en zijn eigen gebruik groter wild vangt.

In die situatie moeten we wel een hoop comfort opgeven maar hondenwerk zullen we zeker zien.

L
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

langehond1 schreef:Met podenco's ja.

Een goede hond wordt dan een hond die zichzelf kan voorzien met muizen en ratten als er niks is en voor ons en zijn eigen gebruik groter wild vangt.

In die situatie moeten we wel een hoop comfort opgeven maar hondenwerk zullen we zeker zien.

L
Dan hoop ik maar dat tegen die tijd katten naar kip smaken, want dat is het enige waar Suus ogen als schoteltjes van krijgt (en wat hier in de buurt aan "wild" rondloopt). :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zelf vind ik het zielig om je hond aan te wakkeren op jacht om dat vervolgens een beetje zo nu en dan hobbymatig te gaan doen. De hond kan niet meer los en veel zgn werkhonden wonen in kennels om er tijdens wat hobbyen uit te komen. Nou jippie!
Daarom doe ik ook geen schapen met Eva bv. Ze zal het vast fantastisch vinden maar ik ga dat niet meerdere keren in de week enkele uren doen. Dus wat heeft die hond eraan om dat dan aan te wakkeren en daar de passie van de hond naartoe te sturen? Ik zie dat dus niet zo goed. Dat doe je 2 jaar of evt 10 jaar een keer in de week en dan heb je een hond die elke dag iets wil wat je niet gaat doen. Lekker dan.

Heel leuk bv om je windhond te laten jagen. Maar ga je dat dan 3 keer in de week doen of beter nog vaker? Of zou een whippet gelukkiger zijn als hij gewoon los kan en elke dag naar het strand of bos mag? Dat laatste denk ik zelf dus. :wink:
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Veenmug »

langehond1 schreef: En met jacht bedoel ik echt brakken of windhonden werk, niet beesten schieten en je hond als slaaf ze op laten halen.

L
Nee en nu alvast trainen door lange honden als koppel een haas te laten vangen en het gillende beest in tweeen te laten trekken. Ben ik toch blij met mijn opstotende, apporterende en nazoekende spaniel.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Veenmug schreef:
langehond1 schreef: En met jacht bedoel ik echt brakken of windhonden werk, niet beesten schieten en je hond als slaaf ze op laten halen.

L
Nee en nu alvast trainen door lange honden als koppel een haas te laten vangen en het gillende beest in tweeen te laten trekken. Ben ik toch blij met mijn opstotende, apporterende en nazoekende spaniel.
haha, laat je niet uit de tent lokken joh! Alsof het werk van spaniels (en ook van retrievers) neits voorstelt..
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Vind ik ook hoor, laat gaan. Elke hond zijn eigen discipline en de 1 niet beter als de ander
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

de gbgv is van alles thuis...

Ze kunnen zelfs vissen :LOL:

Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
chrico
Zeer actief

Tssssss altijd baas boven baas :LOL:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Vooral tot halverwege blijven kijken, zoooo schattig hahaha

Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
chrico
Zeer actief

:LOL: slim stampertje :LOL:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Inge O schreef:
Suuz! schreef:Vooral tot halverwege blijven kijken, zoooo schattig hahaha

dat leek wel een afgericht konijn :80: :mrgreen: !
heerlijk filmpje haha, ik zag dat konijn dus echt zo voor me :

Afbeelding

aan de rand van het maisveld... braaf pupje, toe maar oefenen :LOL:
chrico
Zeer actief

:LOL: en dan bij zichzelf bedenken hoe dom die puppen zijn :LOL:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

laeken schreef:Zelf vind ik het zielig om je hond aan te wakkeren op jacht om dat vervolgens een beetje zo nu en dan hobbymatig te gaan doen. De hond kan niet meer los en veel zgn werkhonden wonen in kennels om er tijdens wat hobbyen uit te komen. Nou jippie!
Daarom doe ik ook geen schapen met Eva bv. Ze zal het vast fantastisch vinden maar ik ga dat niet meerdere keren in de week enkele uren doen. Dus wat heeft die hond eraan om dat dan aan te wakkeren en daar de passie van de hond naartoe te sturen? Ik zie dat dus niet zo goed. Dat doe je 2 jaar of evt 10 jaar een keer in de week en dan heb je een hond die elke dag iets wil wat je niet gaat doen. Lekker dan.

Heel leuk bv om je windhond te laten jagen. Maar ga je dat dan 3 keer in de week doen of beter nog vaker? Of zou een whippet gelukkiger zijn als hij gewoon los kan en elke dag naar het strand of bos mag? Dat laatste denk ik zelf dus. :wink:
Ik denk dat je werken met de schapen niet kunt vergelijken met een hond die zelfstandig werkt want de schapendrijvers staan onder appèl en kun je dus sturen maar dat gaat me een jagende brak niet lukken, die doet waar hij zin in heeft ;-)
Sandra
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nanna schreef:
Kit schreef:
langehond1 schreef: Als er een echte crisis komt en wij mensen gaan knokken om eten zullen we zien aan welke honden we iets hebben.
L
Ik weet dat ik dan gebakken zit :mrgreen:
Ik ook. Al zal op een gegeven moment het konijn me m'n neus en oren uitkomen ;-)
"gadverdamme, alwéér konijn?"
Ik denk dat er tegen die tijd ook wel kippen en ander eetbaar gevogelte te vinden is :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

daywalker schreef:Zo jagen honden op zwijnen. Opgepast niet voor gevoelige kijkers
ik heb absoluut niets met jacht (ja op speeltjes :engel: ) maar ik vind dit filmpje best leuk
ik zie vanuit de pups eigenlijk alleen speel gedrag, oke ze trekken hem/haar ff aan de poot, maar dat deden de pups hier ook, mams en paps lopen er ook gewoon bij, ik denk dat als die echt gebruikt worden voor de jacht die ook wel dat jong beestje zouden pakken, ook de hond die op het laatste gewoon naast het zwijn ligt
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Inge O schreef:
vania schreef:
daywalker schreef:Zo jagen honden op zwijnen. Opgepast niet voor gevoelige kijkers
ik heb absoluut niets met jacht (ja op speeltjes :engel: ) maar ik vind dit filmpje best leuk
ik zie vanuit de pups eigenlijk alleen speel gedrag, oke ze trekken hem/haar ff aan de poot, maar dat deden de pups hier ook, mams en paps lopen er ook gewoon bij, ik denk dat als die echt gebruikt worden voor de jacht die ook wel dat jong beestje zouden pakken, ook de hond die op het laatste gewoon naast het zwijn ligt
ik denk ook dat dit als grapje bedoeld is, pups en big zijn duidelijk met elkaar opgegroeid.
eerst dacht ik, och zielig :jank:
maar toen moeders er bij kwam en het biggetje tegen het einde gewoon tegen de rug van de pup stond, vond ik het best wel "grappig"
ik zie redelijk was gelijkenissen met mijn hangbuikzwijn :LOL: voor het "rijden" :schrik: :LOL:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”