Miezemuis schreef:Ik was vandaag met Dushi op het hondenveld. Toen ik tegen een buurtgenootje met pup vertelde dat wij ook weer een pup krijgen. Vol trots vertel ik dat het een grote poedel is en alle info die ik verder heb. Komt er een vrouw bijstaan die, ongevraagd, aangeeft dat ze niet begrijpt dat iemand een poedel wil. Dat zijn zulke ouderwetse oudbollige honden, niets leuks aan.
Het enige dat ik kon uitbrengen was: poedels zijn niet ouderwets ze zijn RETRO![]()
Nou ja zeg, de volgende keer dta ik haar zie wil ik echt nog een snedige opmerking maken....
Ja. ff heel simpel gezegd zijn poedels ook "ouderwetse honden".
So what
Strakke spijkerbroeken zijn dan weer "ouderwets" en dan weer "hot" zo is het momenteel ook met de poedels (en ja ook "doodles")
Geeft toch niks. Mensen zeggen er volgens mij ook niet zo heel veel verkeerds mee.
Wij hadden "vroegah" bumpie (poedel) en "vroegah" was pakweg 30 jaar geleden. Toen zag je ze bijna op elke hoek wel lopen. Dat is al jaren niet meer. Althans, ik zie ze nog weinig. Ja, ik zie nu de laatse paar jaar weer "iets" meer poedels (ook weer niet denderend veel) en soms ook "doodles" dus ja. Ik denk dus idd wel dat je kunt zeggen dat het een ouderwets ras is, maar wel ehm ja "retro"
Denk trouwens ook dat BP voor wat het forum betreft daar ook wel iets aan "meehelpt"