Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lieve Luna aangevallen door Staffords

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Lieve Luna aangevallen door Staffords

Ongelezen bericht door Neeltje »

baika schreef:Je hebt het over extreme agressie, maar staffords worden hier juist op getest voordat je met ze mag fokken.
Het probleem zijn niet de staffords, maar de mensen die voor 100 euro een stafford willen.

En daarbij komt dan ook nog, als er geen plek is in NL voor staffords dan zijn er genoeg andere rassen die ook moeten verdwijnen.
Oke, ik weet verder niks van het fokbeleid van de stafford, is het zo dat men echt bezig is om de socialere staffs in te zetten bij de fok? Of is dat ook maar relatief?[/quote]

Daar is al heel wat jaren zo,
alleen zijn er helaas erg veel mensen die een staf of pitbull of noem maar op als statussymbool zien. Dit zijn dus die idioten en die kopen dus ook voor 100 euro een pup.
Hierdoor krijgen staffords een slechte naam.

Natuurlijk zijn ze vroeger gebruikt als vechthond, maar er zijn heel veel andere honden die daar ook voor gebruikt zijn.
Waarom alleen maar fitten op de staffords?
Er zijn zelfs heel veel rassen die vroeger gekruist zijn met de staffords, moeten al deze honden dan ook het veld ruimen?[/quote]

Omdat er wederom een bijtincident is geweest? En ja andere honden bijten ook, maar bij dit ras zijn de gevolgen wat groter..... of dodelijker of zo.......
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

luna2906 schreef:
Valerie schreef:Ik vind het belachelijk dat iedereen loopt te schreeuwen dat ze zo gevaarlijk zijn, gemuilkorft moeten worden, afgemaakt verboden en weet ik het wat nog meer terwijl je je honden zo makkelijk kunt beschermen. Zo moeilijk is het niet om een vast bijtende hond los te maken. Maar niemand wilt met een breakstick op zak lopen :pffff: Komt dat omdat je dat teveel moeite vind voor het leven van jouw honden? Of omdat het "staffordgevaar" toch niet zo groot is als sommige hier speculeren :wink:
Nee, het gaat er om (bij mij in elk geval) dat je ervan uit mag gaan dat iedere eigenaar zijn hond onder controle heeft (dus ook de eigenaren van een stafford).
(....) en ik verwacht van andere eigenaren dat als zij een bijtgrage hond hebben, zij ervoor zorgen dat de mijne niet gebeten wordt. En niet dat zij maatregelen nemen om de hond eventueel weer los te halen...
Da's allemaal heel leuk en aardig, maar in de praktijk werkt het zo niet.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

luna2906 schreef:
Valerie schreef:Ik vind het belachelijk dat iedereen loopt te schreeuwen dat ze zo gevaarlijk zijn, gemuilkorft moeten worden, afgemaakt verboden en weet ik het wat nog meer terwijl je je honden zo makkelijk kunt beschermen. Zo moeilijk is het niet om een vast bijtende hond los te maken. Maar niemand wilt met een breakstick op zak lopen :pffff: Komt dat omdat je dat teveel moeite vind voor het leven van jouw honden? Of omdat het "staffordgevaar" toch niet zo groot is als sommige hier speculeren :wink:
Nee, het gaat er om (bij mij in elk geval) dat je ervan uit mag gaan dat iedere eigenaar zijn hond onder controle heeft
dat is helaas een Utopia, ik ga daar nooit maar dan ook nooit van uit, en neem dan maar mijn eigen verantwoordelijkheid door of een blokje om te lopen of desnoods even te roepen of men zijn hond wil aanlijnen. Doet deze dat niet tja.. dan is het mij tot nu toe nog steeds gelukt de dans te ontspringen
En dit geld niet alleen voor bijtgrage honden maar ook van die stuiterbalhonden.
Afbeelding
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Aimee schreef:
amber81 schreef:
En waarom vindt jij dan wel niet dat zij gelijk heeft
moet je misschien mijn voorgaande eigen post effe lezen. Of al die vele voorbeelden die ik al gegeven heb. Ik word zoooooooooo moe van dat gewauwel iedere keer! Ik heb nooit last van al die engerds, die ervaringen heb ik gewoon niet. Wel bijvoorbeeld INCLUIS voorbeeld: met Border collies (besluipen mijn nepherders, die ozo gevaarlijk zouden zijn en boven alles heul vals, en dan het liefste van achter), witte haarballen (in alle formaten blijkt, zijn verzot op het maken van gaten en ritsen), jack russels (jump and bite), labs (trok laatst nog een mijn dochter dr oor aan gort) en teckels (enkels etc). Maar ik heb geen hekel aan ze hoor. Zijn ook niet allemaal zo. Maar dat leger enge hondenrassen: nooit dus.Nog nooit.
Het is toch altijd apart dat men de nukken van andere rassen, vergelijkt met een staff die een hond dood wil hebben.
Ja tuurlijk is een sluipende border irritant, een keffende teckel en een lompe labrador, maar het is toch niet te vergelijken met een hond die andere honden liever dood dan levend ziet....En binnen elk ras kunnen klootzakken zitten, maar zoals gezegd, die kans is gewoon beduidend kleiner, omdat ze nou eenmaal niet gefokt zijn om te vechten, iets waar de staff wel voor gefokt is.
Voorl blijven hangen in die sfeer hoor! Je doet je best maar. Voor mij persoonlijk geldt dat dus gewoon definitief niet. Als ik dan ooit zo'n moordmachine tegen zou komen en die bijt mijn hond, zeg je dan: 'zie je nou wel?'. Want al die andere honden (ik denk graag in 'honden' sorry, niet in 'rassen') vergeten we dan even, die die van mij naar het leven stonden. Ik denk die pluizenbol ook mijn Tara wel dood had kunnen bijten hoor, als ze de kans kreeg. Krijgt geen leiding, dat mormel, vindt ik nog zielig voor die haarbal ook. Het slaat gewoon nergens op, net als dat eindeloze gezeik over herders. Het is toch nooit goed joh, je wilde voorbeeld, die krijg je, maar je lult het weer lekker schoon. Prima hoor! :E:

Nog effe zeg; irritant daar maakt een hond geen schade mee, met keffen ook niet en met lomp zijn misschien soms. Maar daar heb ik het toch niet over? De collies die dat deden, hapten, enkelen zelfs flink en eentje ging het gevecht aan. DAARDOOR is mijn Tara hondagressief geworden. Heb ik tijden over mogen doen om dat weer op de rit te krijgen. En al die keffers (die witte haarbal van laatst was trwns twee keer zo groot als tara hoor, kan ik nauwelijks een keffer noemen maar goed!) hebben bij mijn biede honden en met Kazan ook nog wel, behoorlijke schades gemaakt, van krasje tot diep gat. En lomp gedrag? Die lab hing zo in het oor van mijn kind hoor! In alle gevallen had het te maken met de laconieke houding van de bazen, en o wat grappig kijk nou toch hoe bang jou grote valserd toch is van mijn mormel!

Dus wat nou een hond die een andere hond liever dood ziet? Hier is het gelijk verdeeld, ik kom alle rassen tegen van alle groottes en zogenaamde engtes. Jij wilt het gewoon niet horen. Zou jij zonder oor door het leven willen en zou je dan maar liegen dat het een staff was?

edit: jij hebt mijn eerste post in dit topic echt niet gelezen he? dat noem ik geen nukken hoor, acht wonden!
Laatst gewijzigd door amber81 op 04 jul 2011 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
baika
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): american stafforshire terrier, boston terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door baika »

Neeltje schreef:
baika schreef:Je hebt het over extreme agressie, maar staffords worden hier juist op getest voordat je met ze mag fokken.
Het probleem zijn niet de staffords, maar de mensen die voor 100 euro een stafford willen.

En daarbij komt dan ook nog, als er geen plek is in NL voor staffords dan zijn er genoeg andere rassen die ook moeten verdwijnen.
Oke, ik weet verder niks van het fokbeleid van de stafford, is het zo dat men echt bezig is om de socialere staffs in te zetten bij de fok? Of is dat ook maar relatief?
Daar is al heel wat jaren zo,
alleen zijn er helaas erg veel mensen die een staf of pitbull of noem maar op als statussymbool zien. Dit zijn dus die idioten en die kopen dus ook voor 100 euro een pup.

Natuurlijk zijn ze vroeger gebruikt als vechthond, maar er zijn heel veel andere honden die daar ook voor gebruikt zijn.
Waarom alleen maar fitten op de staffords?
Er zijn zelfs heel veel rassen die vroeger gekruist zijn met de staffords, moeten al deze honden dan ook het veld ruimen?[/quote]

Omdat er wederom een bijtincident is geweest? En ja andere honden bijten ook, maar bij dit ras zijn de gevolgen wat groter..... of dodelijker of zo.......[/quote]

Maar moet je het complete ras dan maar bannen?
Afbeelding
Wie wil op mij stemmen voor de Rabobank starter van de maand? Zie mijn website http://www.seeinternetmarketing.nl/2011/
Neeltje

Honden zonder boom gaat niet lukken, want dan moet je de broodfok weg zien te krijgen.

Maar van mij part, ja mag het. Als er te veel mensen niet fatsoenlijk met hun hond om kunnen gaan, dan maar niet. Maar wat beter zou helpen is er beter en grotere, zwaardere straffen uitdelen als er weer een ernstig bijtincident is geweest (gewoon voor alle honden) tot verbod tot honden houden aan toe. Misschien dat dat helpt.
baika
Vaste gebruiker
Contacteer:

Neeltje schreef:Honden zonder boom gaat niet lukken, want dan moet je de broodfok weg zien te krijgen.

Maar van mij part, ja mag het. Als er te veel mensen niet fatsoenlijk met hun hond om kunnen gaan, dan maar niet. Maar wat beter zou helpen is er beter en grotere, zwaardere straffen uitdelen als er weer een ernstig bijtincident is geweest (gewoon voor alle honden) tot verbod tot honden houden aan toe. Misschien dat dat helpt.
Voor alle honden?
Je bedoelt voor alle staffords?

Dit is onzin.

Zwaardere straffen ja, maar dan wel voor de honden die ook daadwerkelijk gebeten hebben en dan ook voor alle rassen.
De baasjes mogen dan van mij part ook een cursus opvoeding doen en mochten ze niet slagen, dan mogen ze helemaal geen hond meer.
Dit lijkt me wel een gepaste oplossing.
Afbeelding
Wie wil op mij stemmen voor de Rabobank starter van de maand? Zie mijn website http://www.seeinternetmarketing.nl/2011/
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Wat ontzettend klote zeg, hoop dat Luna snel weer de oude is :roos:

Ik begrijp trouwens prima dat je niet met een breakstick op zak gaat lopen zodat je een stafford van je hond af kan halen.
Maar bazen met staffords mogen van mij juist wel een breakstick mee nemen. Zou niet weten waarom je dat niet zou eigenlijk.
Het is een kleine moeite, en mocht jouw staff toch een hond grijpen dan heb je hem er zo af :19:
Neeltje

baika schreef:
Neeltje schreef:Honden zonder boom gaat niet lukken, want dan moet je de broodfok weg zien te krijgen.

Voor alle honden?

Dit is onzin.

Zwaardere straffen ja, maar dan wel voor de honden die ook daadwerkelijk gebeten hebben en dan ook voor alle rassen.
De baasjes mogen dan van mij part ook een cursus opvoeding doen en mochten ze niet slagen, dan mogen ze helemaal geen hond meer.
Dat zeg ik toch, alle honden, dus niet alle rassen, maar alle honden, ook de vuilnisbakkies.
baika
Vaste gebruiker
Contacteer:

Neeltje schreef:
baika schreef:

Voor alle honden?

Dit is onzin.

Dat zeg ik toch, alle honden, dus niet alle rassen, maar alle honden, ook de vuilnisbakkies.
Maar ik bedoel dan gelijk alle rassen.

Verder hou ik er nu over op, ga lekker mijn bed in.
Afbeelding
Neeltje

Denise. schreef:Wat ontzettend klote zeg, hoop dat Luna snel weer de oude is :roos:

Ik begrijp trouwens prima dat je niet met een breakstick op zak gaat lopen zodat je een stafford van je hond af kan halen.
Maar bazen met staffords mogen van mij juist wel een breakstick mee nemen. Zou niet weten waarom je dat niet zou eigenlijk.
Het is een kleine moeite, en mocht jouw staff toch een hond grijpen dan heb je hem er zo af :19:
Als jij weet dat jouw hond zo makkelijk een andere hond aanvalt, is het verantwoordelijker er voor te zorgen dat hij dit niet kan, dus een muilkorf om. Ik heb er niks aan als mijn hond aan gort wordt gebeten en je hem dan los krijgt met een breakstick. Slaat toch nergens op.
Neeltje

baika schreef:
Neeltje schreef:
baika schreef:
Voor alle honden?

Dit is onzin.

Maar ik bedoel dan gelijk alle rassen.

Verder hou ik er nu over op, ga lekker mijn bed in.
Dus de honden die dan niet tot een ras behoren mogen vrijuit bijten?? Daarom zeg ik honden. Want als jij alleen de rassen neemt, dan gaan die gekken weer honden kruisen en daarvoor zou dan de regel niet gelden. Kijk het soort dier is hond en daar vallen de rashonden onder en de vuilnisbakkies. Dus alle honden.
baika
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ja alle rassen(incl. vuilnisbakkies)
Volgens mij bedoelden we dus wel hetzelfde :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Aimee schreef:
Het is toch altijd apart dat men de nukken van andere rassen, vergelijkt met een staff die een hond dood wil hebben.
Ja tuurlijk is een sluipende border irritant, een keffende teckel en een lompe labrador, maar het is toch niet te vergelijken met een hond die andere honden liever dood dan levend ziet....En binnen elk ras kunnen klootzakken zitten, maar zoals gezegd, die kans is gewoon beduidend kleiner, omdat ze nou eenmaal niet gefokt zijn om te vechten, iets waar de staff wel voor gefokt is.
:hmmm: Nukken? Ken ook 'gewoon' DH's, een mastino en andere rassen die andere honden letterlijk afmaken.
En daar de kans toe krijgen.

Laat politie en justitie maar eens structureel met het opnemen van aangiftes en passende, duidelijke, vooraf vaststaande straffen aan de gang gaan.
Supernova
Zeer actief

Neeltje schreef:
Denise. schreef:Wat ontzettend klote zeg, hoop dat Luna snel weer de oude is :roos:

Als jij weet dat jouw hond zo makkelijk een andere hond aanvalt, is het verantwoordelijker er voor te zorgen dat hij dit niet kan, dus een muilkorf om. Ik heb er niks aan als mijn hond aan gort wordt gebeten en je hem dan los krijgt met een breakstick. Slaat toch nergens op.
Jij kunt wel vinden dat staffords maar gemuilkorfd moeten worden, maar denk jij nu echt dat dat altijd ook gebeurd?
Maar goed, dan moeten ze die breakstick maar lekker thuis laten want het slaat toch nergens op.
Dan weet je in ieder geval zeker dat je hond aan gort gebeten wordt.
dweysel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffordshire

Ongelezen bericht door dweysel »

Paulala schreef:Oh bah zeg wat heb ik een naar nieuws gekregen van een heel goede vriendin van mij.
Haar Westie Luna (waarmee Room en Juul een aantal maanden in 1 huis gewoond hebben) is aangevallen door twee Staffords.
Hoe het allemaal precies is gebeurd weet ik niet, ik was er niet bij.
Ze liepen ergens langs de kade (ze hebben een boot) en daar lag een andere boot met een gozer die twee Staffords bij zich had. De honden lagen niet vast en vlogen zo de boot af en vielen Luna met z'n tweeën aan!
Hoe het allemaal verder is gegaan weet ik niet, ik weet alleen dat de moeder van mijn vriendin haar hele armen blauw heeft geslagen op die honden.
Elke aanval van een hond is natuurlijk vervelend, alleen zoveel verschillende meningen over een post door een poster die het allemaal van horen zeggen heeft!
Neeltje

Denise. schreef:
Neeltje schreef:

Jij kunt wel vinden dat staffords maar gemuilkorfd moeten worden, maar denk jij nu echt dat dat altijd ook gebeurd?
Maar goed, dan moeten ze die breakstick maar lekker thuis laten want het slaat toch nergens op.
Dan weet je in ieder geval zeker dat je hond aan gort gebeten wordt.
Nee, anders waren al die bijtincidenten er niet en had Bartje nog geleefd. Maar het gaat er hierom dat iemand dat hier van het forum heeft gezegd, dat ze het maar altijd bij zich heeft voor het geval dat, nu had ik ergens de stomme illusie dat op zijn minst de mensen hier op dit forum verantwoord met hun honden bezig zijn, maar als ik dat zo lees, dan nee, dus niet.
Neeltje

dweysel schreef:
Paulala schreef:Oh bah zeg wat heb ik een naar nieuws gekregen van een heel goede vriendin van mij.
Haar Westie Luna (waarmee Room en Juul een aantal maanden in 1 huis gewoond hebben) is aangevallen door twee Staffords.
Ze liepen ergens langs de kade (ze hebben een boot) en daar lag een andere boot met een gozer die twee Staffords bij zich had. De honden lagen niet vast en vlogen zo de boot af en vielen Luna met z'n tweeën aan!
Hoe het allemaal verder is gegaan weet ik niet, ik weet alleen dat de moeder van mijn vriendin haar hele armen blauw heeft geslagen op die honden.
Elke aanval van een hond is natuurlijk vervelend, alleen zoveel verschillende meningen over een post door een poster die het allemaal van horen zeggen heeft!
Dat krijg je als er keer op keer hier berichten komen te staan over bijtincidenten.
Supernova
Zeer actief

Neeltje schreef: Nee, anders waren al die bijtincidenten er niet en had Bartje nog geleefd. Maar het gaat er hierom dat iemand dat hier van het forum heeft gezegd, dat ze het maar altijd bij zich heeft voor het geval dat, nu had ik ergens de stomme illusie dat op zijn minst de mensen hier op dit forum verantwoord met hun honden bezig zijn, maar als ik dat zo lees, dan nee, dus niet.
Dus een breakstick mee nemen is onverantwoord bezig zijn? :denken:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

dweysel schreef:Elke aanval van een hond is natuurlijk vervelend, alleen zoveel verschillende meningen over een post door een poster die het allemaal van horen zeggen heeft!
Haha,

Ja, als je hier iets neerzet waarin de woorden stafford of pit bull én aangevallen verwerkt zijn liggen ze hier een week lang te rollebollen.

En dan maakt het eigenlijk niet uit wat er verder in staat. :F:
Laatst gewijzigd door Wil de hond op 05 jul 2011 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Hier zie ik amper Staff's, maar als ik ze zou zien ga ik er met een hond met een grote boog omheen. En niet alleen Staff's trouwens, er zijn wel meer rassen die ik ''niet moet'' en daarom ontwijk. Allemaal leuk en aardig verder, maar ik waag mijn honden er niet aan, al beweren de eigenaren dat ze nog zo lief en leuk zijn. Een keer is genoeg immers en niet elke eigenaar weet wat hij heeft.

Overigens, als ik ineens moest wonen in een wijk waar het stikte van de Staff's en/of aanverwante hondagressieve honden, kocht ik echt geen breakstick maar nam ik andere maatregelen. Ik vrees alleen wel dat het baasje van de aanvallende hond dan absoluut niet blij met me zou zijn, maar ik ben tot veel in staat om mijn hond te laten overleven. Gewoon bij mij weghouden, dus. :19: Lijkt me ook niet zo moeilijk. Als je je hond niet in de hand hebt, moet je er wat aan doen, anders loop je het risico dat andere mensen de situatie oplossen en dan moet je niet zeuren over de gevolgen.

Ik ben het trouwens met eerder genoemde wel eens dat het juist de Staffeigenaren zijn die met die breakstick zouden moeten lopen, (en hem moeten leren GEBRUIKEN) niet het gemiddelde gezin met die leuke gezinshond. Veel mensen weten haast niets van honden, laat staan dat ze weten over de Staff en diens aanleg en wat een breakstick is en hoe hij werkt. Laat die verantwoordelijkheid dus AUB liggen waar hij hoort; bij de eigenaar van een hondagressieve hond.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

dagmar88 schreef: Da's allemaal heel leuk en aardig, maar in de praktijk werkt het zo niet.
EschaenStefanie schreef:dat is helaas een Utopia, ik ga daar nooit maar dan ook nooit van uit, en neem dan maar mijn eigen verantwoordelijkheid door of een blokje om te lopen of desnoods even te roepen of men zijn hond wil aanlijnen. Doet deze dat niet tja.. dan is het mij tot nu toe nog steeds gelukt de dans te ontspringen
En dit geld niet alleen voor bijtgrage honden maar ook van die stuiterbalhonden.
Als het een utoptie is en in de praktijk niet zo werkt, dan zal ons dorp wel niet bestaan? :U: Hier werkt het dus wel zo. Hier zijn zelden of nooit bijtincidenten en niet omdat de hondjes nou zo perfect zijn of omdat de eigenaren dat zijn. Nee, omdat mensen met bijtgrage honden of "risicohonden" hun hond onder controle houden. Zij het met een muilkorf, zij het op een andere manier. Either way it works.

Ik ben overigens niet tegen een break stick, ik denk alleen dat het niet nodig zou moeten zijn. Ik ken in ieder geval niemand die ermee loopt.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Hoe oud is jouw hond?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

oh ja joh? álle staffords? al die kenners ook he hier op HF. gelukkig weet ik niks van de staff...

wat een non discussie weer.

staat op elke pagina van het forum wel 3x :19:
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Altijd mooi zo een topicje over staffords..
Uiteindelijk draait het hele topic alleen nog maar erom hoe een erge kuthonden met kutkarakters en kut kaken het wel niet zijn.
Geniet ervan..
:E: :E:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Koel man ,een breakstick .
Zou een pistool ook zo stoer staan. :cool2:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

laatste bijtincident wat ik heb was met een russel x boomer. :pffff:

altijd en eeuwig dezelfde discussie hier. er word gebeten door een staff en gelijk worden de kutherders en andere rassen er bij gehaald. totaal nuttuloos als je het mij vraagt. dit incident ging over 2 staffs. als ik een topic plaats dat mijn dochter, ook al had ze verder weinig schade, werd gegrepen in haar gezicht door een russel x boomer worden ook niet gelijk allerlei rassen bij gehaald. nee dan word er gewezen op het opvoeden van je kinderen en zorgen dat zij niet dichtbij een hond komt, hond geen kusje geeft ook al was ze al een uur met die hond bezig(hond was van vrienden) net als tig keer daarvoor.
waarom toch altijd en eeuwig die discussie. ja staffs zijn gefokt om te vechten, ja ik ontloop ze ook liever, ja ook herders hebben bijtincidenten op hun naam staan maar wees nou eens eerlijk, alle rassen kunnen bijten, geen 1 uitgezondert. heel veel hangt nog altijd samen met de eigenaar. je kunt moeilijk alle slechte eigenaren dan ook maar bannen ook al zou ook ik dat het liefst zien.
deze discussie is gewoon nutteloos en er worden altijd mensen gekwetst in dit soort topics die zich sommige berichten wel aantrekken. onverantwoordelijke eigenaren zullen altijd blijven bestaan helaas, net als bijtgrage honden van elk mogelijk ras. :19:
verhalen worden altijd opgevat zoals men die wil lezen. als ik hier zou vertellen(nee is niet gebeurt!) dat een shi constant naar mijn herder zit te happen, keffen en bijten en mijn herder de shi na heel lang gedult te hebben gehad zou grijpen, is het de schuld van de herder en diens eigenaar. als zo'n zelfde incident zou gebeuren met een rottweiler tegen mijn herder zou er gezegt worden, tja moest die rott maar terug geroepen worden en de herder niet uitdagen.
als ik hier zou vertellen dat de staff van een wijkgenoot(wel gebeurt) dood gebeten is door een duitse herder krijg je weer een hele andere draai aan zo'n discussie.

imo zou de enige nuttige discussie zijn hoe onverantwoordelijk eigenaren aangepakt zouden moeten worden en dat voorstel neer leggen bij de kamers. nuttiger iig als de eeuwige discussie over welke rassen er nou gevaarlijker zijn :Q:

ts, ik hoop dat luna er snel bovenop komt en dat jij haar met jou honden kan helpen een beetje van haar angst af te komen.
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Doel je op de MAG test?
Deze wordt alleen gebruikt voor Am Staffs.

De SBT wordt niet getest op agressie, gelukkig niet.
Wat een onzin die MAG test ...
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

dweysel schreef:
Wat is dit nou weer voor onzinreactie :19:
Haar hondje is aangevallen, dat staat vast, en het waren twee Staffords, ook dat staat vast.
Ze kwamen vanaf een boot aangevlogen dat staat ook vast.
Wat wil je hier nou mee zeggen? Dat het allemaal niet waar is?
In details treden kan ik niet, want ik was er idd niet zelf bij.
Maar het verhaal zoals het door mij is geplaatst is wel globaal wat er is gebeurd.
:zweep:
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

wenmart20 schreef:Altijd mooi zo een topicje over staffords..
Uiteindelijk draait het hele topic alleen nog maar erom hoe een erge kuthonden met kutkarakters en kut kaken het wel niet zijn.
Geniet ervan..
:E: :E:
Nou idd... En bij het lezen van het onderwerp weet je al wie er gaan reageren....
En ja hoor.... die mensen hebben altijd het hoogste woord als het om stafford topics gaat..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”