Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wordt er gek van

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Ik wordt er gek van

Ongelezen bericht door Valerie »

Met zo een discussie zorg je er alleen maar voor dat straks niemand meer wat durft te vragen dus als dat het doel is ga vooral zo door. Ik heb ook berichten aangegeven terwijl ik dat anders nooit doe omdat ik vind dat hij soms echt te ver gaat. Jammer genoeg verlagen andere forummers zich tot zijn niveau. Zonde.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Valerie schreef:Met zo een discussie zorg je er alleen maar voor dat straks niemand meer wat durft te vragen dus als dat het doel is ga vooral zo door. Ik heb ook berichten aangegeven terwijl ik dat anders nooit doe omdat ik vind dat hij soms echt te ver gaat. Jammer genoeg verlagen andere forummers zich tot zijn niveau. Zonde.
Maar dat ligt toch niet aan 1 persoon? Dat ligt in dit geval aan iedereen die ondanks de overtuiging van Yuri hem het tegendeel wil laten zien wat je met de beste wil ter wereld toch niet gaat lukken.
Of dat slim of dom is dat er niets aangenomen word is aan Yuri zelf. Ik vind het altijd zulke onzinnige discussies over voer om iemand te pushen het anders te doen. Pas als iemand zelf wil en er zelf van overtuigt is dat de hond het lekkerder vind of dat het beter is dan heeft het nut je energie er in te steken, bij Yuri niet. Als je zijn berichten over voer leest dwingt hij de hond zijn/haar overtuiging te volgen om als menselijke vegetarier je hond veganist te maken. Mijn steun heeft het niet maar daar blijft het bij
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Dit heeft toch allemaal niks meer te maken met de topic starter met de vraag over kippennekken ???

Dit hoort thuis in het hoekje discussie toch?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

het is niet yuri's schuld dat mensen zo reageren. iedereen is nog steeds verantwoordelijk voor zijn eigen woorden :U:

het is gewoon jammer en opvallend dat sommigen schijnbaar alles mogen zeggen en sommigen niets.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dondersteen schreef:Dit heeft toch allemaal niks meer te maken met de topic starter met de vraag over kippennekken ???

Elke vraag is eigenlijk de begin van een discussie
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Dondersteen schreef:Dit heeft toch allemaal niks meer te maken met de topic starter met de vraag over kippennekken ???

Het is toch leerzaam, ook voor de TS.
M@scha
Zeer actief

Gollum schreef:

jij vind dit oprecht een discussie. een leuke discussie?

ik lees namelijk alleen maar stellige stellingen van yuri en de rest die via welke weg dan ook niet de stellingen weerleggen maar proberen yuri als achterlijk neer te zetten.

algemeen gesproken natuurlijk. er zijn altijd berichten die wél echt over het onderwerp gaan
Afbeelding
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

[quote="massam"]ik snap iets niet zo goed....

waarom mag iedereen met de grootste stelligheid dingen verkondigen maar yuri niet?

waarom mogen alle leden yuri achterlijk, dom, idioot etc noemen maar mag yuri dat niet?

waarom krijgen wij meerdere malen per dag meldingen als yuri iets zegt over voeding en vraag ik mij dan oprecht af wat het probleem is?

waarom negeren mensen niet iemand die ze achterlijk vinden?

yuri is niet het enige lid dat zonder onderbouwing dingen roept waar velen het niet mee eens zijn of die gewoon totaal niet waar zijn. wel het enige lid dat in aanmerking komt voor wereldrecord meldingen op zijn naam.

negeer hem of discussieer met yuri en meld het als het tegen de forumregels is. vergeet dan niet de 20 anderen in dat topic te melden die precies dezelfde regels overtreden.

ik, mascha niet mod-mascha, ben het niet vaak met yuri eens en ook ik zie dat yuri's stelligheid irritatie opwekt. maar wat nog meer irritatie opwekt bij mascha is dat op hetzelfde moment 20 man denken te moeten vertellen dat dit lid achterlijk is, niet gemeld worden en een volledig normaal(normaal=volgens de regels, niet of het waar is of niet) antwoord van yuri wel gemeld wordt.

zo en nu ga ik werken :tong: :engel:]

Helemaal mee eens, echt belachelijk hoe iedere tegenstander van barf hier afgeserveerd wordt.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

massam schreef:
Gollum schreef:

jij vind dit oprecht een discussie. een leuke discussie?

ik lees namelijk alleen maar stellige stellingen van yuri en de rest die via welke weg dan ook niet de stellingen weerleggen maar proberen yuri als achterlijk neer te zetten.

algemeen gesproken natuurlijk. er zijn altijd berichten die wél echt over het onderwerp gaan
Nou ja, als je het gescheld en gedoe eruit filtert is het best een leuke discussie :F:
Ik vind het ook oprecht jammer dat mensen yuri als achterlijk wegzetten terwijl ik denk dat ze helemaal niet achterlijk is (volgens mij is het een vrouw toch?) en dat er oprecht leerzaam gediscussieerd kan worden als er wat meer mensen een chill-pil zouden nemen.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Gut, heb net het hele topic pas gelezen en ik krab mezelf ff op m,n hoofd :denken: bij de zin dat iemand yuri's posten aangeeft. Maar ja, ieder zijn ding.

On topic vraagje: ik zie de foto's (van oa. anja) met die kippenpoot/drumstick en ik vraag me af.. moet je die bij de poelier halen of kan het ook van de c1000? :N:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Kan ook bij de c1000
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

En daar hoef ik verder niets mee te doen? Zo uit de verpakking en geven?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Gollum schreef:
(volgens mij is het een vrouw toch?)

ik dacht een man :N:
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Hoef je niets mee te doen, kun je zo geven.
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Onyx schreef:En daar hoef ik verder niets mee te doen? Zo uit de verpakking en geven?
ja kan je zo geven ,sommige tikken er met hamers op geloof ik
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

twinkeltje schreef:
Onyx schreef:En daar hoef ik verder niets mee te doen? Zo uit de verpakking en geven?
ja kan je zo geven ,sommige tikken er met hamers op geloof ik
Dat had ik gelezen. ivm het voorkraken van de botten. Nah, dan gaan die van mij dus een keer aan de kip :E:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Onyx schreef:
Dat had ik gelezen. ivm het voorkraken van de botten. Nah, dan gaan die van mij dus een keer aan de kip :E:
Leuk, dat zullen ze vast lekker vinden :ok:
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

minhie schreef:
Onyx schreef:
Leuk, dat zullen ze vast lekker vinden :ok:
Onyx zal het heel raar vinden en ik denk dat ze ook niet goed zal weten wat ze ermee moet maar Romy die zal toch gaan kraken :engel:
Als het zover is maak ik wel foto's :ok:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Massam, door delen van quotes kleur te geven kun je een discussie ook een bepaalde kant op sturen.
Je hebt rood gemaakt dat ik zeg dat Yuri wel stratenmaker of dakdekker zal zijn, maar je laat zwart dat ik zeg dat dat niks is om je voor te schamen en dat verzwijgen wat ver gaat.
Dat is ook een manier om iemand in een kwaad daglicht te zetten, en dat vind ik voor een mod erg kwalijk!!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

fleurie schreef: Helemaal mee eens, echt belachelijk hoe iedere tegenstander van barf hier afgeserveerd wordt.
Dat vind ik wel wat ongenuanceerd, hoor.
Iedereen moet lekker voeren wat hij wil.
Je kunt alleen niet van een versvoerder verwachten dat hij brok de hemel in zal prijzen, toch? Lijkt me vrij logisch.

Het enige waar echt weerstand tegen komt is als er ongefundeerd dingen worden geroepen.
En dat vind ik ook alweer logisch, want dat doen en daarna selectief tegenvragen beantwoorden staat een goede discussie in de weg.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
fleurie
Zeer actief

Marjoleine schreef:
fleurie schreef: Helemaal mee eens, echt belachelijk hoe iedere tegenstander van barf hier afgeserveerd wordt.
Je kunt alleen niet van een versvoerder verwachten dat hij brok de hemel in zal prijzen, toch? Lijkt me vrij logisch.
Dat vind ik ook, dat iedereen moet voeren waar hij/zij zich goed bij voelt. Maar het valt me gewoon op dat als iemand, bijvoorbeeld, advies vraagt over een goede brok, alle versvoerders meteen gaan roepen dat vers veeel beter is, kan me voorstellen dat nieuwe mensen zich een beetje "aangevallen" voelen, hoe goed de bedoelingen ook zijn :ok:
Iemand die vers aanbeveelt wordt geaccepteerd en toegejuicht, iemand die brok aanbeveelt wordt "aangevallen" door de fanatieke barfers, dat is een beetje mijn indruk.
Imo is er niets mis met een goede brok (zelf voer ik overigens een combi van, brok en kvv, maar dat even terzijde, is ook niet echt ontopic meer)
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

fes/lou schreef:Massam, door delen van quotes kleur te geven kun je een discussie ook een bepaalde kant op sturen.
Je hebt rood gemaakt dat ik zeg dat Yuri wel stratenmaker of dakdekker zal zijn, maar je laat zwart dat ik zeg dat dat niks is om je voor te schamen en dat verzwijgen wat ver gaat.
Dat is ook een manier om iemand in een kwaad daglicht te zetten, en dat vind ik voor een mod erg kwalijk!!

denk je dat jouw daglicht beter zou worden (alleen die quote meegenomen) als ik dat weer zwart zou maken?

daarbij vind ik het een beetje zielig het weer op mijn moderatorschap te gooien ipv te zeggen dat je het gewoon niet eens bent met mijn reactie.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

fleurie schreef:
Marjoleine schreef:
Dat vind ik ook, dat iedereen moet voeren waar hij/zij zich goed bij voelt. Maar het valt me gewoon op dat als iemand, bijvoorbeeld, advies vraagt over een goede brok, alle versvoerders meteen gaan roepen dat vers veeel beter is, kan me voorstellen dat nieuwe mensen zich een beetje "aangevallen" voelen, hoe goed de bedoelingen ook zijn :ok:
Iemand die vers aanbeveelt wordt geaccepteerd en toegejuicht, iemand die brok aanbeveelt wordt "aangevallen" door de fanatieke barfers, dat is een beetje mijn indruk.
Imo is er niets mis met een goede brok (zelf voer ik overigens een combi van, brok en kvv, maar dat even terzijde, is ook niet echt ontopic meer)
Nou,in dit topic ging het toch echt om iemand die de barfers wat vroeg
Lien0 schreef:Oke dit is de situatie:

Ik wil Milo een keer kennis laten maken met het barf principe eigenlijk een stuk kip met bot ofzo...

Nu vertelde ik dit aan mening mens hier in de wijk en aan familie en die vertelde mij allemaal dat ik gek ben en dat het erg gevaarlijk is dit en dat... om gek van te worden eigenlijk.

Maarja aangezien ik goed heb gelezen op dit forum weet ik dat het wel kan.

Maar toch even voor alle zekerheid :lol1: kan ik nu bij de poelier kippennekken of kippen karkassen halen en dit zo aan Milo geven of zouden jullie met iets anders beginnen? en natuurlijk blijf ik erbij als ze het aan het eten is :lol1:

Ik hoop graag wat te horen want dan kan ik meteen de poelier opbellen:)
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
fes/lou schreef:Massam, door delen van quotes kleur te geven kun je een discussie ook een bepaalde kant op sturen.

denk je dat jouw daglicht beter zou worden (alleen die quote meegenomen) als ik dat weer zwart zou maken?

daarbij vind ik het een beetje zielig het weer op mijn moderatorschap te gooien ipv te zeggen dat je het gewoon niet eens bent met mijn reactie.
Sja, datkrijg je als je mod bent.
Dan leggen mensendaar meer gewicht aan, dat is toch de bedoeling van mods? DAt ze serieus genomen worden?
En dat hun mening meer overwicht heeft door hun groene kleurtje?
Nou, dan moet je er ook geen misbruik van maken wat mij betreft....
Ik vind dat ik daar niks verkeerds zeg.
Wat ik er mee bedoel is dat je niet academissch geschoold hoeft te zijn om je in hondenvoer te verdiepen.
Ik ken zat mensen met veel kennis die niet hooggeschoold zijn. Ik ben zelf ook maar een simpele pleeg, mag ik me daarom niet over hondenvoer uitspreken omdat het mijn vakgebied niet is?
Wat gewoon irriteert, en niet alleen mij, is dat Yuri zich voordoet als deskundige, dat er al meerdere malen naar zijn opleiding gevraagd is maar dat hij dat niet wil zeggen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

marian* schreef:Nou,in dit topic ging het toch echt om iemand die de barfers wat vroeg
Dat is een feit, en daarbij deed Yuri dus exact wat versvoerders vaak wordt verweten: een versvoerder proberen brok op te dringen door erop te hameren hoe slecht vers wel niet is.

Wellicht is de les voor sommigen daarom: wat gij niet wil dat u geschied, doe dat ook aan een ander niet.

;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
fleurie
Zeer actief

marian* schreef:Nou,in dit topic ging het toch echt om iemand die de barfers wat vroeg
Dat is waar, ik reageerde meer op de reacties op Yuri, en gaf mijn indruk over de algemene toon over dit gevoelige onderwerp, vandaar ook dat ik aangaf dat het wat offtopic was :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

degene zonder zonden....

een discussie met jou is onmogelijk feslou dus dat ga ik niet doen. we zijn het enorm oneens stel ik vast. :J:

marjoleine ik ben het met je eens. maar als je het precies omdraait ook.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Een discussie met mij is heel best mogelijk, maar blijkbaar heb je ongelijk en wil je het niet toegeven ;)
M@scha
Zeer actief

fes/lou schreef:Een discussie met mij is heel best mogelijk, maar blijkbaar heb je ongelijk en wil je het niet toegeven ;)

nope liefje. die discussiepoging is laatst nog geweest en die + dit antwoord bewijzen mij dat het niet mogelijk is.

niemand heeft namelijk ongelijk. jij en ik zijn het oneens, dat zéker wel :ok:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben je liefje niet.
Het is erg makkelijk om te zeggen met jou is niet te discussieren, ik vind dat een zwaktebod.
Dat waardeer ik dan wel weer aan Yuri, die discussieert tenminste, die heeft lef :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”