Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gelukt ????

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: gelukt ????

Ongelezen bericht door fes/lou »

amber81 schreef:
fes/lou schreef:Een podenco x anatool vind ik al niet makkelijk klinken, en om daar dan nog een mechelaar op te zetten, vraagt om lastige karakters wat mij betreft.
Dan krijg je volgens mij een hond die eerst de konijntjes bij elkaar drijft, dan doodbijt en ten slot met hand en tand verdedigt :smile:
wat een stompzinnige gedachtengang zeg, bah :kotz: je mocht willen dat je een hond als de mijne had.
Vond het wel grappig, maar jij ehbt blijkbaar geen gevoel voor humor :lol:
Maar nee, dank je, ik heb geweldige honden, heb geen hond erbij nodig :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

amber81 schreef:
crutz schreef:
amber81 schreef:wat een stompzinnige gedachtengang zeg, bah :kotz: je mocht willen dat je een hond als de mijne had.

Ehm (geen zin om linkjes terug te zoeken) volgens mij zijn er wel nog wat (karakter) problemen met je pups geweest (te veel hond qua karakter) & kon je een teruggekomen reu ook niet meer in je eigen roedel (zonder reuen) houden.
PUPS? Volgens mij alleen met die ene teruggekomen reu hoor, maar maakt niet uit. Maar het is natuurlijk leuker om zo je gelijk te halen he? En het gaat trwns prima met die ene reu. En nee, die kon ik niet in mijn eigen roedel houden. Heb zelfs al 20x hier verteld waarom, dus dat dan alleen dit bij je is blijven hangen zegt alweer genoeg! Bovendien begrijp ik niet zo goed wat je probleem is, maar ik heb hier inderdaad gemerkt dat als je je huishouden en dus je roedel stabiel wilt houden (want dat was namelijk dus wel goed geweest; lekker iedere dag de honden laten knokken, tjakka, echt geweldig!), je maar een onmens bent. Ik weet niet over welke pups je het hebt, maar ik geloof niet dat ik hier ooit gezegd heb dat dit nest zo'n probleemnest was. Heb ik ook nooit gevonden. De pup die gebleven is, die had problemen ja. Maar geen agressieproblemen, dus ik begrijp je punt niet zo goed. In ieder geval heeft zij zich nooit zo gedragen als men nu zo lachwekkend voordoet. Ik heb wel meerdere keren in meerdere topics aangegeven dat mensen vaak een oordeel hebben over Gigi (die nog nooit iemand kwaad gedaan heeft, mens of dier). En dat is knap irritant, omdat het gewoon een wereldhond is. Net als trwns Tara, ook een wereldhond. En zo was mijn Kazan ook een wereldhond. Dus als je zoiets roept, graag die linkjes erbij waar je geen zin in hebt, want een eigen invulling heb ik geen zak aan! Dat noem ik gewoon zeuren. Om helemaal niets. Want kom maar op met die vreselijke karakterproblemen die je noemt!

edit: ik had inderdaad zelf geen reu meer nee. Die was nog geen week dood!
jij je zin.....

http://www.hondenforum.nl/plaza/post437 ... l#p4377523" onclick="window.open(this.href);return false;
hier schrijf je al dat het niet gaat

http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 04697.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hier is hij na een mislukte herplaatsing weer terug...
en inmiddels heb je hem niet eens zelf herplaatst maar zit hij in een asiel....
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

fes/lou schreef:
amber81 schreef:
fes/lou schreef:Een podenco x anatool vind ik al niet makkelijk klinken, en om daar dan nog een mechelaar op te zetten, vraagt om lastige karakters wat mij betreft.
Dan krijg je volgens mij een hond die eerst de konijntjes bij elkaar drijft, dan doodbijt en ten slot met hand en tand verdedigt :smile:
wat een stompzinnige gedachtengang zeg, bah :kotz: je mocht willen dat je een hond als de mijne had.
Vond het wel grappig, maar jij ehbt blijkbaar geen gevoel voor humor :lol:
Maar nee, dank je, ik heb geweldige honden, heb geen hond erbij nodig :D
Nee, vonk niet echt humor eigenlijk en zeker niet in de contekst. En fijn dat je geweldige honden hebt, al weet ik daar geen hol van. Net als jij niets van die van mij weet.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Laten we het zo zeggen, ik hoef geen stukjes van het probleemgedrag van mijn honden op het forum te zetten ;)
Niet omdat ze helemaal niks fout doen, hoor, maar niks wat ik zelf niet op kan lossen...
amber81

PUPS? Volgens mij alleen met die ene teruggekomen reu hoor, maar maakt niet uit. Maar het is natuurlijk leuker om zo je gelijk te halen he? En het gaat trwns prima met die ene reu. En nee, die kon ik niet in mijn eigen roedel houden. Heb zelfs al 20x hier verteld waarom, dus dat dan alleen dit bij je is blijven hangen zegt alweer genoeg! Bovendien begrijp ik niet zo goed wat je probleem is, maar ik heb hier inderdaad gemerkt dat als je je huishouden en dus je roedel stabiel wilt houden (want dat was namelijk dus wel goed geweest; lekker iedere dag de honden laten knokken, tjakka, echt geweldig!), je maar een onmens bent. Ik weet niet over welke pups je het hebt, maar ik geloof niet dat ik hier ooit gezegd heb dat dit nest zo'n probleemnest was. Heb ik ook nooit gevonden. De pup die gebleven is, die had problemen ja. Maar geen agressieproblemen, dus ik begrijp je punt niet zo goed. In ieder geval heeft zij zich nooit zo gedragen als men nu zo lachwekkend voordoet. Ik heb wel meerdere keren in meerdere topics aangegeven dat mensen vaak een oordeel hebben over Gigi (die nog nooit iemand kwaad gedaan heeft, mens of dier). En dat is knap irritant, omdat het gewoon een wereldhond is. Net als trwns Tara, ook een wereldhond. En zo was mijn Kazan ook een wereldhond. Dus als je zoiets roept, graag die linkjes erbij waar je geen zin in hebt, want een eigen invulling heb ik geen zak aan! Dat noem ik gewoon zeuren. Om helemaal niets. Want kom maar op met die vreselijke karakterproblemen die je noemt!

edit: ik had inderdaad zelf geen reu meer nee. Die was nog geen week dood!
jij je zin.....

http://www.hondenforum.nl/plaza/post437 ... l#p4377523" onclick="window.open(this.href);return false;
hier schrijf je al dat het niet gaat

http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 04697.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hier is hij na een mislukte herplaatsing weer terug...
en inmiddels heb je hem niet eens zelf herplaatst maar zit hij in een asiel....[/quote]

en je punt is? En hij heeft het momenteel beter daar dan hij hier had. Jij vindt dus duidelijk dat ik het lot had moeten tarten en mijn hele gezin opzij had moeten zetten voor de fouten van een ander? In die bewuste situatie? Ik zal je zeggen dat het voor het eerst in mijn leven was dat ik een dier elders moest onderbrengen. En uiteindelijk is hij inderdaad in de herplaatsgroep gezet. Of wil je dat ik de rest van zijn leven pensionkosten betaal? Heel dom gedacht. Vink niet logisch. Hij heeft ook recht op een fijn thuis, nietwaar? Ik zie niet in wat dat trwns met de rest van dit bewuste nest te maken heeft, want dat haalde je er duidelijk bij. Maar je mag dit vinden natuurlijk. Daar heb ik mooi poep aan. Want hier hadden de honden dus nauwelijks een leven. En die was naar mijn idee en die van meerdere deskundigen een logisch vervolg op de gehele situatie. Maar dat vergeten we gewoon even voor het gemak, want anders is het natuurlijk niet leuk zeuren.
amber81

fes/lou schreef:Laten we het zo zeggen, ik hoef geen stukjes van het probleemgedrag van mijn honden op het forum te zetten ;)
Niet omdat ze helemaal niks fout doen, hoor, maar niks wat ik zelf niet op kan lossen...
maar je kan er wel lekker over oordelen? En tot nu toe heb ik het allemaal prima zelf op kunnen lossen hoor. Maar er is niets verkeerds aan het delen van situaties en andere meningen en ervaringen te verkennen. En om gezellig te babbelen over je honden. Wat doe je anders hier?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

amber81 schreef:en je punt is? En hij heeft het momenteel beter daar dan hij hier had. Jij vindt dus duidelijk dat ik het lot had moeten tarten en mijn hele gezin opzij had moeten zetten voor de fouten van een ander? In die bewuste situatie? Ik zal je zeggen dat het voor het eerst in mijn leven was dat ik een dier elders moest onderbrengen. En uiteindelijk is hij inderdaad in de herplaatsgroep gezet. Of wil je dat ik de rest van zijn leven pensionkosten betaal? Heel dom gedacht. Vink niet logisch. Hij heeft ook recht op een fijn thuis, nietwaar? Ik zie niet in wat dat trwns met de rest van dit bewuste nest te maken heeft, want dat haalde je er duidelijk bij. Maar je mag dit vinden natuurlijk. Daar heb ik mooi poep aan. Want hier hadden de honden dus nauwelijks een leven. En die was naar mijn idee en die van meerdere deskundigen een logisch vervolg op de gehele situatie. Maar dat vergeten we gewoon even voor het gemak, want anders is het natuurlijk niet leuk zeuren.
mijn punt is, ondoordacht (ja ondoordacht, want iedereen weet dat wegspuiten van een ongewenste dekking altijd nog pups kan geven, de enige definitieve optie is castratie op dat moment) een nestje op de wereld zetten (zelfde als TS) want het is zo'n mooie/leuke ervaring, karakters niet naar gekeken & dat heeft dus uiteindelijk problemen gegeven,

dan jezelf op de borst kloppen dat je pups altijd terug mogen komen als het niet gaat, maar ze met dezelfde noodgang in het asiel donderen (hadden de vorige eigenaren dan ook wel kunnen doen, had hij een stress periode tussen 2 teven minder gehad)
amber81

crutz schreef:
amber81 schreef:en je punt is? En hij heeft het momenteel beter daar dan hij hier had. Jij vindt dus duidelijk dat ik het lot had moeten tarten en mijn hele gezin opzij had moeten zetten voor de fouten van een ander? In die bewuste situatie? Ik zal je zeggen dat het voor het eerst in mijn leven was dat ik een dier elders moest onderbrengen. En uiteindelijk is hij inderdaad in de herplaatsgroep gezet. Of wil je dat ik de rest van zijn leven pensionkosten betaal? Heel dom gedacht. Vink niet logisch. Hij heeft ook recht op een fijn thuis, nietwaar? Ik zie niet in wat dat trwns met de rest van dit bewuste nest te maken heeft, want dat haalde je er duidelijk bij. Maar je mag dit vinden natuurlijk. Daar heb ik mooi poep aan. Want hier hadden de honden dus nauwelijks een leven. En die was naar mijn idee en die van meerdere deskundigen een logisch vervolg op de gehele situatie. Maar dat vergeten we gewoon even voor het gemak, want anders is het natuurlijk niet leuk zeuren.
mijn punt is, ondoordacht (ja ondoordacht, want iedereen weet dat wegspuiten van een ongewenste dekking altijd nog pups kan geven, de enige definitieve optie is castratie op dat moment) een nestje op de wereld zetten (zelfde als TS) want het is zo'n mooie/leuke ervaring, karakters niet naar gekeken & dat heeft dus uiteindelijk problemen gegeven,

dan jezelf op de borst kloppen dat je pups altijd terug mogen komen als het niet gaat, maar ze met dezelfde noodgang in het asiel donderen (hadden de vorige eigenaren dan ook wel kunnen doen, had hij een stress periode tussen 2 teven minder gehad)
Natuurlijk. Jij weet het goed te vertellen! En ja, de pups mogen altijd terugkomen. Komen hier ook stuk voor stuk allemaal nog over de vloer. Sommigen logeren hier zelfs langere tijd. Maar die ene die tien maanden wegbleef en in die situatie terugkwam op de manier waar jij helemaal geen weet van hebt, maakt mij ineens een onmens? Een op de borstklopper? Tja, dan vindt jij dat maar. Ook dat doet me niets meer, ik weet dat ik een juiste keuze heb gemaakt door hem uit de situatie hier te halen. Vanuit hier is trouwens een van de anderen ook herplaatst. Zonder problemen. Niet omdat hij zogenaamd een vreselijke hond was, maar door een andere situatie. En die heeft een leuk thuis nu.

Dat het nest ondoordacht was, dat is zeker waar, zal ik ook nooit ontkennen. Inmiddels zijn mijn teven beiden gecastreerd, al wil ik nogmaals duidelijk benadrukken dat dit ten allen tijden MIJN keus moet zijn en niet die van een of andere forumiep.
Maar in het nest, ik heb er alle tijd en energie in gestoken, alles gedaan wat ik moest doen, met mijn gezin, en een ieder die er verstand van heeft en de pups hebben dus gewoon een goed leven. Echt bizar dat anderen, vreemden, menen te moeten bedenken wat ik had moeten doen. Omdat de mix zo vreselijk ingewikkeld,pittig, blabla lijkt.
Wat er gebeurd is met Bongo allemaal weet ik inmiddels wel. Het gaat alleen niemand hier wat aan en er is me gevraagd het hier vooral niet neer te zetten. Ik weet trwns alles over wat er met Bongo gebeurd, denk maar niet dat ik hem zonder pardon heb laten vallen.
De volledigheid van een verhaal, is me al meermaals trouwens opgevallen, kun je hier niet neerzetten, omdat er altijd mensen zijn die hun woordje klaar hebben. Ook al weten ze eigenlijk helemaal niets. En als fokker heb je het dus altijd gedaan. Daar zul je vast wel alles over weten, omdat je er zelf ook op los fokt.

edit: de eerste eigenaren hadden inderdaad die verantwoording moeten nemen Bongo te herplaatsen. Dat had mij een heleboel ellende en stress bespaard. Maar ik had dat natuurlijk ook moeten regelen he, dat mensen zelf nadenken?
Laatst gewijzigd door amber81 op 28 mar 2011 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Niet om lullig te doen, jij bent geen fokker, jij bent een nalatige hondeneigenaar. Een fokker kiest bewust voor een nest en zoekt de combinatie zorgvuldig uit, ookal betreft dat in sommige gevallen kruisingen.
amber81

fes/lou schreef:Niet om lullig te doen, jij bent geen fokker, jij bent een nalatige hondeneigenaar. Een fokker kiest bewust voor een nest en zoekt de combinatie zorgvuldig uit, ookal betreft dat in sommige gevallen kruisingen.
Dat vind ik nou fijn, dat je dit zegt! Ik heb al zo vaak gezegd hier: ik ben geen fokker! Ik heb gewoon eens niet goed opgelet! (in dit geval mijn partner, al doet het er niet toe) Toch ben ik hier iedere keer fokker genoemd. Maar eigenlijk doet het er niet toe. En ik vat dat niet lullig op hoor. Je definitie vind ik persoonlijk een juiste.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

amber81 schreef:Natuurlijk. Jij weet het goed te vertellen! En ja, de pups mogen altijd terugkomen. Komen hier ook stuk voor stuk allemaal nog over de vloer. Sommigen logeren hier zelfs langere tijd. Maar die ene die tien maanden wegbleef en in die situatie terugkwam op de manier waar jij helemaal geen weet van hebt, maakt mij ineens een onmens? Een op de borstklopper? Tja, dan vindt jij dat maar. Ook dat doet me niets meer, ik weet dat ik een juiste keuze heb gemaakt door hem uit de situatie hier te halen. Vanuit hier is trouwens een van de anderen ook herplaatst. Zonder problemen. Niet omdat hij zogenaamd een vreselijke hond was, maar door een andere situatie. En die heeft een leuk thuis nu.
dus toch goed onthouden dat het niet enkel Bongo was die later herplaatst moest worden uit dit nest....terwijl je dat hierboven nog ontkent.....

niets mis mee dat er een hond niet op zijn plek zit & top als hij dan terug kan naar de fokker om van daaruit herplaatst te worden, maar niet eerst zeggen dat op Bongo na er niets herplaatst is....of het nu om het karakter was of niet, mensen zijn daar vaak toch niet eerlijk over....want als het aan het karakter ligt voelt het vaak als falen & worden er andere zaken bij gehaald...
Dat het nest ondoordacht was, dat is zeker waar, zal ik ook nooit ontkennen. Inmiddels zijn mijn teven beiden gecastreerd, al wil ik nogmaals duidelijk benadrukken dat dit ten allen tijden MIJN keus moet zijn en niet die van een of andere forumiep.
je wilde niet dat het nest kwam, anders had je niets in laten spuiten, ik zeg dan enkel dat de enige zekere methode om een nest niet te laten komen een castratie op dat moment is....

kijk, TS heeft bewust gedekt, die zal dus ook echt geen injecties gaan halen om het weg te laten spuiten en/of castratie overwegen
Maar in het nest, ik heb er alle tijd en energie in gestoken, alles gedaan wat ik moest doen, met mijn gezin, en een ieder die er verstand van heeft en de pups hebben dus gewoon een goed leven. Echt bizar dat anderen, vreemden, menen te moeten bedenken wat ik had moeten doen. Omdat de mix zo vreselijk ingewikkeld,pittig, blabla lijkt.
het is geen pittige, wel een lastige mix, met een flinke eigen wil waarschijnlijk en ook wel een dosis jachtinstinct...
Wat er gebeurd is met Bongo allemaal weet ik inmiddels wel. Het gaat alleen niemand hier wat aan en er is me gevraagd het hier vooral niet neer te zetten. Ik weet trwns alles over wat er met Bongo gebeurd, denk maar niet dat ik hem zonder pardon heb laten vallen.
mag hopen dat het asiel het wel te weten is gekomen om hem dan goed te begeleiden naar een nieuw baasje,
snap trouwens niet waarom je specifiek gevraagd is het hier niet neer te zetten? Je hebt ook tips gevraagd mbt Bongo, dan is het misschien ook wel handig om te weten wat zijn verleden is.
De volledigheid van een verhaal, is me al meermaals trouwens opgevallen, kun je hier niet neerzetten, omdat er altijd mensen zijn die hun woordje klaar hebben. Ook al weten ze eigenlijk helemaal niets.
waarom zou je hier een volledig verhaal niet neer kunnen zetten, iets waar je je voor schaamt?
En als fokker heb je het dus altijd gedaan. Daar zul je vast wel alles over weten, omdat je er zelf ook op los fokt.
goh, kijk heeft ze ook een mening, idd fok ook wel eens een nestje, had er vorig jaar 3 gepland, zijn er 2 (1x 9 puppen, 1x 1 pup) geworden, 1 nest is dood gegaan in de eerste week en het nest van 1 pup zijn er ook meerdere in de eerste week dood gegaan, beide verhalen zijn gewoon volledig hier terug te vinden, altijd open over geweest

Dit jaar verwachten we idd ook weer 3 nesten, de eerste is net vertrokken....de 2de wordt ook bij ons geboren en de 3de bij het gastgezin die dan die ervaring ook meemaken & die ik er wel helemaal bij begeleid,

heb het dan over 6 dekkingen in 2 jaar verdeeld over een "bestand" van 10 teven, waarvan er 2 in gastgezinnen wonen en er maar 1 teef bij zit die dit jaar voor de 2de keer gedekt is na een jaar rust & nu krijgt ze 1,5-2 jaar rust voordat ze haar laatste nestje gaat krijgen...

maar goed, om terug te komen op de vragen waar de discussie over begon, alles hier is medisch getest,

fotos als HD/ED/Rug (Spondyloze) vind ik nu niet echt moeilijke namen om te onthouden van de onderzoeken die gedaan zijn,
verder worden de knieen niet met foto's gecontroleerd, maar dmv voelen, patella luxatie onderzoek is dat (mss wel een moeilijk woordt om te onthouden)
oog onderzoeken kunnen gedaan zijn & idd mss zijn de specifieke onderzoeken moeilijk te onthouden, maar dat er oog onderzoeken gedaan zijn is dan toch wel weer makkelijk te onthouden...

& bloedtesten??? ja mss dn progesteron geprikt om te kijken wanneer er gedekt moest worden, want er zijn niet veel afwijkingen die door de huistuin&keuken DA in het bloed te vinden zijn....kijk, je kan DNA testen op lensluxatie (& nog veel meer, maar noem ff iets wat bij de terrier die er in zit voor kan komen) maar gok er op dat dat ook niet gebeurd is...
amber81

dus toch goed onthouden dat het niet enkel Bongo was die later herplaatst moest worden uit dit nest....terwijl je dat hierboven nog ontkent.....
niets mis mee dat er een hond niet op zijn plek zit & top als hij dan terug kan naar de fokker om van daaruit herplaatst te worden, maar niet eerst zeggen dat op Bongo na er niets herplaatst is....of het nu om het karakter was of niet, mensen zijn daar vaak toch niet eerlijk over....want als het aan het karakter ligt voelt het vaak als falen & worden er andere zaken bij gehaald...
Ik heb helemaal nergens beweerd dat er geen ander is herplaatst! Dan moet je misschien beter lezen! Ik heb gezegd dat er helemaal geen andere pups waren uit het nest met gedrags- en/of karakterproblematiek, iets wat je lukraak beweerde! En dat die andere toen herplaatst is heb ik hier nooit ergens neergezet hoor, dus waar zou je dat in vredesnaam van moeten hebben onthouden?! Ik heb duidelijk aangegeven dat er alleen problemen zijn geweest met Bongo en de wisselwerking in die bepaalde situatie tussen hem en mijn teven, niet andere info. Ik ontken helemaal niets.
je wilde niet dat het nest kwam, anders had je niets in laten spuiten, ik zeg dan enkel dat de enige zekere methode om een nest niet te laten komen een castratie op dat moment is....
kijk, TS heeft bewust gedekt, die zal dus ook echt geen injecties gaan halen om het weg te laten spuiten en/of castratie overwegen
En toen wilde ik haar niet castreren. Dat is toch zeker mijn eigen keuze? En ja, ik zeg eerlijk dat ik dacht dat het was opgelost. Niet dus. En ik heb mijn verantwoording gewoon genomen en goed voor mijn dieren gezorgd. Er is niemand die kan zeggen van niet.
het is geen pittige, wel een lastige mix, met een flinke eigen wil waarschijnlijk en ook wel een dosis jachtinstinct...
Nouw, niet veel anders dan andere honden in het bijzonder hoor. Wij hadden ook bepaalde gedachten daarover, maar dat is allemaal 100% meegevallen. Het lijkt wel alsof je wilt horen dat het maar lastige beesten zijn. Dat zijn ze gewoon niet. Ik noem ze zelf wel bruisend.
mag hopen dat het asiel het wel te weten is gekomen om hem dan goed te begeleiden naar een nieuw baasje,
snap trouwens niet waarom je specifiek gevraagd is het hier niet neer te zetten? Je hebt ook tips gevraagd mbt Bongo, dan is het misschien ook wel handig om te weten wat zijn verleden is.
Je hoeft het ook niet te snappen, want we zijn elkaar geen verantwoording schuldig. En als dat specifiek wordt gevraagd aan mij, hou ik daar dus rekening mee.
Ik heb overigens zeer zeker het asiel/pension/tehuis op de hoogte gebracht van ALLES. Alles wat ze willen weten, kunnen ze me vragen als iets niet duidelijk is. Nieuwe eigenaren mogen ook contact met me zoeken en me alles vragen wat ze willen weten. Al mijn gegevens zijn bekend. Ik kan een ieder vertellen wat ze horen willen. En naar alle eerlijkheid zal ik antwoorden.
waarom zou je hier een volledig verhaal niet neer kunnen zetten, iets waar je je voor schaamt?
Hoe bedoel je dit? Waar moet ik me voor schamen dan? Echt, hier kan ik helemaal niets mee. Het is me gevraagd en ik hou me daaraan. Een ieder die wat wilt weten, kan mij pb-en. En dat is ook gebeurd.
Voor andere details in het volledige verhaal, van mijn kant, werd door sommigen zo stompzinnig op gereageerd dat ik geen zin meer heb/had om daar en public op door te gaan. Eigen vrije keuze, weet je wel?

goh, kijk heeft ze ook een mening, idd fok ook wel eens een nestje, had er vorig jaar 3 gepland, zijn er 2 (1x 9 puppen, 1x 1 pup) geworden, 1 nest is dood gegaan in de eerste week en het nest van 1 pup zijn er ook meerdere in de eerste week dood gegaan, beide verhalen zijn gewoon volledig hier terug te vinden, altijd open over geweest

Dit jaar verwachten we idd ook weer 3 nesten, de eerste is net vertrokken....de 2de wordt ook bij ons geboren en de 3de bij het gastgezin die dan die ervaring ook meemaken & die ik er wel helemaal bij begeleid,

heb het dan over 6 dekkingen in 2 jaar verdeeld over een "bestand" van 10 teven, waarvan er 2 in gastgezinnen wonen en er maar 1 teef bij zit die dit jaar voor de 2de keer gedekt is na een jaar rust & nu krijgt ze 1,5-2 jaar rust voordat ze haar laatste nestje gaat krijgen...

maar goed, om terug te komen op de vragen waar de discussie over begon, alles hier is medisch getest,

fotos als HD/ED/Rug (Spondyloze) vind ik nu niet echt moeilijke namen om te onthouden van de onderzoeken die gedaan zijn,
verder worden de knieen niet met foto's gecontroleerd, maar dmv voelen, patella luxatie onderzoek is dat (mss wel een moeilijk woordt om te onthouden)
oog onderzoeken kunnen gedaan zijn & idd mss zijn de specifieke onderzoeken moeilijk te onthouden, maar dat er oog onderzoeken gedaan zijn is dan toch wel weer makkelijk te onthouden...

& bloedtesten??? ja mss dn progesteron geprikt om te kijken wanneer er gedekt moest worden, want er zijn niet veel afwijkingen die door de huistuin&keuken DA in het bloed te vinden zijn....kijk, je kan DNA testen op lensluxatie (& nog veel meer, maar noem ff iets wat bij de terrier die er in zit voor kan komen) maar gok er op dat dat ook niet gebeurd is...
Zo drie nesten per jaar gemiddeld vind ik PERSOONLIJK gewoon veel. Jij vind van niet, maar oordeelt wel over anderen? Het zal mij een biet zijn hoevaak je fokt en over hoeveel honden je dat verdeeld want dat zijn een heleboel hondjes!
Over al die testen, super hoor dat je dat doet. Ik deed dat niet, want ik had geen intentie tot. Na de perikelen rond de pups zijn inderdaad kazan en tara nagekeken op afwijkingen, dmv foto's van de heupen en rug omdat daar naar gevraagd was. Dus ja, dan doe ik dat. Is gebleken dat ze geen afwijkingen hadden en verder heb ik niets laten onderzoeken. Mijn keus. Of TS dat nou wel of niet heeft gedaan, zou ik niet weten. Wij geen van allen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

amber81 schreef: Of TS dat nou wel of niet heeft gedaan, zou ik niet weten. Wij geen van allen.
nou, TS pretendeerd van wel en dat ze de moeilijke namen niet meer weet.....

bedoel, zeg dan gewoon dat je niet test, ook goed, weet iedereen waar ze aan toe zijn
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

crutz schreef:
amber81 schreef: Of TS dat nou wel of niet heeft gedaan, zou ik niet weten. Wij geen van allen.

bedoel, zeg dan gewoon dat je niet test, ook goed, weet iedereen waar ze aan toe zijn

Precies, al die dikdoenerij terwijl er geen ruk gebeurt is
amber81

crutz schreef:

In den beginne zag ik vooral een topic met de vraag of het hondje er drachtig uitzag. Ik zou ook al die namen niet weten, ja als ik zie denk ik: oja!
Das niet uit dommigheid of onwil, je heb het er gewoon niet over en dan gaan mensen moeilijk zitten doen. Als iemand mij nu zou vragen hoe ze de foto's van de honden toen noemden toen ze werden gemaakt: geen idee.
Of hoe die onderzoeken heetten toen ik Kazan de laatste keer liet onderzoeken met alles erop en eraan; geen idéé. Ik wilde alleen maar horen wat er met hem was en wat ik daaraan kan doen. Ik weet ook dat er een erfelijkheidsfactor aan vastzit, sindsdien weet ik dat. Iets wat op latere leeftijd voor kan komen bij de pups(nouja, ze worden 2 :mrgreen: ) eventueel. Alle eigenaren weten dat dus ook. Logisch. Maar namen? Keine anhung!

Of TS het wel/niet gedaan heeft, ik zou het echt en eerlijk waar niet weten, maar nogmaals; ik brgijp haar reactie héél goed.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

En heb je al een echo gehad? Alles goed met moeders?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik zie de meerwaarde niet echt van dit pretnest (zie ik ook niet altijd van nesten bij rashonden). Zeker als ze niet getest zijn. Want een vluchtige blik van de da zegt weinig.
Blijkbaar is TS een pretnestfokker met de meest wilde kruisingen, dat kan. Jammer dat zij niet nadenkt over wat zij op elkaar zet, maar dat zij willekeurig allerlei honden op elkaar pleurt omdat een nestje fokken zo sgattug is.

Ik heb niks tegen pretnesten, maar wel wat tegen mensen die zonodig van alles op elkaar zetten zonder na te denken of zulke kruisingen wel handig zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”