amber81 schreef:Natuurlijk. Jij weet het goed te vertellen! En ja, de pups mogen altijd terugkomen. Komen hier ook stuk voor stuk allemaal nog over de vloer. Sommigen logeren hier zelfs langere tijd. Maar die ene die tien maanden wegbleef en in die situatie terugkwam op de manier waar jij helemaal geen weet van hebt, maakt mij ineens een onmens? Een op de borstklopper? Tja, dan vindt jij dat maar. Ook dat doet me niets meer, ik weet dat ik een juiste keuze heb gemaakt door hem uit de situatie hier te halen. Vanuit hier is trouwens een van de anderen ook herplaatst. Zonder problemen. Niet omdat hij zogenaamd een vreselijke hond was, maar door een andere situatie. En die heeft een leuk thuis nu.
dus toch goed onthouden dat het niet enkel Bongo was die later herplaatst moest worden uit dit nest....terwijl je dat hierboven nog ontkent.....
niets mis mee dat er een hond niet op zijn plek zit & top als hij dan terug kan naar de fokker om van daaruit herplaatst te worden, maar niet eerst zeggen dat op Bongo na er niets herplaatst is....of het nu om het karakter was of niet, mensen zijn daar vaak toch niet eerlijk over....want als het aan het karakter ligt voelt het vaak als falen & worden er andere zaken bij gehaald...
Dat het nest ondoordacht was, dat is zeker waar, zal ik ook nooit ontkennen. Inmiddels zijn mijn teven beiden gecastreerd, al wil ik nogmaals duidelijk benadrukken dat dit ten allen tijden MIJN keus moet zijn en niet die van een of andere forumiep.
je wilde niet dat het nest kwam, anders had je niets in laten spuiten, ik zeg dan enkel dat de enige zekere methode om een nest niet te laten komen een castratie op dat moment is....
kijk, TS heeft bewust gedekt, die zal dus ook echt geen injecties gaan halen om het weg te laten spuiten en/of castratie overwegen
Maar in het nest, ik heb er alle tijd en energie in gestoken, alles gedaan wat ik moest doen, met mijn gezin, en een ieder die er verstand van heeft en de pups hebben dus gewoon een goed leven. Echt bizar dat anderen, vreemden, menen te moeten bedenken wat ik had moeten doen. Omdat de mix zo vreselijk ingewikkeld,pittig, blabla lijkt.
het is geen pittige, wel een lastige mix, met een flinke eigen wil waarschijnlijk en ook wel een dosis jachtinstinct...
Wat er gebeurd is met Bongo allemaal weet ik inmiddels wel. Het gaat alleen niemand hier wat aan en er is me gevraagd het hier vooral niet neer te zetten. Ik weet trwns alles over wat er met Bongo gebeurd, denk maar niet dat ik hem zonder pardon heb laten vallen.
mag hopen dat het asiel het wel te weten is gekomen om hem dan goed te begeleiden naar een nieuw baasje,
snap trouwens niet waarom je specifiek gevraagd is het hier niet neer te zetten? Je hebt ook tips gevraagd mbt Bongo, dan is het misschien ook wel handig om te weten wat zijn verleden is.
De volledigheid van een verhaal, is me al meermaals trouwens opgevallen, kun je hier niet neerzetten, omdat er altijd mensen zijn die hun woordje klaar hebben. Ook al weten ze eigenlijk helemaal niets.
waarom zou je hier een volledig verhaal niet neer kunnen zetten, iets waar je je voor schaamt?
En als fokker heb je het dus altijd gedaan. Daar zul je vast wel alles over weten, omdat je er zelf ook op los fokt.
goh, kijk heeft ze ook een mening, idd fok ook wel eens een nestje, had er vorig jaar 3 gepland, zijn er 2 (1x 9 puppen, 1x 1 pup) geworden, 1 nest is dood gegaan in de eerste week en het nest van 1 pup zijn er ook meerdere in de eerste week dood gegaan, beide verhalen zijn gewoon volledig hier terug te vinden, altijd open over geweest
Dit jaar verwachten we idd ook weer 3 nesten, de eerste is net vertrokken....de 2de wordt ook bij ons geboren en de 3de bij het gastgezin die dan die ervaring ook meemaken & die ik er wel helemaal bij begeleid,
heb het dan over 6 dekkingen in 2 jaar verdeeld over een "bestand" van 10 teven, waarvan er 2 in gastgezinnen wonen en er maar 1 teef bij zit die dit jaar voor de 2de keer gedekt is na een jaar rust & nu krijgt ze 1,5-2 jaar rust voordat ze haar laatste nestje gaat krijgen...
maar goed, om terug te komen op de vragen waar de discussie over begon, alles hier is medisch getest,
fotos als HD/ED/Rug (Spondyloze) vind ik nu niet echt moeilijke namen om te onthouden van de onderzoeken die gedaan zijn,
verder worden de knieen niet met foto's gecontroleerd, maar dmv voelen, patella luxatie onderzoek is dat (mss wel een moeilijk woordt om te onthouden)
oog onderzoeken kunnen gedaan zijn & idd mss zijn de specifieke onderzoeken moeilijk te onthouden, maar dat er oog onderzoeken gedaan zijn is dan toch wel weer makkelijk te onthouden...
& bloedtesten??? ja mss dn progesteron geprikt om te kijken wanneer er gedekt moest worden, want er zijn niet veel afwijkingen die door de huistuin&keuken DA in het bloed te vinden zijn....kijk, je kan DNA testen op lensluxatie (& nog veel meer, maar noem ff iets wat bij de terrier die er in zit voor kan komen) maar gok er op dat dat ook niet gebeurd is...