Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cesar kicks...ass???

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Cesar kicks...ass???

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zoek stok! schreef:
bouvierpoedel schreef: Net als met alles maak je een keuze.
Dus wat is dan het probleem met CM.?????
Zelfs iemand die de positieve klikker methode nadoet vanaf TV kan zijn hond naar zijn grootje helpen.
Of weet ik wat ze allemaal op internet zien of in boeken lezen of van de buren/vrienden/ of zogenaamde GT's horen.
Als je al te dom bent om alles van CM te gebruiken op je hond dan zal je ook te dom zijn om naar die goede trainer op cursus te luisteren.
Ja dat is lekker makkelijk. Dit soort uitspraken lees ik altijd van z'n 'fans'. Ik vind het jammer dat de voorstanders direct in de verdediging schieten. Ik zie best dingen die ik goed vind in CM's methode. Maar dat je dom bent als je CM nadoet met z'n tikken en schopJES (whatever), dat bestrijd ik. CM brengt een opvoedprogramma voor honden op tv. Dan kun je nog tig keer don't try this at home op het scherm zetten (wat overigens vooral bedoeld is om afstand te nemen van aansprakelijkheid), hij legt wel degelijk aan de tv kijker uit waarom fysiek ingrijpen goed is. Beetje vreemd om dan te verwachten dat niemand dat overneemt. Toch?

Maar goed, blijkbaar zien alleen slimme mensen zoals jij de echte CM en al het klootjesvolk is dom bezig. Nogmaals, iets te makkelijk wat mij betreft.
Jij maakt toch ook keuzes in allles wat er om je heen gebeurd en aangeboden word.
Op flessen schoonmaak middelen staan ook waarschuwingen en we hebben verkeersborden en op heel wat apparaten staan ookk waarschuwingen.
Dus ja als je het toch gaat doen ben je dom of je maakt een domme beslissing die je later weer herstelt.
Al die wijsheid die jij in pacht hebt heb je toch ook niet bij je geboorte mee gekregen of wel.
Heb je gaandeweg toch ook keuzes in gemaakt.?
Ik zie die man graag bezig ,maar soms dan ben ik het ook niet mmet hem eens.
Ben niet zo'n volgzaam typje of idolaat .
En jij wilt CM liever niet op TV om mensen te beschermen om zulke dingenn te doen.
Dus dan vind jij ze toch ook dom en jezelf vreselijk slim.?
Of ben ik nu de weg kwijt. :scratch: :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Ik denk wel dat er veel opgelost is als CM weg gaat. Al mijn herplaatsers waren in te delen op geslagen of niet geslagen. De honden die geslagen zijn kun je altijd bang maken door te dreigen. Die zijn dus beter onder controle te krijgen nadat ze geslagen of geschopt zijn. Dapper was zo'n hond. Ik hoefde maar te dreigen naar hem en hij deed zijn ogen dicht en maakte zich klein. Cleo en Eva maakt het niks uit als ik mijn hand omhoog doe als ik boos ben. Dat hebben we getest. Wuilus was ook bang voor fysieke straf en ik heb haar ook gekregen van iemand die haar waar ik bij stond een lel gaf. Dus wat dat betreft denk ik dat met wat instructies over wanneer je een trap moet geven de honden best wel wat beter te controlleren zijn. Je heft je hand of trapt even naar achter en de hond herinnerd zich prima waarmee je dan loopt te dreigen :wink:
En dan schat de hond zijn kansen in :N:

Spikey kreeg ik mee onder voorwaarde dat ik hem dagelijks zou slaan; pas als hij onder zich piste of over de grond kroop had hij zich volgens het 'baasje' overgegeven en anders zou hij niet luisteren naar een vrouw.

Ik heb hem een hele tijd expres op z'n kont geklopt, heel zachtjes begonnen terwijl ik lekker met hem lag te kroelen en uiteindelijk associeerde hij een omhoog gaande arm niet eens meer met slaag.

Maar toen hij net wat opgeknapt was en de postbode 3 meter voor hem ging staan, een krant oprolde, hem recht aankeek en kennelijk voor de grap zijn arm ophief en de krant naar hem 'sloeg' schatte zij toch zijn kansen in en ging er voor.
Een groot gedeelte zal inderdaad te onderdrukken zijn op die manier.
Maar niet allemaal, en berg je dan maar :N:
Triplefox
Zeer actief
Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Triplefox »

Dit zijn trouwens beelden uit zijn uitzendingen en dus is het nog geeneens een 'Behind the scenes' of "Cesars's hidden tapes" dit kwam gewoon door de editing heen en is niet per ongeluk uitgelekt.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

bouvierpoedel schreef: En jij wilt CM liever niet op TV om mensen te beschermen om zulke dingen te doen.
Ik denk niet dat CM zich veel van mij aantrekt :mrgreen:

Maar als ik het voor het zeggen had, zou hij ook aandacht besteden aan de omgang met een niet-probleemhond en aan belonen.

Of ik mensen dom vind dat ze hem volgen in z'n aanpak? Nee zo werkt media nou eenmaal. En juist daarom vind ik het niet vreemd dat mensen dat geschop na gaan doen. De grote CM doet het ook. En ga me niet vertellen dat hij niet geniet van z'n sterstatus :mann: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Zoek stok! schreef:
Marie-Josée schreef:
Gollum schreef: Cesar ook niet, dan krijgt 'ie van mij een hollewipper :pffff:
Ik vermoed ergens dat Cesar dat bij jou hond ook niet hóeft te doen omdat je zijn hulp niet hebt in hoeven roepen :wink:
We vergeten vaak dat dit meestal honden en baasjes zijn met grote problemen.
En dat is precies het probleem met CM. Mensen gaan zijn methode toepassen op Fikkie die aan de lijn trekt of andere weliswaar stoute dingen doet, maar waarbij zo'n aanpak totaal buiten proportie is.

Het zou toch totaal idioot zijn als ik Bram zo zou behandelen als CM doet met een mensagressieve Husky om maar wat te noemen? En toch is dat wat ik zie. We gaan lekker wat tikken en schoppen uitdelen bij ongewenst gedrag, want de dogwhisperer doet het ook en dat werkt :roll:
Mensen die zo dom zijn alles klakkeloos over te nemen duwen hun pup ook nog met zijn neus in zijn eigen uitwerpselen. Dat vind ik geen reden om het niet uit te zenden. En schoppen wordt toch al gedaan in Nederland, kijk maar eens stiekem mee bij sommige cursussen. Ik heb eens het ongenoegen mogen smaken een glimp op te vangen van de plaatselijke politiehondenvereniging, daar wordt je ook niet blij van. En dat was jaren vóór onze hondenfluisteraar.
Je kunt geen censuur gaan toepassen alleen om dat er achterlijke hondenbazen rondlopen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
bouvierpoedel schreef: En jij wilt CM liever niet op TV om mensen te beschermen om zulke dingen te doen.
Ik denk niet dat CM zich veel van mij aantrekt :mrgreen:

Maar als ik het voor het zeggen had, zou hij ook aandacht besteden aan de omgang met een niet-probleemhond en aan belonen.

Of ik mensen dom vind dat ze hem volgen in z'n aanpak? Nee zo werkt media nou eenmaal. En juist daarom vind ik het niet vreemd dat mensen dat geschop na gaan doen. De grote CM doet het ook. En ga me niet vertellen dat hij niet geniet van z'n sterstatus :mann: :wink:
Zal mij toch werkelijk aan mijn kont roesten of hij geniet van zijn sterstatus of niet.
Snap ook niet wat dat ermee te maken heeft.??
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Zucht laat maar. CM is voor mij gewoon een mediageil mannetje die het maar al te lekker vindt dat hij zo omstreden is en z'n volgers hem tot ziekelijk aan toe verdedigen. Hij weet donders goed dat zijn aanpak van probleemhonden 1-op-1 gekopieerd wordt op 'normale' honden. Dat jullie het normaal vinden dat hij trapt in weke delen, prima. Ik zal het nooit normaal vinden. En ja, ik zie ook goede dingen in zijn aanpak. Dit is er niet 1 van.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
bouvierpoedel
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Zucht laat maar. CM is voor mij gewoon een mediageil mannetje die het maar al te lekker vindt dat hij zo omstreden is en z'n volgers hem tot ziekelijk aan toe verdedigen. Hij weet donders goed dat zijn aanpak van probleemhonden 1-op-1 gekopieerd wordt op 'normale' honden. Dat jullie het normaal vinden dat hij trapt in weke delen, prima. Ik zal het nooit normaal vinden. En ja, ik zie ook goede dingen in zijn aanpak. Dit is er niet 1 van.
Zijn probleem toch.!!
Als jij geil ben kann ik daar ook niets aan veranderen.
:ok: :wink:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Na het zoveelste CM topic kun je alleen maar concluderen dat honderd procent tegen zijn net zo min getuigt van relativiteitszin als honderd procent vóór zijn.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

bouvierpoedel schreef: Als jij geil ben kann ik daar ook niets aan veranderen.
:ok: :wink:
Eeehm, inkoppertje :engel:
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef: Maar als ik het voor het zeggen had, zou hij ook aandacht besteden aan de omgang met een niet-probleemhond en aan belonen.

Gisteravond heb ik hem met 4 pups die hij ging opvoeden in de weer gezien en niet één werd geschopt :mrgreen: Allemaal leuke vrije pups.
En ik zou ook genieten van zo'n sterstatus (en het bijbehorende geld) :mrgreen:
Ik vind Mr. President zo leuk :cheer:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

dat schopje is duidelijk routine voor hem, zo makkelijk gaat het hem af. Mijn honden krijgen ook wel eens een hollewipper (zijkant voet tegen bil) maar zo gericht een hak in de buik neerzetten....brrr....ik zou het niet durven.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

vroeger-- zo'n 30 jaar terug :engel: --leerden wij dat achterlangs trapje ook op cursus

niet tegen de buik maar de achterhand werd dan geraakt
Fenneke en Baloe
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:mann: ik knijp hem wel af en toe in de zijkant van zijn schouder als hij me negeert want da pik ik nie :neenee: .
maar zo even een klein schopje om hem te laten schrikken lijkt me niets, ik zou er zo bij na moeten denken van :idea: oj ja schoppen moet ik nu- weg moment :lol:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

S@ndr@ schreef: maar zo even een klein schopje om hem te laten schrikken lijkt me niets, ik zou er zo bij na moeten denken van :idea: oj ja schoppen moet ik nu- weg moment :lol:
Kwestie van oefenen, als ik die video zo bekijk ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind het altijd wel apart dat wij mensen ons wel willen gedragen als roedelleiders, maar
Vaak iedere vorm van aanraking die daarbij gepaard gaat, als mishandeling moeten opvatten. Maakt overigens niet dat ik iemand ben die gauw dat soort tikjes zou geven, maar dat is niet omdat ik het schaar onder dierenmishandeling.
S@ndr@
Zeer actief

Marjoleine schreef:
S@ndr@ schreef: maar zo even een klein schopje om hem te laten schrikken lijkt me niets, ik zou er zo bij na moeten denken van :idea: oj ja schoppen moet ik nu- weg moment :lol:
Kwestie van oefenen, als ik die video zo bekijk ;)
Ik zal het in overweging nemen :neenee:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Marie-Josée schreef:Na het zoveelste CM topic kun je alleen maar concluderen dat honderd procent tegen zijn net zo min getuigt van relativiteitszin als honderd procent vóór zijn.
En wat mij betreft is dat inderdaad de slotconclusie! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mij maakt het sowieso weinig uit wat een ander met zijn honden doet. Dierenleed heb je overal en daar maak ik me dus niet meer zo druk over. Zinloos. Als je het normaal vindt wat CM in dit filmpje doet heb je gewoon een andere mentaliteit dan ik heb met mijn honden. Moet je vooral zelf weten. Maar ga niet beweren dat CM honden geen pijn doet en niet werkt op basis van correcties. Dan hou je jezelf en andere mensen voor de gek. Ik ben niet eens tegen correcties hoor. Ik doe het ook wel eens. Corrigeren dan dus. Maar wel maar heel soms om hele zware vergrijpen als uitvallen of azen op een hond die ze niet mogen. Maar meer dan een ruk aan de riem met een zware NEE aan hun halsbanden is dat niet. Werkt ook perfect omdat ze niks meer gewend zijn. Hoe meer je trapt en wurgt hoe harder je hond wordt en hoe meer kans dat je de relatie met je hond verziekt wat mij betreft. Dus daarom doe ik het niet. Doet de buurman het wel dan denk ik slechts "arme honden" maar wat kan ik daarmee verder?
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Maar dat arme ding zal nu vast en zeker in elkaar krimpen als hij je handen zijn kant uit ziet bewegen. :(
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Jaja, lul der maar lekker een puntje aan, je lijkt CM wel. :ugh:

Hoe kan een hond nu snappen waar je hem voor fijnknijpt, dat doen honden bij elkaar toch ook niet? :denken:
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Triplefox schreef:
Cash schreef:
En zo kun je ook een flmpje maken van CM met doodsbange honden waarin hij engelengeduld toont en waarin hij exact weet om te gaan met zo'n hond. Zo'n hond die zich bij hem na 5 minuten op zn gemak voelt terwijl de dagelijkse begeleiders na maanden nog niks met 't hondje kunnen.

Het is maar net wat je wilt zien natuurlijk.
Daar heb ik ook heel erg veel respect voor, dit is alleen een stukje wat me toch wat minder aanspreekt van zijn 'opvoeding'.
Eens met Triplefox. Alleen spreekt dat stukje mij niet wat minder aan, maar gewoon helemaal niet.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief

Eline* schreef:
Marie-Josée schreef:Na het zoveelste CM topic kun je alleen maar concluderen dat honderd procent tegen zijn net zo min getuigt van relativiteitszin als honderd procent vóór zijn.
Wat mij betreft ook.

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef: Maar ga niet beweren dat CM honden geen pijn doet en niet werkt op basis van correcties. Dan hou je jezelf en andere mensen voor de gek. Ik ben niet eens tegen correcties hoor. Ik doe het ook wel eens. Corrigeren dan dus. Maar wel maar heel soms om hele zware vergrijpen als uitvallen of azen op een hond die ze niet mogen. Maar meer dan een ruk aan de riem met een zware NEE aan hun halsbanden is dat niet.
Hoppa viel toen ik hem net had ook uit tegen vreemde honden. IK zie dan het nut van rukken aan halsbanden en NEE schreeuwen weer niet :mrgreen: Achterwaarts schoppen deed ik niet (dan lig ik zelf op de grond :smile:) maar ik kneep hem wèl in zijn zij, zonder ook maar iets te zeggen.
Daar schrok hij dan van en dat haalde hem meteen uit zijn focus op de andere hond, terwijl het ook meteen een correctie was.
Hij doet het nu nooit meer :ok:
Fijn dat dat bij Hoppa werkt :wink: Ik schreeuw overigens niet maar dat klinkt wel leuk om te zeggen natuurlijk. Ik geef het commando nee heel duidelijk en dat helpt hier weer prima. :ok: Mijn honden leer je sowieso niks in 1 keer af. Daar zijn ze veel te verschillend voor en ook veel te ongevoelig wat dat betreft. Eva kan je pijn doen tot je een ons weegt. Die heb ik nog nooit zien reageren op pijn. :denken: Al bijt een hond door haar oor heen, ze reageert niet eens. Al ligt haar hele poot open, maakt niks uit. Nagel af en ballen maar is haar motto. Dus een kneepje is een mug voor haar. Vandaar dat ik haar al helemaal nooit fysiek ga corrigeren want op stem reageert ze wel meteen. Dat fysiek corrigeren hebben andere honden al gedaan en daar komt 0,0 reactie op. :engel: Al bijten ze haar aan gort, ze gaat gewoon door. Daar is het een Belg voor. De drive gaat boven alles. Zeker boven pijn. Zie het als een windhond die zijn poot breekt maar de haas niet wil verliezen. :U: Daarin kan je ook knijpjes geven tot je een ons weegt.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Eline* schreef:
Alleen geldt dat maar voor een deel van de reacties natuurlijk ;)
Want extremisme is nooit goed.

Ik heb geen mening over CM, alleen over een aantal van de dingen die hij doet, die voor mij in geen enkele context kunnen.
En volgens mij was dat ook de mening van een groot deel van de mensen die reageerden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Danoontje powerrr
Zeer actief

laeken schreef:Daar is het een Belg voor. De drive gaat boven alles. Zeker boven pijn. Zie het als een windhond die zijn poot breekt maar de haas niet wil verliezen. :U: Daarin kan je ook knijpjes geven tot je een ons weegt.
Niet te vergelijken. Mijn windhond jankt al dat hij naar huis wil, als er een zandkorreltje tussen zijn teentjes zit.

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Danoontje powerrr schreef:
laeken schreef:Daar is het een Belg voor. De drive gaat boven alles. Zeker boven pijn. Zie het als een windhond die zijn poot breekt maar de haas niet wil verliezen. :U: Daarin kan je ook knijpjes geven tot je een ons weegt.
Niet te vergelijken. Mijn windhond jankt al dat hij naar huis wil, als er een zandkorreltje tussen zijn teentjes zit.
Niet als ze achter een haas aanzit hoor. Tenminste, dat zou niet zo horen te zijn. In Spanje heb je zelfs windhondrennen voor gehandicapte windhonden. Honden met gebroken poten ed. Dan gaan ze lachen.... :kotz: Dat zegt toch wel wat neem ik aan? Want zelfs een greyhound met gebroken poot gaat nog achter een haas aan. Ik vind het dus een perfecte vergelijking zelf :wink:

Dat een windhond zonder dat hij bezig is kleinzerig is weet ik ook prima. Dat is Eva ook. Als die een vlo heeft gaat ze totaal door het lint. Is ze echter met een hond bezig dan kan je haar oor bij wijze van spreken afknippen :smile:
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief

@ laken: het was een grapje

(nou ja.. min of meer.. het is wel een truttebol, hoor) :F:

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ik ben ook een knijper hoor, bij wijze van heel even vluchtig bijten en ja het werkt, denk dat het een meiden ding is :smile:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Marie-Josée schreef:Je kunt geen censuur gaan toepassen alleen om dat er achterlijke hondenbazen rondlopen.
Ik vind dat er niet duidelijk genoeg naar voren komt in zijn uitzendingen dat dit niet bedoeld is voor jouw hond die trekt aan de lijn of opspringt bij bezoek ofzo. En ik vraag me dus ook af of CM dat zelf echt zo vindt, of dat hij vindt dat je dat schoppen bij elke hond wel toe kan passen zolang het geen bang hoopje ellende is. Wij kunnen nu wel allemaal roepen "jaaa maaaar CM heeft alleen de echte probleemhonden, etc etc". Maar dat programma wordt niet als dusdanig gebracht, want hij heeft ook niet alleen maar mensen- of hondenopvretende types in zijn show. Hij heeft ook honden die je best makkelijk zou kunnen vergelijken met bijvoorbeeld jouw eigen losgeslagen Labje. Of je kleine keffertje. En als CM heel veel problemen oplost door in de zij te schoppen, waarom zou je dat niet zelf ook gaan doen?

Ik zou het al anders vinden als het heel duidelijk een progamma was met zeg maar America's most wanted onder de honden. Maar dat is het dus juist niet. Hij komt ook bij Truus van de hoek langs met een uitvallend keffertje. En dan is die lijn tussen "wanneer wel, wanneer niet schoppen" wel erg onduidelijk. Voor mij ook overigens hoor. Ik zie hem soms schoppen dat ik denk "moet dan nou?", en aan de andere kant is hij soms weer juist ontzettend geduldig en totaal 'geweldloos' terwijl ik al zat te wachten wanneer die hond in de lijn opgehangen zou gaan worden ofzo. En nu zullen er vast wel weer reacties komen dat dat toch helemaal aan mij ligt :mrgreen: Maar zie mij dan dus maar even als die Truus van de hoek.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”