Uh......volgens mij gaat het hier om een pup en die bakenen nog geen territorium af.sabberdesab schreef:Waarschijnlijk zit er toch al een stukje terratorium afbakering in hem/haar.
Ik hoop dat je meer van dit soort bruikbare antwoorden krijgt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hulp gevraagd
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Re: Hulp gevraagd
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Marie-Josée, tot voor kort zou ik je hier helemaal gelijk in geven. Maar toen kwam die witte hier, en die begon op de rijpe leeftijd van 10 à 12 weken met markeerplasjes. Ik zweer het je.Marie-Josée schreef:Uh......volgens mij gaat het hier om een pup en die bakenen nog geen territorium af.sabberdesab schreef:Waarschijnlijk zit er toch al een stukje terratorium afbakering in hem/haar.
Natuurlijk stond ik direct met haar plas bij de dierenarts, want ik dacht dat ze blaasontsteking had, maar nee. Ze markeerde "gewoon"....
Maar dat is dus wel tamelijk uitzonderlijk, het komt niet váák voor, dat ben ik met je eens.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Teuntje56
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes - Aantal honden: 2
Waar staat dat dan?sabberdesab schreef:Als het echt alleen over de speelgoed van de kinderen is begrijp ik de gedachte over dominantie.
Maar doe nou niet alsof ze iets belachelijks zegt omdat de hond te jong daarvoor is.
Dat zou kunnen, maar dat weet niet iedereen en daarom stelt ze de vraag ook.
Het is een beetje jammer om haar dan een opmerking te plaatsen hoe stom ze wel niet is om daar aan te denken.Laten we leren van elkaar en niet op zo`n kinderachtige manier iemand voor dom zetten.
- Roompie
- Zeer actief
Ja, het gaat hier er soms lomp aan toe. Discussies gaan een hele andere kant op, er wordt met van alles en nog wat gesmeten en de kritiek vliegt je om de oren.
So what! Lees daar dan verduld overheen of mieter op van dit forum als je daar niet tegen kunt.
So what! Lees daar dan verduld overheen of mieter op van dit forum als je daar niet tegen kunt.

- Teuntje56
- Zeer actief
Ja de ware aard, van wie? In totaal heb je 1 antwoord gegeven op de vraag van TS, daarna alleen maar veelvuldig gereageert op reacties die gegeven werden. Kan Ts nu verder met de adviezen die her en der wel zijn gegeven?sabberdesab schreef:De ware aard van het beest komt hier boven.. Ik voel me gevleid dat je aan mij zoveel aandacht besteed.
Ik ga me weer verder vermaken met een dvd`tje![]()
Groetjesss
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
pupje plast alleen op de boekjes, bakent duidelijk het boekjesterritorium afMarie-Josée schreef:Uh......volgens mij gaat het hier om een pup en die bakenen nog geen territorium af.sabberdesab schreef:Waarschijnlijk zit er toch al een stukje terratorium afbakering in hem/haar.
maar ik heb maar zo het idee dat pupje weldegelijk getraind is op kranten, het gaat wel om kinderboekjes he, voor kindjes van 1 en 3 jaar, geen paperbacks of gebonden boeken voor volwassenen
@Onyx: ik vind je helemaal geweldig

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Roompie
- Zeer actief
Thank you, thank you *buigt ff*renee-uk schreef: @Onyx: ik vind je helemaal geweldig
Maar serieus.. ik kom dit gedoe nu bij meerdere topics tegen en ik moet zeggen dat ik mij er steeds meer aan irriteer.
Je hebt zelf de keus om op dit forum te komen, te blijven of weg te gaan als je het leuk vind of het staat je niet aan. Lijkt me verrekte simpel.

- renee-uk
- Zeer actief
overdaad schaadt, denk dat ik daarom ook wat overreageerde.Onyx schreef:Thank you, thank you *buigt ff*renee-uk schreef: @Onyx: ik vind je helemaal geweldig![]()
Maar serieus.. ik kom dit gedoe nu bij meerdere topics tegen en ik moet zeggen dat ik mij er steeds meer aan irriteer.
Je hebt zelf de keus om op dit forum te komen, te blijven of weg te gaan als je het leuk vind of het staat je niet aan. Lijkt me verrekte simpel.
ik ben normaal ook best fel, maar laat me toch niet vaak zo gaan en eigenlijk heb ik er ook alweer spijt van dat ik me liet provoceren zo uit mijn slof te schieten.
Maar ach, iedere gek zn gebrek denk ik dan maar

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Roompie
- Zeer actief
Ik betrapte me erop dat ik tegen m,n beeldscherm stond te bulderen ROT DAN OP HIER!
Oh well, heb m,n punt nu wel duidelijk gemaakt dus ik kan er weer ff tegenaan
Oh well, heb m,n punt nu wel duidelijk gemaakt dus ik kan er weer ff tegenaan

- Teuntje56
- Zeer actief
Ik had hetzelfde, betrapte me erop dat ik zelfs praatte tegen het beeldscherm, las het hele topic dan ook in een keer achter elkaar, dan wordt het nog erger.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik heb alleen maar keihard gelachen. 
- Roompie
- Zeer actief
- renee-uk
- Zeer actief
LéonieHonden schreef:Ik heb alleen maar keihard gelachen.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Sorrryy!renee-uk schreef:LéonieHonden schreef:Ik heb alleen maar keihard gelachen.
- renee-uk
- Zeer actief
LéonieHonden schreef:Sorrryy!renee-uk schreef:LéonieHonden schreef:Ik heb alleen maar keihard gelachen.Maar het is gewoon goed vermaak.
maar voor alle duidelijkheid nog maar eens dit citaat van TS
en naar aanleiding van die post denk ik dus dat ze toch wat krant-zindelijkheidstraining heeft gehad en daarom die boekjes uitzoekt om eens lekker op te plassen.vanessa310 schreef: Ze plast ook alleen maar op boekjes van de kinderen, overig speelgoed laat ze liggen.
Beestje doet waarschijnlijk haar best om het goed te doen
Misschien kan TS het eens uittesten en die boekjes oprapen en in plaats daarvan wat kranten neerleggen?

- Marie-Josée
- Erelid
Het blijft natuurlijk allemaal theorie. Sancho was krantzindelijk gemaakt maar las kennelijk alleen Belgische kranten want hij vertikte het om op het LD te piesen, ging er steeds demonstratief naast zitten
Ik zou de boekjes gewoon een tijd wegleggen om het gedrag te doorbreken.
Ik zou de boekjes gewoon een tijd wegleggen om het gedrag te doorbreken.
-
pepim
- Zeer actief
Ik heb veel respect voor je Renee, maar ik denk dat je dat wel weet. Ik wilde hier daarom even reageren.renee-uk schreef:overdaad schaadt, denk dat ik daarom ook wat overreageerde.
ik ben normaal ook best fel, maar laat me toch niet vaak zo gaan en eigenlijk heb ik er ook alweer spijt van dat ik me liet provoceren zo uit mijn slof te schieten.
Ik vind het knap, dat je hier steeds weer tips geeft ondanks de soms felle kritiek, omdat je je ongezouten mening geeft en altijd de (het) hond(je) in bescherming neemt en daarvoor opkomt.
Chapeau en een lebber van mijn Mies
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, ik ook. Maar dat schijnt een te simpele oplossing te zijnMarie-Josée schreef: Ik zou de boekjes gewoon een tijd wegleggen om het gedrag te doorbreken.
And few will ever climb
- Roompie
- Zeer actief
- Marie-Josée
- Erelid
Miranda schreef:Ja, ik ook. Maar dat schijnt een te simpele oplossing te zijnMarie-Josée schreef: Ik zou de boekjes gewoon een tijd wegleggen om het gedrag te doorbreken.
- renee-uk
- Zeer actief
ach wat vind ik dat lief pepim, dank je wel voor het grote complimentpepim schreef:Ik heb veel respect voor je Renee, maar ik denk dat je dat wel weet. Ik wilde hier daarom even reageren.renee-uk schreef:overdaad schaadt, denk dat ik daarom ook wat overreageerde.
Ik vind het knap, dat je hier steeds weer tips geeft ondanks de soms felle kritiek, omdat je je ongezouten mening geeft en altijd de (het) hond(je) in bescherming neemt en daarvoor opkomt.
Chapeau en een lebber van mijn Mies![]()

- renee-uk
- Zeer actief
het is op pagina 1 maar 4 of 5 keer aangeraden hoorMarie-Josée schreef:Miranda schreef:Ja, ik ook. Maar dat schijnt een te simpele oplossing te zijnMarie-Josée schreef: Ik zou de boekjes gewoon een tijd wegleggen om het gedrag te doorbreken.Ja dan zijn we te gauw klaar, dat kan niet
mja daar ging men niet in op het diepere aspect van het territorium afbakenen en jawel daar isieweer
volgens mij moet je het tegenwoordig gewoon moeilijker maken dan het is, met gezond verstand kom je helemaal nergens meer en, laten we wel wezen, dat is natuurlijk ook niet zo interessant

- Teuntje56
- Zeer actief
Nee natuurlik niet, hoe ingewikkelder de oplossing, hoe fijner.
- renee-uk
- Zeer actief
Plus dat het natuurlijk veel interessanter staat om te zeggen, mijn hond plast binnen omdat ie dominant is dan om te zeggen mijn hond plast binnen omdat ie nog niet helemaal zindelijk is.Teuntje56 schreef:Nee natuurlik niet, hoe ingewikkelder de oplossing, hoe fijner.
En dat geldt natuurlijk voor alle 'problemen' waar dominantie met de haren bijgesleept wordt
Het is gewoon een heerlijk kapstokje om je eigen tekortkomingen aan op te hangen.

- Teuntje56
- Zeer actief
Maar ik begrijp nu wel waarom ik zelf altijd binnen plas, weliswaar op het toilet, maar toch.renee-uk schreef:Plus dat het natuurlijk veel interessanter staat om te zeggen, mijn hond plast binnen omdat ie dominant is dan om te zeggen mijn hond plast binnen omdat ie nog niet helemaal zindelijk is.Teuntje56 schreef:Nee natuurlik niet, hoe ingewikkelder de oplossing, hoe fijner.
En dat geldt natuurlijk voor alle 'problemen' waar dominantie met de haren bijgesleept wordt![]()
Het is gewoon een heerlijk kapstokje om je eigen tekortkomingen aan op te hangen.
- renee-uk
- Zeer actief
Jij mág dat gewoonTeuntje56 schreef:Maar ik begrijp nu wel waarom ik zelf altijd binnen plas, weliswaar op het toilet, maar toch.renee-uk schreef:Plus dat het natuurlijk veel interessanter staat om te zeggen, mijn hond plast binnen omdat ie dominant is dan om te zeggen mijn hond plast binnen omdat ie nog niet helemaal zindelijk is.Teuntje56 schreef:Nee natuurlik niet, hoe ingewikkelder de oplossing, hoe fijner.
En dat geldt natuurlijk voor alle 'problemen' waar dominantie met de haren bijgesleept wordt![]()

- Teuntje56
- Zeer actief
Maar ik ben dan ook dominant. 
- renee-uk
- Zeer actief
psies, daarom mag je het ookTeuntje56 schreef:Maar ik ben dan ook dominant.