Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dit kan toch niet
Moderator: moderatorteam
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Dit kan toch niet
jeetje
hoop dat het vocht snel verdwijnt en dat hij snel weer opknapt.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
-
Brigitte
- Zeer actief
De koorts is iets gezakt
zijn hele schouder is nu wel 1 grote keiharde dikke klomp en onder zijn buik hangt een waterzak. Hij heeft nu weer een half tabletje pijnstiller gehad en ligt nu lekker naast me in zijn mandje.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Wat een enorme bulten zeg, ik hoop dat hij snel opknapt.
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
arme Bunker.
hoop dat de ontsteking snel minder wordt
hoop dat de ontsteking snel minder wordt
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

-
Brigitte
- Zeer actief
Ja, ze komen ook echt overal, hij heeft er nu 3Renee1966 schreef:Wat een enorme bulten zeg, ik hoop dat hij snel opknapt.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
ach die arme bunker
wat een enge bedoening bri
geef hem maar een lekkere knuffel van mij
wat een enge bedoening bri
geef hem maar een lekkere knuffel van mij
Fenneke en Baloe

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Het lijkt me heel pijnlijk, kan het echt geen reactie op de enting zijn, bv op de hulpstof die erin zit, zoals hierboven geopperd wordt?Brigitte schreef:Ja, ze komen ook echt overal, hij heeft er nu 3Renee1966 schreef:Wat een enorme bulten zeg, ik hoop dat hij snel opknapt.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Agosjjjjjj Bri geef Bunker maar een dikke knuffel, sterkte 
En de groeten van de mannen 

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Arme relbaby
Wat naar Bri, geef hem maar een dikke, voorzichtige knuffel van mij 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Bij ons op stal hebben we een keer 9 paarden (van de 90) gehad die een bult op hun borst (bij de entplek) kregen na een enting, ook gevuld met vocht en behoorlijk dik. Dat zat hem toen in 1 bepaalde batch met entstof, en was ook iets met de hulpstof heb ik begrepen.
Raar dat veeartsen dat gewoon volmondig toegeven, terwijl de dierenartsen die honden behandelen zoiets eigenlijk ontkennen.
Bri, had jij niet al eens eerder een hond gehad die dit soort plotseling optredende bulten had? Of zit ik er nu naast?
Raar dat veeartsen dat gewoon volmondig toegeven, terwijl de dierenartsen die honden behandelen zoiets eigenlijk ontkennen.
Bri, had jij niet al eens eerder een hond gehad die dit soort plotseling optredende bulten had? Of zit ik er nu naast?
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Ik duim dat de verbetering zich voortzet
Dikke knuffel voor je mannetje en voor jou

Dikke knuffel voor je mannetje en voor jou
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- krullie
- Zeer actief
wow dat is niet mis zeg.
ik hoop dat jullie een rustige nacht hebben.
en dat hij morgen beter is.
ik duim.
ik hoop dat jullie een rustige nacht hebben.
en dat hij morgen beter is.
ik duim.
-
lida1956
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Riesenschnauzer 2x, dwergschnauzer, teckel, boomer, Westy, asbak
Ik heb iets soortgelijks ook meegemaakt met een van mijn honden. Volgens de dierenarts was de boel gaan ontsteken door de injectie (het was geen vervuilde naald volgens de DA, maar daar twijfel ik aan). Behalve een enorme bult, die vol zat met pus, kreeg ze overal vochtbulten. Nadat de pusbult was opengesneden knapte ze gelukkig snel op (koorts zakte en vocht bulten verdwenen) Wel heb ik haar enkele dagen rimadyl gegeven. Daarna heb ik nooit meer laten inenten.
-
Ineke
Fijn dat de koorts wat zakt! En nu snel beter worden hè knul! 
-
mwillow
Voor wat je het waard vindt: ik heb reactie terug van Dodds en volgens haar is het absoluut een reactie op de enting: 'Absolutely, this could be a location deferred adverse vaccine reaction.' Ook schrijft ze dat als je DA niet bekend is met dit soort vaccinatiereacties dat je dan contact op zou kunnen nemen met iemand die daar wel bekend mee is en de behandeling daarop af kan stemmen. Dan noemt ze de naam van een bevriende dierenarts die verbonden is aan een dierenkliniek in Deventer.
Ze heeft een aantal bijlagen bijgevoegd en als je daar belangstelling voor hebt, kun je me jouw emailadres PB'en. Dan wil ik je de mail wel doorsturen.
Inmiddels heb ik me laten informeren door 2 dierenartsen op een vaccinosislist en beiden bevestigen de vermoedens van een vaccinosis. Post-vaccinal polyneuropathy wordt genoemd, dat geeft o.a. hevige zwellingen van de kop, maar ook over andere delen van het lichaam. Beiden hameren erop (ook Dodds trouwens) dat jouw DA deze reactie officieel moet melden aan de betreffende fabrikant. Deze hond zou volgens hen nooit meer gevaccineerd moeten worden en ze waarschuwen voor het gecombineerd vaccineren van Lepto en Rabies. Rabies zou minstens 6-8 weken van andere vaccins gevaccineerd moeten worden.
Ze heeft een aantal bijlagen bijgevoegd en als je daar belangstelling voor hebt, kun je me jouw emailadres PB'en. Dan wil ik je de mail wel doorsturen.
Inmiddels heb ik me laten informeren door 2 dierenartsen op een vaccinosislist en beiden bevestigen de vermoedens van een vaccinosis. Post-vaccinal polyneuropathy wordt genoemd, dat geeft o.a. hevige zwellingen van de kop, maar ook over andere delen van het lichaam. Beiden hameren erop (ook Dodds trouwens) dat jouw DA deze reactie officieel moet melden aan de betreffende fabrikant. Deze hond zou volgens hen nooit meer gevaccineerd moeten worden en ze waarschuwen voor het gecombineerd vaccineren van Lepto en Rabies. Rabies zou minstens 6-8 weken van andere vaccins gevaccineerd moeten worden.
-
Brigitte
- Zeer actief
Dank je wel maar het rare is dat hij daar dus niet is geentmwillow schreef:Voor wat je het waard vindt: ik heb reactie terug van Dodds en volgens haar is het absoluut een reactie op de enting: 'Absolutely, this could be a location deferred adverse vaccine reaction.' Ook schrijft ze dat als je DA niet bekend is met dit soort vaccinatiereacties dat je dan contact op zou kunnen nemen met iemand die daar wel bekend mee is en de behandeling daarop af kan stemmen. Dan noemt ze de naam van een bevriende dierenarts die verbonden is aan een dierenkliniek in Deventer.
-
Brigitte
- Zeer actief
Zo vond ik hem vannacht

ff foto's gemaakt toen hij op stond voor te plassen
zijn schouder is kei en keihard aan het worden

hier is een beetje het verschil te zien

totaal niet happy

zo weer tempen en overleg

ff foto's gemaakt toen hij op stond voor te plassen
zijn schouder is kei en keihard aan het worden

hier is een beetje het verschil te zien

totaal niet happy

zo weer tempen en overleg
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Dat ziet er niet fijn uit Bri...
Ik hoop dat je kerel zich snel beter gaat voelen.
Ik hoop dat je kerel zich snel beter gaat voelen.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
S@ndr@
- Zeer actief
hopelijk kunnen ze wat voor het doen
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Oh bah, wat heftig
Het moet onderhand een beetje de goede kant op gaan, beterschap en sterkte!!!
Het kan haast geen toeval zijn, als het niet van de enting kwam hadden ze toch wel een ander diagnose kunnen stellen, een hond zwelt niet zomaar op.
Vocht zakt trouwens altijd naar beneden.
Wij zijn Tomas ooit bijna kwijt geweest en aanvankelijk zei de da ook dat het niet van de enting kon komen maar toen ik haar een paar weken later alle verzamelde wetenschappelijke informatie heb gegeven keek ze er met heel andere ogen tegenaan en adviseerde me om Tomas nooit meer te laten enten.
We gaan dus nooit meer weg zonder hond en ook niet de grens over.
Mijn nieuwe da hier moet ik helaas weer van voren af overtuigen maar hij dringt gelukkig niet aan. Sancho zou over twee weken Weill en rabiës tegelijk moeten krijgen want dat zou me de kosten van een consult schelen.
Het moet onderhand een beetje de goede kant op gaan, beterschap en sterkte!!!
Het kan haast geen toeval zijn, als het niet van de enting kwam hadden ze toch wel een ander diagnose kunnen stellen, een hond zwelt niet zomaar op.
Vocht zakt trouwens altijd naar beneden.
Wij zijn Tomas ooit bijna kwijt geweest en aanvankelijk zei de da ook dat het niet van de enting kon komen maar toen ik haar een paar weken later alle verzamelde wetenschappelijke informatie heb gegeven keek ze er met heel andere ogen tegenaan en adviseerde me om Tomas nooit meer te laten enten.
We gaan dus nooit meer weg zonder hond en ook niet de grens over.
Mijn nieuwe da hier moet ik helaas weer van voren af overtuigen maar hij dringt gelukkig niet aan. Sancho zou over twee weken Weill en rabiës tegelijk moeten krijgen want dat zou me de kosten van een consult schelen.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Bah, wat een heftige reactie zeg! Hoop dat het snel beter gaat. Hij kijkt er helemaal niet vrolijk bij
En Marie-Josée, waarom laat je rabiës enten? Of was je dat niet van plan?Marie-Josée schreef:Sancho zou over twee weken Weill en rabiës tegelijk moeten krijgen want dat zou me de kosten van een consult schelen.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Gatver Bri, die arme jongen heeft ook geen geluk he
Ik hoop dat het snel wegtrekt en de koorts ook, geef hem maar een knuffel
Ik hoop dat het snel wegtrekt en de koorts ook, geef hem maar een knuffel
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
heel veel beterschap met bunker ik ga hier heel hard voor hem duimen

-
mwillow
Zoals ik eerder schreef en zoals Dodds het bedoelt, blijft een vaccinosis niet beperkt tot een locale reactie op de plek van vaccinatie. Ik heb dit soort vaccinatiereacties vaker op de lists gezien, vandaar dat ik er toch op door ga. Dat jouw hond ineens opzwelt op bepaalde plekken, terwijl voor vaccinatie dat niet het geval was, zou bij mij er niet in gaan dat het niet met de vaccinatie zelf te maken heeft. Voor de rest moet je maar kijken wat je met de info doet. Je hebt geen belang bij het doorsturen van de bijlagen die ze heeft meegestuurd, dan heb je er ook geen belang bij om met bepaalde dierenartsen in contact te treden die je hier heel veel over kunnen vertellen en je wellicht van goede adviezen kunnen dienen. Als het een virus zou zijn, zou ik het raar vinden dat je hond nu een zware AB kuur ondergaat. In alle gevallen met gelijkwaardige symptoomuitingen na vaccinatie kwam er geen AB aan te pas, maar vereist dat een gerichte behandelingsmethode met bv. cortosteroïden en andere vormen van ontstekingsremmers om o.a. de zwellingen en ontstekingsreacties in de gewrichten en spieren tegen te gaan.Brigitte schreef:Dank je wel maar het rare is dat hij daar dus niet is geentop die plek heeft hij niets. Ik denk dat hij al wat had en dat nu met enten wel ter uiting is gekomen, hij heeft pas geleden een paar dagen achter elkaar steeds overgegeven en was niet zo in zijn hum, omdat de andere 2 honden ook gingen overgeven dacht ik aan een virusje maar ik ben daar niet meer zo zeker van, ik denk dat hij al wat had. Ook zaten we door wat dingen die me opvielen te denken aan een rugfoto en die gaan we ook laten maken van de week, er zijn aanwijzingen dat hij mss daar ook wel last van kan hebben.
Post-vaccinal polyneuropathy
The following clinical terms were listed “to describe possibly related adverse events in dogs vaccinated against rabies “ and reported to the USDA/CVB between April 1, 2004-March 31, 2007. For 217 adverse event reports – the clinical term is followed by the % of dogs affected:
Vomiting-28.1%; facial swelling-26.3%; injection site swelling or lump-19.4%; lethargy-12%; urticaria-10.1%; circulatory shock-8.3%; injection site pain-7.4%; pruritus-7.4%; injection site alopecia or hair loss-6.9%; death-5.5%; lack of consciousness-5.5; diarrhea-4.6%; hypersensitivity (not specified)-4.6%; fever-4.1%;, anaphylaxis-2.8%; ataxia-2.8%; lameness-2.8%; general signs of pain-2.3%; hyperactivity-2.3%; injection site scab or crust-2.3%;, muscle tremor-2.3%; tachycardia-2.3%; and thrombocytopenia-2.3%.
The overall adverse report rate for rabies vaccines was determined to be 8.3 reports/100,000 doses sold. Adverse events considered possibly related to vaccination included acute hypersensitivity (59%); local reactions (27%); systemic reactions, which refers to short-term lethargy, fever, general pain, anorexia, or behavioral changes, with or without gastrointestinal disturbances starting within 3 days after vaccination (9%); autoimmune disorders (3%); and other (2%). In nearly 72% of the dogs of these reports, other vaccine or medicinal products were administered in conjunction with the rabies vaccine. In those instances, it was generally not possible to determine which product or products might be most closely linked to the adverse event. Additionally, in some instances, dogs had > 1 clinical sign, resulting in the coding of several clinical signs in a single report.
But, IF one applied the only 1% estimated reporting figure of "serious" events from the former head of the FDA to the 10,000 adverse events reported for animal rabies vaccines, 65% of which were in dogs, then the actual number of dogs that had adverse reactions to the vaccine could be as high as 650,000 in that 3 year period with 3,575 (5.5%) of the dogs dying from their adverse reaction.
Neem het toch even mee in je achterhoofd.
Nogmaals sterkte met je hond.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik denk dat een allergische reactie ook niet perse op de plaats hoeft op te treden waar hij geent is, mijn jongse hond Jarah werd een keer in haar bil geprikt door een wesp en die kreeg een hele dikke kop, leek wel of ik ineens een Sharpei had inplaats van een Duitse Pinscher. En op de rest van haar lichaam kreeg ze ook vochtbulten.
Zou er toch maar eens aan gaan denken om Bunker niet meer te laten inenten. Want ik denk toch echt dat het door het inenten komt.
Zou er toch maar eens aan gaan denken om Bunker niet meer te laten inenten. Want ik denk toch echt dat het door het inenten komt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.