Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze is er!!!!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Ze is er!!!!!

Ongelezen bericht door renee-uk »

Esther1963 schreef:Ik vind puppen eigenlijk helemaal niks.... ik kan nooit wachten totdat ze volwassen en uitgegroeid zijn :mrgreen:
meen je dat nou?
Ik vind puppen helemaal het einde, die maken dat ik de wereld met heel andere ogen bekijk :I: :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

renee-uk schreef:
Esther1963 schreef:Ik vind puppen eigenlijk helemaal niks.... ik kan nooit wachten totdat ze volwassen en uitgegroeid zijn :mrgreen:
meen je dat nou?
Ik vind puppen helemaal het einde, die maken dat ik de wereld met heel andere ogen bekijk :I: :I:
Haha ik vind puppen stiekem ook niet geweldig. Leuk voor even, maar doe mij maar zo'n volwassen versie ervan. Kan je teminste uren lopen en doen. :ok:
Afbeelding
Rikoy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rikoy »

renee-uk schreef:
meen je dat nou?
Dat heb ik ook lekker puppie snuiven........het gaat veel te snel. :I: :I: :I:
Voor je het weet zijn ze groot.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

dhlover schreef:
renee-uk schreef:
meen je dat nou?
Nou ik bedoelde eigenlijk meer een eigen pup ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Rikoy
Zeer actief

@ Kaatje33 laat je niet weerhouden om leuke puppie foto's te plaatsen.
Daar ben ik gek op. :I: :I: :I:
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik loop gewoon stage bij de puppycursus. Precies goed :mrgreen: Even wat pupjes en daarna niet meer :ok:
Rikoy
Zeer actief

dhlover schreef:
renee-uk schreef:
meen je dat nou?
Nou ik bedoelde eigenlijk meer een eigen pup ;)[/quote]

Haha ik vind natuurlijk die van mezelf het lekkerst.
Maar die van een ander vind ik ook lekker. :mrgreen:
Afbeelding
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

minhie schreef:
renee-uk schreef:
meen je dat nou?
Haha ik vind puppen stiekem ook niet geweldig. Leuk voor even, maar doe mij maar zo'n volwassen versie ervan. Kan je teminste uren lopen en doen. :ok:
Kijk.... dat bedoel ik nou en ja ik meen het echt. Daarbij ben ik ook nog eens overbezorgd wanneer een pup ziek zou zijn en dan heb ik het over een simpele diaree ofzo, ter plekke krijg ik zelf buikpijn en ik vind ze dan zo kwetsbaar dat ik gelijk al visioenen heb dat de pup het leven laat. In mijn ogen zijn oudere honden sterker en wanneer je het eerste jaar erop hebt zitten beginnen ze ook al lekker te luisteren naar je :pffff: Hoewel dat bij Jelle nog veeeeeeel langer heeft geduurd voordat hij echt pup-af was :roll:
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Esther1963 schreef: Kijk.... dat bedoel ik nou en ja ik meen het echt. Daarbij ben ik ook nog eens overbezorgd wanneer een pup ziek zou zijn en dan heb ik het over een simpele diaree ofzo, ter plekke krijg ik zelf buikpijn en ik vind ze dan zo kwetsbaar dat ik gelijk al visioenen heb dat de pup het leven laat. In mijn ogen zijn oudere honden sterker en wanneer je het eerste jaar erop hebt zitten beginnen ze ook al lekker te luisteren naar je :pffff: Hoewel dat bij Jelle nog veeeeeeel langer heeft geduurd voordat hij echt pup-af was :roll:
Dan zal ik het wel verkeerd doen want mijn hondjes luisteren al ver voor het jaar naar me ;)
Maar nee, van mij had die puppentijd nog veel langer mogen duren, ik vond het geweldig, inclusief de gebroken nachten en het vele dweilen :cheer:
Afbeelding

Esther1963
Zeer actief
Contacteer:

Gebroken nachten heb ik alleen met Jelle gehad, met al mijn andere 6 puppen niet, die sliepen gelijk al de hele nacht door. Elsa was onze laatste pup en die sliep werkelijk gelijk de hele nacht door naast mijn bed in een bench en ik geloof dat ik er maar één keer uit ben geweest voor haar en toen was het toch al half zes. En ja ze luisterende bij mij ook wel eerder dan dat ze een jaar waren maar vergeet de puberteit niet, dan zijn ze echt weer even alles kwijt. Nee hoor puppen is niet echt aan mij besteed en dat terwijl ik wil gaan fokken met Elsa, maar ja dan zijn de pups na 8 weken ook weer foetsie :mrgreen:

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Esther1963 schreef:Gebroken nachten heb ik alleen met Jelle gehad, met al mijn andere 6 puppen niet, die sliepen gelijk al de hele nacht door. Elsa was onze laatste pup en die sliep werkelijk gelijk de hele nacht door naast mijn bed in een bench en ik geloof dat ik er maar één keer uit ben geweest voor haar en toen was het toch al half zes. En ja ze luisterende bij mij ook wel eerder dan dat ze een jaar waren maar vergeet de puberteit niet, dan zijn ze echt weer even alles kwijt. Nee hoor puppen is niet echt aan mij besteed en dat terwijl ik wil gaan fokken met Elsa, maar ja dan zijn de pups na 8 weken ook weer foetsie :mrgreen:
Ik doe niet aan puberteit en mijn hondjes ook niet, dus geen last van gehad ;)
Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

renee-uk schreef: Ik doe niet aan puberteit en mijn hondjes ook niet, dus geen last van gehad ;)
Wacht maar tot je een stabijpup hebt. :mrgreen:

Zo ongeveer het moment dat ik aarzel tussen herplaatsen en gwoon achter het behang plakken en ik in elk geval heel, héél zeker weet dat dit dus wel de laatste $#%# stabij is, is het over.
En dat hebben ze me al meer dan tien keer geflikt.
En ja, óók Willemijn :pffff: :klaar:

Bij Wetters is het niet zo en Fien noem ik niet eens. Die is braaf ende zoet geboren.
Maar stabijs... :roll:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief

Marjoleine schreef:
renee-uk schreef: Ik doe niet aan puberteit en mijn hondjes ook niet, dus geen last van gehad ;)
Wacht maar tot je een stabijpup hebt. :mrgreen:

Zo ongeveer het moment dat ik aarzel tussen herplaatsen en gwoon achter het behang plakken en ik in elk geval heel, héél zeker weet dat dit dus wel de laatste $#%# stabij is, is het over.
En dat hebben ze me al meer dan tien keer geflikt.
En ja, óók Willemijn :pffff: :klaar:

Bij Wetters is het niet zo en Fien noem ik niet eens. Die is braaf ende zoet geboren.
Maar stabijs... :roll:
Als de engelsen ooit eens hun invoerbeleid aanpassen zullen we het zien............. maar vooralsnog geloof ik er echt niet in :P
Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Wacht maar. :klaar:

Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Marjoleine schreef:Wacht maar. :klaar:
ok ok ik geef je het voordeel van de twijfel, maar dan nog weiger ik het ten ene male puberteit te noemen :klaar:
Afbeelding

Esther1963
Zeer actief
Contacteer:

Noem het zoals je het noemen wilt :pffff: of noem het van mijn part die friese stijfkoppigheid, maar onze Jelle was echt een drama en ik kan je vertellen, hij wordt nu bijna 3 en nu pas kan ik zeggen dat ik vol overgave van hem houdt :N: Ik had al tegen Wout gezegd dat hij de eerste 10 jaar geen Stabyhoun meer kreeg, hij dacht dat het allemaal nog wel los zou lopen, maar toen ik dat een jaar later nog volhield begon hij toch wel even na te denken :denken: Jelle heeft geluk dat er toch nog wel iemand van hem heeft gehouden van begin af aan en dat is Wout :smile: En het is een zoon van mijn eigen reu, maar die reu kreeg ik pas met twee en half jaar oud dus die heb ik nooit als pup meegemaakt. In ieder geval heb ik Wout nu na 3 jaar gezegd dat hij over een paar jaar weer een Stabyhoun mag en zelfs een kind van onze Jelle :oohja: Ach er is niets veranderlijker dan een vrouw :engel: Maar eerst komt er een puppenkind van onze Elsa en geloof mij.... Shelties zijn echt veel makkelijker op te voeden dan een Stabyhoun :lol1:

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

O, ik noem het niks.
Ja, etteren.
Van dat typische hormonale geklier (want dat is het wel, hoor).
Dat ze bijna hun nek breken om dat usb-stickje te jatten, dat ze je andere hondje aan de staart blijven trekken (arme RR), dat ze net even in de sloot stappen als je ze aan wilt lijnen en dat ze zichzelf haast verzuipen omdat ze niet mee wilden (ja, foutje in de berekening), dat ze gewoon zoek raken en bijna worden opgevreten omdat ze zich zo nodig moesten verstoppen en niet door hadden dat die ene Boerboel niet zo leuk was...

Ik kan er wel tegen gelukkig maar het zijn wel bloeddrukverhogertjes hoor, die schattige zwartkopjes ;)

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Esther, en neem een Hava.
Die zijn echt opgevoed geboren.
Ze bestaan, echt!
Laat Bart Smit het niet horen :mrgreen:

Afbeelding

Esther1963
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:En ja, óók Willemijn :pffff: :klaar:
Willemijn x Jelle..... oooooh wat moet er van die combi terecht komen :O: misschien ben ik daarna wel rijp voor het gesticht :Q:

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

:lol: :lol: :lol:

jullie maken m'n hele avond goed :cheer:
Afbeelding

Esther1963
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding
Weet je hoelang ik hem verteld heb dat dit niet mag? :blah: :roll:

Afbeelding
En dat hij niet zo zeiknat naar binnen mag vol met zand over mijn pas gedweilde vloer :ugh:

Afbeelding
En dat hij niet op de konijnen mag jagen want die waren er al veel langer dan hij :pffff:

Afbeelding
En dat hij van zijn Pa nog heel veel kan leren :I:

En dan heb ik het nog niet dat erover dat hij mijn tom tom in stukken heeft gebeten omdat Manus buiten met een dekking bezig was en Wout vergeten was Jelle in zijn bench te doen. Of de keer dat hij Wout zijn bril in de tuin had verstopt en wij ons een ongeluk hebben gezocht (ja ook in de tuin) en meneer er de volgende ochtend vrolijk mee aan kwam lopen.... Of de keer dat we een collega pensionhoudster op bezoek hadden en terwijl we die rondleidde hij stiekum haar portemonnee uit haar tas had gepikt :oeps: En volgens mij hoef ik niet verder door te gaan he? :evil:

Afbeelding
En ach.... soms kan hij ook heel lief zijn :I:
Laatst gewijzigd door Esther1963 op 24 feb 2011 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Esther1963 schreef:En volgens mij hoef ik niet verder door te gaan he?
Wel hoor, ik lach me scheuren hier :lol: :smile:
Afbeelding

bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ik was blij als ze zo tegen de 4 maanden waren en eindelijk begonnen te begrijpen dat ze niet zomaar de stoep af mochten lopen en zo. Ik ben ook niet zo'n puppenfanaat, je neemt het mee en dan slaat de schrik je om het hart omdat jij maar moet zien er iets leuks van te maken.
AfbeeldingAfbeelding
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

Cash schreef:
indiera schreef:wij krijgen onze puppen altijd met 6 weken en mij bevalt dat prima , zijn wel werkhonden maar of dat wat uitmaakt weet ik niet, ik vind dat ik met zo een pup een hele goede band krijg en dat is erg goed voor de training heb nog nooit een pup gehad die er problemen aan ondervond,

ik wens je veel plezier met je puppewup
Stop je ze dan ook hele dagen weg in de kennel?
Degene die ik ken die pups (africhtings pups dus) met 6 weken halen, zijn ook degene die ze dus hele dagen wegstoppen in de kennel en er alleen uithalen voor de training/het werk. Want dan willen ze zo graag. :piew:

Kan er geen goed woord voor over hebben. en het zijn altijd die typische africhters die dit doen. :kotz:

Dat heb ik toch nergens neergezet, NEE onze honden wonen ,slapen en al wat ze nog meer doen , doen ze gewoon bij ons in de huiskamer, ben altijd thuis in de puppentijd , dus wees gerust en scheer niet iedereen over 1 kam wil je,oja ik ga ook nog gemiddeld 1keer perd dag naar het bos voor de grote wandeling en vaak genoeg nog tussen door , maar ach ,dat zal jij wel niet snappen,als je al zo over alle africhters denkt
Afbeelding
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

En waarom kan je dan niet ff een week wachten?
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Inc schreef:En waarom kan je dan niet ff een week wachten?
Luister dan toch! Ouder dan 6 weken en ze hechten zich niet meer aan je! :pffff:
Dan krijg je van die dingen zoals 'puberteit' en 'bananen in de oren'
Heb je geen last van als je ze zo jong mogelijk neemt. :roll:
Afbeelding
indiera
Zeer actief

Dat heb je kunnen lezen in mijn vorige bericht.
en het gaat me er niet om ,of je het er mee eens bent, dat is voor ieder anders, maar zoals jullie reageren op iemand die een pup met 6 weken ophaalt is wel erg aanvallend, lijkt wel erger dan een moord plegen
Afbeelding
indiera
Zeer actief

sTefaniA schreef:
Luister dan toch! Ouder dan 6 weken en ze hechten zich niet meer aan je! :pffff:
Dan krijg je van die dingen zoals 'puberteit' en 'bananen in de oren'
Heb je geen last van als je ze zo jong mogelijk neemt. :roll:
tjonge tjonge wat een drama maak jij er van zeg, je moet eens leren lezen.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

indiera schreef:
Dat heb je kunnen lezen in mijn vorige bericht.
en het gaat me er niet om ,of je het er mee eens bent, dat is voor ieder anders, maar zoals jullie reageren op iemand die een pup met 6 weken ophaalt is wel erg aanvallend, lijkt wel erger dan een moord plegen
Och, het is iig wel zo dat de wet overtreden wordt. Het is verboden om pups op die leeftijd bij de moeder weg te halen, dat is alles :19: .
Maar goed de wet wordt wel vaker overtreden :tongue: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik ben ook altijd blij als de pup alweer wat ouder is, al die kleine wandelingetjes en dan zo`n wurm waarbij je constant uit moet kijken of je er niet op ga staan of tussen de deur klemt.

Nee, geef mij maar wat oudere honden. Al heb ik wel van de puppytijd genoten, vooral toen ik zelf pups had. Maar was toch echt heel blij toen de pups die ik hield weer ouder en groter waren.

Bijou die was als pup stront vervelend, blafte veel als ze alleen thuis moest zijn. Ze liep constant achter me aan, doet ze nu trouwens weer, volgens mij is ze een beetje aan het dementeren.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”