Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond te leen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hond te leen?

Ongelezen bericht door Char7 »

Ik vind het wel aardig van sommige hier dat ze het zo goed voor me opnemen :D
zo zie ik toch eens de andere kant van het hondenforum..

Maar goed.. ik heb een medecursist ge emaild en die kan een hondje voor me meenemen voor het eerste weekend..
Voor het 2e weekend heb ik een duitse brak, waar ik zo nu en dan voor oppas, en die mag ik dan mee..

Dus alles is opgelost en het topic kan voor mijn part dicht :wink:

Bedankt voor de gene die me wél een hondje wouden uitlenen :D

Charlotte
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

:ok: Succes en veel plezier met de cursus!
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Fijn dat je toch hondjes gevonden hebt!

ennuh!!! Succes he :ok:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Strega schreef:
gyanty schreef:Het zou dus al een makkelijke hond moeten zijn.....
Wat een rare oordelen. Hoe weet je dat nou? Ze doet toch niet voor niets die opleiding? Ze wordt hier afgeschilderd als een of ander dom mokkel dat tot nog toe alleen een speelgoedhondje gezien heeft en het zomaar in de bol gekregen heeft. Echt heel raar, flauw, oneerlijk en behoorlijk arrogant vind ik sommige reacties hier.

Waar is dat nou voor nodig?
Uuuhm dat is geen oordeel. Dat iedereen hier negatief schrijft, moet niet je gehele beeld meteen zwart worden. Ik bedoelde dat in ieder geval niet zo, jammer dat het dan meteen weer zwart afgeschildert wordt.

Mijn hond heeft nog nooit een trein van dichtbij gezien. En als ik eerlijk ben, denk ik niet dat er veel honden zijn die het fenomeen trein goed kennen. Is toch erg vervelend dat je op perron staat met een hond, die met geen mogelijkheid de trein in wil. Daarbij moet de hond sowieso al met een vreemd iemand mee. Zal ze ook nog bagage met zich mee hebben (inclusief die van de hond, want waar moet die hond daar slapen enzo). Nou dat is al behoorlijk wat handelen. Daarbij moet de hond dan ook nog met een vreemd iemand, om vreemd terrein tussen vreemde honden, ook nog iets van gehoorzaamheid????? doen. Dat vind ik op zich best een hele opgave. En ja ik denk dat je hond daar wel makkelijk voor moet zijn.
Want behalve dat het leerzaam voor haar is, moet het ook nog wel een beetje leuk is. Heb je een hond, gaat die niet de trein is en kom je af te laat of helemaal niet.... Zou ook sneu zijn. Ik ben er helemaal niet op tegen en onze vorige schotse collie had ze zo mee mogen nemen (alhoewel nee die had ze niet de trein in gekregen).

Veel succes in ieder geval. Je hebt nu 2 leuke leenhondjes! Mooi geregeld!
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik zou je haast mijn hond aanbieden puur om Suzanne te choqueren :F: Gelukkig heb je al twee honden gevonden want je woont op bijna 2 uur reizen. En ik zou er trouwens wel bij willen blijven, al is 't alleen al uit nieuwsgierigheid.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Char7 schreef:Ik vind het wel aardig van sommige hier dat ze het zo goed voor me opnemen :D

Maar goed.. ik heb een medecursist ge emaild en die kan een hondje voor me meenemen voor het eerste weekend..
Voor het 2e weekend heb ik een duitse brak, waar ik zo nu en dan voor oppas, en die mag ik dan mee..

Charlotte
succes hoor!
Afbeelding
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

gyanty schreef:
Strega schreef:
gyanty schreef:Het zou dus al een makkelijke hond moeten zijn.....
Wat een rare oordelen. Hoe weet je dat nou? Ze doet toch niet voor niets die opleiding? Ze wordt hier afgeschilderd als een of ander dom mokkel dat tot nog toe alleen een speelgoedhondje gezien heeft en het zomaar in de bol gekregen heeft. Echt heel raar, flauw, oneerlijk en behoorlijk arrogant vind ik sommige reacties hier.

Waar is dat nou voor nodig?
Uuuhm dat is geen oordeel. Dat iedereen hier negatief schrijft, moet niet je gehele beeld meteen zwart worden. Ik bedoelde dat in ieder geval niet zo, jammer dat het dan meteen weer zwart afgeschildert wordt.

Mijn hond heeft nog nooit een trein van dichtbij gezien. En als ik eerlijk ben, denk ik niet dat er veel honden zijn die het fenomeen trein goed kennen. Is toch erg vervelend dat je op perron staat met een hond, die met geen mogelijkheid de trein in wil. Daarbij moet de hond sowieso al met een vreemd iemand mee. Zal ze ook nog bagage met zich mee hebben (inclusief die van de hond, want waar moet die hond daar slapen enzo). Nou dat is al behoorlijk wat handelen. Daarbij moet de hond dan ook nog met een vreemd iemand, om vreemd terrein tussen vreemde honden, ook nog iets van gehoorzaamheid????? doen. Dat vind ik op zich best een hele opgave. En ja ik denk dat je hond daar wel makkelijk voor moet zijn.
Want behalve dat het leerzaam voor haar is, moet het ook nog wel een beetje leuk is. Heb je een hond, gaat die niet de trein is en kom je af te laat of helemaal niet.... Zou ook sneu zijn. Ik ben er helemaal niet op tegen en onze vorige schotse collie had ze zo mee mogen nemen (alhoewel nee die had ze niet de trein in gekregen).

Veel succes in ieder geval. Je hebt nu 2 leuke leenhondjes! Mooi geregeld!
Je schrijft eerst dat ze niet erg sterk overkomt (of iets in die richting) en dan die zin dat de hond 'dus' al makkelijk moet zijn. Je presenteert het tweede zinsdeel als het standpunt bij het argument in het eerste zinsdeel, dus de verwarring zit 'm toch echt een beetje in je eigen weglaten van de argumentatie die je nu wel geeft, namelijk dat de 'dus' slaat op het feit dat er wel wat gevergd wordt van de hond. Je kunt geen 'dus' gebruiken als je een argument verzwijgt want we kunnen niet al je gedachtengangen ruiken ;).
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

allemachtig zeg beetje respect is niet verkeerd, geen intresse oke maar reageer niet zo kinderachtig zeg.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Char7 schreef:Ik vind het wel aardig van sommige hier dat ze het zo goed voor me opnemen :D

Mooi dat je het hebt kunnen regelen, dus een beetje mosterd na de maaltijd: ik bedacht me dat je misschien wel een asielhond had kunnen lenen uit een asiel in de buurt. Hondje steekt er wellicht wat van op en stijgt in 'plaatsbaarheid', dus 2 vliegen in 1 klap.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

he wat fijn dat het gelukt is!

succes! en laat je even weten hoe het ging?
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

He ik heb het niet helemaal doorgelezen, maar ik vind wel de reacties van sommigen hier zo beledigend. Ik zou je graag Roos willen geven maar het probleem is dat ze absoluut niet van reizen houdt en al helemaaal niet van met een vreemde. Ik durf te wedden dat je haar niet in die vorm wilt , al jankend :mrgreen: Maar ik hoop voor je dat je een hondje vindt hoor! Zet anders een advertentie ergens neer, op marktplaats of zo.

Ah wacht ik zie dat je hem al hebt gevonden, toppie :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Valerie schreef: Ik wil ook geen gedragstherapeut of hondenschool leraar die zelf geen honden hebben. Als ik een gedragstherapeut zoek dan moet die of hetzelfde ras hebben als ik of het ras gehad hebben en het liefst meerdere honden.
Hier ben ik het overigens grondig mee eens... ik hoef dat ook niet, laat eerst maar zien welke ervaring je hebt en welke resultaten je geboekt hebt, dan praten we verder... :ok:
papiertjes heb ik het niet over... resultaten en ervaring.
Al mijn trainers hebben jarenlange ervaring gehad in het trainen, hebben en fokken van honden... en hierin resultaten bereikt en een enorme bak ervaring opgedaan.
Lijkt me overbodig om te zeggen dat ik mijn honden dus ook nooit mee zou geven, allereerst gaan ze nooit met vreemden mee, dan ben ik er ook, ten tweede zullen ze niet handelbaar zijn voor haar...
Maar al was dat wel zo, had ik het nog nooit gedaan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Strega schreef:Je schrijft eerst dat ze niet erg sterk overkomt (of iets in die richting) en dan die zin dat de hond 'dus' al makkelijk moet zijn. Je presenteert het tweede zinsdeel als het standpunt bij het argument in het eerste zinsdeel, dus de verwarring zit 'm toch echt een beetje in je eigen weglaten van de argumentatie die je nu wel geeft, namelijk dat de 'dus' slaat op het feit dat er wel wat gevergd wordt van de hond. Je kunt geen 'dus' gebruiken als je een argument verzwijgt want we kunnen niet al je gedachtengangen ruiken ;).
Tjee waar val jij over zeg? Doe even niet zo moeilijk!
Tja als je een vreemde hond in zulke situaties mee wilt nemen, zul je wel doortastend moeten zijn. Je bent immers niet de baas en het stukje vertrouwen van de hond kan je immers niet verwachten in een vreemde.
Zoals ze op dat moment alles liet afhangen van vervoer van haar vriend en dit kon niet en dat kon niet, nee dan vind ik niet dat je je erg sterk toont. Daar moet je je wel degelijk bewust van zijn. Hier moet je wel rekening meehouden met wat voor hond je meeneemt zeker in zulke situaties. Dat is ook een stukje zelf kennis wat je moet hebben. Het is niet erg dat je zo bent (want dat is oordelen......en dat heb ik dus ook niet genoemd).

Ik vind het ook niet niks om een hond van een ander mee te nemen. Je bent toch voorzichtig (anders dan met je eigen hond waar je ook voorzichtig mee bent) met de hond van een ander en dat heeft ook effect op de hond.

Je trekt mijn tekst echt in negatieve verband uit elkaar. Heel vervelend. Maar ik zal verder niet oordelen..... :blah:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Martijn schreef:Dit lijkt me een uitgelezen moment om zelf een hond te nemen.
Vind je het erg als ik geen les hoef van iemand die zelf geen hond heeft?

nee hoor. ik vind het zeker een pré als iemand die bij ons stage komt lopen een eigen hond heeft waardoor ze ook de dagelijkse zorg kennen
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Wat fijn dat je honden hebt gevonden die je kunt lenen.

Ik zit eigenlijk met verbazing sommige antwoorden te lezen. De meeste willen alleen maar les of begeleiding van iemand met veel ervaring. Hoe moet iemand ervaring op doen als degene niet de kans krijgt om ervaring op te doen. Tuurlijk als ik met een probleem zit zoek ik ook het liefst iemand met veel ervaring maar ik zou een jong iemand ook de kans willen geven. Misschien heeft zo'n jong iemand wel een heel andere kijk op alles en vaak staan ze open voor andere inzichten. Hier in de straat zijn zat mensen die al meer dan 25 jaar honden hebben maar werkelijk nul komma nul verstand ervan hebben.

Het is toch mooi als iemand wil leren en ervaring op wil doen. Ik zou zeggen grijp je kans en probeer zoveel mogelijk van verschillende mensen iets op te steken. Loop veel stage en kijk en luister mee en over een jaar of 10 heb je ook veel ervaring en kennis die je dan weer door kunt geven aan andere.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Mee eens, Kiki. En als je een moeilijke hond hebt, kan ik me voorstellen dat je die niet gauw in andere handen geeft, maar als je van die ongecompliceerde haarballen hebt zoals ik, waarom niet?
Kyra en Lyndie vinden het maar al te leuk om aandacht te krijgen en als er dan nog koekjes in het vooruitzicht worden gesteld lopen ze rustig met Jack de Ripper mee :mrgreen: .
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

kiki78 schreef:Wat fijn dat je honden hebt gevonden die je kunt lenen.

Ik zit eigenlijk met verbazing sommige antwoorden te lezen. De meeste willen alleen maar les of begeleiding van iemand met veel ervaring. Hoe moet iemand ervaring op doen als degene niet de kans krijgt om ervaring op te doen.
Dan ga je zelf eerst met honden lopen en niet met 1 maar met meerdere, in de loop der tijd groei je dan wel in het wereldje dat je er zelf mee uit de voeten kunt...
Nogmaals papiertjes daar kijk ik niet naar, wel naar de ervaring van mensen... anders is het de lamme helpt de blinde en dat kan ik zelf ook nog wel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

kiki78 schreef:Wat fijn dat je honden hebt gevonden die je kunt lenen.

Ik zit eigenlijk met verbazing sommige antwoorden te lezen. De meeste willen alleen maar les of begeleiding van iemand met veel ervaring. Hoe moet iemand ervaring op doen als degene niet de kans krijgt om ervaring op te doen. Tuurlijk als ik met een probleem zit zoek ik ook het liefst iemand met veel ervaring maar ik zou een jong iemand ook de kans willen geven. Misschien heeft zo'n jong iemand wel een heel andere kijk op alles en vaak staan ze open voor andere inzichten. Hier in de straat zijn zat mensen die al meer dan 25 jaar honden hebben maar werkelijk nul komma nul verstand ervan hebben.

Het is toch mooi als iemand wil leren en ervaring op wil doen. Ik zou zeggen grijp je kans en probeer zoveel mogelijk van verschillende mensen iets op te steken. Loop veel stage en kijk en luister mee en over een jaar of 10 heb je ook veel ervaring en kennis die je dan weer door kunt geven aan andere.
Helemaal mee eens :ok: Je kan nooit ervaring krijgen als je het nergens kan leren. Opzich snap ik het standpunt wel dat ze zelf een hond moeten hebben, andere kant, als je altijd een makkelijke hond gehad hebt, weet je nog weinig van probleemgevallen
Perry en Noah

Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Ik lees nu dat je al een hond gevonden hebt, maar ik vroeg me af of het niet mogelijk was om bij een asiel te vragen?
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

gyanty schreef:
Strega schreef:Je schrijft eerst dat ze niet erg sterk overkomt (of iets in die richting) en dan die zin dat de hond 'dus' al makkelijk moet zijn. Je presenteert het tweede zinsdeel als het standpunt bij het argument in het eerste zinsdeel, dus de verwarring zit 'm toch echt een beetje in je eigen weglaten van de argumentatie die je nu wel geeft, namelijk dat de 'dus' slaat op het feit dat er wel wat gevergd wordt van de hond. Je kunt geen 'dus' gebruiken als je een argument verzwijgt want we kunnen niet al je gedachtengangen ruiken ;).
Tjee waar val jij over zeg? Doe even niet zo moeilijk!
Tja als je een vreemde hond in zulke situaties mee wilt nemen, zul je wel doortastend moeten zijn. Je bent immers niet de baas en het stukje vertrouwen van de hond kan je immers niet verwachten in een vreemde.
Zoals ze op dat moment alles liet afhangen van vervoer van haar vriend en dit kon niet en dat kon niet, nee dan vind ik niet dat je je erg sterk toont. Daar moet je je wel degelijk bewust van zijn. Hier moet je wel rekening meehouden met wat voor hond je meeneemt zeker in zulke situaties. Dat is ook een stukje zelf kennis wat je moet hebben. Het is niet erg dat je zo bent (want dat is oordelen......en dat heb ik dus ook niet genoemd).

Ik vind het ook niet niks om een hond van een ander mee te nemen. Je bent toch voorzichtig (anders dan met je eigen hond waar je ook voorzichtig mee bent) met de hond van een ander en dat heeft ook effect op de hond.

Je trekt mijn tekst echt in negatieve verband uit elkaar. Heel vervelend. Maar ik zal verder niet oordelen..... :blah:
Nee, ik zeg verder niets inhoudelijk over je tekst, ik probeer alleen inzichtelijk te maken waarom het niet gek is dat ik je tekst verkeerd opvatte omdat je een verkeerd signaalwoord gebruikte. Dat heeft niets met je reactie inhoudelijk te maken :denken: .
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Haar hond is dood. Dat had ze ook niet zo gepland, denk ik.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Strega
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Maar het lijkt me duidelijk dat je als instructeur (in spe) altijd minstens drie honden achter de hand moet hebben, want als je een dag geen hond in huis hebt, ben je al je ervaring zo kwijt hoor...
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

lieke schreef:Mee eens, Kiki. En als je een moeilijke hond hebt, kan ik me voorstellen dat je die niet gauw in andere handen geeft, maar als je van die ongecompliceerde haarballen hebt zoals ik, waarom niet?
Kyra en Lyndie vinden het maar al te leuk om aandacht te krijgen en als er dan nog koekjes in het vooruitzicht worden gesteld lopen ze rustig met Jack de Ripper mee :mrgreen: .
Een Bunker, Elektra of Buffel zou ik ook niet mee geven maar een Tank geef ik zo mee hoor, dat is een ideale leerhond. We waren een keer in Utrecht voor een onderzoek en toen wilde ze hem graag hebben als leer hond, hij bleef zelfs na weet ik hoeveel minuten klooien van een student met een naald in zijn nek om bloed af te nemen nog steeds netjes stil staan maar ja toen vond ik het wel genoeg en vroeg een al echte arts het te doen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Strega schreef:
Hanneke2 schreef:
Maar het lijkt me duidelijk dat je als instructeur (in spe) altijd minstens drie honden achter de hand moet hebben, want als je een dag geen hond in huis hebt, ben je al je ervaring zo kwijt hoor...
Dat vind ik wel erg overdreven, en waarom minstens 3 honden die je achter de hand zou moeten hebben? Dat kan ik helemaal niet plaatsen eerlijk gezegd.

Hoewel ik mijn honden niet zou uitlenen voor zoiets, simpelweg omdat ik zeker weet dat de hond niet zonder problemen mee zou willen gaan met een voor hun vreemd persoon en het op die manier zowel voor die persoon als voor de hond echt niet tot een leuke ervaring zou leiden snap ik de vraag van de TS best, en vind ik het super dat er een oplossing is gekomen, waardoor ze toch beide weekenden een hond tot haar beschikking heeft. :ok:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Gezien de andere berichten van Strega denk ik dat die opmerking sarcastisch was :wink:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Brigitte schreef:Een Bunker, Elektra of Buffel zou ik ook niet mee geven maar een Tank geef ik zo mee hoor, dat is een ideale leerhond. We waren een keer in Utrecht voor een onderzoek en toen wilde ze hem graag hebben als leer hond, hij bleef zelfs na weet ik hoeveel minuten klooien van een student met een naald in zijn nek om bloed af te nemen nog steeds netjes stil staan maar ja toen vond ik het wel genoeg en vroeg een al echte arts het te doen.
Tja, als leerhond in een dierenkliniek zou ik ze niet gauw meegeven. Ik krijg dan visioenen van studenten die idd. moeten leren bloed prikken of hechten :N: . Nee, dát zie ik echt niet zitten.
Maar gewoon voor een opleiding gedrag of cursus gehoorzaamheid of zo, prima.
Zo 'leen' ik wel eens mijn meiden uit bij een revalidatiecentrum waar ze als onderdeel van de (motorische) therapie worden gebruikt. Mogen jongeren tussen de 14-21 jaar met hen oefenen. De oefeningen variëren van loopoefeningen voor zwaar spastische jongeren waarbij ze ook nog de hond aan de riem moeten vasthouden tot borstelen om de fijne motoriek te oefenen.
Ik ben er uiteraard wel bij want ik moet ze brengen :mrgreen: maar sta een heel eind er van af. Eén keer zag ik dat één van de (zwaar spastische) meisjes begon 'over te hellen' en voor de begeleidster of ik konden ingrijpen schoot Lyndie vanuit de zithouding omhoog, rende naar de andere kant en begon haar terug te duwen. :I:
Dat Kyra en Lyndie het leuk vinden, blijkt er wel uit dat zodra we bij een verzorgingstehuis, een revalidatiekliniek of school komen, zij opgewonden beginnen te janken en niet weten hoe snel ze daar naar binnen mogen.
Lekker, op naar de knuffels en de koekjes :cheer: .

Edit: typo
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ervaring krijg je door het te doen, heel simpel. Maar ik heb toch al heel wat "ervaren" hondentrainers gezien waar een cursusje hondengedrag geen overbodige luxe zou zijn.
En die staan toch al jaren voor een groep of leiden honden op.

Je moet ergens beginnen en met Quiebus zit je nog niet zo fout.

Fijn om te horen dat het geregeld is met de honden :ok:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Strega
Zeer actief

Lothian schreef:Gezien de andere berichten van Strega denk ik dat die opmerking sarcastisch was :wink:
Haha ja klopt. Omdat er hier gedaan wordt alsof je geen instructeur kunt worden als je even zonder hond zit omdat je hond overleden is. Als dat het geval zou zijn, zou je dus maar beter kunnen zorgen dat je een voorraadje hebt ;).
Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Char7 »

Nou omdat ik kon herinneren dat er iemand vroeg of ik liet weten hoe het ging..

Hierbij:
Ik ben net vandaag geslaagd voor mijn diploma Kynologisch Instructeur.. :D

Het was heel erg moeilijk, en was op van de zenuwen..
Maar het was wel heel erg leuk! Je kan het vergelijken met een gewone hondenschool waar je ook heen gaat met je hond, alleen duurt deze van 9 tot 4, maar was er gelukkig genoeg pauze en alle honden (ook puppy's, oudere honden, angstige honden, én honden die niet van die baas waren) hebben het erg naar hun zin gehad, maar waren wel moe naar zo'n lange dag.

Groetjes Charlotte

ps. Ik wou het alleen even laten weten voor de geïnteresseerde, en dit is geen uitnodiging om wéér commentaar te leveren.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Gefeliciteerd!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”