Brigitte schreef:Een Bunker, Elektra of Buffel zou ik ook niet mee geven maar een Tank geef ik zo mee hoor, dat is een ideale leerhond. We waren een keer in Utrecht voor een onderzoek en toen wilde ze hem graag hebben als leer hond, hij bleef zelfs na weet ik hoeveel minuten klooien van een student met een naald in zijn nek om bloed af te nemen nog steeds netjes stil staan maar ja toen vond ik het wel genoeg en vroeg een al echte arts het te doen.
Tja, als leerhond in een dierenkliniek zou ik ze niet gauw meegeven. Ik krijg dan visioenen van studenten die idd. moeten leren bloed prikken of hechten :N: . Nee, dát zie ik echt niet zitten.
Maar gewoon voor een opleiding gedrag of cursus gehoorzaamheid of zo, prima.
Zo 'leen' ik wel eens mijn meiden uit bij een revalidatiecentrum waar ze als onderdeel van de (motorische) therapie worden gebruikt. Mogen jongeren tussen de 14-21 jaar met hen oefenen. De oefeningen variëren van loopoefeningen voor zwaar spastische jongeren waarbij ze ook nog de hond aan de riem moeten vasthouden tot borstelen om de fijne motoriek te oefenen.
Ik ben er uiteraard wel bij want ik moet ze brengen

maar sta een heel eind er van af. Eén keer zag ik dat één van de (zwaar spastische) meisjes begon 'over te hellen' en voor de begeleidster of ik konden ingrijpen schoot Lyndie vanuit de zithouding omhoog, rende naar de andere kant en begon haar terug te duwen.

Dat Kyra en Lyndie het leuk vinden, blijkt er wel uit dat zodra we bij een verzorgingstehuis, een revalidatiekliniek of school komen, zij opgewonden beginnen te janken en niet weten hoe snel ze daar naar binnen mogen.
Lekker, op naar de knuffels en de koekjes

.
Edit: typo