Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman
Moderator: moderatorteam
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Re: Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman
Martin Gaus was tros dat de Golden (van zijn zoon) zo netjes over de tafel liep. Dat had hij eens met zijn eigen Bordeaux dog moeten proberen
Ik vond het maar een slap verhaal. "Fout gedrag ook bij kinderen negeren"...ja,ja 
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ik vind het echt belachelijk om een hond mee te nemen, hij doet dat áltijd.DebbieZ schreef:Meneer Gaus zei dus in feite: ik doe het goed en CM doet het heul erg fout.
Ik vond het niet zo'n best verhaal, warrig en chaotisch en eigenlijk ging het niet over CM.
Héb je verdomme eens de kans om te vertellen wat je kwijt wilt, begin je met zulk dom gedoe met een hond
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik denk dat dat inderdaad precies het verschil in 'doel' is tussen MG en CM, en eigenlijk is het dus appels en peren vergelijken.DebbieZ schreef:Bij Gaus worden honden niet sociaal gemaakt, zoals ze bij Cesar wel sociale vaardigheden leren. Hond-agressieve honden worden voornamelijk handelbaar gemaakt aan de riem door middel van training. In roedels komen ze niet echt terecht.
Ik vind dat wel een interessante vraagstelling. Wat is beter? De kalmte en balans in een hond (terug)krijgen of de hond handelbaar maken via training en commando's. Het kan natuurlijk allebei, maar dan denk ik dat de eerste manier de betere is om mee te beginnen.
Ik vond het hele item over CM/MG vanavond trouwens tamelijk ongenuanceerd en ik gok dat MG wel drie hele afleveringen van The Dog Whisperer heeft gezien voordat hij besloot dat hij inmiddels 30 jaar verder was dan Cesar.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Jaap*
- Zeer actief
Helemáál belachelijk is het natuurlijk ook weer niet. CM doet niets meer dan een hele rigide rangordetheorie toepassen. Dat is simpelweg een feitHanneke2 schreef:Ik denk dat dat inderdaad precies het verschil in 'doel' is tussen MG en CM, en eigenlijk is het dus appels en peren vergelijken.DebbieZ schreef:Bij Gaus worden honden niet sociaal gemaakt, zoals ze bij Cesar wel sociale vaardigheden leren. Hond-agressieve honden worden voornamelijk handelbaar gemaakt aan de riem door middel van training. In roedels komen ze niet echt terecht.
Ik vind dat wel een interessante vraagstelling. Wat is beter? De kalmte en balans in een hond (terug)krijgen of de hond handelbaar maken via training en commando's. Het kan natuurlijk allebei, maar dan denk ik dat de eerste manier de betere is om mee te beginnen.
Ik vond het hele item over CM/MG vanavond trouwens tamelijk ongenuanceerd en ik gok dat MG wel drie hele afleveringen van The Dog Whisperer heeft gezien voordat hij besloot dat hij inmiddels 30 jaar verder was dan Cesar.
Dat hele energieverhaal klinkt leuk, maar het gaat er om dat de hond achter je loopt en zich onderwerpt.
Dat is de kurk waar het hele verhaal op drijft.
- Hanneke2
- Zeer actief
freskin schreef: Dat had hij eens met zijn eigen Bordeaux dog moeten proberen![]()
Lekker makkelijk wel, zo'n superbrave GR meenemen.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Misschien leidt dat af van wat je te vertellen hebtJaap* schreef:Ik vind het echt belachelijk om een hond mee te nemen, hij doet dat áltijd.DebbieZ schreef:Meneer Gaus zei dus in feite: ik doe het goed en CM doet het heul erg fout.
Ik vond het niet zo'n best verhaal, warrig en chaotisch en eigenlijk ging het niet over CM.
Héb je verdomme eens de kans om te vertellen wat je kwijt wilt, begin je met zulk dom gedoe met een hond
-
Marion.
Dat is de reden dat ik zo ga kijken. Die mooie hondJaap* schreef:Ik vind het echt belachelijk om een hond mee te nemen, hij doet dat áltijd.DebbieZ schreef:Meneer Gaus zei dus in feite: ik doe het goed en CM doet het heul erg fout.
Maar goed, ik hoef dus niets te verwachten? Nou ja, ik ga toch kijken
- Jaap*
- Zeer actief
Verrek, wat zei hij eigenlijk?billy schreef:Misschien leidt dat af van wat je te vertellen hebtJaap* schreef:Ik vind het echt belachelijk om een hond mee te nemen, hij doet dat áltijd.DebbieZ schreef:Meneer Gaus zei dus in feite: ik doe het goed en CM doet het heul erg fout.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Vond het totaal nietszeggend ..... Ik had gedacht dat er een genuanceerde mening/verklaring of weet ik veel wat zou komen van meneer Gaus. Nee, komt ie met een klikker en een Golden die over de tafel kan lopen

-
Melanie 74
Ben ik de enige die niet weg loopt met die CM?
Ergens had Gaus wel een punt, waarom een hond pijn en angst laten voelen terwijl er ook andere manieren zijn die baseren op samenwerken en vertrouwen. Wat heb ik er aan als die CM mijn hond wel "aankan" maar ik zelf niet? Hij verdwijnt weer en ik zit met die hond ...
Nee, ik hou het toch bij Martin Rütter. Is volgens sommige niet zo "lekker" maar heeft in mijn ogen meer verstand van honden én mensen.
Ergens had Gaus wel een punt, waarom een hond pijn en angst laten voelen terwijl er ook andere manieren zijn die baseren op samenwerken en vertrouwen. Wat heb ik er aan als die CM mijn hond wel "aankan" maar ik zelf niet? Hij verdwijnt weer en ik zit met die hond ...
Nee, ik hou het toch bij Martin Rütter. Is volgens sommige niet zo "lekker" maar heeft in mijn ogen meer verstand van honden én mensen.
- maranoa
- Actief
- Contacteer:
Ach ja wie doet het goed, ik ben geen fan van MG.
Bij CM zie je hele mooie dingen die hij bereikt.
Maar ik heb ook moeite met dat Tssch van CM.
Tenslotte zijn we geen voorstander van schokbanden en hier doet hij eigenlijk hetzelfde.
En daar kan ik MG wel gelijk in geven.
Ieder zijn mening natuurlijk.
Bij CM zie je hele mooie dingen die hij bereikt.
Maar ik heb ook moeite met dat Tssch van CM.
Tenslotte zijn we geen voorstander van schokbanden en hier doet hij eigenlijk hetzelfde.
En daar kan ik MG wel gelijk in geven.
Ieder zijn mening natuurlijk.
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"

http://www.chezmaranoa.be"

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Verrek, wat zei hij eigenlijk?Jaap* schreef:Misschien leidt dat af van wat je te vertellen hebtbilly schreef:Ik vind het echt belachelijk om een hond mee te nemen, hij doet dat áltijd.Jaap* schreef: Ik vond het niet zo'n best verhaal, warrig en chaotisch en eigenlijk ging het niet over CM.
Zie je we hebben alleen maar op die brave golden gelet, ook geen idee wat er is gezegd.
- Jaap*
- Zeer actief
Dat kon daddy ook wel, als cesar hem even goed bang maakteflatcoat schreef:Vond het totaal nietszeggend ..... Ik had gedacht dat er een genuanceerde mening/verklaring of weet ik veel wat zou komen van meneer Gaus. Nee, komt ie met een klikker en een Golden die over de tafel kan lopen![]()
-
Marion.
Dus het is eigenlijk de schuld van die brave Golden?billy schreef:Zie je we hebben alleen maar op die brave golden gelet, ook geen idee wat er is gezegd.
Ik zal jullie zo mijn mening geven. Ga nu kijken
- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Wat een negativiteit weer
Het ging hem eigenlijk om z'n nieuwe programma, hond zoekt baas.
En die Golden Retriever op tafel was toch gewoon grappig leuk, je moet alles niet zo serieus nemen.
En die Golden Retriever op tafel was toch gewoon grappig leuk, je moet alles niet zo serieus nemen.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Als hij die Golden nu eens had laten trimmen he .......... 
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja zeker als het een bordeauxdog teef is dan wil hem dat wel ff zien doenfreskin schreef:Martin Gaus was tros dat de Golden (van zijn zoon) zo netjes over de tafel liep. Dat had hij eens met zijn eigen Bordeaux dog moeten proberenIk vond het maar een slap verhaal. "Fout gedrag ook bij kinderen negeren"...ja,ja
verder vondt ik er ook niet veel aan en blijf ik meer voelen voor de cm methode

-
Wilm@
Juist. En daarnaast vond ik het netjes dat MG aangaf dat hij vroeger inderdaad fouten heeft gemaakt en daarvan heeft geleerd. Volgens hem zijn we met CM zijn methode 20 jaar terug in de tijd, en ook hier kan ik MG geen ongelijk in geven.Jaap* schreef:Helemáál belachelijk is het natuurlijk ook weer niet. CM doet niets meer dan een hele rigide rangordetheorie toepassen. Dat is simpelweg een feitHanneke2 schreef:Ik denk dat dat inderdaad precies het verschil in 'doel' is tussen MG en CM, en eigenlijk is het dus appels en peren vergelijken.DebbieZ schreef:Bij Gaus worden honden niet sociaal gemaakt, zoals ze bij Cesar wel sociale vaardigheden leren. Hond-agressieve honden worden voornamelijk handelbaar gemaakt aan de riem door middel van training. In roedels komen ze niet echt terecht.
Ik vond het hele item over CM/MG vanavond trouwens tamelijk ongenuanceerd en ik gok dat MG wel drie hele afleveringen van The Dog Whisperer heeft gezien voordat hij besloot dat hij inmiddels 30 jaar verder was dan Cesar.![]()
Dat hele energieverhaal klinkt leuk, maar het gaat er om dat de hond achter je loopt en zich onderwerpt.
Het roedelgebeuren bij een agressieve hond in de tuin van CM is prachtig om te zien maar in mijn optiek tijdelijk, want die roedel valt weg zodra de hond weer terug gaat naar zijn baasje. En maar die energie voelen, calm and assertief.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nee hoor, ik moet niets hebben van Cesar Milan en ik vind ook zeker dat Martin Gaus een punt had. Wat ik alleen vreemd vond is dat hij in de radio-uitzending zei dat Cesar Milan ook was afgestapt van de harde methodes, terwijl hij er nu vanuit ging dat Milan wel nog stroom- en prikbanden etc. Gebruikt.Melanie 74 schreef:Ben ik de enige die niet weg loopt met die CM?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ach, ik denk dat beiden wel dingen hebben die okee zijn en die minder okee zijn. En andere hondenexperts net zo.

Groetjes,
Sandra
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Biène kan ook over een tafel lopen maar dan vindt niemand het leuk, maar is het engLucky luke schreef:Wat een negativiteit weer![]()
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ze vertoonden ook filmpjes uit de eerste seizoenen, wat je nu ziet als je kijkt is al heel anders.Belle schreef:Nee hoor, ik moet niets hebben van Cesar Milan en ik vind ook zeker dat Martin Gaus een punt had. Wat ik alleen vreemd vond is dat hij in de radio-uitzending zei dat Cesar Milan ook was afgestapt van de harde methodes, terwijl hij er nu vanuit ging dat Milan wel nog stroom- en prikbanden etc. Gebruikt.Melanie 74 schreef:Ben ik de enige die niet weg loopt met die CM?
En mijn idee is dat je soms ook simpelweg eens moet doorpakken, van halfslachtig gedoe is nog nooit een hond opgeknapt.
Er werd nu net gedaan alsof Cesar Millan bv. nooit beloond, nou heb ik laatst toch echt een uitzending gezien waarin hij met koekjes aan de slag ging.
Het was kraken om te kraken, het enige wat zogenaamd positief was was dat hij 100 miljoen kijkers bereikt (was meer de kift geloof ik).
Cesar Millan is niet heilig, maar hij is ook niet de boeman in persoon.
Groetjes Inge

-
Marion.
Ah gutttt. Het programma is al een kwartier bezig, en de Golden ligt maar berustend met zijn kop op de tafel
Wat een kut-ras is het ook!
Wat een kut-ras is het ook!
- Hanneke2
- Zeer actief
Wat je zegt.Inge schreef: Cesar Millan is niet heilig, maar hij is ook niet de boeman in persoon.
- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Lukas durft dat niet eens, vind-ie veel te glad.Inge schreef:Biène kan ook over een tafel lopen maar dan vindt niemand het leuk, maar is het engLucky luke schreef:Wat een negativiteit weer![]()
Maar de meesten schijnen de clue gemist te hebben, datgene waar het MG eigenlijk om ging;
Het noemen van z'n nieuwe programma 'Hond zoekt baas'. Misschien een succesvolle come-back van Martin Gaus op tv?

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik ga NIETS zeggen over Gaus en de uitzending van PenW vanavond
#broddelwerk

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Er is een hele boeiende discussie te voeren over de overtuigingen van CM. Maar dát deed MG of de redactie van PenW niet... En daar heb ik bezwaar tegen. Ik vind CM zeker geen heilige, maar hij is ook geen hondenmeppende maniakJaap* schreef:Helemáál belachelijk is het natuurlijk ook weer niet. CM doet niets meer dan een hele rigide rangordetheorie toepassen. Dat is simpelweg een feit![]()
(kon ik toch mn mond weer niet houden

-
Melanie 74
Ik zeg ook zekers niet dat je alles in watten moet pakken, daar schiet je ook niets mee op maar voor mij is er ook een tussenweg.Inge schreef:Ze vertoonden ook filmpjes uit de eerste seizoenen, wat je nu ziet als je kijkt is al heel anders.Belle schreef:Nee hoor, ik moet niets hebben van Cesar Milan en ik vind ook zeker dat Martin Gaus een punt had. Wat ik alleen vreemd vond is dat hij in de radio-uitzending zei dat Cesar Milan ook was afgestapt van de harde methodes, terwijl hij er nu vanuit ging dat Milan wel nog stroom- en prikbanden etc. Gebruikt.Melanie 74 schreef:Ben ik de enige die niet weg loopt met die CM?
En mijn idee is dat je soms ook simpelweg eens moet doorpakken, van halfslachtig gedoe is nog nooit een hond opgeknapt.
Er werd nu net gedaan alsof Cesar Millan bv. nooit beloond, nou heb ik laatst toch echt een uitzending gezien waarin hij met koekjes aan de slag ging.![]()
Het was kraken om te kraken, het enige wat zogenaamd positief was was dat hij 100 miljoen kijkers bereikt (was meer de kift geloof ik).
Cesar Millan is niet heilig, maar hij is ook niet de boeman in persoon.
Ik heb liever dat mijn hond mij vertrouwd en daarom doet wat ik wil dan dat de hond stomweg bang voor mij is en daarom doet wat ik wil.
Met een tatra krijg je ook niet alles op de "wattenmethode" gedaan, en moet je soms ook duidelijk je punt laten zien. Maar met de hond corrigeren (en dan bedoel ik pijn doen) bereik je echt niets. Alleen een hond die jou niet vertrouwd en dat kan soms heel gevaarlijk worden. Waarom een hond wurgen en op zijn zij plat drukken als het geen eens jouw eigen hond is?
Wat heb ik daar aan als eigenaar? Nul komma nul.
-
Marion.
Lekker makkelijk om een Golden te gebruiken die zich in de situatie schikt (kop op tafel, oké dan ga ik hier maar liggen). En dan ineens "ksjjjjjjjjjjjtttt" te gaan roepen. Geen wonder dat die ineens alert gaat zitten.
Inderdaad weinig indrukwekkend.
Inderdaad weinig indrukwekkend.