Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat rukt het eigenlijk of je hond mooi is?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Re: Wat rukt het eigenlijk of je hond mooi is?

Ongelezen bericht door Kaiou »

Kaiou ís mooi, in mijn ogen dan toch :wink:
Wat een ander van hem vindt is voor mij niet belangrijk.
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Het kan mij geen bal schelen of iemand odin en ivan niet mooi vindt. Ik weet zelf wel dat ze niet helemaal voldoen aan de rasbeschrijving, nou en. Het zijn geweldige honden voor ons.
Wat me wel irriteert is dat ik vaak te horen krijg. Ja die ziet er maar best uit he!, (hij is te dik). Alsof ik dat niet weet :roll:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Tja, wat is mooi. Ik kan een hond mooi vinden omdat hij of zij anatomisch goed in elkaar zit, een top uitstraling heeft etc. maar dan hoeft het nog geen goede rasvertegenwoordiger te zijn. Maar dan is het nog wel een mooie hond om te zien vind ik. Dat maakt hem of haar dan nog niet een fokwaardig exemplaar voor het ras waar de hond in valt. Daar is meer voor nodig.

Nee, ik heb niet al mijn honden mooi gevonden die wij hebben gehad. Dus is daar ook nooit mee gefokt. Maar dat maakt ze niet minder. Ze waren allemaal hartstikke lief en ik heb heel erg van ze genoten. Dus in het dagelijks leven boeit het niet of mijn hond mooi is of niet. Maar als je eventuele plannen hebt om met de hond verder te gaan dan komt het plaatje mooi om de hoek kijken. Maar niet alleen maar het mooi zijn. De hond moet wel meer hebben dan alleen maar dat.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Vragen ze aan iemand die een Franse Bulldog heeft gehad wat zowat iedereen een heeeeeeeeele lelijke hond vindt. Maakt mij niets uit als ik haar maar mooi vind.

En mijn Yentletje, zij is toch gewoon het mooiste hondje van de hele wereld??? :F:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dorien schreef:Ik hou van mooie dingen, dus ik vind het belangrijk dat mijn dieren ook mooi zijn. Of dat nu honden, katten of konijnen zijn dat maakt niet uit.
Hier idem. :ok: Ik ben esthetisch ingesteld dus ik kijk graag naar wat ik mooi vind. Ik vind overigens een hond vooral mooi als hij gezond en fit is. Dat is de schoonheid van die hond. Maar ik ga zeker niet ontkennen dat als ik een DH koop hij wel de kop moet hebben die mij aanspreekt. En toen ik Eva kocht kocht ik wel bewust de pup met de korte haren. Ik vind laekense herders met heel veel vacht niet zo mooi. :N: Ook hele vierkante laekense vind ik minder mooi. Was er net zo blij mee geweest maar ik ben toch wel erg blij dat Eva een lekker kort koppie heeft waardoor ze veel expressie in haar gezicht heeft. En ja, ik geef ze ook vlees en niet teveel omdat ik ze dan mooier vind. :pffff:

Dus ik persoonlijk ga wel voor uiterlijk bij mijn honden. Ik vond de baard van Wuilus ook niet zo heel geslaagd dus die knipte ik altijd bij. Ook de pluk aan haar staart ging er altijd af naast dat ik haar voeten mooi rond bijknipte. Dus dat zegt wel genoeg denk ik. :F:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

MARC_S schreef:
Dorien schreef:Ik hou van mooie dingen, dus ik vind het belangrijk dat mijn dieren ook mooi zijn. Of dat nu honden, katten of konijnen zijn dat maakt niet uit.
Hier idem. :ok: Ik ben esthetisch ingesteld dus ik kijk graag naar wat ik mooi vind. Ik vind overigens een hond vooral mooi als hij gezond en fit is. Dat is de schoonheid van die hond. Maar ik ga zeker niet ontkennen dat als ik een DH koop hij wel de kop moet hebben die mij aanspreekt. En toen ik Eva kocht kocht ik wel bewust de pup met de korte haren. Ik vind laekense herders met heel veel vacht niet zo mooi. :N: Ook hele vierkante laekense vind ik minder mooi. Was er net zo blij mee geweest maar ik ben toch wel erg blij dat Eva een lekker kort koppie heeft waardoor ze veel expressie in haar gezicht heeft. En ja, ik geef ze ook vlees en niet teveel omdat ik ze dan mooier vind. :pffff:

Dus ik persoonlijk ga wel voor uiterlijk bij mijn honden. Ik vond de baard van Wuilus ook niet zo heel geslaagd dus die knipte ik altijd bij. Ook de pluk aan haar staart ging er altijd af naast dat ik haar voeten mooi rond bijknipte. Dus dat zegt wel genoeg denk ik. :F:
Hoe doe jij dat, bijknippen???? :scratch:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

MARC_S schreef:

:wink: Ik vind mijn honden zelf ook mooi, maar ik dacht dat het er om ging wat een ander daar van denkt?
Ik moet er heel wat jaren naar kijken, dus natuurlijk moet het mij aanspreken. Honden van andere mensen doen me niet snel wat, ook al kan ik ze wel leuk en mooi vinden.
Het gaat er toch om dat je er zelf net dat beetje extra in ziet.
Mijn hond moet trouwens aan één echte eis voldoen: de achterkant moet er netjes uit zien.
Soms zie je honden met zo'n uitpuilgat en daar weiger ik minstens 10 jaar tegenaan te moeten kijken :pffff:

Mijn vorige hond (rottweiler x tosa) was gewoonweg prachtig en het mooiste compliment kwam van een bejaard vrouwtje.
Die tikte me op m'n schouder en zei 'mevrouw, ik loop al mijn hele leven shows met mijn hondjes, maar dit is de prachtigste hond die ik ooit heb gezien'.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Nee dat kan mij niet schelen. Nacho is niet mooi, dat weet ik zelf ook wel. En de rest is maar wat je smaak is, heb nog 3 hele verschillende honden dus tsja. Niet iedereen zal ze allemaal mooi vinden. Ik vind zelf Jazz een hele mooie kop hebben en mooie vacht. En James vind ik gewoon helemaal mooi. Krijg over hem de laatste tijd ook best veel complimentjes dus dat is wel leuk. Maar heb ook vaak zat te horen gekregen dat het een lelijk beest is :mrgreen: En Jules vind ik meer schattig ipv heel mooi.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Neeltje schreef:
MARC_S schreef: Hoe doe jij dat, bijknippen???? :scratch:
Met een schaar net zoals de rest van de wereld als ze iets knippen. :F:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik moet er 15 jaar naar kijken dus ik moet ze mooi vinden. Als een ander dat ook vindt is dat mooi meegenomen, zo niet, dikke pech, dan kijken ze maar de andere kant op....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

bij het kiezen van een pup ga ik niet naar schoonheid kijken (niet bij ouders, niet bij pup zelf).
al heb ik wel een paar fokkers waar ik nooit een pup zou kopen (inderdaad, omdat ik het lelijke honden vind :oeps: )

Ik heb nu Runar, maar zijn broertje vond ik in feite wel mooier :mann: Niet dat Runar lelijk is, verre van, maar Borat... :I:

Daarnaast heb ik wel mooie honden vind ik. Ze zijn niet volledig gelijk aan wat de rasstandaard mooi vind, maar daar ben ik net blij om :engel:
Wat een ander van ze vindt, kan mij zoveel niet schelen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Mijn honden zijn gewoon voor mij mooi.
Momenteel heb ik een uitermate fraai exemplaar en ik kan best extra genieten zoals laatst, toen ik twee keer in evenzoveel minuten van twee verschillende mensen te horen kreeg: "Ooooooh, wat wórdt ze toch mooi!"
Maar al zouden andere mensen haar niet mooi vinden, dan nog zou me dat niks donderen. IK vind haar mooi :pffff:
Maeve schreef: Het enige wat ik wel eens heb gehoord is dat Nilo enge ogen heeft.
Mijn vorige hond, een mechelaar, ging eigenlijk altijd met me mee.
Toen mijn garagehouder eens tegen me zei dat ze gemene ogen had, was ik best beledigd. Ze had namelijk de meest lieve en zachte uitdrukking in haar gevoelsvolle ogen.
Maar dat was geen commentaar op uiterlijk, ik vond dat meer commentaar op karakter, en nog foutief ook.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik zit in alle eerlijkheid toch wel zo : :80: te lezen. Ik geloof er namelijk geen ruk van dat zo ongeveer iedereen een hond op karakter heeft uitgezocht. Ga heen!
Ik heb geen rashonden, ik heb geen tig euro betaald voor een hond die er op zeker op een bepaalde manier uitziet en ook ik let op uiterlijk.
Mooi is leuk om naar te kijken en mooi is persoonlijk. Ik kan een oude onderbijter prachtig vinden, dat heeft dus niets met perfectie te maken.
Maar wat een geleuter dat het bijna niemand uitmaakt hoe zijn hond eruit ziet.
Als dat zo is zou ik erg graag voor al diegene een volgende hond meenemen uit Kimba met prima passend karakter op wat je wilt, maar dan dus los van uiterlijk. :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Ik vind het echt niet belangrijk wat andere van Denia of Marie vinden. Ik weet dat er mensen zijn die denia niets vinden, maar telkens als ze tussen de andere spikkels loopt denk ik wat een mooie meid! Heerlijk koppie om van te dromen.
Marie onze vuilnisbakkedame op stand, mag misschien niet de mooieste zijn, maar nog steeds kan ik weg smelten van haar als ze me aan het lachen maakt of een adelijk pootje geeft.
Wat andere daarvan vinden zal me wat.
Als Denia op een show is hoop ik natuurlijk dat de keurmeester ook ziet wat ik zie en voel, maar zo niet dan niet.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kijk graag naar schoonheid.
Maar dat is maar tijdelijk .
We krijgen allemaal een ouwe rimpelige rotkop. :N:
En wat een ander van mijn honden vind zit ik totaal niet mee.
Vrienden/kennissen zeggen ook nogal regelmattig dat ze de poedels lelijke mormels vinden. :smile:
Het is de buitenkant maar.
Wat ik vind hoeft een ander nog niet te vinden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Ik heb makkelijk praten, ik heb de mooiste hond van iedereen :I:

Uiterlijk is toch wat je, in eerste instantie aantrekt in een hond, ik heb ook op Fritz gereageerd omdat zowel uiterlijk als karakteromschrijving me aansprak. Maar als de karakteromschrijving naast een langharige hond had gestaan had ik verder gekeken.. Zo simpel is het.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Eline* schreef:Ik zit in alle eerlijkheid toch wel zo : :80: te lezen. Ik geloof er namelijk geen ruk van dat zo ongeveer iedereen een hond op karakter heeft uitgezocht. Ga heen!
Ik heb geen rashonden, ik heb geen tig euro betaald voor een hond die er op zeker op een bepaalde manier uitziet en ook ik let op uiterlijk.
Mooi is leuk om naar te kijken en mooi is persoonlijk. Ik kan een oude onderbijter prachtig vinden, dat heeft dus niets met perfectie te maken.
Als dat zo is zou ik erg graag voor al diegene een volgende hond meenemen uit Kimba met prima passend karakter op wat je wilt, maar dan dus los van uiterlijk. :ok:
Ik ben het met je eens hoor. Ik kies wel op uiterlijk mijn honden uit. Ze hoeven niet supermooi te blijven maar in eerste instantie moet ik er wel degelijk op vallen. Als dat niet zo was dan had ik hele andere honden gehad. :U:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Eline* schreef:Ik zit in alle eerlijkheid toch wel zo : :80: te lezen. Ik geloof er namelijk geen ruk van dat zo ongeveer iedereen een hond op karakter heeft uitgezocht. Ga heen!
Ga zelf heen :pffff:
Mijn honden zijn niet altijd uitgezocht maar zo op mijn pad gekomen :wink: zou ik hebben gekozen zou ik Orson in eerste instantie ,nog het ras ,genomen hebben.
Tash was ook geen echte schoonheid te noemen maar had wel een baasje nodig, en ze was wel van een ras waar mijn hart bij lag.
Maar een schoonheid was het niet te noemen, en het karakter kan je in een korte kennismaking ook niet echt goed doorgronden.
Al bleek ze wel over een uitmuntende schoonheid van binnen te beschikken toen ze bij ons woonde :I:
Micron is wel gekozen op zijn eigenwijze koppie ,die was zo oogverblindend knap daar kon ik niet omheen :pffff:
Ik kan me dus wel voorstellen als je bewust gaat kijken voor een hond je daar wel naar kijkt ,al zal dat voor iedereen anders zijn.
Jhony is gekozen omdat hij een baasje nodig had en niet om zijn uiterlijk en dat is toch een goede match gebleken :wink:
Niet dat hij niet mooi is ,maar toch wel heel anders dan een molosser :mrgreen:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Nee boeit me inderdaad helemaal niet of mijn honden mooi zijn.... Samara zelf vond ik helemala niet mooi toen ik haar adopteerde, veel teschraal, zo hoog op dr poten..spitse snuit.. nee het is niet het ras wat ik mooi vind maar ik heb het wel leren waarderen.. als ik nu een windhond zie rennen, met die spieren en die bouw... dat atletische ... kan er wel van genieten.
Over Bowie wordt ik vaak aangesproken dat ze het zo een mooie hond vinden.. en het is best een leuk dier om twzien maar mooi... nee ik zou het zo niet noemen.

Mijn honden hebebn wel hele mooie eiegnschappen en als de dames lekker gaan rennen is dat super mooi om tezien...
Ik heb veel plezier met mijn honden, karakters zijn prima en daar gaat het om.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Eline* schreef:Ik geloof er namelijk geen ruk van dat zo ongeveer iedereen een hond op karakter heeft uitgezocht. Ga heen!
Toen mijn vorige hond hier niet meer was en ik ging zoeken naar een nieuwe hond, keek ik in de eerste instantie naar mechelaars. Omdat ik dat fijne honden vind qua karakter. Ik houd gewoon van herders. Ook van hun uiterlijk trouwens. (Die duitsers met hun kont over de grond schuivend en de rug in een hoek van 45 graden daargelaten).
Toen ik (geheel per ongeluk) Skadi tegenkwam had ik zoiets van: "Oh wauw, een herderkarakter in zo'n fraaie verpakking" :I:

Natúúrlijk speelt uiterlijk mee. Duh.
Maar wel voor mij. Wat een ander er van vindt is niet zo belangrijk, al kan ik zoals gezegd wel trots zijn als iemand opmerkt hoe mooi ze is.
Zou iemand haar lelijk noemen zou ik mijn schouders ophalen en denken 'maar ik vind haar prachtig'.

Moest ik kiezen, dan had ik trouwens liever een stabiele lelijkerd dan een neurotische schoonheid.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik vind het goed! :cheer: :cheer: :cheer:

Ben wel benieuwd wat er uit zal komen. Ik heb namelijk wel een aparte defenitie van mooi denk ik en kan overal en van iedereen wel de schoonheid inzien.
Dus hier is mijn wensenlijstje; een wat ouder reutje (vanaf een jaar of ehm.. 7 a 8?), niet groter dan Gollum (Gol is +- 45 cm en 26 kilo), rustig, sociaal, mag wat zelfverzekerd zijn naast Gollum (vind ze erg aantrekkelijk :mrgreen: ).

Doe je best! :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

tineke schreef:
Ga zelf heen :pffff:
Mijn honden zijn niet altijd uitgezocht maar zo op mijn pad gekomen :wink: zou ik hebben gekozen zou ik Orson in eerste instantie ,nog het ras ,genomen hebben.
Tash was ook geen echte schoonheid te noemen maar had wel een baasje nodig, en ze was wel van een ras waar mijn hart bij lag.
Maar een schoonheid was het niet te noemen, en het karakter kan je in een korte kennismaking ook niet echt goed doorgronden.
Al bleek ze wel over een uitmuntende schoonheid van binnen te beschikken toen ze bij ons woonde :I:
Micron is wel gekozen op zijn eigenwijze koppie ,die was zo oogverblindend knap daar kon ik niet omheen :pffff:
Ik kan me dus wel voorstellen als je bewust gaat kijken voor een hond je daar wel naar kijkt ,al zal dat voor iedereen anders zijn.
Jhony is gekozen omdat hij een baasje nodig had en niet om zijn uiterlijk en dat is toch een goede match gebleken :wink:
Niet dat hij niet mooi is ,maar toch wel heel anders dan een molosser :mrgreen:
Tineke, dat is dus precies wat ik bedoel. Jouw honden zijn grotendeels op je pad gekomen en anders betreft het honden die gewoon echt een huis nodig hadden. Jij hebt niet heel bewust voor een ras gekozen, een kleurtje ect..en daar vervolgens een aardig bedrag voor neergelegd.
Soms gaan dingen zoals ze gaan.
Maar bewust voor een bepaald van te voren vastgelegd uiterlijk gaan en vervolgens zeggen dat het er niet toe doet, dat geloof ik gewoonweg niet.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
heidi66
Actief
Mijn ras(sen): teckel, ooit...

Ongelezen bericht door heidi66 »

Mooi hoeft niet, dat is meestal een gemiddelde standaard wat men vindt. Maar dat ik t prettig vind om naar mijn hond te kijken dat lijkt me wel weer belangrijk. Maar dat kan ook zijn omdat ik haar zo lief, leuk, geweldig vinden niet omdat ze nu net de goed kleur of de juiste borstkas heeft.

Denk dat het zo werkt als met kinderen die van jou vind je de mooiste al zijn ze zo lelijk als de nacht en zo hoort t ook. :lol1:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ik krijg ook regelmatig te horen dat mijn honden lelijk of " mooi van lelijkheid " zijn.
Het boeit me niet wat anderen van ze vinden. Voor mij zijn de ze allermooiste Bostonnetjes van de hele wereld.

Groetjes,

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Nou Eline, als het een oud hondje was zou je dat best mogen doen.. maar daar heb ik meer zoiets van..die heeft een goed huis nodig, boeiend. Nacho heeft een lieve blik in zn ogen, maar de schoonheidsprijs wint hij niet. Heb toen gebeld voor hem, omdat hij al een tijdje op de site stond en ik zijn karakter zo lief vond.
Jazz en James heb ik wel op uiterlijk uitgezocht, aangezien ik daar verder niet veel info over had en ze alleen op een foto had gezien.
Zal in de toekomst zeker weer voor een hond met hetzelfde uiterlijk als James gaan, dat vind ik gewoon het mooiste. Maar er mag best een lelijkerd bij. Heb dan nog wel mn voorkeuren, want heb geen zin in een vacht met veel werk :engel:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Een hond moet wel een uiterlijk hebben waar ik op val. Wat dat dan precies is kan heel verschillend zijn want mijn bastaardhondjes zagen er allemaal anders uit. Als dat mooie pupje dan wat minder mooi opdroogt kan me dat niks schelen. Het is dan inmiddels mijn hond, ik ben van het beest gaan houden en dan is het net als bij kinderen: je eigen baby is altijd de mooiste. :D

Floor is mijn eerste rashond en ik heb al vaak te horen gekregen van fokkers hoe mooi en rastypisch ze is. Dat ik eigenlijk shows met haar zou moeten lopen. Natuurlijk streelt dat mijn ego enorm, maar belangrijk vind ik het niet. Zij past gewoon kwa karakter ontzettend goed bij ons gezin en daar ging het mij om toen ik haar uit zocht.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Tuurlijk telt het uiterlijk wel mee, ik hou van HAAR, ik heb korthaar gehad maar die baardjes :I:
Bij het woord mooi, denk ik meer aan show mooi, uitmuntende rasvertegenwoordiger :engel: :ok:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dubbel, heeeeel dubbel ;-)

Ik heb in diverse antwoorden delen teruggezien van hoe ik erover denk.
Ik heb bewust gekozen voor dit ras en inderdaad, ik vind het dan leuk als de hond als mooi wordt ervaren op een show, door een keurmeester dus. Daarmee vind ik het dus leuk als de hond een U haalt zeg maar.
Wordt de hond daarom in mijn ogen liever ofzo? Neuh, dat niet, maar goed, het streelt wel mijn ego ;-)
Ik vind het belangrijk dat een hond (volledig ongeacht het ras) er "mooi verzorgd" bijloopt; dat is ook een deel van "mooi zijn". Dus, ik zorg ervoor dat al mijn honden (inclusief ouwetje) er zo verzorgd mogelijk bijlopen en dan vind ik het inderdaad leuk om te horen dat ik zulke mooie honden heb ;-)
Voor Guinnie geldt dat ze zo confortabel mogelijk moet zijn; zij wordt dus her en der ook geknipt waar dat volgens de rasstandaard "niet hoort" en DAT interesseert me dan dus niets; voor haar is het belangrijk dat ze zo confortabel mogelijk is, maar daarbinnen dan wel zo "mooi" mogelijk, dus zo verzorgd mogelijk.

Als ik een hond zie lopen op straat merk ik dat ik kijk naar "uitstraling" en "verzorgdheid" en dan vind ik een hond mooi of niet. Of die hond dan op shows goed zou scoren of een bastaardje is, "interesseert" me dan weer niet. Ik ken heel mooie honden (show-technisch gezien) die me totaal niets zeggen... die hond heeft dus wel schoonheid, maar die vind ik dan toch eigenlijk niet mooi omdat ik er niets mee heb. Hoe meer ik een klick voel met een hond, hoe mooier ik die vind.

Ik vind het al met al belangrijker dat mijn eigen honden "mooi verzorgd" zijn dan dat ze kampioenswaardig zijn op showgebied maar mocht blijken bij een volgende dat dat wel het geval is, zal ik niet aarzelen om te proberen hem/haar ook kampioen te maken en dan ben ik best bereid om dat rond te bazuinen :engel: ik voel me dan zeker trots.

En, nog belangrijker is dat ze lief en gezond zijn en kwa karakter goed passen bij ons. Niets is belangrijker dan dat, maar ook een lelijke hond kan mooi verzorgd zijn en dan kijk ik naar dat laatste. Ik ken maar weinig echt lelijke honden, er zijn natuurlijk wel honden / rassen waar ik "niets mee heb" maar dat maakt een hond niet lelijk!

Suzanne
m@r@
Actief

Ongelezen bericht door m@r@ »

C
Laatst gewijzigd door m@r@ op 11 sep 2021 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik val wel een bepaald type uiterlijk, en dat wil ik dan graag gecombineerd met een karakter dat bij me past. Ik hoef echt niet de meest prachtige honden te hebben, maar wel honden met een uiterlijk dat mij aanspreekt. Er zijn bijvoorbeeld ook best rassen die qua karakter denk ik best zouden passen, maar die me qua uiterlijk dusdanig niet aanspreken dat ik daar nooit voor zou kiezen.
Verder kan ik ook best genieten als ik Saars hele zachte, lieve, uitstraling zie. En ik vind het ook leuk om te kijken hoe Vera mooi rond kan paraderen, of mooi allert kan staan kijken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”