Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe combineren jullie werk, gezin, hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: Hoe combineren jullie werk, gezin, hond?

Ongelezen bericht door wendy71 »

Bij ons is er vrijwel altijd iemand thuis, Mark werkt vanuit huis.
Ik werk momenteel 40 uur buitenshuis, dus Mark is vaker de sjaak met uitlaten.
Voor noodgevallen heb ik een uitlaatservice achter de hand.
Mijn honden zijn niet tot nauwelijks alleen, daarbij hebben ze elkaar, dat is ook wat waard.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

linlin schreef:
annemick schreef: Zo te horen collega's, ben een blauwe P 80% en jij?
nou ja zeg! ik ook, precies zo! toch ook niet mede vanwege de hond 80?
Dat is ook toevallig :o en ja hoor, denk de laatste tijd aan 67% maar op zich gaat het best nog wel goed zo
Afbeelding
Mack
nieuw lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Mack »

De 1 werkt 4 dagen tijdens kantoor uren, de ander in de volcontinue ploegendienst.
Mack is dus nooit meer dan een halve dag alleen, en dat zelfs maar 1 of 2 x per week
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

ik werk 4 dagen waarvan de langste 6 uur . mijn vriend werkt aan huis heeft een kozijnen fabriek .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Naar mijn nieuwe baan mag er gewoon een hond mee. Er lopen nog 2 andere honden rond in het pand, gaat prima. Ik ben er heel blij mee. Nu neem ik Orpa mee, ze vindt die quality time heerlijk na al dat puppengeweld de afgelopen weken en later kan RR mee.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Strega schreef:Maar voor de thuiswerkers en degenen die hun hond mee naar het werk mogen nemen: wat voor werk doen jullie en hoe hebben jullie dat met je werkgever geregeld? Lijkt mij echt ideaal namelijk.

Eigenlijk zit ik gewoon weer stom te ver in de toekomst te piekeren maar een leven zonder honden is voor mij niets, maar ik wil ook geen honden als ik er niet voor ze kan zijn :19: .
Ik werk als docent aan de universiteit. De uren dat ik werkgroepen of colleges heb, moet ik uiteraard wel naar mijn werk, maar dat is hooguit twee uur achter elkaar. Verder heb ik vergaderingen en besprekingen met studenten en collega's en die probeer ik zoveel mogelijk zo te plannen dat ik nooit een hele dag van huis ben. Lesvoorbereiding en nakijkwerk kan ik allemaal thuis doen. Ik doe niet veel met de honden overdag, eigenlijk ben ik alleen maar aanwezig. Hooguit even een plas laten doen tussendoor. De grote wandeling doen we na werktijd.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik werk nu alweer een paar maanden als alphahulp en dat is goed te doen. Nu werk ik 3 dagen in de week voor maar een paar uur per dag maar ik wil voor de andere 2 dagen ook nog een client zien te krijgen.
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

wij werken beide fulltime
mijn vriend is om half 6 weg en ik om half 8, ik heb dus 2 uur om smorgens met de honden bezig te zijn
ik ben savonds rond 5 uur terug thuis en mijn vriend wisselend (soms om 4 uur dan pas om half 7)
als ik thuis ben, gaat de eerste tijd naar de honden, hier is het wel gemakkelijker (vind ik) omdat de honden in principe hele dagen buiten in de tuin lopen
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat je je niet al teveel zorgen moet maken. Ik studeer en werk.
Het is druk, maar voordeel is dat alles niet perfect aansluit, dus tussendoor ook tijd.
Daarnaast ook lang weekend. In de toekomst, zou ik persoonlijk geen baan weigeren ivm hond. ( dus ook fulltime werken ) zolang je ernaast maar genoeg doet, en ook de weekenden rekening houdt met de honden, zie ik het probleem niet zo.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Aimee schreef:In de toekomst, zou ik persoonlijk geen baan weigeren ivm hond. ( dus ook fulltime werken ) zolang je ernaast maar genoeg doet, en ook de weekenden rekening houdt met de honden, zie ik het probleem niet zo.
Een hond is voor mij een gezelschapsier, die houdt er niet van als hij 5 dagen per week 9 uur per dag alleen is. Met de honden die ik heb zou ik dit niet op de andere momenten kunnen compenseren.

Bij ons is er pas een hond gekomen toen wij allebei een dag minder konden werken en er voor de andere dagdelen een oppas was. Een full-time baan die niet goed met de honden te combineren is, nee, daar ga ik niet op in (of het salaris moet dusdanig zijn dat mijn vriend veel minder kan werken, dan is het mogelijk te overwegen). Momenteel zijn ze 4 halve dagen per week alleen en een halve dag per week bij mijn ouders.
Wiets
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Wiets »

ik werk nu (sinds 1 sept) 4 dagen per week. Toen wij Jody kregen was manlief al geruime tijd thuis om een bedrijf op te starten.
Na 3 maanden na haar komst en heel veel vrije dagen ging het ineens heel snel met het bedrijf.. Tja, de vakantiedagen e.d. houden ook een x op.
Gelukkig kwam ik in contact met een hondendagopvang!! Wat een uitvinding zeg, nu is de hond geregeld weken gewoon thuis en proberen wij
de afspraken zo goed mogelijk te plannen. Mijn man op de woensdag want dan ben ik thuis en als het niet anders kan gaat ze naar de opvang.
Ik ben er heel blij mee! Het is kleinschalig op een boerderij en haar hondenvriendje van de trainingen ziet ze er ook regelmatig.
Ze is nu 8 maanden en een super sociale hond geworden tot nu toe.

O ja, verder gaat ze bijna overal mee naar toe. We doen hondentraining, gaan op visite, keertje naar de kroeg of op terrasje en als 1 van ons thuis is sowieso
2x per dag naar het bos (buiten om de plas/poepronden). Daar kan ze los lopen, zwemmen en met andere honden spelen. Dat is voor ons dan ook om de hoek...

Krijg ook weleens een verwijtend iets: alles draait om de hond.....tja, dat krijg je met een pup/jonge hond. Gelukkig loopt ie er vervolgens weer vrolijk mee het bos in :roll:
Laatst gewijzigd door Wiets op 12 sep 2011 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Wietske, Jody & Badu
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Dat is prima dat jij dat niet wil, maar dat doet toch niks af aan mijn mening erover?
Apple mag mee naar van alles en nog wat, er zijn meer dingen waar ze wel mee mag dan niet. Maar als ik op een gegeven moment een baan krijg waar ik voor studeer en dat is fulltime, dan kies ik daar ook voor. En ben ik er 's morgens, 's avonds en het hele weekend voor mijn hond. Maar verder even niet. Als ik de centen ervoor heb zou ik ook niet uitsluiten dat ze dan 1x per week mee gaat wandelen met uitlaat service. Maar de wereld is nou eenmaal niet ideaal, geld komt niet aanwaaien, dus er zal ook gewerkt moeten worden.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik werk in een dierenkliniek en Macho kan dus lekker mee.
Er is een ruime ruimte met daaraan aansluitend een tuin waar hij lekker rond kan scharrelen.
Hij weet dat hij niet in de wachtkamer, operatiekamer en spreekkamer mag komen en dat doet hij dus ook niet, verder mag hij gewoon zelf weten waar hij gaat liggen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Hoewel ik het werk prima kan combineren met de honden, geldt voor het huishouden een ander verhaal, daar heb ik weinig tot geen tijd voor :D
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Mijn man werkt fulltime, mijn kinderen studeren/zitten op school, zelf werk ik parttime aan huis. Ik werk meestal 's avonds, dan is er altijd nog wel iemand thuis. Op woensdag werk ik ook een aantal uur overdag, dan moet Bo soms wel zien dat ze zichzelf even vermaakt. En dan heb ik nog een (wisselend) aantal uur die ik zelf kan indelen. Meestal ligt ze dan naast me te slapen en tussen de bedrijven door gaan we er lekker even uit.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Aimee schreef:Maar de wereld is nou eenmaal niet ideaal, geld komt niet aanwaaien, dus er zal ook gewerkt moeten worden.
Precies. Dus zolang wij onze zaakjes nog niet op het droge hadden (lees studeren en een fiks aantal jaar fulltime gewerkt te hebben) zijn wij niet aan honden begonnen. Toen we daar wel eenmaal aan begonnen waren stemden we onze werktijden daarop af.
Een hond nemen om die vervolgens 5 dagen in de week 9 uur alleen te laten, vind ik niet kunnen.
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Mijn vrouw werkt (nog) niet, en ik werk (o.a. voor de hond) ploegendienst.
Hierdoor werk ik meer avonden en nachten als dagdiensten. Dus, meer tijd voor Gila.
Als ik ochtend heb laat mijn vrouw haar uit tijdens de dag.
Tijdens mij nachten, waar ik er 7 van heb, hoeft ze uiteraard niet uit. Dan laat ik haar meteen bij thuiskomst uit, rond een uur of 2, als ik weer wakker ben, want ik slaap meestal in 2 delen tijdens de dag. Daarna nog 1 maal voor ik de deur weer uit moet. Ronde om 2 uur is de grote.
Met de avond, waar ik er ook 7 van heb, laat ik haat s´morgens uit, vlak voor ik weg ga, en meteen bij thuiskomst. Mocht ze het tussendoor niet redden, dan laat mijn vrouw haar nog een keer uit.
Met ochtend, waar ik er 5 van heb,, wederom vlak voor ik weg ga. meteen bij thuis komst, en weer vlak voor ik ga slapen. Inj geval van nood, pakt mijn vrouw haar weer.
Mijn vrouw heeft een slachte rug, dus makkelijk grote stukken lopen is er niet bij. Wel heeft de hond veel gezelschap, en ik geval van nood een 2e persoon die haar kan uitlaten.

Dit lukt prima met onze woefsel :ok:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mijn man werkt fulltime, en ik werk 4 avonden in de week van half 6 tot 11 uur, een halve baan zeg maar.
maar zo is er wel altijd iemand thuis voor de hond en de kinderen mocht er iets zijn :wink: .
Nadeel is wel; dat wel elkaar soms mislopen en met briefjes communiceren, maar voor 4 avonden is dat nog te doen :D
er moet toch brood op de plank komen :wink:
Dus ik doe eigenlijk alles met de hond, manlief laat hem allen plassen als het echt moet, die kan het risico ook niet lopen, met zijn rug dat Van Gils een hengst aan de riem zou geven :hmmm:
en dan laat ik hem om half 12 weer uit als ik thuis kom :ok:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik werk 3 dagen in de week waarbij ik 8 uur van huis ben (soms nog langer als de treinen weer eens niet volgens schema rijden). Voor de honden vind ik dat geen prettige situatie, dus die breng ik naar m'n moeder zodat ze elkaar gezelschap kunnen houden. Mocht ik in de toekomst nog steeds zo lang (en waarschijnlijk vaker) van huis zijn voor m'n werk, dan komt er hier geen hond meer. M'n ouders worden een dagje ouder en willen van hun vrije tijd gaan genieten. Die wil ik dus niet blijven opschepen met mijn hond, hoewel m'n moeder het nu zelf aanbood. Tenzij ik t.z.t. de mogelijkheid heb de hond mee te nemen naar m'n werk of 'm naar een goede dagopvang te brengen, zou het dus zomaar kunnen dat Bayko en Cyntha m'n laatste honden zijn.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Mijn vriend werkt gewoon full-time,
en ik werk 4 dagen 3 uur per dag.(totaal 12 uur p.w.)
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Marion. schreef:
Aimee schreef:Maar de wereld is nou eenmaal niet ideaal, geld komt niet aanwaaien, dus er zal ook gewerkt moeten worden.
Precies. Dus zolang wij onze zaakjes nog niet op het droge hadden (lees studeren en een fiks aantal jaar fulltime gewerkt te hebben) zijn wij niet aan honden begonnen. Toen we daar wel eenmaal aan begonnen waren stemden we onze werktijden daarop af.
Een hond nemen om die vervolgens 5 dagen in de week 9 uur alleen te laten, vind ik niet kunnen.
Want op jouw leeftijd hoef je ineens niet of nauwelijks meer te werken? :denken:
Denk eens aan alle honden die in kennels zitten, neem eens een kijkje in het buitenland, daar zitten honden hele dagen alleen buiten. Maar oh wee als je in NL fulltime werkt en een hond hebt, dan ben je toch wel een erg stout baasje.
Ik zeg overigens niet dat het nu op dit moment zo gaat bij mij, zoals gezegd, er zitten bij mij zoveel dingen tussen, dat
Apple nooit langer dan 3 uur achter elkaar alleen zit. Maar, ik ga op het moment dat ik wel gewoon full-time ga werken, mijn hond in ieder geval niet weg doen. ;) En noem dat maar egocentrisch, maar een hond kan in mijn opinie nog steeds geen klok kijken, en daarnaast valt er altijd wel wat te regelen met uitlaten/oppas.
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Pool »

Aimee schreef:
Marion. schreef:
Want op jouw leeftijd hoef je ineens niet of nauwelijks meer te werken? :denken:
Denk eens aan alle honden die in kennels zitten, neem eens een kijkje in het buitenland, daar zitten honden hele dagen alleen buiten. Maar oh wee als je in NL fulltime werkt en een hond hebt, dan ben je toch wel een erg stout baasje.
Ik zeg overigens niet dat het nu op dit moment zo gaat bij mij, zoals gezegd, er zitten bij mij zoveel dingen tussen, dat
Apple nooit langer dan 3 uur achter elkaar alleen zit. Maar, ik ga op het moment dat ik wel gewoon full-time ga werken, mijn hond in ieder geval niet weg doen. ;) En noem dat maar egocentrisch, maar een hond kan in mijn opinie nog steeds geen klok kijken, en daarnaast valt er altijd wel wat te regelen met uitlaten/oppas.
Ben het helemaal met je eens. Ondanks dat ik nu even thuis ben. Ben een single mama en heb niet meer gewerkt dan 28 uur per/week, tenslotte moet er brood op de plank komen. Toen ik nog 5 hondjes had en drie hele dagen werkte, ging ik tijdens de lunch naar huis, boterham eten in de auto, even snel een stukje lopen en dan weer naar het weerk. Maar zie hier vaak voorbij komen dat je een hond geen goed thuis geeft als je werkt. Nou ik ken genoeg honden waarvan de baas bijna altijd thuis is maar die echt niet een leuk hondenleven leiden en ik ken er ook genoeg waarvan de baas fulltime werkt en waar de hond meer dan genoeg aandacht krijgt en er veel met ze gedaan wordt.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Daggel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Friese stabij

Ongelezen bericht door Daggel »

We zijn 2 of 3 dagen per week een volle dag weg. (dat wil zeggen 11 uur) We brengen onze hond ando dan naar een hondenopvang, ruim half uur omrijden voor ons. Maar hij heeft het er erg naar zijn zin. Dan is ando nog een dag max 7uur alleen. ik vertrek pas om 12uur dus heb ik in de ochtend veel tijd om lang te wandelen en leuke dingen te doen.

Verder nemen we hem in het weekend en 's avonds zoveel mogelijk mee. En als hij 7 uur alleen is geweest spreken we 's avonds niets af als hij niet mee kan.

Er is tegenwoordig zo veel opvang mogelijkheden dat er vaak voor elke situatie wel iets te regelen is.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

minhie schreef:Ik heb geen hond maar dat komt voornamelijk door de woonomstandigheden.
Mijn vriend werkt fulltime maar kan af en toe ook (hele of halve dagen) thuiswerken. Dat hangt erg af van de dag.
Zelf studeer ik nog en heb het wel druk maar ga zeker niet 40 uur naar school. Verder heb ik nog een bijbaantje maar daarvoor mag ik thuis werken en de uren zelf indelen. Vanaf maart ga ik als het goed is afstuderen en daarbij kan ik veel thuiswerken. Hierna kom ik in een sector waar ik ook veel thuiswerk zou kunnen doen. Met data spelen kan ik ook thuis.
:wink:

Over het bekostigen als student; ik heb een bijbaantje en mijn vriend werkt dus fulltime.
Inmiddels dus kaiyou, omstandigheden zijn hetzelfde behalve dan dat we donderdag onze sleutel krijgen. :mrgreen:
Afbeelding
Elvis
Actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Elvis »

Momenteel ben ik nog de hele dag thuis, en is Boris doordeweeks nooit langer dan 45min alleen. In het weekend wel is 3uurtjes als we ergens heengaan ofzo waar de hond niet mee kan. Ik heb wel een zoontje van 9 maanden maar dat gaat hartstikke goed. Als het goed is kunnen ze lekker samen opgroeien.

Binnenkort ga ik werken en dan zien we wel hoe en wat. Ik ga in ieder geval niet meer dan 24 uur werken waarvan er 8 uur al iemand hier thuis is voor zoontje en hond.

Wat ben ik blij met mijn niet sloperige hond, wat een verschil met onze vorige hond.
09-11-2010
22-05-2011
Ik mis je zo.
Afbeelding
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Mijn vriend werkt fulltime en is van 10 over half 8 tot half 6 weg.
Ik studeer 2 dagen in de week s avonds 4 uurtjes maar dan is mijn vriend thuis. Overdag komen daar ook nog 1 of 2 lesuren bij, dan zijn ze alleen.
Over een halfjaar stage lopen, ik probeer een stage te zoeken voor halve dagen, lukt dit niet, dan om tussen de middag naar huis te kunnen en de honden even te doen, lukt dit niet dan hebben we een aantal mensen die ze kunnen/willen uitlaten.
Het zou dan gaan om 3 dgn in de week.
Zodra studie afgerond is probeer ik wederom om halve dagen te werken, maar dat is nogal lastig als doktersassistente dus zou het aankomen op 3 dagen in de week en hopelijk tussen de middag de mogelijkheid de honden te doen, anders zijn er wederom mensen die de honden tussendoor kunnen uitlaten.

Suki en Pixel kunnen wel zo lang alleen zijn (Ik zou rond half 8 weg moeten, en rond half 6 thuis zijn), haddock ook wel maar die is niet zindelijk genoeg. Daarnaast vind ik het zelf sneu voor ze als ze tussendoor niet uit kunnen.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Aimee schreef:
Marion. schreef:
Wij werkten voorheen dus fulltime. Lars nu parttime en ik wisselend qua werk en studie. Ze zijn stukken minder alleen nu maar ik merk aan de honden zelf geen verschil. Ze gedragen en ogen precies hetzelfde als voorheen. Alleen voor mijn eigen gemoedsrust merk ik een verschil.
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Ik werk 4 volle dagen in de week dan gaan mn honden naar mn ouders en kind gewoon naar school...en als mn zoon uit is gaat hij of naar vrienden of naar opa en oma :ok:
Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Char7 »

Mijn vriend en ik werken allebei in de horeca, hij als kok, ik in de bediening.
Hij werkt fulltime verdeeld over 4 dagen dus per dag minstens 10 uur.
Ik werk onregelmatig 4 a 5 dagen, als ik bv om 19.00 pas hoef te beginnen kan Mchumba thuis blijven, want mijn vriend komt dan rond 21/22 thuis..

Maar over het algemeen hebben we geregeld dat ik werk als hij thuis is, en hij werkt als ik thuis ben, dus dan hoeft Mchumba zo min mogelijk naar mijn ouders.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Aimee schreef:Want op jouw leeftijd hoef je ineens niet of nauwelijks meer te werken? :denken:
Ehhhh, ik werk ongeveer fulltime. Pieter werkt 4 dagen in de week. We passen alleen de dagen en werktijden wél aan aan de honden. Want de honden hebben wij voor ons eigen plezier en ontspanning, en dat betekent niet 9 uur lang in een kennel liggen suffen.

Jij zit nog in een héél ander ritme. Je hebt nog nooit fulltime gewerkt, en ik ben wel van mening dat ieder gezond mens een paar jaar fulltime moet gaan werken. Niet voor carriere oid, maar gewoon omdat ieder gezond mens moet weten wat het is om een huishouden, een relatie, privéleven naast je 40-urige baan (exclusief reistijd) te hebben.

Bij mij pastten er in mijn studententijd in elk geval geen honden in, hoe graag ik dat ook wilde. En tijd had ik zat hoor, maar die had ik nodig voor mijn studentenleven. Toen ik ging werken pastte er sowieso geen hond in, want ik was blij dat ik 's avonds om 8 uur neer kon ploffen op mijn eigen bank. Een Bart Smit hondje had toen misschien wel gepast hoor, maar een echte niet.

Edit. En ik denk dus niet in zinnen als "kijk de honden in het buitenland in hun kennel zitten..." dat is voor mij geen maatstaf.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”