9 van de 10 IPO verenigingen zullen zo'n hond pertinent weigeren. Reden is ook simpel, dit soort honden bijten gewoon veel te hard in.
Veel eigenaren van een IPO hond gaan ook voor de hond van een ander het bijtpak in, na ga er maar aanstaan als een hond als een Pitbull, Rottweiler, Dogo Argentino of iets dergelijks aan de beurd is. Daar zul je denkelijk weinig vrijwilligers voor vinden.
Ik heb zelf werkelijk blauwe armen over gehouden terwijl ik in het pak zat door het inbijten van een paar herders.
Als ik daar al blauwe armen van krijg, wat zullen dan de gevolgen zijn van dit soort hondenbeten?
Dat is ook 1 van de redenen waarom "dogachtigen" niet IPO of KNPV worden getraint, samen met nog wat andere problemen die je met dit soort types kunt verwachten.
Er zit eenvoudigweg teveel kracht in, bedenk wat dat doet als iemand word gebeten die gewoon in zijn t-shirt loopt
Maar goed, ik begrijp eerlijk gezegt niet wat iemand 'bezielt" om dit met zo'n hond te willen gaan doen. je had ook eerst eens allemaal info kunnen verzamelen en waren dingen je vanzelf wel duidelijk geworden.
Als het nu puur gaat om eens IPO te willen doen met een andere hond als de geijkte herders, ga het dan lekker doen met een Doberman, Bouvier, Beaugeron of Hovawart. Zijn er allemaal geschikt voor hoor. De eerste 2 werden zelfs door de Nederlandse Politie gebruikt lang geleden, aangevuld met de Rottweiler.