Ja, dat vond ik toen ook wel erg. MG is er gelukkig wel van afgestapt en durft toe te geven dat hij toen fout bezig was.Ennath schreef:Nou......Anne&Taar schreef:Ik vind CM overigens wel hard en zou CM er niet voor mijn hondjes bij roepen. Dan nog liever MG.
Van de MG aan het begin van zijn carrière had CM nog iets kunnen leren qua hardheid.
MG heeft heel Nederland aan de slipketting geholpen.
In een "hoe voed ik mijn hond op" programma op de TV kon je haarfijn leren hoe je de slipketting goed (=stevig) kon gebruiken en hoe je de hond op zijn rug legt totdat hij zich overgeeft.
En niets negeren ..... corrigeren moet je!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cesar Millan : genie of mediageile geldwolf ?
Moderator: moderatorteam
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Cesar Millan : genie of mediageile geldwolf ?
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
LongFields schreef:Juist, dit vind ik ook.dagmar88 schreef: Ik snap trouwens dat gezeur niet echt; verreweg de meeste mensen komen nu eenmaal met hun harses op tv om hun eigen ego te strelen, doen in principe niks speciaals en verdienen daar goed mee.
Ik vind het typisch calvinistisch om af te geven op een ander wanneer hij geld maakt met waar hij goed in is.
Hoe erg zou het zijn om elkaar eens wat te gunnen?
Ik vind het geen probleem om aan zoiets geld uit te geven en ga dus ook naar de voorstelling. Ik ben ook wel benieuwd hoe hij het gaat doen met de honden die geselecteerd worden voor de voorstelling. Dan valt er weinig uit te knippen, zoals bij de uitzendingen op tv wel kan.
Komen er uberhaupt wel honden in de voorstelling ?
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik geloof bepaald niet dat CM een tegenstander is van de slip. Ik zie het eindresultaat van zijn shows bijna altijd met prik eindigen zelfs. Ook prima, hoor. Als je er goed mee om kan gaan zul je mij niet horen; het is niet MIJN hond noch mijn probleemgedrag. En ik heb overigens ook meermalen honden bij CM op hun rug zien eindigen.Ennath schreef:Nou......Anne&Taar schreef:Ik vind CM overigens wel hard en zou CM er niet voor mijn hondjes bij roepen. Dan nog liever MG.
Van de MG aan het begin van zijn carrière had CM nog iets kunnen leren qua hardheid.
In een "hoe voed ik mijn hond op" programma op de TV kon je haarfijn leren hoe je de slipketting goed (=stevig) kon gebruiken en hoe je de hond op zijn rug legt totdat hij zich overgeeft.
MG had het lef van mening te veranderen en hier openlijk voor uit te komen. Dus eerlijk gezegd is bij mij dan alles 'vergeven en vergeten'. Daar neem ik mijn petje voor af.
Je kijkt gewoon op naar degene van wie de trainingsmethodes je het meest te na liggen. Dat lijkt me logisch.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Dat maakt me niet uit, van mij mag iedereen stinkend rijk worden.Anne&Taar schreef:en het meeste commentaar dat ik op MG gehoord heb, ging over het feit dat hij zoveel geld verdiende met zijn honden business.
Ik heb van MG echter vaak de indruk dat hij z'n klanten naar de bek praat. Dat hij zegt wat hij denkt dat mensen willen horen.
Kortom, dat hij toch méér zakenman is dan hondenman.
En dat hij daardoor snel ontvankelijk is voor de waan van de dag en snel meewaait met de wind als hij daar voordeel in ziet.
(Uw hond gehoorzaam in 3 weken enzo

Ik heb van CM meer de indruk dat hij eerst en vooral hondenman is, en daarnáást een handige donder

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
En dat vind je bij CM niet? Hij wekt juist graag de indruk dat het probleem na zijn enige bezoek reeds verdwenen is...Jaap* schreef:(Uw hond gehoorzaam in 3 weken enzo)
:

En die schijn maakt hem dus de ultieme zakenman!Jaap* schreef:Ik heb van CM meer de indruk dat hij eerst en vooral hondenman is, en daarnáást een handige donder

Ik ben geloof ik niet zo'n goede 'fan'. Van niemand niet.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ja.johan1969 schreef:LongFields schreef:Juist, dit vind ik ook.dagmar88 schreef: Ik snap trouwens dat gezeur niet echt; verreweg de meeste mensen komen nu eenmaal met hun harses op tv om hun eigen ego te strelen, doen in principe niks speciaals en verdienen daar goed mee.
Ik vind het typisch calvinistisch om af te geven op een ander wanneer hij geld maakt met waar hij goed in is.
Hoe erg zou het zijn om elkaar eens wat te gunnen?
Ik vind het geen probleem om aan zoiets geld uit te geven en ga dus ook naar de voorstelling. Ik ben ook wel benieuwd hoe hij het gaat doen met de honden die geselecteerd worden voor de voorstelling. Dan valt er weinig uit te knippen, zoals bij de uitzendingen op tv wel kan.
Komen er uberhaupt wel honden in de voorstelling ?
- Jaap*
- Zeer actief
Ik ook niet hoorAnne&Taar schreef:Ik ben geloof ik niet zo'n goede 'fan'. Van niemand niet.

Niet van 'methode's' en ook niet van goeroe's of ander gedweep.
Het leidt vaak alleen maar tot beperkingen van het blikveld als je je ergens aan committeert. Vind ik.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik zie CM heel vaak dwangmiddeltjes als de slip toepassen.Anne&Taar schreef: Ik geloof bepaald niet dat CM een tegenstander is van de slip. Ik zie het eindresultaat van zijn shows bijna altijd met prik eindigen zelfs. Ook prima, hoor. Als je er goed mee om kan gaan zul je mij niet horen; het is niet MIJN hond noch mijn probleemgedrag. En ik heb overigens ook meermalen honden bij CM op hun rug zien eindigen.
MG had het lef van mening te veranderen en hier openlijk voor uit te komen. Dus eerlijk gezegd is bij mij dan alles 'vergeven en vergeten'. Daar neem ik mijn petje voor af.
Je kijkt gewoon op naar degene van wie de trainingsmethodes je het meest te na liggen. Dat lijkt me logisch.
Met het kettinkje achter de oren (waar drukpunten zitten waar je iedere hond tam mee krijgt als je er druk op uitoefent, bijna als en praam op een paard ).
Maar om eerlijk te zijn: in veel gevallen, bij veel van de honden die je ziet, zou ik initieel OOK een slipketting gebruiken -of een par force band- .
Maar ik reageerde op jouw "MG is veel vriendelijker".
Laten we het zo zeggen: MG en ik zijn in dezelfde tijd bij dezelfde trainer (Guus Pierlot) begonnen en MG is daarna heel snel linksaf het afdwingen in gegaan terwijl ik rechtsaf het manipuleren inging.
Ik heb van MG dingen gezien die ik niet meer wens te zien.

Komt daarbij dat ik MG heel vaak als "deskundige" op de radio hoor en dat ik net als Jaap daarbij heel sterk het "u vraagt en ik geef het door u gewenste antwoord" hoor en dan wordt "vergeven en vergeten" voor mij een stuk moeilijker.
Ik kan CM ook niet zachtzinnig vinden maar vaak wel fair naar de hond toe. En eerlijk naar de baas "u heeft probleem veroorzaakt en u houdt het in stand"
Het grootste bezwaar tegen CM heb ik omdat we toch wel wekelijks een hond met een probleem te zien krijgen (op de hondenschool) waar de eigenaar op de CM de zaak even heeft willen herstellen.
En dan in 2x vijf minuten

Dat lukt dus niet en vaak zijn we vervolgens nog veel verder van huis.
Sinds CM weer meerdere keren per dag op de TV is wordt dat echt een probleem.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Precies Inge.
Die honden laat hij express eerst een halfuur naast de fiets rennen of de straat op en af rennen.... juist om ze idd moe te kirjgen om ze gezeggelijker te krijgen.
En dat zegt hij ook gewoon hoor.
Ik moet zeggen dat ik CM eerst ook een nare man vond omdat ik steeds alleen maar kleine stukjes zag.
Totdat ik gewoon eens hele afleveringen ging bekijken en toen bleek het helemaal niet zo'n vreselijke kerel te zijn voor die honden.
9 van de 10x vind ik hem prima de problemen oplossen. Hard vind ik hem absoluut niet.
Net wat nanna zegt; hij is vreselijk duidelijk en consequent en hij houdt vol.
In ieder geval kijk ik 100x liever naar hem dan die over het paard getilde martin gaus met zn gladde praatjes.
Die honden laat hij express eerst een halfuur naast de fiets rennen of de straat op en af rennen.... juist om ze idd moe te kirjgen om ze gezeggelijker te krijgen.
Ik moet zeggen dat ik CM eerst ook een nare man vond omdat ik steeds alleen maar kleine stukjes zag.
Totdat ik gewoon eens hele afleveringen ging bekijken en toen bleek het helemaal niet zo'n vreselijke kerel te zijn voor die honden.
9 van de 10x vind ik hem prima de problemen oplossen. Hard vind ik hem absoluut niet.
In ieder geval kijk ik 100x liever naar hem dan die over het paard getilde martin gaus met zn gladde praatjes.

Cash v Heiligental en Flow.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Pfff en ik maar denken dat jouw honden zo slim zijn, je fluistert ze gewoon instructies toe die ik niet hoorTara schreef: "A dog whisperer is somebody who has developed a high level of awareness and understanding of the mind and natural instincts of the canine species. This allows human and dog to form a deep connection free of the many constraints humans normally put in the way."
Verrek, dan ben ik óók een dogwhispererrrrrrrr! (Met mijn eigen honden dan toch)
Ik heb niks met CM, ik vind hem veel te gladjes, met iets te witte tandjes.
Het zal me persoonlijk jeuken welke religie iemand aanhangt waar het op honden opvoeden aankomt, zo lang het maar eerlijk is tegenover de hond, niet nodeloos hard, maar bovenal begrepen wordt door de hond.
Hebben jullie trouwens al eens opgemerkt dat hij bijbeunt voor een Nederlandse zorgverzekeraar? KLIK!!!

Wat de vraagstelling betreft is CM uiteraard financieel gezien een genie.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Tara schreef:Ja, ik loop te klooien, let maar niet op mij.bennie schreef:Tara schreef:-edit ja hee snel je post aanpassen-

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als er iemand achterbaks was over zijn opvoedmethoden was dat mg wel. CM is dat niet laat eerlijk zien een tt of prikker te gebruiken. Hij mag blind mijn honden trainen. Mg moet er mijlenver ui de buirt blijvenAnne&Taar schreef:Ik ben heel benieuwd welke buslading aan negatieve publiciteit MG over zich heen gekregen zou hebben als hij een dergelijke show voor dat geld gegeven zou hebben. Het wordt in Nederland NIET geaccepteerd om op deze manier geld te verdienen (zeer onterrecht in mijn ogen, ook MG heeft genoeg te vertellen) en het meeste commentaar dat ik op MG gehoord heb, ging over het feit dat hij zoveel geld verdiende met zijn honden business. Ik vind CM overigens wel hard en zou CM er niet voor mijn hondjes bij roepen. Dan nog liever MG.johan1969 schreef:Waarom is Martin Gaus nooit op het idee gekomen om een 'show' te doen ?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ps. Over dat hijgen, als ik 15 min. Op het veld sta en alleen maar aandacht vraag van mijn hond en dus niet beweeg dan hijgt hij ook hoor, mensen vergeten erg snel de geestelijke belasting voor de hond. En juist daar is cm heel goed in en gebruikt hij heel veel. Ik doe nu aan het claimen van voer voor xavi, wilde eens kijken hoe hij daarop reageert. Hij is bekaf en dan doet ie dus fysiek erg weinigCash schreef:Precies Inge.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoho dat mg dat fout vind wil nog niet zeggen dat het fout is. Daar hoef je dus niks voor toe te geven. Hoe hij de slip gebruikt is uitstekend, juiste moment juiste plaats.johan1969 schreef:Ja, dat vond ik toen ook wel erg. MG is er gelukkig wel van afgestapt en durft toe te geven dat hij toen fout bezig was.Ennath schreef:Nou......Anne&Taar schreef:Ik vind CM overigens wel hard en zou CM er niet voor mijn hondjes bij roepen. Dan nog liever MG.

-
- Zeer actief
Die indruk heb ik ook. En verder vind ik dat hij simpelweg heel goed kijkt naar de hond, de context en de mensen, en daar op verschillende manieren mee aan de gang gaat. Er is niks wat "altijd" werkt, behalve duidelijkheid naar de hond, en die in eerste instantie eens bij jezelf gaan zoeken. En in sommige gevallen denk ik dat je bepaald ongewenst gedrag wel in korte tijd kunt veranderen, als je het daarna maar volhoudt (het is nooit "klaar"), en als de rest van de context het niet steeds weer verstoord en ondergraaft. Wat ik erg waardeer aan wat ik zie van CM is dat hij een hond ziet en behandeld als een hond, en niet als een soort mens. Zijn hele insteek over beweging etc. lijkt me niet iets wat hij doet zodat hij beter scoort voor TV, maar iets wat de hond nodig heeft om fatsoenlijk hond te kunnen zijn en open te staan voor jouw inbreng als mens in zijn leven. Dat lijkt me gezonder dan te verwachten dat het wezen hond zich gaat gedragen alsof hij een mensje is.Jaap* schreef:Ik heb van CM meer de indruk dat hij eerst en vooral hondenman is, en daarnáást een handige donder
Daarbij vergeleken vind ik MG een zever***

-
- Zeer actief
Dat wou ik net zeggen....Inge O schreef: hoe MG de slip gebruikte was wel fout, ja : hij rukte er een hond het halve veld mee over.
Als CM hem gebruikt is het gebruik meestal terecht en in de juiste verhouding.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik wilde het eigenlijk niet zeggen maar ik ga puur om zijn geblaf te horenchrico schreef:Hier net zo en daarbij het is een leuke vent om naar te kijken met zijn lichaamstaalValerie schreef:Ik ga ook naar zijn show toe en dat is niet omdat ik hem helemaal geweldig vind maar het lijkt mij leuk om een keer mee te maken.

- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Miranda schreef:Ja, en? Wat is het verschil met een goede hondentrainer? Niksnakkesnada, als je het mij vraagt.rubyred schreef:A dog whisperer is somebody who has developed a high level of awareness and understanding of the mind and natural instincts of the canine species. This allows human and dog to form a deep connection free of the many constraints humans normally put in the way.
Een hondentrainer is niet altijd een dog whisperer. Vreemd dat men in nederland niet eens weet wat een whisperer is??
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nou, ik weet niet wat 'men' in Nederland denkt of weet.
Ik weet dat de meeste mensen die whisperer genoemd worden (zowel bij paarden als bij hondentrainers) zélf zeggen dat wat ze doen helemaal niet uitzonderlijk is.
Ik weet ook dat bepaalde mensen denken dat het allemaal heel erg geheimzinnig en speciaal is. Tsja. Je mot toch een beetje sjeu hebben in je leven, en als dit het voor je doet, ga gerust je gang. Maar dring het alsjeblieft anderen niet op zeg, de meeste mensen hebben de pest aan evangeliseren
Ik weet dat de meeste mensen die whisperer genoemd worden (zowel bij paarden als bij hondentrainers) zélf zeggen dat wat ze doen helemaal niet uitzonderlijk is.
Ik weet ook dat bepaalde mensen denken dat het allemaal heel erg geheimzinnig en speciaal is. Tsja. Je mot toch een beetje sjeu hebben in je leven, en als dit het voor je doet, ga gerust je gang. Maar dring het alsjeblieft anderen niet op zeg, de meeste mensen hebben de pest aan evangeliseren

And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Roompie
- Zeer actief
Ik heb MG een keer bij Bonje bij de buren gezien en ik irriteerde me mateloos aan hem.
Hij moest beschrijven hoe de (buur)honden waren qua karakter en of ze goed met elkaar overweg konden. Hij zei alleen maar wat ieder ander ook al wel kon zien.
Het waren 2 hele vrolijke honden waar niets mee aan de hand was en als de buren nu net zo goed met elkaar konden als de honden was er verder ook geen bonje.
Hij moest beschrijven hoe de (buur)honden waren qua karakter en of ze goed met elkaar overweg konden. Hij zei alleen maar wat ieder ander ook al wel kon zien.
Het waren 2 hele vrolijke honden waar niets mee aan de hand was en als de buren nu net zo goed met elkaar konden als de honden was er verder ook geen bonje.

- rubyred
- Zeer actief
In nederland is het verboden om jezelf de lucht in te prijzen want men is bang dat je naast je schoenen gaat lopen. In noord amerika is het tegenovergesteld, het is normaal om te zeggen hoe goed je ergens in bent, men houdt daar van en het werkt want een Cesar Millan zou in nederland nooit gebeuren.Miranda schreef:Nou, ik weet niet wat 'men' in Nederland denkt of weet.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nl,ers zijn niet zo zweverig noemen dingen gewoon bij hun naam trainer in dit geval.rubyred schreef:Miranda schreef:Ja, en? Wat is het verschil met een goede hondentrainer? Niksnakkesnada, als je het mij vraagt.rubyred schreef:A dog whisperer is somebody who has developed a high level of awareness and understanding of the mind and natural instincts of the canine species. This allows human and dog to form a deep connection free of the many constraints humans normally put in the way.
Een hondentrainer is niet altijd een dog whisperer. Vreemd dat men in nederland niet eens weet wat een whisperer is??
ik zal mn trainer vanavond ook ff vertellen dat hij een whisperer is ipv trainer, hij denkt en doet over algemeen hetzelfde nl als cm, dus is hij het ook toch?

- rubyred
- Zeer actief
Dus in een paar minuten kan hij een hond 'goed' maken?
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
RR volgens mij blijft bij jou het naaldje hangenrubyred schreef:Dus in een paar minuten kan hij een hond 'goed' maken?

Ik zie CM meer als Bob Ross, die man kon in een half uur tijd een compleet schilderij maken en al hou ik niet van de ietwat kitcherige stijl, de wereld lag aan zijn voeten en het was wel een vakman eerste klas. Maar geen tovenaar.....Hij zei altijd; ik maak een schilderij in een half uur....en 20 jaar. Waarmee hij doelde op zijn ervaring. Ervaring en talent maken de meester. Zo ook CM. Die man was in zijn jeugd al met honden bezig.
-
- Zeer actief
Nee, niet standaardrubyred schreef:Dus in een paar minuten kan hij een hond 'goed' maken?
En dat kan CM ook niet, pretendeert hij zelfs niet te kunnen.

'Wij' hebben onze eigen dog whisperer nummero uno.......Klaas Wijnberg.......rubyred schreef:Een hondentrainer is niet altijd een dog whisperer. Vreemd dat men in nederland niet eens weet wat een whisperer is??

-
- Zeer actief
Een "dogwhisperer" is iemand die pretendeert over bijzondere gaves te bezitten mbt tot gedrag en opvoeding van honden.
Meestal is de kennis van honden en hondengedrag omgekeerd evenredig met de mate van brahbrah die de dogwhisperer en/of zijn volgelingen ten toon spreid.
En voor "dogwhisperer" mag je ook "horsewhiperer" of voor mijn part "olifantkoewhisperer" invullen.
Meestal is de kennis van honden en hondengedrag omgekeerd evenredig met de mate van brahbrah die de dogwhisperer en/of zijn volgelingen ten toon spreid.

En voor "dogwhisperer" mag je ook "horsewhiperer" of voor mijn part "olifantkoewhisperer" invullen.

- Jaap*
- Zeer actief
Die fluistert niet eens, hij doet zelfs helemáál geen bek openmwillow schreef:'Wij' hebben onze eigen dog whisperer nummero uno.......Klaas Wijnberg.......rubyred schreef:Een hondentrainer is niet altijd een dog whisperer. Vreemd dat men in nederland niet eens weet wat een whisperer is??

- rubyred
- Zeer actief
vreemd dat jij na 35 topics hierover nog niet weet dat wij dat wel wéten, maar het er niet mee eens zijn.
moeilijk hè
?[/quote]
Hoe kun je nou ergens niet mee eens zijn als je niet eens weet wat het is?
moeilijk hè

Hoe kun je nou ergens niet mee eens zijn als je niet eens weet wat het is?
-
- Zeer actief
We weten prima wat het pretendeert te zijn, we geloven alleen niet zo in die hype.rubyred schreef: Hoe kun je nou ergens niet mee eens zijn als je niet eens weet wat het is?