In die tijd was ik nog skileraar en heb echt wat met sneeuw. Yuki betekent in het Japans "sneeuw" maar ook "geluk" en het paste gewoon bij hem.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe komen jullie aan de naam?
Moderator: moderatorteam
- yuki
- Zeer actief
Re: hoe komen jullie aan de naam?
Yuki was gevonden in Turkije en door zijn vindster Suchico genoemd. Ik vond dat niet zo handig met training enz. en wilde iets makkelijkers. Bovendien heeft hij als vondeling maar heel kort zo geheten.
In die tijd was ik nog skileraar en heb echt wat met sneeuw. Yuki betekent in het Japans "sneeuw" maar ook "geluk" en het paste gewoon bij hem.

Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
- Aantal honden: 2
Ziva uit de serie NCIS
Diva vond ik ook leuk maar Ziva is stoerder.
Diva vond ik ook leuk maar Ziva is stoerder.
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Miura heeft mijn moeder verzonnen, het is een leer soort.
Fenja heette in het nest Avelyn en daar heb ik Fenja van gemaakt (wat grote vriendelijke reuzin betekent).
Fenja heette in het nest Avelyn en daar heb ik Fenja van gemaakt (wat grote vriendelijke reuzin betekent).
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Bram heet eigenlijk Barbabee, maar dat vonden we geen leuke naam. We wilden toch een naam met een B en daar is Bram uitgekomen.
Taiga heette al zo toen ik haar overnam van iemand. Dat heb ik zo gehouden.
De katten heten Billie en Kumba.
Kumba heb ik overgenomen van iemand en ze had die naam al. Officieel heet ze Secret Moment's Chardonnay. Ach Kumba vond ik makkelijk om aan te houden en ze luistert er ook nog naar.
Billie kreeg ik als kitten en die naam kwam ergens voorbij toen ik namen zat te zoeken. Vond het een leuke naam en die is gebleven
Taiga heette al zo toen ik haar overnam van iemand. Dat heb ik zo gehouden.
De katten heten Billie en Kumba.
Kumba heb ik overgenomen van iemand en ze had die naam al. Officieel heet ze Secret Moment's Chardonnay. Ach Kumba vond ik makkelijk om aan te houden en ze luistert er ook nog naar.
Billie kreeg ik als kitten en die naam kwam ergens voorbij toen ik namen zat te zoeken. Vond het een leuke naam en die is gebleven
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Namen kiezen vond ik ook altijd zo moeilijk. 
Voor Rhodi hadden we meerdere namen in het hoofd; Sam, Athos, Hector en Rodi (de laatste naam, Rodi, kwam van een hond die we vroeger kenden, een Rodesian Ridgeback)
Toen ik Rhodi voor het eerst zag, was ''Athos'', die de meeste stemmen had, gewoon een VEEL te grote naam voor zo'n klein wolletje.
Zodoende vond ik Rhodi duidelijk het beste passen. 
Branco heette al zo toen hij hier kwam. Eerst vond ik het geen mooie naam, en wilde ik hem Frankie (hoe kwam ik erop??) noemen. Dat vond ik beter bij hem passen. Maar naar mate de tijd verstreek, raakte ik snel gewend aan Branco, en bleek die naam juist prima bij hem te passen. Ik ben hem zelfs mooi gaan vinden...
Voor Rhodi hadden we meerdere namen in het hoofd; Sam, Athos, Hector en Rodi (de laatste naam, Rodi, kwam van een hond die we vroeger kenden, een Rodesian Ridgeback)
Toen ik Rhodi voor het eerst zag, was ''Athos'', die de meeste stemmen had, gewoon een VEEL te grote naam voor zo'n klein wolletje.
Branco heette al zo toen hij hier kwam. Eerst vond ik het geen mooie naam, en wilde ik hem Frankie (hoe kwam ik erop??) noemen. Dat vond ik beter bij hem passen. Maar naar mate de tijd verstreek, raakte ik snel gewend aan Branco, en bleek die naam juist prima bij hem te passen. Ik ben hem zelfs mooi gaan vinden...

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
Amor had een grote witte borstvlek toch? Heb ik dat goed onthouden?crutz schreef:Amor kwam gewoon in ons op, eerste hond & voor iedereen die hem zag liefde op het eerste gezicht (ondanks dat het een enge heddur was)
Zo ja, dan heeft hij toen, heel lang geleden, kennelijk zo'n indruk gemaakt dat ik het nu nog weet
(en zo nee, dan is het zo lang geleden dat ik honden door elkaar haal
Mijn eerste hond was gevonden en had in het asiel de naam Orka gekregen. Dat vond ik niet wat en heb het eerst eens omgedraaid tot Arko.
Maar ook dat was het niet helemaal. Ben toen uitgekomen op Darko. Dat paste goed bij hem (hij was een grote, zwarte bouvierkruising).
Joris heb ik zelf Joris genoemd. Ook hij was gevonden en had nog geen naam gekregen.
Ik vond (en vind) Joris eigenlijk helemaal geen leuke naam, maar ja, het wàs nu eenmaal een Joris, ik kon er echt niets anders bij verzinnen
En Kaiou heet zo omdat hij Joep heette toen ik hem uit het asiel haalde
Toen maar via internet allerlei namen met een oe-klank opgezocht en daar is dus Kaiou uitgekomen.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Idd, dat was Amor ja, en ben pas na zijn (veel te vroege, 22mnd) overlijden zomer 2001 hier op t forum gekomen.Kaiou schreef:Amor had een grote witte borstvlek toch? Heb ik dat goed onthouden?crutz schreef:Amor kwam gewoon in ons op, eerste hond & voor iedereen die hem zag liefde op het eerste gezicht (ondanks dat het een enge heddur was)
Zo ja, dan heeft hij toen, heel lang geleden, kennelijk zo'n indruk gemaakt dat ik het nu nog weet![]()
(en zo nee, dan is het zo lang geleden dat ik honden door elkaar haal)
.
- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Anouk heette al zo toen we haar uit het asiel haalden, we vonden haar ook wel een Anouk dus we hebben de naam maar gehouden.
Voor Yoda zochten we een korte, stoere naam.
Op een gegeven moment was ik op zoek naar een nieuwe beltoon toen ik er 1 van Star Wars Yoda tegen kwam en zo is onze Yoda aan zijn naam gekomen
Past ook wel bij hem, Yoda is in Star Wars heel wijs en dapper en onze Yoda vind zichzelf ook heel wijs en dapper
Voor Yoda zochten we een korte, stoere naam.
Op een gegeven moment was ik op zoek naar een nieuwe beltoon toen ik er 1 van Star Wars Yoda tegen kwam en zo is onze Yoda aan zijn naam gekomen
Past ook wel bij hem, Yoda is in Star Wars heel wijs en dapper en onze Yoda vind zichzelf ook heel wijs en dapper

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
-
blondie
- Zeer actief
Door jou komt de verwarring.. er loopt hier ook een golden teefje, en telkens noem ik haar Saar.. maar ze heet EvaMarion. schreef:Saar is vernoemd naar de golden van de dierenwinkel in Scheveningen. Ook met het plan om de tweede hond dan Dientje te noemen, dan kon ik lekker Sardientje in het bos roepen.
Maar een dag voor we haar ophaalden hebben we er toch een Miep van gemaakt. Pastte haar beter. En SaarMiep bekt ook lekker in het bos.
-
blondie
- Zeer actief
had een puppie dh in spanje en die moest coca cola genoemd worden.. ik wilde chupa, maar dat mocht niet.. chupar is zuigen in het spaans dus de asociatie lag nogal gevoelig, de hond waar ze bij woonde heette bacardi vandaar dus coca (cola) het werd cokey... ze is herplaatst daar en kreeg een heerlijk leven aan strand en werd omgedoopt tot Luna.
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
De naam Lewis van vorige hond kwam van de assistent van inspector Morse. Vond dat een mooie naam en heb hem onthouden totdat ik een hond kreeg.
Rufus is van een vroegere tv serie over gevangenen in australie de hoofdrol speler heette Rufus Dawes. Die naam is altijd bij mij gebleven. Ruby omdat het een R naam is en ik graag tweede hond met dezelfde begin letter wilde.
De volgende basset wordt Rosie.
Rufus is van een vroegere tv serie over gevangenen in australie de hoofdrol speler heette Rufus Dawes. Die naam is altijd bij mij gebleven. Ruby omdat het een R naam is en ik graag tweede hond met dezelfde begin letter wilde.
De volgende basset wordt Rosie.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Joey van de serie Friends.
Ik ben friends-fan. En zag Ross of Chandler niet zo zitten.
Zara vind ik gewoon een mooie naam. Haar stamboomnaam is Zanta.
Zara vind ik gewoon een mooie naam. Haar stamboomnaam is Zanta.

- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Chupa had best gekund hoor...je hebt ook lollies die uit Barcelona komen...Chupa chups!blondie schreef:had een puppie dh in spanje en die moest coca cola genoemd worden.. ik wilde chupa, maar dat mocht niet.. chupar is zuigen in het spaans dus de asociatie lag nogal gevoelig, de hond waar ze bij woonde heette bacardi vandaar dus coca (cola) het werd cokey... ze is herplaatst daar en kreeg een heerlijk leven aan strand en werd omgedoopt tot Luna.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- Moos
- Zeer actief
Ik had al een Moos, en daar hoorde een Saar bij vond ik. Vera is gewoon gezocht in een namenboekje
Niet dat dat lekker snel ging, want voordat ik 'de naam' had ben ik wel even bezig geweest 

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Jimmy van Jim Morrison en broer Joey omdat dat lekker bekt ernaast
Badu van Erykah... " onclick="window.open(this.href);return false;
Badu van Erykah... " onclick="window.open(this.href);return false;
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Uiteindelijk past de naam ook goed bij haarRami schreef:Wat een mooie verwijzing, Marye.marye schreef:Ik wilde iets wat met vlinder te maken had (omdat mijn moeder dol was op vlinders).
De naam Caja komt van
Arctia caja
Hier hebben we alleen Silka zelf bedacht (een variant op een Russische meisjesnaam). De dierenbeschermers in Istanbul hadden haar Dana genoemd maar dat vonden we - toen we haar eenmaal ontmoet hadden - niet zo bij haar passen.
Dana vind ik inderdaad niet zo bij jullie dame passen, Silka is echt leuk

- m33rtje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Ruwharige teckel
Even alle namen op een rij:
Langharige Duitse Herder: Nouschka
Jack Russel X Malthezer : Pluto
Kortharige Duitse Herder: Rex
Franse Bordeaux Dog: Mistral
Chihuahua (namaak) : Dobby/ was Dolce
Basset: Max
en onze toekomstige teckel gaat Moos heten
En de huis tuin en keuken katten: Doris, Punkie, Bijou, Fae, Onyx, Loki en Tiddels.
Eenden: Kwik, kwek,kwak, lucky, knabbel, babbel. (spreekt wel een beetje voor zich he?)
Paard: Bjartur
Geit: Boefie (was ie ook)
Langharige Duitse Herder: Nouschka
Jack Russel X Malthezer : Pluto
Kortharige Duitse Herder: Rex
Franse Bordeaux Dog: Mistral
Chihuahua (namaak) : Dobby/ was Dolce
Basset: Max
en onze toekomstige teckel gaat Moos heten
En de huis tuin en keuken katten: Doris, Punkie, Bijou, Fae, Onyx, Loki en Tiddels.
Eenden: Kwik, kwek,kwak, lucky, knabbel, babbel. (spreekt wel een beetje voor zich he?)
Paard: Bjartur
Geit: Boefie (was ie ook)
http://www.moosdeteckel.nl
"Als je het probleem kunt oplossen, hoef je niet te piekeren. Als je het probleem niet kunt oplossen, heeft piekeren geen zin. Pieker dus niet."
"Als je het probleem kunt oplossen, hoef je niet te piekeren. Als je het probleem niet kunt oplossen, heeft piekeren geen zin. Pieker dus niet."
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik had eigenlijk na 4 pagina's antwoorden wel eens een reactie van TS verwacht 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Ohh ik lees in een keer Pluto.
Wij hebben vroeger een flessenlammetje gehad en die noemde onze oudste dochter Pluto.
Zij had trouwens ook een goudvis en die heette Slimme Annemarie. Dat was volgend mij een tekenfilm ofzo.
En een cavia die heette Punkie. vanwege zijn hanekam
Ze heeft nu een hond die heet Mo.
Drie katten Sjors en Sjimmie en Bram ( gevonden in de sloot onder de bramenstruiken)
Onze andere dochter heeft ook drie katten.
Izzy en Lexie en Silas.....
Wij hebben vroeger een flessenlammetje gehad en die noemde onze oudste dochter Pluto.
Zij had trouwens ook een goudvis en die heette Slimme Annemarie. Dat was volgend mij een tekenfilm ofzo.
En een cavia die heette Punkie. vanwege zijn hanekam
Ze heeft nu een hond die heet Mo.
Drie katten Sjors en Sjimmie en Bram ( gevonden in de sloot onder de bramenstruiken)
Onze andere dochter heeft ook drie katten.
Izzy en Lexie en Silas.....
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Patrol
- Zeer actief
Mijn honden hebben allemaal een nieuwe naam gekregen en die was afhankelijk in welke auto we op dat moment reden. 

-
Ineke
Da's vast een IJslander.m33rtje schreef:Paard: Bjartur
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Je lijkt emile ratelband welPatrol schreef:Mijn honden hebben allemaal een nieuwe naam gekregen en die was afhankelijk in welke auto we op dat moment reden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Patrol
- Zeer actief
Ja maar die vernoemde zijn kind toch? Zo gek ben ik nog net niet. Overigens had ik wel een opmerking verwacht over Spyker.....maar iedereen lijkt erin te trappen.Jaap* schreef:Je lijkt emile ratelband welPatrol schreef:Mijn honden hebben allemaal een nieuwe naam gekregen en die was afhankelijk in welke auto we op dat moment reden.![]()

-
AmvS&J
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labrador
Ben nog druk aan het lezen!! Heb de afgelopen 3 dagen gewerkt en geen tijd gehad om tussendoor eens te kijken.renee-uk schreef:Ik had eigenlijk na 4 pagina's antwoorden wel eens een reactie van TS verwacht
Vind het erg leuk om te lezen hoe iedereen aan zijn namen komt!
Helaas ben ik er zelf nog steeds niet uit, maar we hebben nog even.
Onze favorieten zijn op dit moment:
Boris
Ollie
Guus (mijn absolute topper, maar die wil mijn man niet
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Denise. schreef:Je hebt leuke honden hoor, maar 2 keer hoeft nou ook weer nietEline* schreef:Nelson heette al zo en Kiki was in Dierenasiel Kimba nog Perla. Nou is het wel een pareltje, maar geen koffie, dus een andere naam!![]()
Kiki heeft Martijn bedacht en ik vind het nog steeds een geweldige naam voor die kleine druiloor!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
De namen van mijn honden?
Kasper omdat het nest begon met een k.
Ik zou uit het J nest een pup krijgen en die zou Jasper heten, maar het werd het K nest dus werd het Kasper
Norbert kwam uit een N nest.
Hij was wat glad gebleven voor een ruwhaar en gek op kluiven, dus werd hij dank zij Wim Kan Norbert genoemd
Gregor is vernoemd naar een illustere voorvader.
Het nest waar Rana uit kwam zou dacht ik met een A moeten beginnen, en ik had uit een lijst Arana uitgezocht.
De fokker bleek uiteindelijk niet aan speciale beginletters te doen.
Ik heb er toen meteen een twee lettergrepig woord van gemaakt, dat "bekt" beter, en de A weggestreept.
Zowel de Latijnse als de Indische betekenis van "Rana" paste heel goed
Ita was al zo genoemd door de eerste pupeigenaar.
Ik vond het wel bij haar passen en heb het zo gelaten.
Ik noem haar geregeld Pietje (komt van het liefkozend ietepiet)
Kasper omdat het nest begon met een k.
Ik zou uit het J nest een pup krijgen en die zou Jasper heten, maar het werd het K nest dus werd het Kasper
Norbert kwam uit een N nest.
Hij was wat glad gebleven voor een ruwhaar en gek op kluiven, dus werd hij dank zij Wim Kan Norbert genoemd
Gregor is vernoemd naar een illustere voorvader.
Het nest waar Rana uit kwam zou dacht ik met een A moeten beginnen, en ik had uit een lijst Arana uitgezocht.
De fokker bleek uiteindelijk niet aan speciale beginletters te doen.
Ik heb er toen meteen een twee lettergrepig woord van gemaakt, dat "bekt" beter, en de A weggestreept.
Zowel de Latijnse als de Indische betekenis van "Rana" paste heel goed
Ita was al zo genoemd door de eerste pupeigenaar.
Ik vond het wel bij haar passen en heb het zo gelaten.
Ik noem haar geregeld Pietje (komt van het liefkozend ietepiet)
-
Syllvero
Beike dankt zijn naam aan vroeger.
Mijn toenmalige vriend ( nu dus ex) wou graag dat hij zo zou gaan heten en dat is dan ook gebeurd.
Zelf was ik het er ook mee eens.
Ik vind de geschiedenis achter de naam van het ras en de naam zelf ook erg mooi.
Mijn toenmalige vriend ( nu dus ex) wou graag dat hij zo zou gaan heten en dat is dan ook gebeurd.
Zelf was ik het er ook mee eens.
Ik vind de geschiedenis achter de naam van het ras en de naam zelf ook erg mooi.
- m33rtje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Ruwharige teckel
Haha, ja dat klopt. Ik weet helaas niet meer wat zijn volledige stamboom naam was, maar daarvan was dit het meest makkelijk uit te spreken deelIneke schreef:Da's vast een IJslander.m33rtje schreef:Paard: Bjartur
http://www.moosdeteckel.nl
-
Canecorsosultan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Contacteer:
Onze Sultan is vernoemd naar zijn vader: Sultano. Zijn naam past hem ook precies, hij is een Sultan, maar ook een Sul
Irina heete al zo toen zij als gasthondje/herplaatser bij ons kwam. Gezien alles wat zij al had meegemaakt wilden we haar geen andere naam geven. (geen vervelende ervaringen via de fokker die haar heeft geïmporteerd, verre van zelfs, ze is daar enorm opgeknapt!!)
Donata was lastig... Haar stamboomnaam is Angiola. De fokker heeft ons de keuze gelaten uit meerdere stamboomnamen, Angiola (engel) was de juiste voor ons! Ook wilden wij haar een mooie roepnaam geven met betekenis, dat werd via een Italiaanse kennis van vrienden Donata. Donata betekent geschenk, geschenk van God. Een passender naam was er voor ons niet... Angiola Donata, onze engel, ons geschenk. (al kunnen we haar zo nu en dan achter het behang plakken
)
Irina heete al zo toen zij als gasthondje/herplaatser bij ons kwam. Gezien alles wat zij al had meegemaakt wilden we haar geen andere naam geven. (geen vervelende ervaringen via de fokker die haar heeft geïmporteerd, verre van zelfs, ze is daar enorm opgeknapt!!)
Donata was lastig... Haar stamboomnaam is Angiola. De fokker heeft ons de keuze gelaten uit meerdere stamboomnamen, Angiola (engel) was de juiste voor ons! Ook wilden wij haar een mooie roepnaam geven met betekenis, dat werd via een Italiaanse kennis van vrienden Donata. Donata betekent geschenk, geschenk van God. Een passender naam was er voor ons niet... Angiola Donata, onze engel, ons geschenk. (al kunnen we haar zo nu en dan achter het behang plakken
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
olijfjeMarjoleine schreef:Fien is gewoon een Fien.
En op haar stamboom heet ze Rufina, roodharige. Dus dat het Fien zou worden was duidelijk
Als we zelf iets fokken kiezen we gewoon een leuke naam, maar Willemijn heet eigenlijk anders. Die zou niet blijven namelijk, maar op het laatste moment bleef ze toch, vanwege een sterfgeval.
Het was wel een W-nest en ik vond Willem zo leuk, maar dat had niemand gekozen.
Nu bleef er een teefje en had ik toch mijn Willempie.
Dat was dus Willem=mijn![]()
En Orpa heet Orpa omdat dat de enige behoorlijk meisjesnaam met een O is.