Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
GIF IN SOESTERDUINEN!
Moderator: moderatorteam
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Re: GIF IN SOESTERDUINEN!
Ben benieuwd, ik heb niks meer van ze vernomen.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
Allen, ik ontving net onderstaand bericht per PB :
Hoi,
Ik lees regelmatig op het Hondenforum en las over de vergiftigingen op Soesterduinen. Ik kan zelf helaas nog geen berichten plaatsen omdat ik me nog maar net heb aangemeld, dus vandaar dat ik je op deze manier benader, ik zag dat je in de topic gereageerd had en ik zag dat je online was. Iemand schreef op een ander forum namelijk dat er nu ook bij Hilversum gif gevonden is. Zou jij dit misschien op het forum willen zetten, zodat mensen gewaarschuwd zijn? Dit is het bericht:
Vond ik op Soestactueel.nl:
....Sinds vanmiddag bereiken mij onheilspellende berichten dat er in onze wijde omgeving maar dus ook in de Soester duinen met rattengif gestrooid zou zijn!! 2 honden zouden er in Soest (Amersfoort 20 gestorven of ernstig ziek!!) al aan gestorven zijn! De plaatsen die tot nu toe bij ons bekend zijn, zijn op de Hilversumse heide, achter het Witte huis op de Birkstraat en in de Lange Duinen, op het omheinde veldje (waar de heide weer terug moet komen) achter de bunker bij het fietspad van de Wieksloterweg naar Soestduinen.
Alvast heel erg bedankt! Wat zijn dit toch voor mensen, hè, die zoiets doen??
Groetjes, Marjan
Hoi,
Ik lees regelmatig op het Hondenforum en las over de vergiftigingen op Soesterduinen. Ik kan zelf helaas nog geen berichten plaatsen omdat ik me nog maar net heb aangemeld, dus vandaar dat ik je op deze manier benader, ik zag dat je in de topic gereageerd had en ik zag dat je online was. Iemand schreef op een ander forum namelijk dat er nu ook bij Hilversum gif gevonden is. Zou jij dit misschien op het forum willen zetten, zodat mensen gewaarschuwd zijn? Dit is het bericht:
....Sinds vanmiddag bereiken mij onheilspellende berichten dat er in onze wijde omgeving maar dus ook in de Soester duinen met rattengif gestrooid zou zijn!! 2 honden zouden er in Soest (Amersfoort 20 gestorven of ernstig ziek!!) al aan gestorven zijn! De plaatsen die tot nu toe bij ons bekend zijn, zijn op de Hilversumse heide, achter het Witte huis op de Birkstraat en in de Lange Duinen, op het omheinde veldje (waar de heide weer terug moet komen) achter de bunker bij het fietspad van de Wieksloterweg naar Soestduinen.
Groetjes, Marjan
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Die mail heb ik ook gekregen.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Maria7
- Actief
Het is toch ongelooflijk dat er geen duidelijkheid word gegeven!Het lijkt wel of men hier geen ruchtbaarheid aan wil geven.Misschien bang dat iedereen wegblijft?Hangen de flyers er nog?

Puk en Cappy voor altijd in mijn hart.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Zij suggereert dat bij de genoemde gebieden honden zijn vergiftigd of gif is gevonden?Sas schreef:Allen, ik ontving net onderstaand bericht per PB :
Hoi,
Groetjes, Marjan
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/re ... sterduinen" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Marlouke
- Actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog x Franse basset en een bruine Labrador
- Contacteer:
Wat een gestoorde mensen heb je toch! Ik las alleen nu pas dat het ook op de hei in hilversum is gevonden, en hoorde van iemand op straat ook in het spanderswoud (als ik het zo schrijf.. bij het Franse kamp in Bussum)!
Ik loop zelf regelmatig in al deze losloop gebieden, zeker nu ik vakantie heb
, maar ga even nergens meer met ze loslopen hier in de buurt tot er wat meer duidelijkheden zijn!!!!
Tsja en als er in dat stuk gaat dat het om een incident gaat doordat die hond een rat had gegeten die zelf rattengif op had... dan moeten ze misschien op een andere manier ratten in die omgevingen van het bos bestrijden....
Ben vooral boos :M:
Ik loop zelf regelmatig in al deze losloop gebieden, zeker nu ik vakantie heb
Tsja en als er in dat stuk gaat dat het om een incident gaat doordat die hond een rat had gegeten die zelf rattengif op had... dan moeten ze misschien op een andere manier ratten in die omgevingen van het bos bestrijden....
Ben vooral boos :M:
Treibball, het samenwerkingsspel tussen baas & hond! http://www.sportdog.nl
- Marlouke
- Actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog x Franse basset en een bruine Labrador
- Contacteer:
Heb ze gisteren wel zien hangen, zeker op parkeerplaatsenmiekmiek schreef:kan er dan niet iemand die in de buurt woont een waarschuwing op gaan hangen? al is het maar een kort briefje, dat mensen toch even extra alert zijn.
Treibball, het samenwerkingsspel tussen baas & hond! http://www.sportdog.nl
-
angela@
- Actief
- Mijn ras(sen): kruisingen en tamaskan
- Aantal honden: 4
heb die kiosk daar weer gebeld, hij zegt dat er een hond is overleden en een heel ziek, hij snapt niet dat er zoveel paniek gesaaid wordt,er lopen nu ook weer tig honden daar los,en geen een is meer ziek geworden,
maar goed ik zelf wacht nog met daar wandelen todat ik meer weet ,wat het nou precis geweest is,
maar goed ik zelf wacht nog met daar wandelen todat ik meer weet ,wat het nou precis geweest is,

groetjes Angela
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Tig honden die daar lopen ; dan lijkt het erop dat de flyers zijn weggehaald?
Voorlopig zag ik gister werkelijk niemand in de duinen.
Mogelijk is de paniek ook niet nodig als het om die ene rat zou gaan. Maar goed, de berichtgeving is zo onduidelijk, dat ik liever het zekere voor het onzekere neem.
Voorlopig zag ik gister werkelijk niemand in de duinen.
Mogelijk is de paniek ook niet nodig als het om die ene rat zou gaan. Maar goed, de berichtgeving is zo onduidelijk, dat ik liever het zekere voor het onzekere neem.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Reactie gemeente Soest:
hartelijk dank voor uw reactie. Op dit moment is bij de politie bekend dat er 1 hond is overleden met vergiftigingsverschijnselen. De gemeente houdt nauw contact met de politie hierover. Met politie is afgesproken dat zij de laatste en juiste informatie hebben. U kunt dan ook met hen contact opnemen via 0900-8844.
Met vriendelijke groet,
hartelijk dank voor uw reactie. Op dit moment is bij de politie bekend dat er 1 hond is overleden met vergiftigingsverschijnselen. De gemeente houdt nauw contact met de politie hierover. Met politie is afgesproken dat zij de laatste en juiste informatie hebben. U kunt dan ook met hen contact opnemen via 0900-8844.
Met vriendelijke groet,
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
carolinii
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Labrador
Joepie, ik kan inmiddels posten hier haha. De flyers zijn niet weggehaald hoor? Ze hangen er gewoon nog.. als ik iemand die zorgvuldig door mijn zus opgehangen flyers weg zie halen.....
Ik zie heel veel mensen met de hond los, maar die moeten het wel gelezen hebben, want ze hangen echt bij elke ingang en je ziet hem zo hangen. Dus of deze mensen hebben honden die absoluut niks opeten of ze vinden het overdreven. Maar ik laat mijn hond echt nog niet los hoor, ik moet er niet aan denken, hij vreet echt alles op. Wel erg balen dat ze nu niet lekker kunnen rennen, maarja, ik wacht eerst de komende tijd even af hoe het nou zit. Want je kunt wel zeggen het gaat maar om 1 hond (of twee), het gaat om een 'incident', maar niemand weet toch of en waar nog meer van dat spul ligt?? Ik neem het risico niet hoor..
Ik zie heel veel mensen met de hond los, maar die moeten het wel gelezen hebben, want ze hangen echt bij elke ingang en je ziet hem zo hangen. Dus of deze mensen hebben honden die absoluut niks opeten of ze vinden het overdreven. Maar ik laat mijn hond echt nog niet los hoor, ik moet er niet aan denken, hij vreet echt alles op. Wel erg balen dat ze nu niet lekker kunnen rennen, maarja, ik wacht eerst de komende tijd even af hoe het nou zit. Want je kunt wel zeggen het gaat maar om 1 hond (of twee), het gaat om een 'incident', maar niemand weet toch of en waar nog meer van dat spul ligt?? Ik neem het risico niet hoor..
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben langs de parkeerplaats bij de foekenlaan gereden rond 16 uur en er was geen flyer te bekennen. Niets..
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
carolinii
- geregistreerd lid
Nou lekker dan, dan heeft iemand hem gewoon weer weggehaald. Idioot.... Ik zal eens kijken zo! Anders hang ik hem gewoon weer op haha. Op andere plekken waar ik kom hangen ze nog wel namelijk.. Waarom zou iemand dat nou meteen weghalen? Of zouden ze denken dat er dan misschien ook minder klanten komen voor de kiosk...hmmmmm... 
-
angela@
- Actief
- Mijn ras(sen): kruisingen en tamaskan
carolinii schreef:Nou lekker dan, dan heeft iemand hem gewoon weer weggehaald. Idioot.... Ik zal eens kijken zo! Anders hang ik hem gewoon weer op haha. Op andere plekken waar ik kom hangen ze nog wel namelijk.. Waarom zou iemand dat nou meteen weghalen? Of zouden ze denken dat er dan misschien ook minder klanten komen voor de kiosk...hmmmmm...
ja, daar dacht ik ook nog aan

groetjes Angela
-
_Jules_
- Zeer actief
Ja ik dacht ook gelijk aan de mensen van de kiosk..waarom zou je ze anders weghalen? Scheelt voor hun aardig wat omzet als al die mensen niet meer komen.

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Dit vertelde men mij ook toen ik werd teruggebeld.Eline* schreef:Reactie gemeente Soest:
Met vriendelijke groet,
"Van die ene hond weten ze niet wat het was en vooralsnog is de politie niets bekend van meerdere honden" was het antwoord.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Ik vind deze gedachte toch wel erg ver gaan._Inge_ schreef:Ja ik dacht ook gelijk aan de mensen van de kiosk..waarom zou je ze anders weghalen? Scheelt voor hun aardig wat omzet als al die mensen niet meer komen.
Denken jullie nou echt dat ze bewust die dingen weghalen en het leven van honden daarmee in de waagschaal stellen?
Kom op, zeg
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Ja hoor, mensen doen dat als het om hun broodwinning gaat.Ariane schreef:Ik vind deze gedachte toch wel erg ver gaan._Inge_ schreef:Ja ik dacht ook gelijk aan de mensen van de kiosk..waarom zou je ze anders weghalen? Scheelt voor hun aardig wat omzet als al die mensen niet meer komen.
Denken jullie nou echt dat ze bewust die dingen weghalen en het leven van honden daarmee in de waagschaal stellen?
Kom op, zeg

-
carolinii
- geregistreerd lid
Ik vind het juist de meest logische gedachte. Ik zeg niet dat ik 100% zeker weet dat het zo is, maar op alle andere plekken hangen de flyers nog, alleen bij de foekenlaan (en dus de kiosk) niet. Dit weekend wordt waarschijnlijk weer een lekker druk weekend in de duinen en wellicht denkt men dat door de flyer iedereen wegblijft. Dus... ik zou niet weten wie er anders zo brutaal is om het maar gewoon weg te halen.
-
carolinii
- geregistreerd lid
Oh en trouwens, in onze krant (de gooi en eemlander) heeft de boswachter een artikel geplaatst dat hij niet denkt dat die hond door een vergiftigde rat is overleden... dus wat hem betreft is er niks aan de hand...
-
hambra
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling retriever
tja ik ben ook niet zo goedgelovig in de mensheid en dacht ook gelijk aan de mensen van de kiosk. Kan ze een hoop klandizie schelen.
En vwb de gemeente snap ik wel dat de gemeente Soest/Baarn maar op de hoogte is van 1 hond, de andere hond kwam immers uit Amersfoort, dus dat is niet bekend bij de gemeente of de politie in Soest/Baarn. Is toch een ander district en bij de gemeente kijken ze vaak niet verder dan hun eigen gemeentegrens.
Inge
En vwb de gemeente snap ik wel dat de gemeente Soest/Baarn maar op de hoogte is van 1 hond, de andere hond kwam immers uit Amersfoort, dus dat is niet bekend bij de gemeente of de politie in Soest/Baarn. Is toch een ander district en bij de gemeente kijken ze vaak niet verder dan hun eigen gemeentegrens.
Inge
- bennie
- Zeer actief
Knap hoor, er wordt door sectie vastgesteld dat de hond is overleden door een vergiftigde rat, maar de boswachter weet het beter.carolinii schreef:Oh en trouwens, in onze krant (de gooi en eemlander) heeft de boswachter een artikel geplaatst dat hij niet denkt dat die hond door een vergiftigde rat is overleden... dus wat hem betreft is er niks aan de hand...
-
carolinii
- geregistreerd lid
Er zijn toch ook meerdere flyers weggehaald helaas en wij denken door de boswachter. Denk je goed bezig te zijn, ga je savonds om 11 uur nog die dingen ophangen omdat er verder niets gebeurt, krijg je dit. En dat voor het weekend waarin weer veel mensen van buiten Soest zullen komen die niet op de hoogte zijn. Ik vind dat ze het gewoon hadden moeten laten hangen dan kan iedereen voor zichzelf toch beslissen wat ze ermee doen?
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik mag het misschien niet hardop zeggen, maar ik was haast geschokt door de stelligheid van de boswachter, die werkelijk doet alsof hij zeker weet dat er echt geen enkel gevaar is voor de honden. Dat in combi met het bericht van mwillow deed bij mij een raar gevoel opkomen.
Geen enkele boswachter kan garanderen dat er geen gif in "zijn"gebied ligt, zeker niet nadat er een hond is vergiftigd. En de bagatalisering van de dood van de hond van zondag zet bij mij ook erg veel kwaad bloed.
Maar goed, ieder geval is me duidelijk dat de gemeente en de boswachter doen voorkomen alsof er niets aan de hand is. Voor mij is 1 vergiftigde hond, die binnen 3 uur aan een verschrikkelijke dood is gestorven even genoeg om daar niet te lopen.
En ja, ik zie de kioskmensen er prima voor aan om die flyers weg te halen. Die man staat daar om zijn brood te verdienen en niet om zijn klanten voor het komende half jaar uit te zwaaien.
Geen enkele boswachter kan garanderen dat er geen gif in "zijn"gebied ligt, zeker niet nadat er een hond is vergiftigd. En de bagatalisering van de dood van de hond van zondag zet bij mij ook erg veel kwaad bloed.
Maar goed, ieder geval is me duidelijk dat de gemeente en de boswachter doen voorkomen alsof er niets aan de hand is. Voor mij is 1 vergiftigde hond, die binnen 3 uur aan een verschrikkelijke dood is gestorven even genoeg om daar niet te lopen.
En ja, ik zie de kioskmensen er prima voor aan om die flyers weg te halen. Die man staat daar om zijn brood te verdienen en niet om zijn klanten voor het komende half jaar uit te zwaaien.
Laatst gewijzigd door Eline* op 26 nov 2010 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou haast gaan denken dat gemeente en boswachter meer weten dan zij toegeven.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat was precies mijn gedachte. Het stukje van mwillow heeft me ook aan het denken gezet. Je legt geen kadaver neer als je een hond wil vergiftigen. Dan pak je een lekkere rookworst, maar geen dood dier.Wil de hond schreef:Ik zou haast gaan denken dat gemeente en boswachter meer weten dan zij toegeven.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
En daar doet dan de gemeente-politie ook aan mee, aan het pogen god mag weten welke rare toestand daar in de doofpot te stoppen.
-
mwillow
Precies.......en dit speelde net onder Utrecht. Het lijkt mij dat de diverse boswachtersgroepen van elkaars meldingen op de hoogte zijn. Ik moet ergens nog foto's hebben van die dode buizerd.Eline* schreef:Dat was precies mijn gedachte. Het stukje van mwillow heeft me ook aan het denken gezet. Je legt geen kadaver neer als je een hond wil vergiftigen. Dan pak je een lekkere rookworst, maar geen dood dier.Wil de hond schreef:Ik zou haast gaan denken dat gemeente en boswachter meer weten dan zij toegeven.
- bennie
- Zeer actief
Je hebt in provincie Utrecht oa Staatsbosbeheer en Utrechts Landschap, echter Soestduinen valt daar niet onder, maar onder de gemeente. Het is dus een beheerder in dienst van de gemeente in dit geval.