Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuk ! loops ! ! not...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Leuk ! loops ! ! not...

Ongelezen bericht door malinois »

duitse herder schreef: Als ik moet kiezen tussen topsport of een hond die knettergek word, zou ik kiezen voor teef castreren (als je echt zo graag wedstrijden wil lopen). Gecastreerde teef valt toch niet te controleren
Ik ben tegen onnodige castratie, om een paar dagen gemekker ga ik niet snijden in gezonde honden... :19:
En ja dan zou je dus de teef kunnen castreren maar ook op wedstrijden lopen loopse teven dus de reuen moeten het er maar gewoon mee doen. :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

duitse herder schreef: Als ik moet kiezen tussen topsport of een hond die knettergek word, zou ik kiezen voor teef castreren (als je echt zo graag wedstrijden wil lopen). Gecastreerde teef valt toch niet te controleren
met oplossing waarbij je een rustige hond hebt én een teef die niet verdoofd moet worden, hou je dan ook geen rekening?
Jij hebt maar 2 oplossingen in gedachten dan?

Beetje verder denken kan ook geen kwaad.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

maart schreef:
met oplossing waarbij je een rustige hond hebt én een teef die niet verdoofd moet worden, hou je dan ook geen rekening?

Jawel en dat is pension. Kan Ds niet in een pension? Kan Fax gewoon bij jou thuis blijven
Perry en Noah

Afbeelding
maart
Zeer actief

ja fijn. Een loopse teef in een pension gaan steken :cheer:
duitse herder
Zeer actief

maart schreef:ja fijn. Een loopse teef in een pension gaan steken :cheer:
Ja alsof een pension geen raad weet met loopse teven :blauwoog: Noah ging toen ze loops was gewoon mee naar mijn werk, uiteraard apart van de honden of bij de gecastreerde reuen
Perry en Noah

Afbeelding
maart
Zeer actief

we werken niet allemaal in een pension hé :wink:

Moest ze overigens niet loops zijn, drop ik haar ook niet in een pension. Ze kent geen kennel, leeft al haar ganse leven binnenshuis en daar maak ik geen veranderingen in :wink:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Jeetje wat een gedoe het gaat maar om een paar dagen hoor :19:
Zo doet iedereen het anders, ik laat mijn honden nooit zonder toezicht in de auto.
Ik zou ook nooit mijn loopse teef bij een ander onderbrengen of het nou een pension is of een vriend/kennis/familielid.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:
maart schreef:

Jawel en dat is pension. Kan Ds niet in een pension? Kan Fax gewoon bij jou thuis blijven
dacht je dat ik ooit een loopse teef uit handen zou geven :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:
maart schreef:ja fijn. Een loopse teef in een pension gaan steken :cheer:
Ja alsof een pension geen raad weet met loopse teven :blauwoog: Noah ging toen ze loops was gewoon mee naar mijn werk, uiteraard apart van de honden of bij de gecastreerde reuen
dat jij daar zo makkelijk in bent prima, ik zou dat ook nooit doen...
net zo makkelijk wij onze honden dus gewoon een paar dagen in de auto doen... wat voor onze honden een veel betere oplossing is als een pension, vertrouwde omgeving, eigen mensen...
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

malinois schreef:
Cash schreef:maar ik moet er niet aan denken dat Cash daar dan ook nog een avond en een nacht in door zou moeten brengen.
dan moet je geen meerdaagse wedstrijd moeten draaien in bijv. limburg... want dan kun je bijna niet anders..
ik ben blij dat mijn honden dit altijd gedaan hebben, ze weten gelukkig niet anders... ze hebben regelmatig in de auto geslapen als ik ergens bleef logeren.
komt spuit elf weer.
speciaal voor jou dan nog een keer: ik heb niks tegen een hond in een autokennel. Mijn eigen honden liggen verdorie in een autokennel. Cash ligt er de halve zondag in. hera deed ook niet anders.
Maar dat vind ik iets anders als dag en nacht dagen achtereen in dat hok.

ik durf te wedden dat als hier een nieuwkomer komt vertellen dat hij zijn hond de godganze dag in een bench heeft liggen (dus overdag, 's avonds en snachts) vanwege het een of ander dat het forum dan te klein zou zijn.
maar nee, nu is het ineens prima om je hond ik weet niet hoelang op te sluiten.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef:
malinois schreef:
Cash schreef:maar ik moet er niet aan denken dat Cash daar dan ook nog een avond en een nacht in door zou moeten brengen.
dan moet je geen meerdaagse wedstrijd moeten draaien in bijv. limburg... want dan kun je bijna niet anders..
ik ben blij dat mijn honden dit altijd gedaan hebben, ze weten gelukkig niet anders... ze hebben regelmatig in de auto geslapen als ik ergens bleef logeren.
komt spuit elf weer.
speciaal voor jou dan nog een keer: ik heb niks tegen een hond in een autokennel. Mijn eigen honden liggen verdorie in een autokennel. Cash ligt er de halve zondag in. hera deed ook niet anders.
Maar dat vind ik iets anders als dag en nacht dagen achtereen in dat hok.

ik durf te wedden dat als hier een nieuwkomer komt vertellen dat hij zijn hond de godganze dag in een bench heeft liggen (dus overdag, 's avonds en snachts) vanwege het een of ander dat het forum dan te klein zou zijn.
maar nee, nu is het ineens prima om je hond ik weet niet hoelang op te sluiten.
Is dit voor de rest van zijn leven? Geloof het niet toch? Kan me niet voorstellen nl. dat Ds loopsheid jaren duurt... dat duurt een week hooguit...
Wat is het verschil dan naar een wedstrijd gaan waar hij ook dag en nacht in de auto ligt of een loopse teef... voor mij 0.0 verschil nl.
Deze spuit 11 weet nl. prima waar Maart het over heeft aangezien deze spuit 11 ook haar honden gewoon meeneemt naar WK's waar ze ook ruim een week in de auto bivakeren...
Afbeelding
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

ik moet zeggen nadat ik alles heb gelezen vind ik het allemaal wel meevallen..

ook stom van me om te denken dat ds de hele dag in die auto zou vertoeven

als ik het me zo bedenk zit diesel denk ik ook liever in een auto dan in de bench als ik niet anders kan..

Maart.. Prima plan!

:smile1:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
duitse herder
Zeer actief

Valerie schreef:Jeetje wat een gedoe het gaat maar om een paar dagen hoor :19:
Zo doet iedereen het anders, ik laat mijn honden nooit zonder toezicht in de auto.
Ik zou ook nooit mijn loopse teef bij een ander onderbrengen of het nou een pension is of een vriend/kennis/familielid.
Ik wel, heb vertrouwen in het pension waar ik haar zou brengen
Perry en Noah

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:
Valerie schreef:Jeetje wat een gedoe het gaat maar om een paar dagen hoor :19:
Ik wel, heb vertrouwen in het pension waar ik haar zou brengen
Jij wel, Maart niet, ik niet, wel meer mensen niet... zeker niet met een loopse teef... loopse teven blijven altijd bij mij... ik vertrouw al bijna niemand met mijn honden laat staan een wildvreemde met een loopse teef. Daarnaast als je een beetje de verhalen van Maart gevolgd had, had je kunnen lezen dat Ds knap ongelukkig is bij vreemden. Waarom dan deze hele heisa aanhalen als je de oplossing voor je deur hebt staan?
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Moet eerlijk zeggen dat ik ook echt geen loopse teef in een pension doe hoor. :neenee: Straks gaat er iets mis en klimt er een reu over de hek. Reuen doen wel vaker gekke dingen als er een teef loops is. Dan dekken ze, reutje weer terug naar zijn eigen weide en voila, schijndracht blijkt echte dracht topic. :N: Nee, dat hou ik liever zelf in de gaten dan dat ik dat uit handen geef. Verder denk ik dat het voor de klanten die reuen brengen ook niet zo tof is als ik mijn teef weghaal bij mijn eigen reu die doordraait waarna alle reuen in het pension gezellig door mogen draaien. Dat is toch het probleem verplaatsen naar andermans honden? En dat lijkt mij dan voor de pensionhouder ook geen feest. Matten, piepen, blaffen, markeren en niet eten. Ja sorry, hij zat naast een loopse teef, daarom is hij zo gefucked en dun. Dat lijkt mij niet de bedoeling als je je reu op komt halen. :engel:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik ook echt geen loopse teef in een pension doe hoor. :neenee: Straks gaat er iets mis en klimt er een reu over de hek. Reuen doen wel vaker gekke dingen als er een teef loops is. Dan dekken ze, reutje weer terug naar zijn eigen weide en voila, schijndracht blijkt echte dracht topic. :N: Nee, dat hou ik liever zelf in de gaten dan dat ik dat uit handen geef. Verder denk ik dat het voor de klanten die reuen brengen ook niet zo tof is als ik mijn teef weghaal bij mijn eigen reu die doordraait waarna alle reuen in het pension gezellig door mogen draaien. Dat is toch het probleem verplaatsen naar andermans honden? En dat lijkt mij dan voor de pensionhouder ook geen feest. Matten, piepen, blaffen, markeren en niet eten. Ja sorry, hij zat naast een loopse teef, daarom is hij zo gefucked en dun. Dat lijkt mij niet de bedoeling als je je reu op komt halen. :engel:
Het enige pension waar ik mijn honden breng (ik heb er al weinig vertrouwen in dus ik ben heeeeeeeeel kritisch wat dat betreft) die accepteerd niet eens loopse teven... :19:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik zou ook not amused zijn wanneer er een loopse teef in hetzelfde pension verblijft waar ik mijn reu met een gerust hart achter gelaten heb. ik heb (nee had, tom is nu gecastreerd en tot nu toe heb ik het niet meer meegemaakt) ook een reu die totaal flipt door loopse teven en hij zou dus helemaal uit zijn dak gaan, niet slapen en niet eten. daar breng ik hem niet voor weg.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Izzie breng ik wel gewoon naar de dagopvang als ze loops is, maar nog niet dekrijp. Sorry :F:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

miekmiek schreef:ik zou ook not amused zijn wanneer er een loopse teef in hetzelfde pension verblijft waar ik mijn reu met een gerust hart achter gelaten heb. ik heb (nee had, tom is nu gecastreerd en tot nu toe heb ik het niet meer meegemaakt) ook een reu die totaal flipt door loopse teven en hij zou dus helemaal uit zijn dak gaan, niet slapen en niet eten. daar breng ik hem niet voor weg.
Nee precies. Daarnaast heb ik Eva schuttingen zien nemen die echt niet onder doen voor de hekwerken in pensions. :F: Nu zullen mijn honden nooit een hekwerk proberen te nemen, een meter hoog is al genoeg. Maar als ik zeg "over" gaan ze ineens wel over een hek. Ben dus ook bang dat dekrijp zijn genoeg motivatie is om wel "over" te gaan zonder commando. Zit je loopse teef ineens in een andere wei met reuen :Q: En een hek van 2 meter is echt geen onneembare hindernis voor een lenige jonge hond. Die komen als ze echt willen bijna overal uit als ze maar voldoende motivatie hebben.
Afbeelding
miekmiek

Zoek stok! schreef:Izzie breng ik wel gewoon naar de dagopvang als ze loops is, maar nog niet dekrijp. Sorry :F:
:ugh: daarom breng ik mijn honden niet naar een pension. :idea:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Zoek stok! schreef:Izzie breng ik wel gewoon naar de dagopvang als ze loops is, maar nog niet dekrijp. Sorry :F:
Tsja. En alsof iedere loopsheid zich zo laat plannen...Er zitten on-ge-twijfeld regelmatig loopse teefjes in een pension, geloof maar niet dat ze die eruit schoppen omdat er een reu hotel de botel wordt.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

miekmiek schreef:
Das dan een goede reden idd. Want dat is idd niet te voorkomen. :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

miekmiek schreef:
Bram heeft er nooit last van, terwijl er dus ook dekrijpe teven zitten. Dat zou ik dan weer niet doen om voorgaande redenen. Maar bij Izzie is het heel duidelijk wanneer ze dekrijp is. Ik houd haar ongeveer een week thuis (dat is drie keer dagopvang). Dat is ook de week dat Bram uit logeren is, of dat nou bij Marye is of in het pension.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Anne&Taar schreef:
Tsja. En alsof iedere loopsheid zich zo laat plannen...Er zitten on-ge-twijfeld regelmatig loopse teefjes in een pension, geloof maar niet dat ze die eruit schoppen omdat er een reu hotel de botel wordt.
Ik heb nog nooit een reu over de rooie gezien bij mijn pension. Ze hebben ook heel duidelijk twee kanten, dus als een reu onrustig wordt zetten ze die gewoon aan de andere kant.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

Tom ging al over de zeik bij het minste geringste geurspoortje loopsheid. die wil er dan gewoon met zijn neus bovenop zitten om er als eerste op te kunnen zeg maar. Ach, ik zou hem nu wel naar een pension kunnen brengen, ik geloof dat de meeste drift wel verdwenen is sinds zijn castratie. Gelukkig heb ik het tot nu toe altijd anders op kunnen lossen.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

de purmerpeitjes schreef:quote="Cash"]Er zijn zat mensen die hun hond(en) hele dagen in een bench hebben zitten.
Hele dagen in een bench, verschrikkelijk vind ik dat. Waarom in hemelsnaam nemen deze mensen dan een hond(en) ?[/quote]

Brrrr.... Dat onderging mijn Luna bij haar vorige eigenaar omdat ze loops was en hij had nieuwe vloerbedekking :80: :boos: :boos: :boos: Oh, wat was ze blij dat ze bij ons lekker los in huis kon lopen. Ik ging er wel met een doekje achteraan hoor.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inez87 schreef:
Brrrr.... Dat onderging mijn Luna bij haar vorige eigenaar omdat ze loops was en hij had nieuwe vloerbedekking :80: :boos: :boos: :boos: Oh, wat was ze blij dat ze bij ons lekker los in huis kon lopen. Ik ging er wel met een doekje achteraan hoor.
Maar daar gaat het hier toch helemaal niet om :19:
A. is het een reu; B. zijn het geen hele dagen ze laat Fax toch echt geen 24/7 in die auto zitten... etc.
Afbeelding
maart
Zeer actief

Ds loopt gewoon in huis hoor. Meermaals per dag met een dweil rondgaan is maar een kleine moeite :wink:

Fax zit sinds vanmorgen in zijn kennel is stil, het ergste zal voorbij zijn.
gisteren op het BK heeft hij een zak brokken gevangen (eigenaar van zijn pa gooide hem een zak brokken toe :roll: :mrgreen: ) die hij vakkundig ving en openscheurde. Hij heeft er een deel opgegeten, dus zijn eetlust keert ook terug.

We zijn er vanaf voor een paar maand hopelijk. Volgende loopsheid valt hopelijk samen met het WK, dus dan is hij toch ganse dagen mee met mij. WK is wel in België dus dat wordt vermoedelijk toch thuis slapen voor hem.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

malinois schreef: Maar daar gaat het hier toch helemaal niet om :19:
A. is het een reu; B. zijn het geen hele dagen ze laat Fax toch echt geen 24/7 in die auto zitten... etc.
[/quote]

Weet ik :wink: Mijn reactie heeft ook niet met het onderwerp te maken en is dus in wezen nutteloos, maar ik reageerde gewoon even op deze tekst Er zijn zat mensen die hun hond(en) hele dagen in een bench hebben zitten. Hele dagen in een bench, verschrikkelijk vind ik dat. Waarom in hemelsnaam nemen deze mensen dan een hond(en) ?[/
Ik had de tekst nog gequote om verwarring te voorkomen...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inez87 schreef:

Weet ik :wink: Mijn reactie heeft ook niet met het onderwerp te maken en is dus in wezen nutteloos, maar ik reageerde gewoon even op deze tekst Er zijn zat mensen die hun hond(en) hele dagen in een bench hebben zitten. Hele dagen in een bench, verschrikkelijk vind ik dat. Waarom in hemelsnaam nemen deze mensen dan een hond(en) ?[/
Ik had de tekst nog gequote om verwarring te voorkomen...
:ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”