Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hulp nodig hond/pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Re: hulp nodig hond/pup

Ongelezen bericht door Leentje&Gio&Dhifa »

Valerie schreef:Wat zegt de fokker van de stafford hierover?
De fokker van onze staff hebben we hier niet over gesproken.
Vanwaar?
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik heb zo het idee dat je hard je best doet, en dat het allemaal best goed gaat komen.
Alleen ben ik wel bang dat het eerst een keer mis gaat voordat je het écht volledig beseft.
Misschien is er iemand anders van het forum die een beetje bij jou in de buurt woont, en graag een keer langs wil komen om je wat op weg te helpen met wat tips.
Ik denk dat je daar het meest aan hebt, veel meer dan alleen maar tekst op het forum.
Ik had je echt graag willen helpen, maar ik kan niet zo lang van huis momenteel.
Ik hoop echt dat er iemand is die wél kan, en het wil doen voor je, want ik vind dat je het verdient.

Mijn idee is dat je gewoon veel te goed van vertrouwen bent geweest, en klakkeloos hebt aangenomen wat iemand die in jouw ogen er verstand van heeft, tegen je zei.
En dat je er nu zelf echt wel achter bent dat die persoon geen goed advies heeft gegeven, en dat je daarom het forum op bent gegaan voor beter advies.
Dus ik wens je alle goeds, want de wil is er, nu nog een weg vinden.
Je zou je aan kunnen melden op het staffordforum, en daar eens vragen of iemand die bij jou in de buurt woont en wat meer jaren ervaring met het ras heeft, eens bij je op visite wel komen voor wat tips en uitleg.
:zweep:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Als het een goede is kan die nog wel tips geven..
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik zou bij problemen als eerste de fokker raadplegen, vandaar die vraag denk ik.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Leentje&Gio&Dhifa schreef:sorry ik was even druk en heb dus niet kunnen reageren.
Wat betreft de boerboel en waarom die dan geen stamboom heeft. Een boerboel is geen erkend FCI Ras dus die krijgt alleen en certificaat.
Maar haar ouders zijn beide geregristreerd en ook in de DNA data-bank. Maar zij hebben er voor gekozen om de pups niet aan te geven waardoor ze geen certificaat krijgen.

Mijn staffie heeft een stamboom en komt uit leeuwarden vandaan.
ik ben blij met alle reacties die ik krijg. Maar voordat wij een staffie namen hebben we daar echt degelijk wel gekeken en ook wat voor een ras het was.

@ paulala; Ik woon zelf in soest, bij utrecht en ik heb geen idee waar het ligt waar jij woont ;)! en hoe lang dat dan rijden is.
Ik wil graag leren en mijn vriend ook hoe we dingen kunnen verandere. Wij vinden het ook erg fijn dat er mensen zijn die het zelfde hebben mee gemaakt in mindere of ergere mate met hun staffie. Daardoor leren wij ook weer.
Maar wij hebben echt alles over voor onze staff en dat is de reden dat we ook alles zo goed mogelijk proberen te doen.

We hebben gewoon een aantal keer goed verkeerd advies gekregen over hoe we met hem moeten handelen. En misschien is dat wel de reden dat het nu zo is.
Dat een fokker ervoor kiest om het nest niet te registreren / aan te geven zegt mij al genoeg.
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Paulala schreef:Ik heb zo het idee dat je hard je best doet, en dat het allemaal best goed gaat komen.
Alleen ben ik wel bang dat het eerst een keer mis gaat voordat je het écht volledig beseft.
Misschien is er iemand anders van het forum die een beetje bij jou in de buurt woont, en graag een keer langs wil komen om je wat op weg te helpen met wat tips.
Ik denk dat je daar het meest aan hebt, veel meer dan alleen maar tekst op het forum.
Ik had je echt graag willen helpen, maar ik kan niet zo lang van huis momenteel.
Ik hoop echt dat er iemand is die wél kan, en het wil doen voor je, want ik vind dat je het verdient.

Mijn idee is dat je gewoon veel te goed van vertrouwen bent geweest, en klakkeloos hebt aangenomen wat iemand die in jouw ogen er verstand van heeft, tegen je zei.
En dat je er nu zelf echt wel achter bent dat die persoon geen goed advies heeft gegeven, en dat je daarom het forum op bent gegaan voor beter advies.
Dus ik wens je alle goeds, want de wil is er, nu nog een weg vinden.
Je zou je aan kunnen melden op het staffordforum, en daar eens vragen of iemand die bij jou in de buurt woont en wat meer jaren ervaring met het ras heeft, eens bij je op visite wel komen voor wat tips en uitleg.
ja ik denk ook dat dat het probleem ook wel is geweest hoor. dat wij het advies hebben aangenomen zonder er verder nog verder te vragen.
je gaat er toch vanuit dat ze het wel mogen weten op zon school maarja niets is altijd zeker .

ik ga zeker even op het forum kijken wie weet is er iemand bij ons in de buurt die miss nog verdere adviezen kn geven of miss lang kan komen.

ik ben iig blij met alle reacties die ik vandaag heb gekregen en het heeft mij heel veel duidelijk gemaakt..

iik heb nog een vraag betreft casteratie.
is het belangrijker om dat op jongere leeftijd te doen of juist als hij uitgegroeid is.
want daar horen we ook verschillende verhalen over.
wij hebbe nzoiets dat we er nog mee willen wachtte totdat hijuitgepubert is maar is dit de juiste keuze?
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Leentje&Gio&Dhifa schreef:iik heb nog een vraag betreft casteratie.
is het belangrijker om dat op jongere leeftijd te doen of juist als hij uitgegroeid is.
want daar horen we ook verschillende verhalen over.
wij hebbe nzoiets dat we er nog mee willen wachtte totdat hijuitgepubert is maar is dit de juiste keuze?
Als hij uitgegroeid is. Hormonen regelen véél, ook de groei en het volwassen/stabiel worden. En probeer dan eerst een chemische castratie om te bekijken hoe hij er op reageert.

Overigens is wel/niet en wanneer dan castratie op dit forum een vraag die nogal hevige reacties kan oproepen, dus wees daarop voorbereid :wink:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Mojuan
Zeer actief

Wat castratie betreft vind ik dat voor elke hond individueel anders.
Daar durf ik je geen advies over te geven zonder je hond in het echt te hebben gezien.
Zijn karakter is erg belangrijk om daar iets over te kunnen zeggen.
Is hij nml wat onzeker aangelegd, dan absoluut wachten of zelfs helemaal niet doen.
Probleem is, dat veel mensen onzeker gedrag niet herkennen, en het zelfs vaak bestempelen als dominantie, en als zo'n hond dan gecastreerd wordt (helemaal als het op jonge leeftijd gebeurt) dan kan die onzekerheid heel erg worden en zelfs in angst agressie omslaan.

Dus vandaar dat ik hier geen advies over ga geven zonder je hond zijn karakter/gedrag te kennen.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Bonnie F schreef:
Hutsje schreef:
tekkel schreef: in het bos loopt hij wel los maar als er een andere hond in de buurt komt dan zijn we er altijd bij.
Welk bos is dat?
:mrgreen:
Mijn bos :N:[/quote]
Niet de mijne :cheer: :cheer:
Jurre09
Actief
Mijn ras(sen): Friese stabijhoun een van de weinige bruine
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jurre09 »

breng het Boerboel teefje maar bij mij hoor....

Sorry maar ik vind dat je erg onverantwoordlijk hebt gehandeld....

de enigste vraag die mij nog rest is , waarom heb je de oudere hond weggedaan en niet de staf ?
summer07
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door summer07 »

Hier is ook anders nog wel een mandje over hoor :mrgreen:

(Chica is de rust zelve en met 4 menselijke vrouwen, 1 poes en 1 teefje komt onze rangorde hier in huis meteen extra teefje alleen maar sterker te staat :engel: )
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Hutsje schreef:
tekkel schreef:
Leentje&Gio&Dhifa schreef: in het bos loopt hij wel los maar als er een andere hond in de buurt komt dan zijn we er altijd bij.
Welk bos is dat?
:mrgreen:
:wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Jurre09 schreef:breng het Boerboel teefje maar bij mij hoor....

Sorry maar ik vind dat je erg onverantwoordlijk hebt gehandeld....

de enigste vraag die mij nog rest is , waarom heb je de oudere hond weggedaan en niet de staf ?
Ja we hebben haar bij mn moeder neer gezet omdat we (door de verkeerde adviezen waardoor ik deze fout dus ook heb gemaakt) dachten dat als hij rustiger zou zijn ze terug zou kunnen. Maar me moeder vond het ook niet erg om haar thuis te hebben vind het wel gezellig zo ;)!
Maarja dat is een keus geweest en ja terug draaien doe je het niet.
EN verder gaan we gewoon hard aan de slag met de staff..

Jij wilt het teefje wel hebben?!
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

summer07 schreef:
Hier is ook anders nog wel een mandje over hoor :mrgreen:

(Chica is de rust zelve en met 4 menselijke vrouwen, 1 poes en 1 teefje komt onze rangorde hier in huis meteen extra teefje alleen maar sterker te staat :engel: )
Dat moeten jullie met zn alle maar onderling uit gaan vechten denk ik dan :P!

Maar ik ben gewoon opzoek naar een leuke en vooral ook ;)! Stabiele omgeving voor haar..

Dus als mensen interesse hebben..

geef anders even een gil via de mail

kiip_j@hotmail.com

Anders weet ik het ook niet.. wil ook geen scheve gezichten ;)!
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Over de casteratie..

Ja dat hadden wij ook al te horen gekregen van andere mensen over dat dan het karakter om kan slaan.
Dat is ook een van de redenen dat wij het nog niet hebben gedaan..
Tevens hebben wij ook geen problemen met alles afbakenen , rijden of iets dergelijks..

Dus we wachten gewoon totdat hij is uitgepubert en dat hij uitgegroeid is ;)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik moet zeggen dat je wel erg netjes met alle kritieken omgaat :ok: Ik wil wel een keer samen wandelen en kijken of ik kan helpen. Dan neem ik ook mijn stafford dame mee om zijn reacties te bestuderen.
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Valerie schreef:Ik moet zeggen dat je wel erg netjes met alle kritieken omgaat :ok: Ik wil wel een keer samen wandelen en kijken of ik kan helpen. Dan neem ik ook mijn stafford dame mee om zijn reacties te bestuderen.
bedankt!
Ja ik kom hier toch met vragen en ik leer hier alleen maar van..
als ik geen kritiek zou willen hebben zou ik hier ook niets neer moeten zetten

maar dat lijkt me erg leuk om een keer te doen!
Jij woont in almere?
Mojuan
Zeer actief

Valerie schreef:Ik moet zeggen dat je wel erg netjes met alle kritieken omgaat :ok: Ik wil wel een keer samen wandelen en kijken of ik kan helpen. Dan neem ik ook mijn stafford dame mee om zijn reacties te bestuderen.
Kijk, dat vind ik nou tof van je!
Ze wil graag alle advies en hulp aannemen, en reageert enorm sportief.
Daarom zei ik eerder ook al dat ze het echt wel verdient om geholpen te worden.
Er is een wil, en nu dus ook een weg :ok:

Veel succes!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Paulala schreef:
Kijk, dat vind ik nou tof van je!
Ze wil graag alle advies en hulp aannemen, en reageert enorm sportief.
Daarom zei ik eerder ook al dat ze het echt wel verdient om geholpen te worden.
Er is een wil, en nu dus ook een weg :ok:

Veel succes!
vanuit hier ook :ok: :E:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
summer07
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door summer07 »

:mep: :engel:

Nee nee er wordt niet gevochten hoor.

Moet idd zeggen dat je super goed met de kritiek omgaat. In je openingspost had ik echt iets van oh nee hé weer zo een die totaal niet weet wat voor rassen ze heeft, om advies komt en er vervolgens niets mee doet. Goed om te lezen dat je er ECHT mee aan de slag wil. (dat gevoel kreeg ik nl in 1e instantie niet) :ok:
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Laat nu niemand impulsief reageren van laat de Boerboel hier maar komen, lijkt me niet goed voor de pup. Ik vraag me eigenlijk af waarom de pup die je nog geen week in huis hebt niet door de fokker wordt terug genomen? Lijkt me niet meer dan fair en gezond voor de pup.
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Bedankt voor alle reacties!
Ik wil ook echt heel graag..
Niet alleen voor ons maar ook voor onze hond..

Nou we hebben bij onze pup gewoon ook een grote fout genomen door haar weg te halen bij een nest met wel ouders beide papieren maar de pups niet.
We hadden ook de afspraak gemaakt met die fokker dat we een week mochten proberen en als dat niet ging dan mocht ze terug..
Nu komt hij terug op dat hele verhaal..
Nu zei hij van nee je had maar 1 dag om te kijken en ja zaterdag waren de reutjes ook weg dus hebben jullie de kans gegeven tot zondag te bellen en hebben jullie niet gedaan dus heb het hok afgebroken..
En hij wil verder ook niet luisteren..
Hij verklaart nu ook dat Dhifa, de boerboel, helemaal gestresst is door onze staff en dat die niet meer in een normaal huis houden is te plaatsen :S
Nouja om een lang verhaal kort te maken, hij is niet voor rede vatbaar en wil zijn afspraken niet na komen..
In onze ogen komt het er ook wel heel erg op neer dat hij zoiets heeft hehe eindelijk er van af :S..
Ik vind niet dat je dan verantwoordelijk bent maarja dat zou onze fisie in dit verhaal wel zijn..

Wij vinden dit heel jammer maarja we gaan gewoon nu hard opzoek naar een goed baasje voor haar..
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Met andere woorden een erg onbetrouwbare fokker dus!
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Nanna schreef:
Turbo! schreef:Met andere woorden een erg onbetrouwbare fokker dus!
Geld binnen en optiefen maar.
IDD :kotz:
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Turbo! schreef:
Nanna schreef:
Turbo! schreef:Met andere woorden een erg onbetrouwbare fokker dus!
Geld binnen en optiefen maar.
IDD :kotz:
ja daar komt het wel op neer...
ik kan het niet begrijpen maarja veranderen doe je het niet

iemad nog tips om de volgende eventuele eigenaar eruit te kunnen pikken??
waar we op moeten letten enzo..
zodat we wel het juiste baasje eruit pikken,,

ik vind t namelijk wel moeilijk
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Leentje&Gio&Dhifa schreef: iemad nog tips om de volgende eventuele eigenaar eruit te kunnen pikken??

Serieus met de toekomstige eigenaars het geprek aangaan en kijken of ze ook dat in huis hebben wat nodig is om dit kaliber hond op te voeden.
Als je wilt ben ik wel bereid je daar samen met mijn herplaatsmaatje Alma bij te helpen :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:tongue: Als het een reutje was zou ik het nu heeeel erg moeilijk krijgen...
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

tineke schreef:
Leentje&Gio&Dhifa schreef: iemad nog tips om de volgende eventuele eigenaar eruit te kunnen pikken??

Serieus met de toekomstige eigenaars het geprek aangaan en kijken of ze ook dat in huis hebben wat nodig is om dit kaliber hond op te voeden.
Als je wilt ben ik wel bereid je daar samen met mijn herplaatsmaatje Alma bij te helpen :wink:
Thanks.. Stuur wel een pb.. is makkelijker denk ik zo;)!

Maar zou ehet fijn vinden
Sassol
Actief
Mijn ras(sen): Meestal Labrenco, soms Podador.

Ongelezen bericht door Sassol »

Ik weet niet waar je ergens woont TS, maar anders wil ik ook wel kijken of ik kan helpen.

Wij hebben zelf een een Olde English Bulldogge die af en toe ook niet van ophouden afweet. Kan onze andere hond nog zo vaak zeggen dat ie niet mee wilt doen en hem op de grond leggen, zodra hij weer wegloopt gaat onze Bull verder.

Als de andere hond niet mee wilt spelen en dit duidelijk heeft gemaakt (alleen luistert onze Bull niet naar kalmerende signalen) zeggen wij dat het klaar is. En als het klaar is is het ook klaar. Moet ie zo nodig spelen? Prima, mag hij met mij spelen, maar de andere hond laat je met rust.

Wat wij ook nog wel eens doen om de rust terug te laten keren is speurpelletjes. Allebei de honden netjes zitten even aan de snoepjes laten ruiken en alvast een beloning voor het zitten geven. Ik ga dan snoepjes verstoppen (in het begin hou je het heel makkelijk, want ze moeten ze wel kunnen vinden) en leg sommige wat hoger voor de een, en sommige zo dat onze Bull ook wat vindt (die is wat slechter in het spelletje, ook wel lullig tegen een halve jacht/speurhond).

Zo zijn ze samen rustig aan het zoeken. Dus ze doen een activiteit samen zonder dat het druk wordt. Alle snoepjes gevonden? Kunnen ze bij mij een snoepje halen ter beloning.

Door het snuffelen worden ze vaak al rustig, je kunt ze evt. ook allebei een botje geven erna zodat ze nog even kunnen knauwen, dan liggen die van ons vaak te slapen^^

P.S: heb niet alles doorgelezen dus sorry als ik niks toevoeg.
Doggo = life

Party Puma :balon:

Afbeelding
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Het belang voor de honden s bij deze fokker dus ver te zoeken. Succes met het vinden van een goede plek voor deze pup.
Voor de Boerboel is er volgens mij geen vereniging, maar wel een club die ruimte bieden om hier je herplaatsing te melden. Zie link. Ik schrok echter wel van de hoeveelheid honden die erop staan (gelukkig ook al veel herplaatst.) Maar misschien kun je hier wat mee.
http://www.boerboelclub.info/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”