De fokker van onze staff hebben we hier niet over gesproken.Valerie schreef:Wat zegt de fokker van de stafford hierover?
Vanwaar?
Moderator: moderatorteam
De fokker van onze staff hebben we hier niet over gesproken.Valerie schreef:Wat zegt de fokker van de stafford hierover?

Dat een fokker ervoor kiest om het nest niet te registreren / aan te geven zegt mij al genoeg.Leentje&Gio&Dhifa schreef:sorry ik was even druk en heb dus niet kunnen reageren.
Wat betreft de boerboel en waarom die dan geen stamboom heeft. Een boerboel is geen erkend FCI Ras dus die krijgt alleen en certificaat.
Maar haar ouders zijn beide geregristreerd en ook in de DNA data-bank. Maar zij hebben er voor gekozen om de pups niet aan te geven waardoor ze geen certificaat krijgen.
Mijn staffie heeft een stamboom en komt uit leeuwarden vandaan.
ik ben blij met alle reacties die ik krijg. Maar voordat wij een staffie namen hebben we daar echt degelijk wel gekeken en ook wat voor een ras het was.
@ paulala; Ik woon zelf in soest, bij utrecht en ik heb geen idee waar het ligt waar jij woont! en hoe lang dat dan rijden is.
Ik wil graag leren en mijn vriend ook hoe we dingen kunnen verandere. Wij vinden het ook erg fijn dat er mensen zijn die het zelfde hebben mee gemaakt in mindere of ergere mate met hun staffie. Daardoor leren wij ook weer.
Maar wij hebben echt alles over voor onze staff en dat is de reden dat we ook alles zo goed mogelijk proberen te doen.
We hebben gewoon een aantal keer goed verkeerd advies gekregen over hoe we met hem moeten handelen. En misschien is dat wel de reden dat het nu zo is.
ja ik denk ook dat dat het probleem ook wel is geweest hoor. dat wij het advies hebben aangenomen zonder er verder nog verder te vragen.Paulala schreef:Ik heb zo het idee dat je hard je best doet, en dat het allemaal best goed gaat komen.
Alleen ben ik wel bang dat het eerst een keer mis gaat voordat je het écht volledig beseft.
Misschien is er iemand anders van het forum die een beetje bij jou in de buurt woont, en graag een keer langs wil komen om je wat op weg te helpen met wat tips.
Ik denk dat je daar het meest aan hebt, veel meer dan alleen maar tekst op het forum.
Ik had je echt graag willen helpen, maar ik kan niet zo lang van huis momenteel.
Ik hoop echt dat er iemand is die wél kan, en het wil doen voor je, want ik vind dat je het verdient.
Mijn idee is dat je gewoon veel te goed van vertrouwen bent geweest, en klakkeloos hebt aangenomen wat iemand die in jouw ogen er verstand van heeft, tegen je zei.
En dat je er nu zelf echt wel achter bent dat die persoon geen goed advies heeft gegeven, en dat je daarom het forum op bent gegaan voor beter advies.
Dus ik wens je alle goeds, want de wil is er, nu nog een weg vinden.
Je zou je aan kunnen melden op het staffordforum, en daar eens vragen of iemand die bij jou in de buurt woont en wat meer jaren ervaring met het ras heeft, eens bij je op visite wel komen voor wat tips en uitleg.
Als hij uitgegroeid is. Hormonen regelen véél, ook de groei en het volwassen/stabiel worden. En probeer dan eerst een chemische castratie om te bekijken hoe hij er op reageert.Leentje&Gio&Dhifa schreef:iik heb nog een vraag betreft casteratie.
is het belangrijker om dat op jongere leeftijd te doen of juist als hij uitgegroeid is.
want daar horen we ook verschillende verhalen over.
wij hebbe nzoiets dat we er nog mee willen wachtte totdat hijuitgepubert is maar is dit de juiste keuze?

Mijn bos :N:[/quote]Bonnie F schreef:Hutsje schreef:Welk bos is dat?tekkel schreef: in het bos loopt hij wel los maar als er een andere hond in de buurt komt dan zijn we er altijd bij.
Hier is ook anders nog wel een mandje over hoorbreng het Boerboel teefje maar bij mij hoor....
Hutsje schreef:tekkel schreef:Welk bos is dat?Leentje&Gio&Dhifa schreef: in het bos loopt hij wel los maar als er een andere hond in de buurt komt dan zijn we er altijd bij.
Ja we hebben haar bij mn moeder neer gezet omdat we (door de verkeerde adviezen waardoor ik deze fout dus ook heb gemaakt) dachten dat als hij rustiger zou zijn ze terug zou kunnen. Maar me moeder vond het ook niet erg om haar thuis te hebben vind het wel gezellig zoJurre09 schreef:breng het Boerboel teefje maar bij mij hoor....
Sorry maar ik vind dat je erg onverantwoordlijk hebt gehandeld....
de enigste vraag die mij nog rest is , waarom heb je de oudere hond weggedaan en niet de staf ?
Dat moeten jullie met zn alle maar onderling uit gaan vechten denk ik dansummer07 schreef:Hier is ook anders nog wel een mandje over hoorbreng het Boerboel teefje maar bij mij hoor....![]()
(Chica is de rust zelve en met 4 menselijke vrouwen, 1 poes en 1 teefje komt onze rangorde hier in huis meteen extra teefje alleen maar sterker te staat)
bedankt!Valerie schreef:Ik moet zeggen dat je wel erg netjes met alle kritieken omgaatIk wil wel een keer samen wandelen en kijken of ik kan helpen. Dan neem ik ook mijn stafford dame mee om zijn reacties te bestuderen.
Kijk, dat vind ik nou tof van je!Valerie schreef:Ik moet zeggen dat je wel erg netjes met alle kritieken omgaatIk wil wel een keer samen wandelen en kijken of ik kan helpen. Dan neem ik ook mijn stafford dame mee om zijn reacties te bestuderen.

vanuit hier ookPaulala schreef:Kijk, dat vind ik nou tof van je!Valerie schreef:Ik moet zeggen dat je wel erg netjes met alle kritieken omgaatIk wil wel een keer samen wandelen en kijken of ik kan helpen. Dan neem ik ook mijn stafford dame mee om zijn reacties te bestuderen.
Ze wil graag alle advies en hulp aannemen, en reageert enorm sportief.
Daarom zei ik eerder ook al dat ze het echt wel verdient om geholpen te worden.
Er is een wil, en nu dus ook een weg![]()
Veel succes!

IDDNanna schreef:Geld binnen en optiefen maar.Turbo! schreef:Met andere woorden een erg onbetrouwbare fokker dus!
ja daar komt het wel op neer...Turbo! schreef:IDDNanna schreef:Geld binnen en optiefen maar.Turbo! schreef:Met andere woorden een erg onbetrouwbare fokker dus!
Leentje&Gio&Dhifa schreef: iemad nog tips om de volgende eventuele eigenaar eruit te kunnen pikken??
waar we op moeten letten enzo..
zodat we wel het juiste baasje eruit pikken,,
ik vind t namelijk wel moeilijk
Thanks.. Stuur wel een pb.. is makkelijker denk ik zo;)!tineke schreef:Leentje&Gio&Dhifa schreef: iemad nog tips om de volgende eventuele eigenaar eruit te kunnen pikken??
waar we op moeten letten enzo..
zodat we wel het juiste baasje eruit pikken,,
ik vind t namelijk wel moeilijk
Serieus met de toekomstige eigenaars het geprek aangaan en kijken of ze ook dat in huis hebben wat nodig is om dit kaliber hond op te voeden.
Als je wilt ben ik wel bereid je daar samen met mijn herplaatsmaatje Alma bij te helpen