Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt Jack Russell dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hond bijt Jack Russell dood

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Wil de hond schreef:Het verkoopt wat lastiger omdat dan ineens iedereen met een hond uit moet gaan kijken.

Het is nu eenmaal makkelijker om een minderheid te grazen te nemen.
het kost ook minder... denk dat dat het is...(controle enz)
Wil de hond schreef:Oplossing is simpel, stel eigenaars van honden hoofdelijk aansprakelijk voor aangerichte schade, in combinatie met hoge straffen.

Of het nu om een pitbullachtige of een Mopshondje gaat.
Ben het trouwens zeker eens met jouw optie... als je ze raakt in hun portemonnee zijn mensen ineens een stuk verstandiger

@ Inge-O ik dacht dat de MAG test wat meer voorstelde dan dat, verkeerd ingeschat blijkbaar
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Inge O schreef:
Wil de hond schreef:Het verkoopt wat lastiger omdat dan ineens iedereen met een hond uit moet gaan kijken.

Het is nu eenmaal makkelijker om een minderheid te grazen te nemen.
ik kan me niet inbeelden dat dat de echte drijfveer is - alle andere hondonvriendelijke maatregelen nemen ze zonder er enige graat in te zien :evil: .
Ja,

Maar die maatregelen gaan niet zover als het uitroeien van een ras, of een type hond.

Moet je je eens voorstellen wat er zou gebeuren als de politiek bvb alle retrieverachtigen zou willen aanpakken zoals sommigen hier vinden dat het zgn pitbullachtigen-probleem aangepakt dient te worden.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

in duitsland betaal je sowiezo extra belasting op een hond van een gevaarlijk ras in mijn regio is dat 400 euro per jaar
maar ik weet dat het in andere regios veel hoger is.
ik denk zeker dat dat voor nederland ook wel een optie zou zijn...
en dan vallen er ook een hoop (niet alle) sjonnies en anita's af
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Inge O schreef:
EschaenStefanie schreef:maar volgens mij was een MAG test bij ouderdieren verplicht?
ja, en? wat zegt dat over hondagressie? of vind je dat lullige stukje met twee aangelijnde honden op een behoorlijke afstand van elkaar echt een voorspellende waarde hebben over hun gedrag naar de doorsnee andere hond?
Mwah, we gaan er toch niet vanuit dat deze 'redstar amstaff' er eentje met stamboom is? De MAG-test is natuurlijk geen garantie maar heeft wel degelijk positieve invloed op de te maken combinaties. Al was het maar omdat er niet alleen op uiterlijk maar ook op belastbaar karakter gekozen wordt.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

De wet zit vol contradicties.
Ik hoor hier op het forum zo vaak dat als een hond gebeten is door een loslopende hond, dat de eigenaar daarvan aan de bel trekt bij de politie en dat die daar niets mee doet.

Hier is de hond in beslag genomen (is ook wel terecht). Wat ik liever zou zien, is dat de hond niet afgemaakt werd, maar bij iemand geplaatst werd met verantwoordelijkheidsgevoel, een flinke boete voor de eigenaar, en een houdverbod voor honden. Nu wordt de hond dadelijk afgemaakt en de lul koopt wel weer een andere hond die hetzelfde kan doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

StormenRoxy schreef:in duitsland betaal je sowiezo extra belasting op een hond van een gevaarlijk ras in mijn regio is dat 400 euro per jaar
maar ik weet dat het in andere regios veel hoger is.
ik denk zeker dat dat voor nederland ook wel een optie zou zijn...
en dan vallen er ook een hoop (niet alle) sjonnies en anita's af
Nee hoor, daar heb je mij mee. Sjonnie is na de verkoop van z'n plantjes prima in staat kampfhund belasting te betalen :F:
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

Ten eerste wat vreselijk voor de JR!
Ten tweede buiten de hondagressie is de Amstaff in mijn geval alles wat ik van een hond verlangt zijn uiterlijk en innerlijk. Daarom neem ik dat hondagressie voor lief en hou ik rekening met andere honden/mensen.
Zal ik ervoor zorgen dat niemand last heeft van mijn honden.
Maar god wat doen sommige woorden die jullie zeggen pijn. Goddank hebben wij mensen ervoor gezorgt dat ze hondagressie hebben en natuurlijk wil de mens weer eigen rechter spelen door te zeggen roei ze maar uit! Bah! Walgelijk.
Afbeelding

Groetjes Annemieke
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Radregeling weer invoeren, het was veilig lopen zonder de Pit-bullen en aanverwante rassen!
Ik fiets tegenwoordig omdat ik dan sneller weg kan komen als er weer (zo'n beetje elke dag) een leuke vertegenwoordiger van die ras groep aankomt, los en lekker aso-baasje.
Ik snap niet hoe je, of is dat leuk angstaanjagen (ja, ik wil graag mijn honden levend houden), met dat soort griezels wil rondlopen.
:oohja: ze zijn zo lief thuis, prima lekker thuishouden :Q:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Inge O schreef:
Rosita Compagner schreef: Al was het maar omdat er niet alleen op uiterlijk maar ook op belastbaar karakter gekozen wordt.
en als een staf belastbaarder wordt verdwijnt ook zijn hondagressie?

als ik nu iets als doorsnee niet-problematisch ervaar bij de staffies en pitbulls is het wel hun stabiliteit, daar zouden nog veel rassen een puntje kunnen aan zuigen.
de drempel komt vast wat hoger? 't Scheelt vast als je niet meteen door het lint gaat bij alleen het zíen van een JR.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Lillith schreef:Radregeling weer invoeren, het was veilig lopen zonder de Pit-bullen en aanverwante rassen!
Ja hoor,

Massaal hondjes bij hun meestal ook liefhebbende baasjes uit de handen rukken om ze af te maken omdat jij nogal zenuwachtig wordt van pitbullachtigen en aanverwanten.

Ga je lekker, hondenliefhebster van niks?

Ga lekker fietsen joh!
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

@ niels&reintje: Wat me opvalt aan een aantal van jouw posts is dat je het hebt over gewone honden en jouw (soort) honden.
Wat is jouw motivatie om dat onderscheid te maken? Waar baseer je het verschil tussen gewone honden en jouw ras op?
Ik zou het niet in mijn hoofd halen om het over de witte herder en gewone honden te hebben.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

massam schreef:
caira schreef:En toch zou ik graag antwoord willen op mijn vraag, WAAROM zo'n hond?

omdat naast de hondagressie ALLES aan een engelse stafford voor mij is hoe ik een hond hebben wil. super naar mensen toe. aanhankelijk, trainbaar, enthousiast, sportief, speels, knuffelig. gewoon helemaal van goud. op die hondagressie na.

voor mij dus ook waarschijnlijk geen staff meer omdat ik nu eens lekker in het bos wil kunnen lopen met de handjes in de zakken. maar het ras zit zo diep bij mij dat ik niet uitsluit dat er ooit weer eens eentje komt.
Mooi gezegd, helemaal mee eens.

Alleen bij mij vooralsnog niks anders dan een staff of pit.

Hopen dat de jan lullen die dit soort vreselijke situaties teweegbrengen eens hard gestraft worden.
Kunnen de verantwoordelijke eigenaren zoals wij gewoon genieten van onze hondjes.
Afbeelding
Tamara&Dana
Actief

Wil de hond schreef:
Lillith schreef:Radregeling weer invoeren, het was veilig lopen zonder de Pit-bullen en aanverwante rassen!
Ja hoor,

Massaal hondjes bij hun meestal ook liefhebbende baasjes uit de handen rukken om ze af te maken omdat jij nogal zenuwachtig wordt van pitbullachtigen en aanverwanten.

Ga lekker fietsen joh!
Nou idd. Denk dat veel mensen niet beseffen wat een impact zo'n regeling heeft.

Ik ben voor het aan banden leggen van het eea op fokgebied en eigenarengebied maar NOWAY dat
ik dat gouden spuitje terug wil zien omdat een hond er eng uitziet.
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Wat triest voor de Jr en nog erger voor de eigenaar die zijn hondje vermoord heeft zien worden.
Ik hoop dat de eigenaar flink aangepakt gaat worden, alleen jammer genoeg valt dat in nederland altijd tegen

Voor de rest wat hier is geschreven voel ik me niet aangesproken, want ik ben een verantwoordelijke stafford eigenaar.
En de gene die de rad terug willen of een verbod op dit soort rassen, daar maak ik geen woorden meer aan vuil, daar denk ik het mijne wel over (en dat is niet fraai)
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Wil de hond schreef:
Ja hoor,

Ga lekker fietsen joh!
Afmaken en weghalen van liefhebben de baasjes :neenee:
Steriliseren lijkt me voldoende :19:
Zou ook afdoende zijn voor een groot aantal van de baasjes (niet de verantwoordelijke baasjes hier op het HF uiteraard... voor we dat weer krijgen..)
Oorzaak en gevolg aanpakken in één actie, heel efficiënt.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Bonnie F schreef:@ niels&reintje: Wat me opvalt aan een aantal van jouw posts is dat je het hebt over gewone honden en jouw (soort) honden.
Wat is jouw motivatie om dat onderscheid te maken? Waar baseer je het verschil tussen gewone honden en jouw ras op?
Ik zou het niet in mijn hoofd halen om het over de witte herder en gewone honden te hebben.
Ben benieuwd of je antwoord krijgt.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wat een kul. De idioten hier in de buurt waarvan de stamboomloze staffs in beslag werden genomen liepen een week later met twee pups met stamboom uit hetzelfde nest, nou, daar schoot de maatschappij ook niet erg van op. :roll:

Waar ik vooral moe van wordt, zijn mensen die een hond in huis nemen zonder ooit eens een blik vooraf te werpen op de rasomschrijving. En dat zijn soms aso's, maar soms ook doodgoeie dommige gezinnetjes.

Ik blijf pleiten voor een verplichte cursus voordat je een hond mag. Met een praktijkexamen en een theorie-examen. Dat weerhoudt alvast een hele groep om een hond (wat voor hond dan ook) te willen, want veels te veel moeite.
Laatst gewijzigd door Hanneke2 op 20 sep 2010 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wil de hond schreef:
Ja hoor,

Ga lekker fietsen joh!
In hoeverre ben je dan eigenlijk zo'n hondenliefhebber als je uit alle mogelijke rassen een ras kiest dat is gefokt om andere honden te mollen? Een keer de lijn laten schieten en een andere hond is het slachtoffer. Zomaar een overdenking ter discussie.

Van mij hoeft de Rad overigens niet terug hoor. Maar zoals het nu gaat, vind ik het niet okay. Alle risico's zijn voor de andere hondeneigenaren en honden. Je kunt nog zo onverantwoord met je hond omgaan, zolang hij geen mensen kapot maakt, is er niks aan de hand.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Zelfs met de RAD liepen hier in de directe omgeving minstens 15 honden die onder de RAD zouden vallen.
Ook zijn er diverse incidenten geweest met deze honden maar ze zijn nooit in beslag genomen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
niels&reintje
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford/pittbull

Ongelezen bericht door niels&reintje »

niels&reintje schreef:
Nanna schreef:
niels&reintje schreef:Duidelijk de fout van de eigenaar van de stafford (dont blame the dog)
Wie betaalt daarvoor de rekening?
Juist, de mensen met hun gewone hondje.
Ik heb daar eerlijk gezegd onderhand meer dan verschrikkelijk de balen van.

Volgens mij wordt hier al onderscheid gemaakt !!
Afbeelding
Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is a Mystery

mijn eigen site http://www.dwarfcaiman.webs.com
Tamara&Dana
Actief

Zoek stok! schreef:
Wil de hond schreef:
Ja hoor,

Ga lekker fietsen joh!
In hoeverre ben je dan eigenlijk zo'n hondenliefhebber als je uit alle mogelijke rassen een ras kiest dat is gefokt om andere honden te mollen? Een keer de lijn laten schieten en een andere hond is het slachtoffer. Zomaar een overdenking ter discussie.

Van mij hoeft de Rad overigens niet terug hoor. Maar zoals het nu gaat, vind ik het niet okay. Alle risico's zijn voor de andere hondeneigenaren en honden. Je kunt nog zo onverantwoord met je hond omgaan, zolang hij geen mensen kapot maakt, is er niks aan de hand.

Wat Mascha al zei en ik gequote heb is voor mij de reden geweest dit ras te kiezen. Ik heb namelijk honden omdat ik ze wil en er wat mee wil doen, ze hoeven niet met andere honden te kunnen spelen.
Het karakter dat er vroeger ingefokt is word er inmiddels aardig uitgefokt ook. Niet iedere stafford is hondagressief.
Levende bewijs ligt toevallig op mijn schoot nu.

Mijn honden mollen geen andere honden. Ook niet als ik de lijn zou laten schieten bij de 2 die wel in staat zijn een gevecht aan te gaan. Ik voorkom dat hoe dan ook.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Annemiek schreef:Ten eerste wat vreselijk voor de JR!
Ten tweede buiten de hondagressie is de Amstaff in mijn geval alles wat ik van een hond verlangt zijn uiterlijk en innerlijk. Daarom neem ik dat hondagressie voor lief en hou ik rekening met andere honden/mensen.
Zal ik ervoor zorgen dat niemand last heeft van mijn honden.
Maar god wat doen sommige woorden die jullie zeggen pijn. Goddank hebben wij mensen ervoor gezorgt dat ze hondagressie hebben en natuurlijk wil de mens weer eigen rechter spelen door te zeggen roei ze maar uit! Bah! Walgelijk.
Ik heb het wel eens eerder gevraagd, maar ik blijf er benieuwd naar: als je de hondagressie er in gefokt hebt, lijkt het mij dat je die er ook weer uit kunt fokken. Waarom niet als rasliefhebber daar op inzetten? Want ik zie nu dat er met ronduit hondagressieve honden gefokt wordt. Ik heb zelfs het idee dat het een pre is. Maar dat zie ik wellicht niet goed. Zoals het nu gaat, is bijv. de Amstaff niet meer voor liefhebbers. Het is best een gangbaar ras geworden en dan snap ik werkelijk niet waarom die hondagressie er in moet blijven. De echte liefhebber die veel ervaring heeft en weet hoe ermee om te gaan, fokt voor mijn part door met de hondagressieve exemplaren. Maar niet voor de gemiddelde hondeneigenaar. Je hebt toch ook een verschil in bijvoorbeeld een ras als de Mechelaar? Of mijn eigen ras, de Aus. Fokkers van de werklijnen verkopen niet aan de gemiddelde hondeneigenaar. Het zal best kunnen bij klote fokkers hoor, maar bij de staff kan echt iedereen eentje aanschaffen. Als je vindt dat je ras voor de mainstream hondeneigenaar is, fok dan een ander soort honden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara&Dana schreef: Wat Mascha al zei en ik gequote heb is voor mij de reden geweest dit ras te kiezen. Ik heb namelijk honden omdat ik ze wil en er wat mee wil doen, ze hoeven niet met andere honden te kunnen spelen.
Het karakter dat er vroeger ingefokt is word er inmiddels aardig uitgefokt ook. Niet iedere stafford is hondagressief.
Levende bewijs ligt toevallig op mijn schoot nu.

Mijn honden mollen geen andere honden. Ook niet als ik de lijn zou laten schieten bij de 2 die wel in staat zijn een gevecht aan te gaan. Ik voorkom dat hoe dan ook.
Ja jij......maar je beseft toch ook dat 90 % van de pupkopers niet zo is? Jij zegt dus dat het er wel uitgefokt wordt, die hondagressie? Bewust? En natuurlijk weet ik dat staffs onderling verschillen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pammetje
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Wil de hond schreef:
Ja hoor,

Ga lekker fietsen joh!

Je hond laten luisteren is ook een optie, misschien een idee :oohja:
Als mijn riem los schiet, dan kan ik mijn hond gewoon roepen en naast me laten zitten.
Mocht ie onverhoops 1 keer niet luisteren, dan laat ie los op het commando LOS. Voordat ie goed en wel vastheeft en heeft nog nooit schade veroorzaakt
Welk risico vormen mijn honden dan voor andere hondeneigenaren en honden?
Mijn honden lopen zelf ook niet op andere honden af, negeren ze volkomen tot ze fel op hun reageren.
Als bob los loopt en hij ziet een andere hond, dan draait ie om en komt ie naast me zitten.
Wilde dat alle honden eens opgevoed werden, dan waren al veel problemen verdwenen, (gaat niet over de jr en staff in topictitel)
Iedereen moet zijn eigen verantwoording nemen voor het dier wat hij heeft, wordt dit niet gedaan mag er wat mij betreft echt wel een straf tegenover staan, maar straf niet de hond, straf de eigenaar.
En straf geen ras, maar bekijk iedere hond als individu, ongeacht ras.
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Zoek stok! schreef:In hoeverre ben je dan eigenlijk zo'n hondenliefhebber als je uit alle mogelijke rassen een ras kiest dat is gefokt om andere honden te mollen? Een keer de lijn laten schieten en een andere hond is het slachtoffer. Zomaar een overdenking ter discussie.

Nou dát dus. En ik ben echt niet tegen stafs, pitbulls, ambullen, sharpeis, dogo's of wat dan ook. Integendeel, ik zie dat heel veel van deze rassen (niet allemaal, maar wel veel) heel mensvriendelijk zijn. Ik aai ze gerust. Mijn zoontje óók.
Maar zoals ik al eerder heb geschreven: als ik met mijn honden loop, dan loop ik liever een paar straten om. Omdat het vaak hondonvriendelijke rassen zijn en ik er zeker niet altijd op vertrouw dat hun eigenaar dat goed kan inschatten.
Nou zijn er echt wel meer hondonvriendelijke honden. Ik heb er zelf één, maar als hij zou vechten (niet dat hij van mij de kans krijgt!) dan is de schade die hij toebrengt veel minder erg dan de rassen hierboven.
Verderop woont een vrouw met een valse parson terrier. Irritant maar niet levensgevaarlijk. Een straat achter me woont iemand met een valse ambulreu (die hij overigens keurig aangelijnd houd en alleen 's morgens vroeg en avonds laat uitlaat), als die ooit uitbreekt hebben de hondeneigenaren in de buurt een levensgroot probleem want dat beest maakt reuen én teven hartstikke dood (bevestigd door de eigenaar zelf). Zulke honden in ons drukbevolkte landje passen gewoon weg niet (meer). Ga dan ergens in Verweggistan wonen op een paar hectare grond zonder buren.

En wat betreft de RAD-regeling: ik denk dat het niet lang zal duren of er komt een nieuwe regeling. Maar dan voor alle honden boven een bepaalde schofthoogte o.i.d. En daar hebben álle hondeneigenaren met honden van pak-'m-beet 40cm hoogte last van. En alleen maar omdat asociale sujetten zo nodig een stoere hond willen hebben :kotz: .
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

pammetje schreef: Je hond laten luisteren is ook een optie, misschien een idee :oohja:
:idea: Hoeveel honden luisteren er nou echt naar hun eigenaar? Nogmaals, laat even de kleine groep liefhebbers buiten beschouwing. Het gaat mij niet om het ras op zich. Het gaat mij er om dat jan de boerenlul met een hond loopt die niet geschikt is voor jan de boerenlul. Als het morgen hip wordt om met een mechelaar uit africhtingslijnen te lopen, zeg ik precies hetzelfde. De staff is allang geen liefhebbersras meer, het is de golden retriever van sjonnie en anita. Daar gaat het fout.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Mensen in hun portemonnee raken is altijd een goede optie, alleen geldt ook voor deze Johnny's en Anita's van een kale kip kun je niet plukken, dus die gaan die boetes niet betalen, daggie zitten en klaar alweer.

Houdverbod lijkt me vooralsnog de beste optie. Ik kan de mensen in mijn gebied met de neus aanwijzen die heel erg vlot zo'n houdverbod zouden moeten hebben. En dan voor de rest van de hondeneigenaren een soort legitimatieplicht dat er aan jou geen houdverbod is opgelegd.

De wet is op zich niet zo ambivalent, (zoals @Iones aangaf) die is gewoon eenduidig, echter de omstandigheden zijn iedere keer weer anders. In een tuin is bijvoorbeeld geen openbare weg. Artikel 425 duidt op gevaarlijke honden, als een hond niet als zodanig is aangeduid of nog nooit eerder betrokken is geweest bij een incident dan gaat 425 dus ook niet op voor die hond. Maw. het ene incident is het andere niet. En dan heb je nog lamzakkerige politie-agenten die niet weten waar ze uberhaupt de dierwetgeving kunnen vinden en de boel wegwuiven als niet ernstig genoeg.

Arme Jack Russell en arm vrouwtje. :(
Gr. Aniek

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

moosje schreef:
Zelfs met de RAD liepen hier in de directe omgeving minstens 15 honden die onder de RAD zouden vallen.
Ook zijn er diverse incidenten geweest met deze honden maar ze zijn nooit in beslag genomen.
Afgezien van het ras blijf ik het bezopen vinden dat de ene hond meteen meegenomen wordt door de politie, terwijl er bij een ander incident niks gedaan wordt. Er loopt hier in de buurt een rottweiler die in een hele reeks honden gaten heeft gebeten, en die loopt er nog steeds, zonder muilkorf en soms zelfs los.

Doe maar gewoon een boete geven als er sprake is van een hechting. Twee honden die mot kregen zonder duidelijke schuldvraag en allebei hechtingen? Allebei een boete. Chi die drie hechtingen in de neus van een brave BM bijt die niks terug doet? Boete. Staff die om de haverklap een andere hond tegen de grond plettert en een flinke hap met gaten nageeft? Boete. Honden bewust laten vechten? Hele hoge boete en celstraf. Dooie hond? Vreselijk hoge boete en een een paar dagen celstraf.

Een hond is jouw verantwoordelijkheid, of je nou met een Boerboel loopt of met een teckel, je hebt er gewoon voor te zorgen dat het gezellig blijft voor iedereen. En als er flinke straffen staan op wangedrag van je hond, zie je waarschijnlijk ook eerder de ernst van de situatie in. Misschien.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
pammetje
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
pammetje schreef: Je hond laten luisteren is ook een optie, misschien een idee :oohja:
:idea: Hoeveel honden luisteren er nou echt naar hun eigenaar? Nogmaals, laat even de kleine groep liefhebbers buiten beschouwing. Het gaat mij niet om het ras op zich. Het gaat mij er om dat jan de boerenlul met een hond loopt die niet geschikt is voor jan de boerenlul. Als het morgen hip wordt om met een mechelaar uit africhtingslijnen te lopen, zeg ik precies hetzelfde. De staff is allang geen liefhebbersras meer, het is de golden retriever van sjonnie en anita. Daar gaat het fout.
Wat er nu gaande is, vind ik verschrikkelijk
ik zie rassen volledig kapot gaan
Ik ben voor een cursus bij aanschaf " moeilijke " rassen
en ik vind dat de fokkers beter op moeten letten wat ze verkopen en aan wie
en meer info door de fokkers
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Zoek stok!
Zeer actief

Budkes schreef:Houdverbod lijkt me vooralsnog de beste optie. Ik kan de mensen in mijn gebied met de neus aanwijzen die heel erg vlot zo'n houdverbod zouden moeten hebben. En dan voor de rest van de hondeneigenaren een soort legitimatieplicht dat er aan jou geen houdverbod is opgelegd.
En wat doe je dan met de lamlullen die illegaal een hond houden? Geldboete en hond naar asiel? Ik denk dat jij gewoon een dierenpolitie moet opzetten :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”