Zoek stok! schreef:Wil de hond schreef:Lillith schreef:Radregeling weer invoeren, het was veilig lopen zonder de Pit-bullen en aanverwante rassen!
Ja hoor,
Massaal hondjes bij hun meestal ook liefhebbende baasjes uit de handen rukken om ze af te maken omdat jij nogal zenuwachtig wordt van pitbullachtigen en aanverwanten.
Ga je lekker, hondenliefhebster van niks?
Ga lekker fietsen joh!
In hoeverre ben je dan eigenlijk zo'n hondenliefhebber als je uit alle mogelijke rassen een ras kiest dat is gefokt om andere honden te mollen? Een keer de lijn laten schieten en een andere hond is het slachtoffer. Zomaar een overdenking ter discussie.
Van mij hoeft de Rad overigens niet terug hoor. Maar zoals het nu gaat, vind ik het niet okay. Alle risico's zijn voor de andere hondeneigenaren en honden. Je kunt nog zo onverantwoord met je hond omgaan, zolang hij geen mensen kapot maakt, is er niks aan de hand.
Je hond laten luisteren is ook een optie, misschien een idee
Als mijn riem los schiet, dan kan ik mijn hond gewoon roepen en naast me laten zitten.
Mocht ie onverhoops 1 keer niet luisteren, dan laat ie los op het commando LOS. Voordat ie goed en wel vastheeft en heeft nog nooit schade veroorzaakt
Welk risico vormen mijn honden dan voor andere hondeneigenaren en honden?
Mijn honden lopen zelf ook niet op andere honden af, negeren ze volkomen tot ze fel op hun reageren.
Als bob los loopt en hij ziet een andere hond, dan draait ie om en komt ie naast me zitten.
Wilde dat alle honden eens opgevoed werden, dan waren al veel problemen verdwenen, (gaat niet over de jr en staff in topictitel)
Iedereen moet zijn eigen verantwoording nemen voor het dier wat hij heeft, wordt dit niet gedaan mag er wat mij betreft echt wel een straf tegenover staan, maar straf niet de hond, straf de eigenaar.
En straf geen ras, maar bekijk iedere hond als individu, ongeacht ras.