Suzanne123 schreef:Voor mij is dat heel erg simpel:
Als er borden staan dat honden niet los mogen, gaan ze niet los.
Als honden wel los mogen (dwz er staat geen bordje dat dat niet mag) dan doe ik dat alleen als ik dat zelf verantwoord acht.
Hier in zuidlimburg mogen je honden nergens los alleen als er staat (en vaak zijn de borden ook nog weg) dat het wel mag, we hebben 2 losloop gebieden en dat was het. Dus die regel als er een bordje staat dat ze aan de lijn moeten lijn ik ze wel aan anders niet gaat hier niet op want het mag gewoon niet

Ook niet in onbegraasde weilanden waar wandelpaden doorheen lopen en helemaal geen wild zit. Tja dan trek ik wel eens mijn eigen plan ja en met mij iedere andere limburger, de meeste mensen weten niet eens dat we losloopgebieden hebben
Ik denk dat meer verplichtingen echt niet zullen helpen en het op heffen van losloop gebieden zal in mijn ogen alleen maar averechts werken, mensen die nu nog die moeite nemen op die op te zoeken zullen uiteindelijk toch de keuze maken om illegaal los te gooien.
Overigens toen we in Friesland op vakantie waren vond ik dat er (waar wij zaten dan

) hele mooie ruime en best veel losloop stukken waren geregeld dus daar heb ik ze ook alleen los gehad en op andere plekken aangelijnd.
Ik vind dat iedereen gewoon zijn verandwoording moet nemen en daarbij hoor in mijn ogen dus ook dat je hond geen overlast verzorgt, voor andere mensen, dieren of planten. Dat kan in mijn ogen net zo goed aan de riem als los. Mensen die hun verandwoordingen niet nemen zullen dat met alle verplichtingen ook niet gaan doen dus uiteindelijk los je er niets mee op!