Casey schreef:
Ik vind Duitse herder werkhonden geweldig!! De eerste hond waar ik pakwerk mee getraind heb was een prachtige Duitse herder en ik heb genoten van het werk met die hond. Maar die komen meestal niet in de keurfok terecht omdat ze niet voldoen aan de eisen qua uiterlijk. Bij mij op de club loopt ook een prachtduitser rond, een massieve gitzwarte reu. Zit Schutzhund 3 op. Geïmporteerd uit Duitsland, een mooie hond om te zien, wel een wat aflopende rug maar niet zo lelijk als je ze vaak ziet... Opgegaan om toegelaten te worden tot de keurfok: helaas. Niet mooi genoeg
Kees
Hoi Kees, ik weet niet hoe lelijk die Duitse herder is, maar als hij geen G'tje kan halen moet het wel echt een zeer ontypische hond zijn. En daarmee moet je inderdaad maar gewoon niet gaan fokken dan.

Anders gewoon bloedlijnen? Dan maakt het niks uit hoe hij eruit ziet. Verder zit op vrijwel elke reu uit de keurfok die flink ingezet wordt Schutzhund 3. Daarmee kan de hond nog steeds mooi zijn hoor.
Even wat voorbeelden:

uitmuntend in anatomie en karakter
Zeer Belastbaar en sociaal
2008 SV bundessiegerzuchtschau SG47
2009 Belgiesche Siegerschau V1
Nederlandse Siegerschau V2
SV Bundessiegerzuchtschau V66
EN:
Ipo3-Kkl1-Zb:V1
HD normal-ED a- ZW 73-DNA Geprüft
Inteelt: Kimon V. Alhedys Hoeve (5-4)
Dit is de eerste als showhond aangemerkte hond op de dekreuenlijst.
Ik vind het irritant dat jij zoveel kletst overal terwijl je er niks vanaf weet. Dat is ergerlijk want je zit nu al het 3e ras zwart te maken op basis van aannames en gebrek aan kennis. Denk je nu echt dat een wrakkige hond die problemen heeft IPOIII krijgt en alle shows wint? Kijk, het zal niet het niveau van een X-mechelaar zijn. Maar moet dat? Niemand wil een X-mechelaar als huisdier en een DH wordt nogal vaak als huisdier gekocht. En dat kunnen ze prima.
Nog eentje voor jou Kees, want ik heb nu de eerste 3 honden uit showlijnen bekeken en die hebben dus zoals ik al zei allemaal IPOIII of Schutzhund3.
Pure showlijn, staat ook als dekreu op show in geschreven:

Geboren 3 januari 2007
LOSH 1011717
BSZS JHKL SG33
SchH3 - Keurklasse 1 - ZB: V1
HD/ED a normal - DNA Geprüft - ZW: 74
Zonder inteelt
Ga zelf maar kijken op:
http://www.duitseherders.com/studs12.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan je zien dat Schutzhund 3 of niks voorstelt, of dat showhonden dus blijkbaar prima Schutzhund 3 halen