Wil jij een maandje mijn Reinaatje? Ben benieuwd of ik die dan rustig kan loslaten, onder supervisie uiteraard, met kinderen.TheDutchDogwhisperer schreef:Ik lees hier heel veel goed bedoelde adviezen over wat nu de beste weg is om dit probleem aan te pakken.
Mijn vraag is : Hoe vaak , en hoe lang , is de hond buiten aan de wandel....en welke activiteiten heeft deze hond nog meer buiten de dagelijkse wandeling.
Vooruitlopend op het antwoord alvast een welgemeend advies :
Het gescheiden houden van de " partijen " creeerd vijanden....opsluiten e.d zal derhalve niets opleveren anders dan vijandigheid bij een nieuwe ontmoeting....want waar de hond de ontmoeting mee afsluit zal het begin zijn van de volgende ontmoeting...maak derhalve van die gelegenheid een positieve ervaring zodat de nieuwe ontmoeting op een goede noot kan beginnen.
Beiden moeten , met supervisie uiteraard , met elkaar omgaan waarbij de hond leren moet dat het kind , net als de eigenaar , een roedelleider is....er even vanuit gaande dat deze dame dat ook daadwerkelijk in praktijk brengt in haar dagelijkse omgang met haar hond.
Ik wacht even op de reactie van mijn vraag over het wandelen en andere activiteiten.
Met groet,
Hans
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond bijt voor tweede keer
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: hond bijt voor tweede keer

-
TheDutchDogwhisperer
Maak van je hart geen moordkuil...renee-uk schreef:het is jammer want ik heb daar best één en ander op te zeggen, maar ik mag niet van chrico![]()
Er zal in ieder geval een hel nieuwe wereld voor je open gaan....ik zal eens wat gaan lezen over hondengedrag dan, wie weet steek ik er nog wat van op...
Zoals je wilt....oh en wil je alsjeblieft wel ophouden met dat 'beste renée' gedoe, ik ben je beste niet en de beste ook niet!
-
TheDutchDogwhisperer
alm@ schreef: Wil jij een maandje mijn Reinaatje? Ben benieuwd of ik die dan rustig kan loslaten, onder supervisie uiteraard, met kinderen.
Als ik in Holland zou zijn geweest zou ik nu onderweg naar je toe zijn geweest....ik ben nog geen geval tegengekomen van een hond die niet te rehabiliteren is...en hoop het ook niet te hoeven..
Mooie links trouwens...
-
chrico
- Zeer actief
TheDutchDogwhisperer schreef:alm@ schreef: Wil jij een maandje mijn Reinaatje? Ben benieuwd of ik die dan rustig kan loslaten, onder supervisie uiteraard, met kinderen.
Als ik in Holland zou zijn geweest zou ik nu onderweg naar je toe zijn geweest....ik ben nog geen geval tegengekomen van een hond die niet te rehabiliteren is...en hoop het ook niet te hoeven..
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Alma, ga jij ook maar eens hondenboeken lezen dan!
er zal een wereld voor je opengaan!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
TheDutchDogwhisperer
chrico schreef:je bent in elk geval zelfingenomen
Jij noemt het " zelfingenomen " ik noem het : Het hebben van "zelfvertrouwen" in het samenwerken met de hond tot succes en stabiliteit.....klinkt wat aangenamer / vriendelijker ?...
-
TheDutchDogwhisperer
Mooie oproep waar ik me volledig bij kan aansluiten....renee-uk schreef:Alma, ga jij ook maar eens hondenboeken lezen dan!
Het zal de toestroom in de assiels in ieder geval wat kunnen verlichten...waarbij ik niet wil beweren dat het zonder deze extra kennis niet goed kan verlopen....
Laatst gewijzigd door TheDutchDogwhisperer op 15 jan 2011 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
oh Hans, toch nog een vraagje
In welk boek precies vind ik dat verhaal over al die kapiteins op het schip?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
chrico
- Zeer actief
Hoe hoger je jezelf zet, hoe harder je valtTheDutchDogwhisperer schreef:chrico schreef:je bent in elk geval zelfingenomen
Jij noemt het " zelfingenomen " ik noem het : Het hebben van "zelfvertrouwen" in het samenwerken met de hond tot succes en stabiliteit.....klinkt wat aangenamer / vriendelijker ?...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
TheDutchDogwhisperer
chrico schreef:Hoe hoger je jezelf zet, hoe harder je valtTheDutchDogwhisperer schreef:chrico schreef:je bent in elk geval zelfingenomen
Zoals gezegd...ik wil gewoon wat helpen een probleem op te lossen..that's all...en [ persoonlijke ] aanvallen ben ik wel gewend...er is nu eenmaal veel verschil in mening....maar ik kan me niet voor de geest halen een ander zijn mening niet te waarderen en me daarover laatdunkend uit te laten....maarja...het zal zijn daar ik nieuw ben..ik hou het derhalve op de ontgroenings periode tussen de " oudjes " hier...
-
TheDutchDogwhisperer
renee-uk schreef:oh Hans, toch nog een vraagje
Was het hier geen honden forum dan ?....
Ik wil best een beetje heen en weer dollen...maar gaat het hier in dit topic niet over een serieus probleem?....althans...kinderen en bijtende honden is toch een serieus onderwerp in mijn boekje...maar het kan zijn dat ik van deze hoogte het allemaal wat wazig inschat...
Laatst gewijzigd door TheDutchDogwhisperer op 15 jan 2011 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
onbegrijpelijk antwoordTheDutchDogwhisperer schreef:renee-uk schreef:oh Hans, toch nog een vraagje
Was het hier geen honden forum dan ?....
Ik doelde op jouw raad aan mij om eens wat te gaan lezen over roedelgedrag en naar aanleiding daarvan ben ik benieuwd in welk boek ik iets kan vinden over al die roedelleiders in een enkele roedel, dus al die kapiteins op datzelfde schip.
TheDutchDogwhisperer schreef:Je hoeft natuurlijk nimmer mijn mening voor die van jou te verruilen maar ik zou je willen adviseren om eens te lezen hoe het roedel gedrag in elkaar steekt....daarin zul je dan je antwoord vinden waarom alle huisgenoten roedelleider zijn en de hond roedelgenoot is...dat houd de structuur van " leider en volger " in stand..geeft de hond rust...en zal nimmer tot welk probleem leiden....

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Je hoeft niks op de plaats van te zetten. Ik ben iemand die altijd heeft gezegd dat de hond de “minste” is. Alles boven de hond is de “baas” maar inmiddels door schade en schande rijker geworden, door meer gelezen te hebben dan me lief is weet ik wel beter. Honden toen (en nu bij mij nog steeds niet) mogen nog steeds niet boven de kinderen uit komen.TheDutchDogwhisperer schreef:renee-uk schreef:
Nou daar ben ik het om te beginnen al geheel en al niet mee eens.
Kind is een roedelgenoot maar zeker geen roedelleider!
Beste Renee,
Je hoeft het niet met me eens te zijn , had ik ook niet verwacht...![]()
Maar laat ik het zo schrijven :
Als je je kind op de plaats van roedelgenoot zet zal je hond je kind dan ook als roedelgenoot benaderen met alle mogelijke gevolgen [ zoals beschreven ] van dien.
Je hoeft natuurlijk nimmer mijn mening voor die van jou te verruilen maar ik zou je willen adviseren om eens te lezen hoe het roedel gedrag in elkaar steekt....daarin zul je dan je antwoord vinden waarom alle huisgenoten roedelleider zijn en de hond roedelgenoot is...dat houd de structuur van " leider en volger " in stand..geeft de hond rust...en zal nimmer tot welk probleem leiden....
Met groet,
Hans
Ik weet inmiddels wel dat een hond een “kind” niet ziet als leider In ieder geval niet tot een bepaalde leeftijd. Het hoe en het waarom weet ik even niet, kan ik morgen zo opzoeken gestaafd door “wetenschappelijk onderzoek”.
Maar nog voor ik van dat “wetenschappelijk onderzoek” wist, wist ik al dat mijn kinderen niet datgene “mochten” doen, wat ik mag doen, net zo min als ik dat vroeger “mocht”.
Als jij hier nu wilt gaan vertellen dat een “kind” hetzelfde is als “de baas” (roedelleider) zou ik je sowieso adviseren je naam te veranderen want dan heb je op geen enkele wijze ook maar 1 vergelijking te maken mbt CM en is het gewoon een schandelijk iets dat je jezelf een dergelijke naam “durft” te geven
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
TheDutchDogwhisperer
Google staat afgeladen vol met de info die je zoekt....een ruime keuze voorhanden Renee.
En in elke boekwinkel wel te vinden...
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Als ik bezoek krijg sluit ik mijn honden altijd op. Mijn man heeft ze nogal verwend, dus ze zijn niet zo goed opgevoed, vroeger liet ik ze wel gewoon bij het bezoek, maar sinds ik een schoondochter heb die niks van honden moet weten, sluit ik mijn meiden op. Moet ook wel anders kan ik het bezoek geen koekje of gebak bij de koffie geven en later op de avond ook geen lekkere hapjes, mijn man zit ze altijd te voeren dus kan niks op tafel laten staan, wel mijn eigen eten, maar mijn man moet staand zijn brood opeten. Anders hangt er een hond aan de andere kant van zijn boterham als hij hem in zijn mond wil steken.
Hoe vaak ik ook zeg dat hij ermee moet stoppen, hij vertikt het gewoon om ermee op te houden.
En ik heb een hond die ook niet waarschuwt als ze bijt, ze heeft een verschoven rugwervel na een aanval van een Witte Herder, ze bijt als ze ongezien geaaid word, ze moet het echt zien dat je haar wilt aaien. En ze gromt niet van tevoren, dus ik sluit ze mooi op als ik bezoek krijg want hoe vaak je iemand ook waarschuwt dat ze mijn honden niet moeten aaien, mensen willen toch honden aaien, dus ik neem het risico niet en zeker niet als er kinderen op bezoek komen.
Buiten als ze los lopen let ik ook altijd op als er kinderen aankomen, roep ze bij me en ga desnoods even een stuk opzij, of neem een ander pad. Een poos terug kwam er ineens een kind op rollerskates tussen mijn honden door skaten, ik riep mijn honden bij me, mijn man vroeg toen waarom roep je ze, ik zei: omdat dat kind er tussendoor komt skaten en dat als hij op ze zou vallen, er weleens gebeten zou kunnen worden, we zijn toen maar aan de overkant gaan lopen, komt dat kind ineens ook op het fietspad skaten, dus wij weer terug, kwam dat kind ook weer, dus ik werd een beetje pissig en zei: ja zeg, gaan wij uit de weg komt hij ons achterna, word die vader kwaad en zegt: dat komt omdat hij bang is, als je hond kan bijten moet je ze aan de lijn houden, ja dag, hij kan dat kind ook leren om niet tussen honden door te skaten. En als dat joch bang was waarom komt hij ons dan achterna. Het is trouwens niet zeker dat ze zouden bijten maar ik neem altijd het zekere voor het onzekere, wil niet dat mijn honden op de tafel van de dierenarts eindigen.
Hoe vaak ik ook zeg dat hij ermee moet stoppen, hij vertikt het gewoon om ermee op te houden.
En ik heb een hond die ook niet waarschuwt als ze bijt, ze heeft een verschoven rugwervel na een aanval van een Witte Herder, ze bijt als ze ongezien geaaid word, ze moet het echt zien dat je haar wilt aaien. En ze gromt niet van tevoren, dus ik sluit ze mooi op als ik bezoek krijg want hoe vaak je iemand ook waarschuwt dat ze mijn honden niet moeten aaien, mensen willen toch honden aaien, dus ik neem het risico niet en zeker niet als er kinderen op bezoek komen.
Buiten als ze los lopen let ik ook altijd op als er kinderen aankomen, roep ze bij me en ga desnoods even een stuk opzij, of neem een ander pad. Een poos terug kwam er ineens een kind op rollerskates tussen mijn honden door skaten, ik riep mijn honden bij me, mijn man vroeg toen waarom roep je ze, ik zei: omdat dat kind er tussendoor komt skaten en dat als hij op ze zou vallen, er weleens gebeten zou kunnen worden, we zijn toen maar aan de overkant gaan lopen, komt dat kind ineens ook op het fietspad skaten, dus wij weer terug, kwam dat kind ook weer, dus ik werd een beetje pissig en zei: ja zeg, gaan wij uit de weg komt hij ons achterna, word die vader kwaad en zegt: dat komt omdat hij bang is, als je hond kan bijten moet je ze aan de lijn houden, ja dag, hij kan dat kind ook leren om niet tussen honden door te skaten. En als dat joch bang was waarom komt hij ons dan achterna. Het is trouwens niet zeker dat ze zouden bijten maar ik neem altijd het zekere voor het onzekere, wil niet dat mijn honden op de tafel van de dierenarts eindigen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- renee-uk
- Zeer actief
TheDutchDogwhisperer schreef:Google staat afgeladen vol met de info die je zoekt....een ruime keuze voorhanden Renee.
het gaat me om dit specifieke inzicht.
Die paar boeken die ik over hondengedrag gelezen heb waren vast en zeker de verkeerde, maar ik sta uiteraard open voor suggesties.
Kom op Hans, als je A zegt moet je ook B zeggen, dus vertel me waar ik dat kan vinden?

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik lees het topic nu pas. Maar ik snap niet dat iemand bij een ander nog op bezoek gaat als de hond van de gastvrouw je 6-jarige kind in het gezicht bijt. Of het nou je eigen moeder is of niet. Een 6-jarige kan je niet verantwoordelijk stellen voor zijn gedrag. Natuurlijk moet je je kind opvoeden, maar ik lees dat het kind op zijn stoel aan het spelen was en de hond in kwestie het nodig vond om te happen omdat er een kruimel lag???
Ik vind het trouwens een kwestie van gastvrijheid om te zorgen dat je bezoek mét kinderen, honden of voor mijn part een paard veilig is voor jouw eigen honden.
Het komt voor dat ik bezoek krijg van mensen met honden. Daar kan Cody niet tegen. Jammer dan, dat gaat hij in de tuin en als het regent in de hal. Eigen schuld, moet hij maar geen spatjes hebben.
Het idee dat ik hem dan vrij rond laat lopen en zelf beslissen om die vreemde hond naar de eeuwige jachtvelden te helpen is toch te zot voor woorden? Laat staan dat hij het in zijn bolle hoofd haalt om (andermans) kinderen te corrigeren. Dan kan hij ook nog een draai om zijn fraaie flapoortjes krijgen.
Het is mijn huis en zolang ik zijn vreten voor hem betaal, houdt hij zich maar mooi aan mijn regels
.
Ik vind het trouwens een kwestie van gastvrijheid om te zorgen dat je bezoek mét kinderen, honden of voor mijn part een paard veilig is voor jouw eigen honden.
Het komt voor dat ik bezoek krijg van mensen met honden. Daar kan Cody niet tegen. Jammer dan, dat gaat hij in de tuin en als het regent in de hal. Eigen schuld, moet hij maar geen spatjes hebben.
Het idee dat ik hem dan vrij rond laat lopen en zelf beslissen om die vreemde hond naar de eeuwige jachtvelden te helpen is toch te zot voor woorden? Laat staan dat hij het in zijn bolle hoofd haalt om (andermans) kinderen te corrigeren. Dan kan hij ook nog een draai om zijn fraaie flapoortjes krijgen.
Het is mijn huis en zolang ik zijn vreten voor hem betaal, houdt hij zich maar mooi aan mijn regels

-
TheDutchDogwhisperer
smoekie schreef:Je hoeft niks op de plaats van te zetten. Ik ben iemand die altijd heeft gezegd dat de hond de “minste” is. Alles boven de hond is de “baas” maar inmiddels door schade en schande rijker geworden, door meer gelezen te hebben dan me lief is weet ik wel beter. Honden toen (en nu bij mij nog steeds niet) mogen nog steeds niet boven de kinderen uit komen.TheDutchDogwhisperer schreef:renee-uk schreef:
Beste Renee,
Als je je kind op de plaats van roedelgenoot zet zal je hond je kind dan ook als roedelgenoot benaderen met alle mogelijke gevolgen [ zoals beschreven ] van dien.
Je hoeft natuurlijk nimmer mijn mening voor die van jou te verruilen maar ik zou je willen adviseren om eens te lezen hoe het roedel gedrag in elkaar steekt....daarin zul je dan je antwoord vinden waarom alle huisgenoten roedelleider zijn en de hond roedelgenoot is...dat houd de structuur van " leider en volger " in stand..geeft de hond rust...en zal nimmer tot welk probleem leiden....
Met groet,
Hans
Ik weet inmiddels wel dat een hond een “kind” niet ziet als leider In ieder geval niet tot een bepaalde leeftijd. Het hoe en het waarom weet ik even niet, kan ik morgen zo opzoeken gestaafd door “wetenschappelijk onderzoek”.
Maar nog voor ik van dat “wetenschappelijk onderzoek” wist, wist ik al dat mijn kinderen niet datgene “mochten” doen, wat ik mag doen, net zo min als ik dat vroeger “mocht”.
Als jij hier nu wilt gaan vertellen dat een “kind” hetzelfde is als “de baas” (roedelleider) zou ik je sowieso adviseren je naam te veranderen want dan heb je op geen enkele wijze ook maar 1 vergelijking te maken mbt CM en is het gewoon een schandelijk iets dat je jezelf een dergelijke naam “durft” te geven![]()
Aldus iemand ie het altijd met de menigte oneens is behalve in dit geval
Zoveel mensen / kenners / onderzoeken , zoveel meningen.
Zoals ik reeds schreef...onder supervisie.
De roedelleider [ouder ] bepaald wat er gebeurd..en de volger zal zich daarin schikken....het is niet wat ik zeg , maar wat de natuur als instinct in je hond als inprint achtergelaten heeft als roedeldier.
En ik begrijp nog steeds niet waarom men hier " persoonlijk " moet worden...is daar een speciale reden voor die ik niet zie?
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
TheDutchDogwhisperer schreef:Google staat afgeladen vol met de info die je zoekt....een ruime keuze voorhanden Renee.
Een hond ziet een kind niet zoals hij een volwassene ziet: kinderen tot circa 10 jaar zullen door een hond zelden als ranghoger worden erkend. Een precieze leeftijdsgrens is niet te geven omdat dit zowel afhangt van het karakter van de hond (hoe dominant dan wel onderdanig is hij) als van het gedrag van het kind (hoe gedraagt het kind zich ten opzichte van de hond, hoeveel autoriteit kan het kind uitstralen), als van het gedrag van de volwassenen (hoe "hoog" plaatsen zij het kind, gezien door de ogen van de hond).
Bron: http://www.dogweb.nl/gedrag/kindhond.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Van de personen die in het ziekenhuis worden opgenomen vanwege hondenbeet is 43% jonger dan 10 jaar
Bron http://www.hondenplaza.nl/kindenhond" onclick="window.open(this.href);return false;
Wist u dat kinderen altijd lager in rang staan "in de ogen van een hond" dan de hond zelf.
Bron http://www.kynotrain.nl/Hond_en_Kind.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Een hond zal een kind jonger dan 7 jaar altijd als zijn ranglagere beschouwen.
Ook al bent u het daar niet mee eens, in de hondenwereld is dit wel het geval en daar kunt u niets aan veranderen.
De hond accepteert geen commando’s of dominante handelingen van een kind jonger dan 7 jaar.
Kinderen onder de 7 jaar moeten dan ook uiteindelijk weinig met de hond gaan doen. Niet uitlaten of trekspelletjes laten spelen.
Ook moet u uw kind ook nooit alleen laten met de hond.
Bron http://www.hghondentrainingen.nl/index. ... &Itemid=11" onclick="window.open(this.href);return false;
etcetera etcetera etcetera
Klopt. Maar als je je hier neerzet als de Nederlandse CM mag men toch aannemen dat je toch een klein beetje weet waar je het over hebt. Zeker als je het hebt over kinderen en honden.TheDutchDogwhisperer schreef:Zoveel mensen / kenners / onderzoeken , zoveel meningen.
Zoals ik reeds schreef...onder supervisie.
De roedelleider [ouder ] bepaald wat er gebeurd..en de volger zal zich daarin schikken....het is niet wat ik zeg , maar wat de natuur als instinct in je hond als inprint achtergelaten heeft als roedeldier.
En ik begrijp nog steeds niet waarom men hier " persoonlijk " moet worden...is daar een speciale reden voor die ik niet zie?
Supervisie of niet. Wil jij hier nu zeggen dan dat een kind in de ogen van een hond net zoveel te vertellen heeft als de "baas" (roedelleider) ??
Ja, zoals jij het nu hier doet overkomen wel en dat ben ik op welke manier dan ook volledig met je oneens en kan ook niet geloven dat jij met een naam als die jij je hier nu aangemeten hebt daar werkelijk zo over denkt.
En zoals gezegd doe je dat wel,ga dan aub snel je naam veranderen (en dat is niet persoonlijk bedoel want ik ken je immers niet) want dan is het gewoon schandelijk dat jij jezelf zo'n naam "durft" te geven
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
TheDutchDogwhisperer
renee-uk schreef:TheDutchDogwhisperer schreef:Google staat afgeladen vol met de info die je zoekt....een ruime keuze voorhanden Renee.
En in elke boekwinkel wel te vinden...![]()
![]()
Die paar boeken die ik over hondengedrag gelezen heb waren vast en zeker de verkeerde, maar ik sta uiteraard open voor suggesties.
Kom op Hans, als je A zegt moet je ook B zeggen, dus vertel me waar ik dat kan vinden?
Iemand haalde hier al Cesar aan...dus lees zijn boeken eens...bv..Power of the Pack...of...Cesars way.
In zijn voetnoten staan verder een berg aan andere boeken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
The Dutch DogwhispererTheDutchDogwhisperer schreef:renee-uk schreef:
Beste Renee,
Met groet,
Hans
* houdt haar mond maar even *

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
da's knap van achter een schermpjeTheDutchDogwhisperer schreef:
Zoals gezegd...ik wil gewoon wat helpen een probleem op te lossen..that's all...en [ persoonlijke ] aanvallen ben ik wel gewend...er is nu eenmaal veel verschil in mening....maar ik kan me niet voor de geest halen een ander zijn mening niet te waarderen en me daarover laatdunkend uit te laten....maarja...het zal zijn daar ik nieuw ben..ik hou het derhalve op de ontgroenings periode tussen de " oudjes " hier...
dat heb ik zelfs Cesar nog niet zien doen!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
oh maar volgens mij huldigt CM toch echt het één kapitein op het schip principe hoorTheDutchDogwhisperer schreef:renee-uk schreef:TheDutchDogwhisperer schreef:Google staat afgeladen vol met de info die je zoekt....een ruime keuze voorhanden Renee.
![]()
Iemand haalde hier al Cesar aan...dus lees zijn boeken eens...bv..Power of the Pack...of...Cesars way.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
TheDutchDogwhisperer schreef:renee-uk schreef:TheDutchDogwhisperer schreef:Google staat afgeladen vol met de info die je zoekt....een ruime keuze voorhanden Renee.
![]()
Ja en.. die heb ik ook... wat dan, ben ik nu de 'new dutch dog whisperer' dan???
Cesar zegt niet, de kinderen zijn roedelleider hoor... alleen in het bijzijn van volwassenen die LEIDER zijn.

- renee-uk
- Zeer actief
malinois schreef: Ja en.. die heb ik ook... wat dan, ben ik nu de 'new dutch dog whisperer' dan???![]()
![]()
Cesar zegt niet, de kinderen zijn roedelleider hoor... alleen in het bijzijn van volwassenen die LEIDER zijn.

-
TheDutchDogwhisperer
@ Smoekie,
Ik zal deze onderzoeken met interesse gaan lezen.
Zoals gezegd...ik blijf bij mijn these dat de hond , onder leiding en bescherming van die van de ouder , een kind als pack leider zal zien...alles staat of valt met de aanpak van die ouder.
En de naam " dogwhisperer " is niets meer en minder dan dat het is..het is derhalve geen wonder/toverwoord..of moet gelegd worden naast die van anderen....er zijn ontelbare devoted liefhebbers op deze wijze bezig onstabiliteit met veel iefde in inzet recht te zetten...en ik ben er daar slechts 1tje van.
Maar inderdaad beschouw ik de aanvallen persoonlijk daar ze niet het probleem , maar mij persoonlijk , onder het licht zetten.....als ik Pietje had geschreven was de felle reactie afwezig gebleven.
Zoals gezegd...ik blijf bij mijn these dat de hond , onder leiding en bescherming van die van de ouder , een kind als pack leider zal zien...alles staat of valt met de aanpak van die ouder.
En de naam " dogwhisperer " is niets meer en minder dan dat het is..het is derhalve geen wonder/toverwoord..of moet gelegd worden naast die van anderen....er zijn ontelbare devoted liefhebbers op deze wijze bezig onstabiliteit met veel iefde in inzet recht te zetten...en ik ben er daar slechts 1tje van.
Maar inderdaad beschouw ik de aanvallen persoonlijk daar ze niet het probleem , maar mij persoonlijk , onder het licht zetten.....als ik Pietje had geschreven was de felle reactie afwezig gebleven.
- renee-uk
- Zeer actief
ja hoor je hebt helemaal gelijkTheDutchDogwhisperer schreef:@ Smoekie,
*duikt met haar neus weer in de boeken*

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
TheDutchDogwhisperer schreef:renee-uk schreef:
Beste Renee,
Met groet,
Hans
een roedel waarbij diverse diersoorten samen leven, noem ik geen roedel. 5 honden bijeen in het wild, noem ik een roedel. Een hond bij een mens, noem ik een huisdier.
Een kind bij een mens, plaats ik onder de noemer 'gezin'.
De hond des huizes hoort bij dat gezin, maar is er geen deel van. Leeft er mee samen, dat wel. Het gezin maakt al helemaal geen deel uit van de hond, laat staan dat het gezin zich honds zou moeten gedragen
van leiders en volgers is dan ook geen sprake. Van baas en hond wel.
Ik als baas maak de hond duidelijk dat het kind van mij is en dat ik geen ongewenst gedrag van hond naar kind wens.
Maar echter, ik als baas van de hond, maak het kind ook duidelijk dat de hond van mij is en dat ik van het kind in kwestie ook geen ongewenst gedrag naar de hond toe wens.
resultaat: hond en kind leven samen in harmonie. Ze negeren en tolereren elkaar. En af en toe betrap je ze dan dat kind de hond stiekem een stuk koek toestopt, dat de hond in het voorbijgaan het kind stiekem een lik geeft... iedereen is erg tevreden alvast op die wijze.
Komt geen gefluister aan te pas hoor. Enkel één duidelijke regel
-
TheDutchDogwhisperer
renee-uk schreef:malinois schreef: Ja en.. die heb ik ook... wat dan, ben ik nu de 'new dutch dog whisperer' dan???![]()
![]()
Cesar zegt niet, de kinderen zijn roedelleider hoor... alleen in het bijzijn van volwassenen die LEIDER zijn.![]()
Ik schreef dan ook : onder supervisie....
Noem jezelf hoe je wilt...
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
TheDutchDogwhisperer schreef:@ Smoekie,
Vind je het niet een pietsie arrogant om je zelf zo te presenteren als nieuweling op een hondenforum waar al heel veel expertise op dit gebied aanwezig is?
Is het niet wat handiger om je wat bescheidener op te stellen en eerst eens wat te lezen wat hier al over opvoeding/training, etc. al is geschreven?
Het is ook niet bijster diplomatiek om zo maar mensen aan te raden om 'maar eens wat hondenboeken te lezen'. Vooral aan mensen die zélf al heel veel van honden, hondenopvoeding en hondentraining af weten. Daar maak je jezelf niet erg populair mee.