Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dat doet je toch goed.
Moderator: moderatorteam
- Paddle
- Zeer actief
Re: Dat doet je toch goed.
Misschien een ongepaste reactie, maar na het lezen van de posts van de TS moet het me toch van het hart.
Ik had deze hond niet laten leven, en ik vind zijn vooruitzichten op het leven niet bepaald leuk om het minste te zeggen.
Ik heb diep medelijden met de hond, hoewel ik weet dat zijn huidige baasje vast het beste probeert te doen voor hem.
Ik had deze hond niet laten leven, en ik vind zijn vooruitzichten op het leven niet bepaald leuk om het minste te zeggen.
Ik heb diep medelijden met de hond, hoewel ik weet dat zijn huidige baasje vast het beste probeert te doen voor hem.

-
Mojuan
- Zeer actief
Om heel eerlijk te zijn dacht ik precies het zelfde.Paddle schreef:Misschien een ongepaste reactie, maar na het lezen van de posts van de TS moet het me toch van het hart.
Maar ik durfde het niet te schrijven.
*EDIT* ik was dus bang dat ik mensen zou kwetsen, en ik ben achteraf blij dat ik het niet heb geschreven, omdat nu dus te zien is dat het idd kwetsend is.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 20 mei 2010 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Inderdaad, een zéér ongepaste reactie, vind ikPaddle schreef:Misschien een ongepaste reactie, maar na het lezen van de posts van de TS moet het me toch van het hart.
De ene trap is nog niet geweest of de ander is alweer verzonnen, bah!!
Weet jij veel hoe gelukkig deze hond is op zijn eigen, simpele manier? Misschien is jouw hond wel doodongelukkig ook al kan hij wel 2 uur los in het bos. Als jij vindt dat jouw hond er op zijn manier gelukkig uitziet, dan is dat toch goed?
- Paddle
- Zeer actief
Niet altijd, vind ik.Tamara. schreef: Als jij vindt dat jouw hond er op zijn manier gelukkig uitziet, dan is dat toch goed?
Ik zeg ook niet dat de TS haar hond moet laten inslapen, daarover heeft ze haar eigen keus gemaakt, en die is duidelijk.
Ik zeg maar wat mijn mening is, en dat mag hier nog steeds op dit forum naar mijn weten. Het is ook niet als schop naar de TS bedoelt want ik vind dat zij er heel veel aan doet om Chiva een mooi leven te kunnen geven, zover mogelijk.
Ik persoonlijk twijfel alleen aan de levenskwaliteit die Chiva nog kan krijgen, zelf met de beste zorgen.

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Gadver, dit vind ik altijd zo'n dooddoener. Het is maar goed dat ik niet altijd maar mijn mening rondstrooi ook al heb ik daar 'recht' op.Paddle schreef:Ik zeg maar wat mijn mening is, en dat mag hier nog steeds op dit forum naar mijn weten.
Zal het vast niet zijn maar als het wel zo overkomt is het jammer dan?Het is ook niet als schop naar de TS bedoelt
- dagmar88
- Zeer actief
Met uispraken zoals hier onder kan ik me wel heel goed voorstellen dat mensen in ieder geval na gaan denken over de levenskwaliteit van zo'n beestje.... Jij niet dan?Tamara. schreef:Gadver, dit vind ik altijd zo'n dooddoener. Het is maar goed dat ik niet altijd maar mijn mening rondstrooi ook al heb ik daar 'recht' op.Paddle schreef:Ik zeg maar wat mijn mening is, en dat mag hier nog steeds op dit forum naar mijn weten.
Zal het vast niet zijn maar als het wel zo overkomt is het jammer dan?Het is ook niet als schop naar de TS bedoelt
margie schreef:De eerste vraag wat ik bedoelde met afwezig is : dat hij soms momenten heeft dat hij er niet bij is,dan kom je moeilijk tot hem door. hij leeft in zijn eigen wereldje om het zo maar te zeggen.
Chiva is echt gek geweest van de pijn/apatisch, dit zal misschien voor altijd impact blijven houden.
Wat ik wel kan zeggen is dat chiva geen pijn heeft, en wel kan lopen maar niet snel.
Maar dat hij onzeker is in zijn lopen, en vooral met opstaan problemen heeft.
margie schreef: Door zijn ingegroeide teen nagels heeft hij zoveel pijn gehad,dat hij gewoon apatisch was van de pijn.
Vergeet niet dat we het hier over een zwaar verwaarloosde hond hebben,die waarvan ze dachten hij het niet zou redden.
Omdat hij ingegroeide teen nagels had wat is gaan rotten heeft hij bij de vorige eigenaar niet kunnen lopen,en heeft hij maanden lang niet zijn mand uit kunnen komen.
Vandaar dat hij ook vreemd op zijn poten staat.(vergroeing)
Dit met gevolg dat hij geen spiermassa en spierkracht meer had.
Hij kan dan ook moeilijk lopen, en is gauw vermoeid.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Volgens mij heeft TS vooral uitgelegd wat er zoal mis was met de hond en hoe de verwaarlozing heeft huisgehouden, dan heb je volgens mij niet voldoende informatie om zoiets te kunnen zeggen. Ik kan me voorstellen dat het erg kwetsend is voor TS.
Je zou toch minstens een heleboel vragen moeten stellen en/of de hond in levende lijve moeten zien om een dergelijk oordeel te kunnen vellen.
Je zou toch minstens een heleboel vragen moeten stellen en/of de hond in levende lijve moeten zien om een dergelijk oordeel te kunnen vellen.
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Paddle schreef:Misschien een ongepaste reactie, maar na het lezen van de posts van de TS moet het me toch van het hart.
Gatverdamme wat een klote opmerking. TS heeft denk ik heel goed nagedacht en gekeken hoe de hond is nu op het moment. En hij zal echt wel een goed leven hebben. Ik denk dat TS anders allang had ingegrepen.
Ik vind dit echt een rot opmerking 1ste klas.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik heb de indruk dat Margie heel goed weet hoe de vork in de steel zit. En dat Chiva de pootjes dicht mag knijpen
Ik hoop op het allerbeste voor beide en vind dat best gezegt mag worden dat het bewonderingswaardig is om, met zulke realistische verwachtingen, iets te willen betekenen voor zo'n hond!
Ik hoop op het allerbeste voor beide en vind dat best gezegt mag worden dat het bewonderingswaardig is om, met zulke realistische verwachtingen, iets te willen betekenen voor zo'n hond!
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Sluit ik mij bij aanJaap* schreef:Ik heb de indruk dat Margie heel goed weet hoe de vork in de steel zit. En dat Chiva de pootjes dicht mag knijpen![]()
En tevens voelt de hond liefde dat zal hij ook niet gehad hebben de eerste periode van zijn leven. Ik heb bewonder voor Margie
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Marina
- Zeer actief
Tiny schreef:Sluit ik mij bij aanJaap* schreef:Ik heb de indruk dat Margie heel goed weet hoe de vork in de steel zit. En dat Chiva de pootjes dicht mag knijpen![]()
Ik hoop op het allerbeste voor beide en vind dat best gezegt mag worden dat het bewonderingswaardig is om, met zulke realistische verwachtingen, iets te willen betekenen voor zo'n hond!![]()
En tevens voelt de hond liefde dat zal hij ook niet gehad hebben de eerste periode van zijn leven. Ik heb bewonder voor Margie
ik sluit me er ook bij aan.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Hanneke2
- Zeer actief
Het is verschrikkelijk wat die hond heeft doorgemaakt, en tuurlijk heeft hij het nu stukken beter, maar ik heb toch ook een beetje wat Dagmar zegt. Wat is de kwaliteit van leven als hij bijna niet kan lopen? En waar zit de vooruitgang, de kans op wel nog een paar jaar onbezorgd en pijnloos door het bos hobbelen, als hij zo weinig beweging krijgt dat hij niet voldoende spieren kan opbouwen?dagmar88 schreef:
Met uispraken zoals hier onder kan ik me wel heel goed voorstellen dat mensen in ieder geval na gaan denken over de levenskwaliteit van zo'n beestje.... Jij niet dan?
margie schreef:De eerste vraag wat ik bedoelde met afwezig is : dat hij soms momenten heeft dat hij er niet bij is,dan kom je moeilijk tot hem door. hij leeft in zijn eigen wereldje om het zo maar te zeggen.
Chiva is echt gek geweest van de pijn/apatisch, dit zal misschien voor altijd impact blijven houden.
Wat ik wel kan zeggen is dat chiva geen pijn heeft, en wel kan lopen maar niet snel.
Maar dat hij onzeker is in zijn lopen, en vooral met opstaan problemen heeft.margie schreef: Door zijn ingegroeide teen nagels heeft hij zoveel pijn gehad,dat hij gewoon apatisch was van de pijn.
Vergeet niet dat we het hier over een zwaar verwaarloosde hond hebben,die waarvan ze dachten hij het niet zou redden.
Omdat hij ingegroeide teen nagels had wat is gaan rotten heeft hij bij de vorige eigenaar niet kunnen lopen,en heeft hij maanden lang niet zijn mand uit kunnen komen.
Vandaar dat hij ook vreemd op zijn poten staat.(vergroeing)
Dit met gevolg dat hij geen spiermassa en spierkracht meer had.
Hij kan dan ook moeilijk lopen, en is gauw vermoeid.
TS gooit het steeds weer op dat vreselijke verleden, en ja, dat laat zijn sporen na, daar heeft ze absoluut gelijk in. Maar voor mijn gevoel wordt daarmee de lat van de kwaliteit van leven een beetje aan de lage kant gelegd. want wat ik dus mis in het hele verhaal is wat er allemaal al geprobeerd is om die hond bespierd en in beweging te krijgen. Valt er iets te opereren aan die poot? Kan hij wellicht het eerste zetje tot een goeie bespiering krijgen met steroïden? Als lopen mischien toch pijn doet, moet hij dan niet dagelijks aan een forse pijnstiller, voor mijn part om te kijken of dat verschil maakt?
Die hond wil niet kleine stukkies lopen en dan al vermoeid zijn. Die hond wil lekker rauzen en zonder angst voor pijn of angst om te struikelen zorgeloos in een moddersloot kunnen springen.
En datgene wat die hond zou willen, dat moet volgens mij je streven zijn als je een hond een beter leven wilt geven. En okee, vaak zijn er allerlei obstakels waardoor je uiteindelijk niet tot het aller-allerbeste leven komt, maar ik zou 'een beetje beter' niet genoeg vinden.
Ik kan me ook best voorstellen dat TS in de verdediging schiet bij reacties als deze, maar het is helemaal niet verkeerd om af en toe eens te proberen om met de ogen van een ander naar je hond te kijken. Ik kreeg hier een tijdje geleden ook het advies om Jack in te laten slapen omdat hij af en toe zo vreselijk rot liep. En het zou best kunnen dat ik het uiteindelijk niet 'zie' als het mooi geweest is. Maar ik kan nog steeds met allerlei voorbeelden en argumenten komen waaruit blijkt dat zijn leven nog steeds absoluut de moeite waard is omdat hij nog steeds (zij het beperkter dan in een ideale wereld) kan doen wat hij het allerliefste doet, rennen en stuiteren. En als dat niet meer kan, is het klaar.
Maar ik denk dus dat TS zich zou moeten afvragen of Chiva nu kan doen wat hij het allerliefste doet, of dat er tenminste een kans is dat dat binnen afzienbare tijd wel kan.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Nou sorry hoor, maar je ziet een paar foto's en drie regels tekst.
En dan concludeer je zomaar een eind weg. Je kent die mensen helemaal niet, je kent die hond helemaal niet, je hebt geen van beide ooit gezien denk ik. Maar je weet zomaar te vertellen dat ze zich maar eens wat af zou moeten vragen.
Wie weet hoeveel die mensen zich al af hebben gevraagt zonder 'onze hulp'.
Natuurlijk zou het mooi zijn als die hond door de sloot zou kunnen rauzen, maar dat zit er niet echt meer in hè.
Misschien zien die mensen in die hond wel iets anders van waarde veranderen omdat hij voor de verandering eens wat aandacht krijgt. En vinden ze dat hij tenminste dát eens een poosje mag ervaren, gewoon om te weten dat dat óók kan.
Ik krijg helemaal niet de indruk dat deze mensen lijden aan het Florence Nightingalesyndroom en snap niet dat er blijkbaar behoefte bestaat om deze mensen als zodanig te bestempelen.
Waarom is het zo vanzelfsprekend dat deze mensen niet het juiste gaan doen als het daar ooit tijd voor zou zijn?
Je kunt er toch voor hetzelfde geld vanuit gaan dat deze mensen de juiste beslissingen nemen? Vooral omdat zij als enige weten waar ze het precies over hebben op het moment.
Ik zou ook passen voor een kruisverhoor zoals dat hier wordt afgenomen. Want wat heb jij er mee te maken.
Alleen maar omdat ze even kwam melden dat het zo fijn is dat er een hond uit een kutsituatie is gehaald en dat die het nu een stuk beter heeft.
En dan concludeer je zomaar een eind weg. Je kent die mensen helemaal niet, je kent die hond helemaal niet, je hebt geen van beide ooit gezien denk ik. Maar je weet zomaar te vertellen dat ze zich maar eens wat af zou moeten vragen.
Natuurlijk zou het mooi zijn als die hond door de sloot zou kunnen rauzen, maar dat zit er niet echt meer in hè.
Misschien zien die mensen in die hond wel iets anders van waarde veranderen omdat hij voor de verandering eens wat aandacht krijgt. En vinden ze dat hij tenminste dát eens een poosje mag ervaren, gewoon om te weten dat dat óók kan.
Ik krijg helemaal niet de indruk dat deze mensen lijden aan het Florence Nightingalesyndroom en snap niet dat er blijkbaar behoefte bestaat om deze mensen als zodanig te bestempelen.
Waarom is het zo vanzelfsprekend dat deze mensen niet het juiste gaan doen als het daar ooit tijd voor zou zijn?
Je kunt er toch voor hetzelfde geld vanuit gaan dat deze mensen de juiste beslissingen nemen? Vooral omdat zij als enige weten waar ze het precies over hebben op het moment.
Ik zou ook passen voor een kruisverhoor zoals dat hier wordt afgenomen. Want wat heb jij er mee te maken.
Alleen maar omdat ze even kwam melden dat het zo fijn is dat er een hond uit een kutsituatie is gehaald en dat die het nu een stuk beter heeft.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Hanneke2
- Zeer actief
Maar jij bekijkt het van een afstandje, zo van 'nou, die hond had het rot en nou heeft hij het beter'. Als dit nou jouw hond was? En je had hem nou een jaar? Zou je het dan ook wel prima vinden? Sorry hoor, maar ik heb 2 honden die het rot hadden, en bij die twee was het na een jaar nog steeds een stijgende lijn. En die zie ik hier niet.Jaap* schreef:Nou sorry hoor, maar je ziet een paar foto's en drie regels tekst.
En kruisverhoor, zo bedoel ik het niet. Ik heb te doen met die hond, en dan zet ik vraagtekens bij het levensgeluk van die hond. Ik val TS niet persoonlijk aan want ik ken het hele mens niet, het gaat mij om die hond waarin ik meer potentie zie dan wat er nu geboden wordt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Lillith
- Zeer actief
Ik vraag me af hoeveel mensen zo'n hond zouden adopteren???
Als je eigen hond waar je al een lange band hebt ziek of oud en versleten is, dan ga je ervoor om hem beter te krijgen of in ieder geval zijn leefomstandigheden zo goed mogelijk te maken. Eerlijk gezegd zou ik hier absoluut niet aan beginnen, ook al voor de belasting van mijn al aanwezige dieren!! Ben ik nu zo slecht

Als je eigen hond waar je al een lange band hebt ziek of oud en versleten is, dan ga je ervoor om hem beter te krijgen of in ieder geval zijn leefomstandigheden zo goed mogelijk te maken. Eerlijk gezegd zou ik hier absoluut niet aan beginnen, ook al voor de belasting van mijn al aanwezige dieren!! Ben ik nu zo slecht
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
tjonge jonge wat een onnozele reactie weer moeten we nu allemaal gaan zeggen dat jij niet slecht bent?Lillith schreef:Ik vraag me af hoeveel mensen zo'n hond zouden adopteren???
Als je eigen hond waar je al een lange band hebt ziek of oud en versleten is, dan ga je ervoor om hem beter te krijgen of in ieder geval zijn leefomstandigheden zo goed mogelijk te maken. Eerlijk gezegd zou ik hier absoluut niet aan beginnen, ook al voor de belasting van mijn al aanwezige dieren!! Ben ik nu zo slecht![]()
Als het een van je eigen dieren betreft is het geen belasting voor de andere al aanwezige dieren?
Redenatie van lik mn vestje zeg!
En Hanneke, als jij hier regelmatig schrijft over het van pijn vertrokken bekkie van Jack na een ren-sessie en dat je hem dan bijna naar huis moet dragen geloof ik niet echt dat jij de juiste persoon bent om iemand te gaan vertellen dat ze een hond te kort doet en hem maar moet laten inslapen.
Maar ja dat is meestal zo, er zijn regeltjes voor jou en regeltjes voor anderen en ALLE honden willen nou eenmaal graag rennen en buurten
Wat een belachelijke opmerkingen hierboven.
Mijn Gina leeft ook heel erg in haar eigen wereldje.... hup inslapen maar??
Als Margie zo'n groot hart voor honden heeft dat ze al deze moeite neemt voor een hond zal ze heus die hond niet laten leven als dat leven niet hondwaardig meer is.
Ik ben in elk geval blij dat die hond naast verwaarlozing en mishandeling ook nog meegekregen heeft dat er wel fijne dingen in het leven zijn, zoals goed voer en een warme stal.
Ik wou dat meer mishandelde hondjes nog zo'n kans kregen!!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ik ben blij dat de hond nog een fijn thuis gevonden heeft.
Al is het maar 10 minuten van geluk wat hij nog meemaakt voor hij overlijdt, het is altijd beter dan een leven met alleen maar ellende.
Petje af, dat je deze hond een thuis biedt en probeert het leven nog aangenaam te maken voor hem.
Al is het maar 10 minuten van geluk wat hij nog meemaakt voor hij overlijdt, het is altijd beter dan een leven met alleen maar ellende.
Petje af, dat je deze hond een thuis biedt en probeert het leven nog aangenaam te maken voor hem.
-
Fin
- Zeer actief
amen. Ik schaam me onderhand rot voor het HF.Jaap* schreef:Nou sorry hoor, maar je ziet een paar foto's en drie regels tekst.
- margie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 3 honden
Border collie/stabij , chow chow/benner senner , kruising terrier/herder - Locatie: Friesland

Chiva tijdens een wandeling.
Ziet deze hond eruit dat alsof hij het niet fijn vindt om te leven.
Alleen omdat hij niet snel kan lopen,geestelijk het moeilijk heeft gehad,moet deze hond maar worden ingeslapen.
Als een mens in een rolstoel zit en het moeilijk heeft ,heeft die dan een niet menswaardig bestaan?
Moet die dan ook maar worden ingeslapen.
Deze hond heeft een dier waardig bestaan,heeft geen pijn,vindt het leven fijn.
Deze hond was dood geweest,niet omdat hij het leven voor hem te zwaar zou zijn ....maar omdat niemand hem wil!!
Ik moet eerlijk zeggen dat bepaalde reacties echt als een klap aankwamen,ben eigenlijk ook sprakeloos,met tranen in mijn ogen heb ik de reacties gelezen.
Ik weet niet of dat de bedoeling was toen ik mij aanmeldde bij het hondenforum.
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Het is geweldig om zo'n hond op te zien knappen en te merken dat ze zich veilig gaan voelen. Dat alleen al is de moeite waard.
Maar om zoiets te omschrijven valt niet altijd mee. Zelf zie je de kleine dingetjes die het de moeite waard maken voor de hond. Maar als buitenstaanders zo'n verhaal lezen en de hond zelf niet zien en niet meemaken wat jij meemaakt, dan is het meer zwart wit en vinden mensen soms zoiets zielig.
Daar komen de meeste opmerkingen ook vandaan, uit medeleven met de hond. Maar als jij zelf weet dat het voor de hond wel de moeite waard is dan is het toch goed.
Ik vind het geweldig dat je de hond nog een goede kans geeft en zorgt voor een beter leven. Uit ervaring weet ik dat het moeilijk is en dat het met kleine stapjes gaat die een ander misschien niet groot genoeg vind maar omdat je zelf dagelijks de hond meemaakt weet je dat het wel de moeite waard is.
Ik denk ook dat je wel iemand bent die een grens kan trekken als het echt nodig is
Fijn dat Chiva het nu zoveel beter heeft.
Maar om zoiets te omschrijven valt niet altijd mee. Zelf zie je de kleine dingetjes die het de moeite waard maken voor de hond. Maar als buitenstaanders zo'n verhaal lezen en de hond zelf niet zien en niet meemaken wat jij meemaakt, dan is het meer zwart wit en vinden mensen soms zoiets zielig.
Daar komen de meeste opmerkingen ook vandaan, uit medeleven met de hond. Maar als jij zelf weet dat het voor de hond wel de moeite waard is dan is het toch goed.
Ik vind het geweldig dat je de hond nog een goede kans geeft en zorgt voor een beter leven. Uit ervaring weet ik dat het moeilijk is en dat het met kleine stapjes gaat die een ander misschien niet groot genoeg vind maar omdat je zelf dagelijks de hond meemaakt weet je dat het wel de moeite waard is.
Ik denk ook dat je wel iemand bent die een grens kan trekken als het echt nodig is
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
het doet gewoon zeer hoe sommige mensen menen kritiek te moeten leveren. En dan is het nog niet eens mijn eigen hond. Ik weet dat ik het zelf niet zou kunnen en neem dan ook diep mijn pet af voor mensen die dat wel kunnen. (voor een verwaarloosde hond zorgen)
En ik denk dat mensen vergeten hoe erg een vacht vertekend. Mijn hond was vreselijk mager maar omdat ik daardoor stopte met scheren van zijn vacht heeft nooit iemand dat gemerkt. (behalve ik zelf dan) Ik stopte niet met scheren voor de hond want die vond dat erg fijn. Maar omdat ik bang was dat er vervelende opmerkingen gemaakt zouden worden. :N: En het blijkt wel weer dat mensen echt niet teberoerd zijn om je eens even haarfijn te vertellen wat ze van het gewicht van jou hond denken.
En ik denk dat mensen vergeten hoe erg een vacht vertekend. Mijn hond was vreselijk mager maar omdat ik daardoor stopte met scheren van zijn vacht heeft nooit iemand dat gemerkt. (behalve ik zelf dan) Ik stopte niet met scheren voor de hond want die vond dat erg fijn. Maar omdat ik bang was dat er vervelende opmerkingen gemaakt zouden worden. :N: En het blijkt wel weer dat mensen echt niet teberoerd zijn om je eens even haarfijn te vertellen wat ze van het gewicht van jou hond denken.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Mijn bek valt open.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
oh we gaan nu over op het in laten slapen
, Dat je dat kunt zeggen op een korte samenvatting van hoe de hond verwaarloosd is en wat voor sporen en nu nog achtergebleven zijn, ik denk dat margie zelf wel kan aanvoelen wat het beste is en ook dat de hond gelukkig is op zijn manier, anders had ze niet zo voor hem gevochten. Nee ik vind het knap van je dat je zoveel voor die hond doet, en geloof ook echt wel dat hij gelukkig is zonder pijn. geniet maar lekker van je lobbes!
Dat mensen de hond te dik vinden komt misschien ook door zn houding, vacht en de foto maar ik dacht dit ook te zien, maar dat maakt toch niet uit wat mensen daar verder van vinden.

Dat mensen de hond te dik vinden komt misschien ook door zn houding, vacht en de foto maar ik dacht dit ook te zien, maar dat maakt toch niet uit wat mensen daar verder van vinden.

-
Fin
- Zeer actief
Erg hè? Ik had een keer Aidan meegenomen naar de plassen ook al liep hij wat te hinken. Hij weet zichzelf dan nog goed te ontzien. Kreeg ik ook afkeurend commentaar van 'weet u wel dat hij mank loopt?' Heeft hij een week rust vanwege zijn poot, dan wil hij toch zo graag nog wat afleiding. Neem ik hem mee de stad in, is het commentaar niet van de lucht. Dus blijft hij op dagen dat ik weet dat ik dat er even niet bij kan hebben maar thuis.blacky schreef:het doet gewoon zeer hoe sommige mensen menen kritiek te moeten leveren. En dan is het nog niet eens mijn eigen hond. Ik weet dat ik het zelf niet zou kunnen en neem dan ook diep mijn pet af voor mensen die dat wel kunnen. (voor een verwaarloosde hond zorgen)
Vreselijk hoe iedereen zich volledig vrij lijkt te voelen om commentaar te leveren op je hond. En nog een graadje erger dat dat ook nog eens op het HF gebeurt. Notabene nog met als inleiding: 'het is misschien ongepast...' Verdorie als je zelf al dat besef heb, heb dan de volwassenheid om je klep dicht te houden.
- Marina
- Zeer actief
margie schreef:
Alleen omdat hij niet snel kan lopen,geestelijk het moeilijk heeft gehad,moet deze hond maar worden ingeslapen.
Als een mens in een rolstoel zit en het moeilijk heeft ,heeft die dan een niet menswaardig bestaan?
Deze hond was dood geweest,niet omdat hij het leven voor hem te zwaar zou zijn ....maar omdat niemand hem wil!!
Ik moet eerlijk zeggen dat bepaalde reacties echt als een klap aankwamen,ben eigenlijk ook sprakeloos,met tranen in mijn ogen heb ik de reacties gelezen.
Margie jou Chiva ziet er niet zielig uit. En je doet het superrrr
Ik ben ook sprakeloos van sommige reacties en idd de tranen schieten ervan in mijn ogen.
Ik vind het diep triest hoe sommige mensen hier op dit forum te keer gaan.
Ik ben nog niet zo lang op dit forum, maar het lijkt steeds meer onwerkelijk wat sommige mensen schrijven.
Ik heb er geen woorden voor, het is gewoon te treurig en te smakeloos. Ik word er verdrietig van en ik niet alleen denk ik.
Margie kop op vrouwke je doet het superrrr en Chiva hond ziet er niet zielig uit.
Ik ben TROTS op JOU en die lieve schat van je.

-
Baily&Luna
- Zeer actief
Helemaal met je eensMarina schreef:Margie jou Chiva ziet er niet zielig uit. En je doet het superrrrmargie schreef:
Ik weet niet of dat de bedoeling was toen ik mij aanmeldde bij het hondenforum.![]()
Ik ben ook sprakeloos van sommige reacties en idd de tranen schieten ervan in mijn ogen.
Ik vind het diep triest hoe sommige mensen hier op dit forum te keer gaan.
Ik ben nog niet zo lang op dit forum, maar het lijkt steeds meer onwerkelijk wat sommige mensen schrijven.
Ik heb er geen woorden voor, het is gewoon te treurig en te smakeloos. Ik word er verdrietig van en ik niet alleen denk ik.![]()
![]()
Margie kop op vrouwke je doet het superrrr en Chiva hond ziet er niet zielig uit.![]()
![]()
Ik ben TROTS op JOU en die lieve schat van je.
- dagmar88
- Zeer actief
Hey Margie; ik hoop niet dat je mijn opmerking als kwetsend hebt ervaren; zo was het absoluut niet bedoeld. Ik bedoelde alleen te zeggen dat het gewoon een heel heftig verhaal is en dat ik me daarom kon indenken dat mensen zich afvragen wat de kwaliteit van leven van Chiva is.margie schreef:
Uiteindelijk ben jij gelukkig de enige die dat kan beoordelen en is dat zeker vanaf een schermpje niet te doen
Mijn hond heeft slechte heupen, een schouderblessure en is eigenlijk ook een paar kilo te dik :N: Denk dat al die '2e hands' beestjes allemaal wel een beetje hun eigen verhaal hebben...
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nou inderdaad. Echt ben compleet verbaasd over de reacties hier..Martijn schreef:
Ik vind het heel jammer om te lezen dat mensen liever inzoomen op een imperfectie dan je feliciteren met wat je voor deze hond gedaan hebt maar in alle eerlijkheid zegt het meer over hen dan over jou. Leg het naast je neer, joh.
JIJ ziet dat Chiva een fijn leven lijdt en gelukkig is, JIJ ziet dat hij opgeknapt is en zich fijn bij jullie voelt..
Alleen jij kan dat beoordelen.. Je hebt hem uit een kutsituatie gehaald waar hij echt niet gelukkig was, dat is iets waar ik echt respect voor heb, want zulke honden zijn niet altijd makkelijk!
Leg de reacties naast je neer en maak gerust nieuwe foto's, vind het een super leuke hond om te zien!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
margie ik neem mijn hoed af voor jou dat jij chiva nog een fijn huis hebt geboden. jij ziet de hond en de da ook, ik denk dat jullie prima in staat zijn in te schatten hoe het met hem gaat. ik heb ook een zwaar mishandelde en verwaarloosde hond van mp gehaald, een bullmastiff van 9 jaar. hij was zo mager dat je er bijna doorheen kon kijken en kon ook bijna niet lopen vanwege spieratrofie. de da gaf hem minder dan een week, zo slecht was hij er aan toe. maar mooi dat hij nog 3 jaar bij ons heeft mogen zijn en hij de eerste jaren na zorgvuldig opbouwen nog dik anderhalf uur mee kon wandelen. het manken is altijsd gebleven maar hij had er niet echt last van. er zijn ook mensen geweest die geacht hebben laat die hond toch gaan, hij was doof en blind, en dus mank. maar hij wist feilloos de weg en had zijn eigen kamer en bed. hij at nog als een dokwerker en was nog steeds blij als je hem aaide. op een gegeven moment hebben zijn nieren het begeven en begon hij weer mager te worden. toen hij zijn plas liet lopen tijdens het eten hebben we besloten dat het genoeg was. en het was ook genoeg en voor mijn gevoel waren we gewoon op tijd, hij heeft niet geleden en het was ook niet te vroeg.
er is weinig dankbaarders om te doen dan zo'n hond een plekje en liefde te geven. zwaar? ja, soms wel maar het is het echt waard als je dat koppie ziet.
er is weinig dankbaarders om te doen dan zo'n hond een plekje en liefde te geven. zwaar? ja, soms wel maar het is het echt waard als je dat koppie ziet.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
die laatste foto laat een geheel andere Chiva zien. Daar zie ik een blije hond die een stuk minder dik lijkt hoor dan op die andere foto's. Jammer dat het fotootje zo klein is. Geniet lekker van Chiva en laat Chiva ook lekker van jullie genieten! Tja je zult altijd mensen hebben die er niet hetzelfde over denken. Maar bedenk dat iedereen het beste met de dieren voor hebben en ze allemaal gewoon bezorgd zijn. Het zijn ook de mensen die je juist steeds scherp naar je eigen dieren laten kijken. Verder zou ik het gewoon laat rusten als ik jou was.