Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

*Topic niet meer in gebruik door TS*

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ramona25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
Aantal honden: 2

Re: *Topic niet meer in gebruik door TS*

Ongelezen bericht door Ramona25 »

Ben net terug van vakantie, wat een gezelligheid in IJmuiden :engel:

Ik ken beide honden niet, maar het klinkt als een correctie wat Faro heeft gekregen.
Hier 2 rustige Berners die ook wel een keer met hem willen wandelen om wat meer vertrouwen te krijgen :ok:

Nu ik hier zoveel IJmuidenaren tref, weet iemand of het Watertoren park (waar mijn vriend laatst al bekeurd werd met de honden :devil: ) helemaal verboden wordt voor loslopende honden?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

http://www.hondjekoek.nl met bezorgservice regio Kennemerland
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

Ramona25 schreef:Ben net terug van vakantie, wat een gezelligheid in IJmuiden :engel:

Ik ken beide honden niet, maar het klinkt als een correctie wat Faro heeft gekregen.
Hier 2 rustige Berners die ook wel een keer met hem willen wandelen om wat meer vertrouwen te krijgen :ok:

Nu ik hier zoveel IJmuidenaren tref, weet iemand of het Watertoren park (waar mijn vriend laatst al bekeurd werd met de honden :devil: ) helemaal verboden wordt voor loslopende honden?
ik woon er tegenover..alleen aan de kant van de wijk aan zeeerweg komt een klein stukje waar loslopen is toegestaan. het veld voor het vissershuis is verboden voor loslopende honden....ze mogen er wel aan de lijn komen.

en er word veel gecontroleerd op het moment door controleurs in een zilverkleurige fiat panda met oranje zwaailichten op het dak.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Ik ga mij niet bemoeien met het verhaal hiervoor, maar naar mijn mening is de band tussen TS en Faro nog lang niet waar hij wezen moet.

Wij hebben hier ervaring met 2 voormalig zwervers en een hond die behoorlijk verwaarloost was en een fikse deuk in zijn vertrouwen naar mensen had(heeft).
Van Myra durf ik nu te zeggen (3 jaar bij ons)dat de band optimaal is.
Timo is nu 2 jaar bij ons en die ziet ons als zijn onderdanen, luistert voor een windhond redelijk, maar wel in zijn eigen tempo. Als ik hem roep, komt hij, maar zelden meteen.
Dalí is nu een paar maanden bij ons en die hoef ik buiten echt nog niet los te laten. Aan de lange lijn op afgezetten stukken gaat het nu, maar hij kan het zomaar op zijn heupen krijgen en is dan weer heel angstig. Dan is hij niet meer benaderbaar en vlucht zelfs weg. Hij loopt gelukkig niet geheel weg, maar een meter of 25/30 blijft hij bij je vandaan.
Terwijl binnen in huis hij je regelmatig op komt zoeken voor een knuffel. Aan de lijn buiten merk je ook zelden dat hij angstig is, maar eenmaal los...kan het 10 minuten goed gaan en ineens steekt zijn angst weer op.

Mijn advies aan TS is dan ook, laat je hond voorlopig en dat kan goed een paar maanden of langer duren, niet los. Of je moet een goed omheind terrein weten te regelen/vinden, waar je kan trainen.
Zorg ervoor dat Faro, jou zoveel gaat vertrouwen dat hij naar jou gaat als hij angstig is en niet meer op andere honden af laten "denderen".
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Re: Faro was net 3 uur lang vermist.......

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Karni-Mata schreef:Maar dat is het hem nu juist.
(dan nu even los van het feit dat juist niet meer op vreemde honden afgaat)
Dan kan ik Faro dus gewoon helemaal niet meer loslaten tot hij echt strak onder appèl staat.
Want zodra hij los is dan loopt hij op andere honden af.
Hoe kan je een hond dan leren loslopen?
Je kunt ook naar drukke losloopgebieden gaan. Waar het heel normaal is als honden even kennis maken. Juist in rustige gebieden heb je gedoe. Daar ga ik bijv. ook met Izzie naartoe als ze loops is en ja, dan verwacht ik inderdaad dat mensen hun hond bij zich houden als ze zien dat ik haar terugroep :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

_Inge_ schreef:Ja, jammer dat die niet meer los kan, maar goed.. logisch toch? Of wil je dat dit nog een keer gaat gebeuren?
Ik laat mijn honden hier ook niet los, ik heb dan wel afgesloten velden voor de deur, maar verder gaan ze alleen los op Soesterduinen. Mijn honden rennen soms ook wel op honden af, maar komen terug als ik ze roep en blijven niet doorgaan als ze wel op een hond zouden afgaan. 1 snauw en het is klaar voor ze.
Als er op James een hond afrent, als hij aan de lijn zit, zal James die hond ook grijpen. Vind het zelf ook altijd erg irritant als mensen hun hond hebben loslopen en dan gewoon op andere honden laten afgaan die aan de lijn zitten, ook al zien ze dat James al een snauw heeft gegeven.
En als ik dan daar iets van zeg, dan willen die mensen ook nog wel eens zeggen je moet hen los laten ze willen alleen maar spelen.
Hoe weten die mensen nu hoe mijn honden zijn?
In mijn ogen asociaal.......

Ik heb een zeer angstige hond . En als ik haar wel los laat en er komt
zo.n onverlaat met loslopende hond op haar af( die alleen maar wil "spelen") ben ik haar gegarandeerd kwijt.
Daar heb ik dus niet zo,n zin in, dus ze blijft vast.
Snap ook niet waarom mensen willen dat hun hond los mee moet.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Zoek stok! schreef:
Karni-Mata schreef:Maar dat is het hem nu juist.
(dan nu even los van het feit dat juist niet meer op vreemde honden afgaat)
Dan kan ik Faro dus gewoon helemaal niet meer loslaten tot hij echt strak onder appèl staat.
Want zodra hij los is dan loopt hij op andere honden af.
Hoe kan je een hond dan leren loslopen?
Je kunt ook naar drukke losloopgebieden gaan. Waar het heel normaal is als honden even kennis maken. Juist in rustige gebieden heb je gedoe. Daar ga ik bijv. ook met Izzie naartoe als ze loops is en ja, dan verwacht ik inderdaad dat mensen hun hond bij zich houden als ze zien dat ik haar terugroep :wink:
Da's wel een goeie tip.

Je zou ook dagelijks met een vaste groep kunnen gaan lopen, dan heeft hij zijn vaste speelkameraadjes en zijn 'vreemde' honden niet zo heel interessant meer, plus (is mijn ervaring) je hond leert een heleboel van zo'n gelegenheidsroedel.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik heb Odin al vanaf 8 weken los lopen. Maar hij was vooral als pup een hondje dat vooral op mij letten. De eerst periode zag hij andere honden nog geneens. Ik heb altijd in mijn achterhoofd gehad dat als hij eens op de verkeerde af zou rennen hij maar op zijn kop kreeg. Dat moet hij ook maar leren. Nou heb ik geluk wat ik heb een rel teef die hem continu op zijn kop geeft waardoor hij daar niet snel van onder de indruk is. Hij is overigens nog nooit op een andere hond afgerend als hij dit van mij niet mocht. Ik kan makkelijk zijn aandacht krijgen. Als ik aan de riem wandel of los, naast de fiets of op de cursus.

Ik denk dat je daar eerst aan moet werken dat je weet dat je hem kan berijken als hij iets anders leuk ziet. Tot die tijd niet los of alleen zoals Zoek stok zegt in die hele drukke losloop gebieden. Mijn honden (ofja Odin vooral met Jola ben ik nog veel voorzichtiger) mogen pas op andere honden af als ik ze vrij geeft. Anders hebben ze gewoon door te lopen. Dus als we een andere hond zien moest Odin als pup al eerst iets voor mij doen en dan was zijn beloning dat hij met die hond mocht spelen. Ik weet niet of het door zijn opvoeding komt of ook een hoop geluk maar hij is zelfs in spel met een andere hond bijna altijd gewoon terug te roepen.

Dus goed werken aan jullie band en dat je zijn aandacht krijgt voordat hij meer vrijheid krijgt.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

corason del perro schreef:Ik heb Odin al vanaf 8 weken los lopen. Maar hij was vooral als pup een hondje dat vooral op mij letten. De eerst periode zag hij andere honden nog geneens. Ik heb altijd in mijn achterhoofd gehad dat als hij eens op de verkeerde af zou rennen hij maar op zijn kop kreeg. Dat moet hij ook maar leren. Nou heb ik geluk wat ik heb een rel teef die hem continu op zijn kop geeft waardoor hij daar niet snel van onder de indruk is. Hij is overigens nog nooit op een andere hond afgerend als hij dit van mij niet mocht. Ik kan makkelijk zijn aandacht krijgen. Als ik aan de riem wandel of los, naast de fiets of op de cursus.

Ik denk dat je daar eerst aan moet werken dat je weet dat je hem kan berijken als hij iets anders leuk ziet. Tot die tijd niet los of alleen zoals Zoek stok zegt in die hele drukke losloop gebieden. Mijn honden (ofja Odin vooral met Jola ben ik nog veel voorzichtiger) mogen pas op andere honden af als ik ze vrij geeft. Anders hebben ze gewoon door te lopen. Dus als we een andere hond zien moest Odin als pup al eerst iets voor mij doen en dan was zijn beloning dat hij met die hond mocht spelen. Ik weet niet of het door zijn opvoeding komt of ook een hoop geluk maar hij is zelfs in spel met een andere hond bijna altijd gewoon terug te roepen.

Dus goed werken aan jullie band en dat je zijn aandacht krijgt voordat hij meer vrijheid krijgt.
Ik denk dat jij het perfect hebt gedaan met jouw honden, maar het maakt natuurlijk ook wel iets uit of je een hond met 8 weken in huis krijgt of als herplaatser uit Spanje.

Jack liep ook overal vrolijk op af, en dan kon ik op mijn kop gaan staan, maar die andere hond was vaak effe leuker. Hij liet zich ook prima wegsnauwen, en de paar keer dat een andere hond het dan nodig vond om hem tegen de grond te beuken of er zelfs een gat in te bijten... sorry hoor, we hebben de discussie al een miljoen keer gevoerd, maar ga dan lekker met je hond ergens anders lopen. Als hond nr. 1 niks kwaads in de zin heeft maar alleen wat (over) enthousiast naar hond nr. 2 loopt, geeft hond nr. 2 een flinke grauw als hij daar niet van gediend is, waarna hond nr. 1 netjes afdruipt. Als je een hond hebt die niet op die manier conflictvermijdend is, dan moet je niet in een druk hondengebied gaan lopen.

Jack is ook 1 x in gillende paniek bijna het park uitgevlucht, en ik kijk dat mens met die rothonden nog steeds niet aan, dus wat dat betreft snap ik TS wel. :klaar:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hanneke2 schreef:
corason del perro schreef:Ik heb Odin al vanaf 8 weken los lopen. Maar hij was vooral als pup een hondje dat vooral op mij letten. De eerst periode zag hij andere honden nog geneens. Ik heb altijd in mijn achterhoofd gehad dat als hij eens op de verkeerde af zou rennen hij maar op zijn kop kreeg. Dat moet hij ook maar leren. Nou heb ik geluk wat ik heb een rel teef die hem continu op zijn kop geeft waardoor hij daar niet snel van onder de indruk is. Hij is overigens nog nooit op een andere hond afgerend als hij dit van mij niet mocht. Ik kan makkelijk zijn aandacht krijgen. Als ik aan de riem wandel of los, naast de fiets of op de cursus.

Ik denk dat jij het perfect hebt gedaan met jouw honden, maar het maakt natuurlijk ook wel iets uit of je een hond met 8 weken in huis krijgt of als herplaatser uit Spanje.

Jack liep ook overal vrolijk op af, en dan kon ik op mijn kop gaan staan, maar die andere hond was vaak effe leuker. Hij liet zich ook prima wegsnauwen, en de paar keer dat een andere hond het dan nodig vond om hem tegen de grond te beuken of er zelfs een gat in te bijten... sorry hoor, we hebben de discussie al een miljoen keer gevoerd, maar ga dan lekker met je hond ergens anders lopen. Als hond nr. 1 niks kwaads in de zin heeft maar alleen wat (over) enthousiast naar hond nr. 2 loopt, geeft hond nr. 2 een flinke grauw als hij daar niet van gediend is, waarna hond nr. 1 netjes afdruipt. Als je een hond hebt die niet op die manier conflictvermijdend is, dan moet je niet in een druk hondengebied gaan lopen.

Jack is ook 1 x in gillende paniek bijna het park uitgevlucht, en ik kijk dat mens met die rothonden nog steeds niet aan, dus wat dat betreft snap ik TS wel. :klaar:
ja die discussie is al vaak gevoerd feit blijft dat jij je hond onder controle moet hebben om hem los te doen. :19: Heb je dat niet, hond niet los. Dit was geen druk losloopgebied wat ik lees overigens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hanneke2 schreef:
:smile: :smile:
Je begrijpt al niet eens wat er gebeurde, totaal anders dan jouw omschrijving dus ik weet niet of begrip het juiste woord is :mrgreen:
Mijn honden rende niet op Faro af en beukte ook Faro niet omver om er daarna ook nog eens een gat in te jagen. En de tweede keer rende Faro ook niet op andere honden af maar vluchtte het bos uit toen de baas op een groepje andere honden afliep.
Wat is het punt dan dat je begrijpt omdat jij je er zo in kan vinden en het vergelijkt met jouw situatie ????
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Je kunt ook naar drukke losloopgebieden gaan. Waar het heel normaal is als honden even kennis maken. Juist in rustige gebieden heb je gedoe. Daar ga ik bijv. ook met Izzie naartoe als ze loops is en ja, dan verwacht ik inderdaad dat mensen hun hond bij zich houden als ze zien dat ik haar terugroep :wink:[/quote]
Dat was juist de plek waar het gebeurde dat Faro wegvluchtte. Lijkt mij niet verstandig het dan een tweede keer weer te gaan doen. Dat is een losloopgebied waar niemand rekening houd met elkaar want alle honden zijn leuk en sociaal :mrgreen: Als er 1 plek is waar hier in de buurt altijd gezeur is met honden dan is het daar wel.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Zoek stok!
Zeer actief

chrico schreef: Dat was juist de plek waar het gebeurde dat Faro wegvluchtte. Lijkt mij niet verstandig het dan een tweede keer weer te gaan doen. Dat is een losloopgebied waar niemand rekening houd met elkaar want alle honden zijn leuk en sociaal :mrgreen: Als er 1 plek is waar hier in de buurt altijd gezeur is met honden dan is het daar wel.
Ja dat is ook zo. Het ene losloopgebied is het andere niet. Hier in de buurt loop ik niet graag, terwijl het officieel losloopgebied is. Maar in de Soesterduinen bijv. roep ik mijn honden eigenlijk nooit terug. Dit is overigens geen pleidooi dat je dat ook niet hoeft te kunnen hoor, maar bij Bram heeft me dat ook heel wat bloed zweet en tranen gekost :wink: Je moet dit echt van pup af aan trainen en ik dacht er juist goed aan te doen hem te stimuleren naar andere honden te gaan. Tsja.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Zoek stok! schreef:Je moet dit echt van pup af aan trainen en ik dacht er juist goed aan te doen hem te stimuleren naar andere honden te gaan. Tsja.
Volgens mij hebben alle mensen dat, met een eerste hond.. :wink:
Dat dacht ik ook namelijk en is behoorlijk moeilijk weer af te leren..
Zoek stok!
Zeer actief

M@rleen schreef:
Zoek stok! schreef:Je moet dit echt van pup af aan trainen en ik dacht er juist goed aan te doen hem te stimuleren naar andere honden te gaan. Tsja.
Het zou zin 1 in alle puppyboeken moeten zijn :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

chrico schreef:Dat is een losloopgebied waar niemand rekening houd met elkaar want alle honden zijn leuk en sociaal :mrgreen: Als er 1 plek is waar hier in de buurt altijd gezeur is met honden dan is het daar wel.
Toch he, zou dat voor bv Cleo wel ideaal zijn. Dan weet ik 100% zeker dat ik geen gezeur krijg want die bijt niet. :neenee: Die vecht ook niet dus waarom zou ik daar gezeur krijgen? Als de hond van de topicstartster net zo non-agressief is als Cleo zal zij daar natuurlijk geen problemen krijgen. Problemen komen alleen als je honden ergens uitlaat die niet tolerant of vredelievend zijn. Dapper kon dan dus niet daar wandelen. Eva is een twijfelgeval. Zij kan met alle honden maar is niet gedient van bepaalde dingen als denderend op haar af komen. Zij kan dus ook niet naar zo'n gebied.

Cleo wordt nooit aangevallen en valt niemand of niets aan. Ik ben wel benieuwd waar je dan problemen zou krijgen met een hond als Cleo. De enige kans die zij loopt is dat ze aangevallen wordt. Maar ook dat gebeurd niet omdat ze alles zeer netjes en duidelijk kan regelen met honden. Ze is immers opgegroeid in een druk Spaans asiel en spreekt de hondentaal beter dan de taal die ze met mensen zou moeten hebben. Zij kan met 1 blik haar status laten weten. Dat kan zowel dominant als onderdanig zijn en dat is allebei prima voor haar. Ze kan zich heel netjes onderwerpen, ze kan zonder gaten te maken dominantie doordrukken etc etc. Dus ik zie even niet waarom een hond als Cleo niet lekker los kan in zo'n druk gebied vol honden die los lopen? Ook al luistert ze niet perfect. Want als zij gebeten wordt is dat wel alleen maar door een hond die niet zo sociaal is. Waarom moet een hond bv altijd de baas kunnen zijn of hij gaat vechten? En waarom moet het normaal zijn dat een hond alle honden die zonder enige agressie aan komen rennen op hun falie te geven met gaatjes? Ligt het probleem dan bij de hond die los en zonder enige slechte bedoeling aan kwam rennen? Dat vind ik ook niet helemaal correct. Als Eva ruzie maakt zal ik altijd kijken waar de schuld ligt. Dat kan bij Eva liggen. Maakt Cleo ruzie dan weet ik 100% zeker dat de andere hond niet helemaal fris is. Dus dan vind ik dat ik Cleo altijd los mag laten lopen als het een losloopgebied is en alle honden lopen los. :19: Want als mijn honden spelen met een andere hond en er komt iemand met een aangelijnde hond dan roep ik ze niet terug. Ze gaan toch niet ruzie maken. Als ze even gaan kijken en ze worden meteen gegrepen dan vind ik het echt de schuld van degene die daar in een losloopgebied loopt met een veel te pittige hond die blijkbaar dus zelf niet luistert. Want anders verbied je hem toch gewoon te bijten? Als ik mijn hond moet verbieden te buurten dan lijkt het mij net zo makkelijk om bijtende honden te verbieden te bijten. Want uiteindelijk ligt het probleem niet bij buurten maar bij bijten. :wink: Wordt er niet gebeten dan is er niks aan de hand. Dus waarom allemaal de schuld leggen bij de buurtende hond die dan niet zou mogen buurten?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
M@rleen schreef:
Het zou zin 1 in alle puppyboeken moeten zijn :wink:
En toch he. Er zijn zoveel honden die hun hele leven wel normaal kunnen doen. Kijk, ik baal dus zelf heel erg van de enorme toename van rassen die niet vriendelijk zijn en overal aan de riem lopen. Of los zelfs. Nu ben ik dus angstig dat ik een stafford of bulldog tegenkom. Ik loop in het bos, om de hoek loopt ineens een enorme Amstaff/bulldogteef. Eigenaresse kan de hond bijna niet houden. Ik moet dan CLEOOOO! EVAAA!!!!!!! HIERRRRRRRRRR. Helemaal paniek omdat die mensen zo nodig met die hond daar willen wandelen. Die zit dan wel vast maar honden mogen daar wel los. Ik vind dat dus echt niks.

Toen wij de berner en de pointer hadden lieten we die altijd overal los. Ze mochten naar elke hond lopen, aangelijnd of los. Ze hebben nooit een probleem gehad. Nu met de nieuwe rage van pittige honden wordt dat wel een beetje het probleem van iedereen. Hier is inmiddels de helft van de honden die ik tegenkom een stafford, bulldog, akita of pitbull. Ik durf mijn honden dus de halve tijd niet meer los te laten in losloopgebieden want dan worden ze gigantisch gepakt als ze even niet luisteren. :boos:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Wat jij beschrijft, merk ik eigenlijk alleen op zondagmiddag. Dan loopt er van alles los waar ik mijn loslopende honden niet bij wil hebben. Verder heb ik al tijden geen gedoe meer meegemaakt (afkloppen). Moet ook zeggen dat lopen met twee een stuk relaxter is. Want die ene intacte reu die praatjes heeft tegen Bram, daar maakt Izzie korte metten mee. Zonder dat de reu gaatjes heeft overigens :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
chrico
Zeer actief

Ik zou zeggen, ga er eens wandelen op een drukke dag :smile:
Als ik met mijn paard rij dan heb ik honden in staarten hangen en woedende baasjes erachteraan gillend achter honden aan met bananen in hun oren al schreeuwend dat het verboden moet worden om met paarden daar op de ruiterpaden te lopen :denken: Loop jij daar met je hond dan zijn er altijd opdringerige honden die een ander niet met rust kunnen laten en als je er wat van zegt dan krijg je een grote waffel. Loop je daar met je kind dan heb je rijdende honden op spelende kinderen en baasjes die lachend staan te kijken want ohhhhhhhhhh kijk, fikkie speelt lekker mee. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Zo komt daar een vrouw met 7 losgeslagen honden die op je af komen stormen en de boel op stelten zetten, een dame die denkt dat haar hond tegen je benen aan mag plassen, een man die met zijn sociale rotgoldens denkt dat het gebied van hem is die alles grijpen wat zij tegen komen. Jaaaaaa echt, het is een klasse gebied om je angstige hond van zijn angst af te helpen en het is een lust om daar te lopen op een zonnige dag.
En dat allemaal onder het mom van het is een losloopgebied, top hoor die medehondeneigenaren :cheer: :cheer:

Nogmaals, als dat voor Cleo ideaal is zou ik er zeker een keer gaan wandelen
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

welkom bij de club zou ik zeggen :19: ik denk dat iedereen er last van heeft, net zo goed .
het is niet leuk, maar bijna onvermijdelijk tegenwoordig :19:
laeken
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Wat jij beschrijft, merk ik eigenlijk alleen op zondagmiddag. Dan loopt er van alles los waar ik mijn loslopende honden niet bij wil hebben. Verder heb ik al tijden geen gedoe meer meegemaakt (afkloppen). Moet ook zeggen dat lopen met twee een stuk relaxter is. Want die ene intacte reu die praatjes heeft tegen Bram, daar maakt Izzie korte metten mee. Zonder dat de reu gaatjes heeft overigens :wink:
Ik merk het ook vooral in het weekend hoor. Verder zitten die honden binnen. Wel herinner ik mij van 20 jaar geleden dus nooit gezeik. Moeilijke honden werden weggehouden bij andere honden en iedereen wist dat er in het bos loslopende honden zijn. Dus daar ging je niet heen als je hond beet. Nu lijkt het wel alsof iedereen overal recht op heeft. Ik mag lopen waar ik wil als mijn hond aan de riem zit. Andere honden moeten maar allemaal luisteren.

Mijn honden luisteren prima maar niet 100%. Dus ik zou zowel Eva als Cleo volgens bepaalde mensen nooit meer los mogen laten want als die naar hun hond rennen worden ze gepakt. :19: Daar klopt ook iets niet hoor. :neenee: Ik vind dat persoonlijk net zo krom als je hond op alle honden af laten denderen eerlijk gezegd.

Kijk, mijn honden doen ook niet lief als ze aangelijnd zijn. Maar ik kan ze makkelijk mannen en andere honden worden niet aangevallen of gebeten dan. Tenminste, als ze zelf niet gaan knokken met mijn honden. Maar dat laatste is geen sociale hond die even komt buurten. Die gaat meteen weer als mijn dames hun voortandjes laten zien. Want dat is wat ze dan doen. Laat ik ze los dan is er niks aan de hand. :ok:

Ik vind dat de laatste jaren de problemen met honden enorm toegenomen zijn. Iedereen kiest een hond op uiterlijk en dan twijfelen ze bv tussen een Presa Canario en een weimeraner. Die komt, zij gaan weer werken, hondje zit de hele dag in de bench en rent zondags volledig out of control door het bos. En dan moet ik hysterisch gaan roepen omdat mijn honden gaan buurten? Ik vind het echt een probleem van de laatste jaren zelf :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Ik vind ook wel snel dat er gesproken wordt van 'eigen schuld'. Bram is niet altijd de makkelijkste met patsende jonge intacte reuen. Ik vind het aan mij om te zorgen dat die toch zonder gaatjes (nou maakt Bram die al helemaal niet, maar stel dat) weer te laten vertrekken. Want ik snap heel goed dat een hond van een jaar niet altijd luistert. Wel vind ik het irritant als mensen zien dat ik Bram op m'n stem houd en ze toch geen enkele moeite doen om hun hond bij zich te krijgen. Dat je dan een km zo'n hond achter Bram aan hebt lopen, vervelend te doen. Kom hem dan halen. Maar ik zou het van den gekke vinden als zo'n reu dan vol gegrepen wordt omdat mijn hond dat niet kan hebben. Dan moet ik daar niet lopen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief

chrico schreef:Ik zou zeggen, ga er eens wandelen op een drukke dag :smile:
Als ik met mijn paard rij dan heb ik honden in staarten hangen en woedende baasjes erachteraan gillend achter honden aan met bananen in hun oren al schreeuwend dat het verboden moet worden om met paarden daar op de ruiterpaden te lopen :denken: Loop jij daar met je hond dan zijn er altijd opdringerige honden die een ander niet met rust kunnen laten en als je er wat van zegt dan krijg je een grote waffel. Loop je daar met je kind dan heb je rijdende honden op spelende kinderen en baasjes die lachend staan te kijken want ohhhhhhhhhh kijk, fikkie speelt lekker mee. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Zo komt daar een vrouw met 7 losgeslagen honden die op je af komen stormen en de boel op stelten zetten, een dame die denkt dat haar hond tegen je benen aan mag plassen, een man die met zijn sociale rotgoldens denkt dat het gebied van hem is die alles grijpen wat zij tegen komen. Jaaaaaa echt, het is een klasse gebied om je angstige hond van zijn angst af te helpen en het is een lust om daar te lopen op een zonnige dag.
En dat allemaal onder het mom van het is een losloopgebied, top hoor die medehondeneigenaren :cheer: :cheer:

Nogmaals, als dat voor Cleo ideaal is zou ik er zeker een keer gaan wandelen
Ik vind dit toch heel sterk op een verhaal van iemand lijken die vooral last heeft van die honden hoor. :engel: Ik begrijp je heel goed, ik heb zelf ook lastige honden gehad. Maar goldens die alles grijpen worden natuurlijk enorm op hun nummer gezet binnen een week. Moeten ze bij de verkeerde doen. :denken: Honden die aan de staart van jouw paard hangen? Kom op zeg. 1 verkeerd paard en ze zijn dood. Lijkt me dus sterk dat ze dat altijd doen. Wij hadden een paard en die heeft zo'n hond dus dood getrapt. Je hoorde blaffen, ineens was het stil, dode hond op het strand. 1 gerichte trap tegen de kop van de hond. Niet eens gemerkt. Vreselijk natuurlijk. Weinig honden halen het jaar met dat gedrag. :19:

Ik geloof prima dat het daar chaos is. Maar ik weet echt zeker dat ik daar met Cleo kan wandelen. Dat het juist leuk is dat ze overal contacten kan maken en lekker ongecompliceerd met honden kan omgaan. Zonder regels, riemen en appel dus. Dat werkt averechts op sociaal gedrag.

Ik vind ook dat mensen hun honden onder controle moeten hebben. Maar ik vind ook dat er plaatsen moeten zijn waar makkelijke honden heerlijk in alle vrijheid hond moeten kunnen zijn. Dat is dan maar even jammer voor de baasjes met pittige types. Ik loop daar dus ook niet met Eva. Ook niet aan de riem. Dan kan ik om de 2 minuten in discussie met de eigenaar van een loslopende hond. Ik heb daar niet eens zin in. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ik vind ook wel snel dat er gesproken wordt van 'eigen schuld'. Bram is niet altijd de makkelijkste met patsende jonge intacte reuen. Ik vind het aan mij om te zorgen dat die toch zonder gaatjes (nou maakt Bram die al helemaal niet, maar stel dat) weer te laten vertrekken. Want ik snap heel goed dat een hond van een jaar niet altijd luistert. Wel vind ik het irritant als mensen zien dat ik Bram op m'n stem houd en ze toch geen enkele moeite doen om hun hond bij zich te krijgen. Dat je dan een km zo'n hond achter Bram aan hebt lopen, vervelend te doen. Kom hem dan halen. Maar ik zou het van den gekke vinden als zo'n reu dan vol gegrepen wordt omdat mijn hond dat niet kan hebben. Dan moet ik daar niet lopen.
Nou, dat bedoel ik dus. Veel mensen roepen niet omdat dat zinloos is heb ik gemerkt. Ze weten dat de hond niet gaat reageren dus lopen ze maar door. Heel irritant maar ik denk dat dat de reden is. Ik heb 1 keer geroepen, mevrouwwwww, alsjeblieft zeg! Roep ff je hond??? Toen ontkwam ze er niet aan, ging op de grond zitten en hele hoge piepgeluiden maken. Roepen dat de hond koek kreeg en vervolgens ging ze kirrend op haar knieen slaan. Toen begreep ik waarom ze geen moeite deed die hond bij me weg te roepen :N: :engel: :smile: Kansloos....
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

MARC_S schreef: Ik geloof prima dat het daar chaos is.
Ik was een aantal weken geleden op zondagmiddag op het Erkemederstrand. Ik denk dat er wel 300 honden liepen. Niemand lette op z'n hond en het ging allemaal goed. De eerlijkheid gebied me dat ik wel een stukje omgelopen ben voor twee intacte staffs die we tegenkwamen, o O fout :blauwoog: Straks ga ik weer naar het Erkemederstrand, zal vast druk zijn :wink: Met Izzie gaat het op zo'n plek overigens ook prima. Het zijn zoveel honden dat ze zich er maar bij neerlegt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

MARC_S schreef:
Zoek stok! schreef:Ik vind ook wel snel dat er gesproken wordt van 'eigen schuld'. Bram is niet altijd de makkelijkste met patsende jonge intacte reuen. Ik vind het aan mij om te zorgen dat die toch zonder gaatjes (nou maakt Bram die al helemaal niet, maar stel dat) weer te laten vertrekken. Want ik snap heel goed dat een hond van een jaar niet altijd luistert. Wel vind ik het irritant als mensen zien dat ik Bram op m'n stem houd en ze toch geen enkele moeite doen om hun hond bij zich te krijgen. Dat je dan een km zo'n hond achter Bram aan hebt lopen, vervelend te doen. Kom hem dan halen. Maar ik zou het van den gekke vinden als zo'n reu dan vol gegrepen wordt omdat mijn hond dat niet kan hebben. Dan moet ik daar niet lopen.
Nou, dat bedoel ik dus. Veel mensen roepen niet omdat dat zinloos is heb ik gemerkt. Ze weten dat de hond niet gaat reageren dus lopen ze maar door. Heel irritant maar ik denk dat dat de reden is. Ik heb 1 keer geroepen, mevrouwwwww, alsjeblieft zeg! Roep ff je hond??? Toen ontkwam ze er niet aan, ging op de grond zitten en hele hoge piepgeluiden maken. Roepen dat de hond koek kreeg en vervolgens ging ze kirrend op haar knieen slaan. Toen begreep ik waarom ze geen moeite deed die hond bij me weg te roepen :N: :engel: :smile: Kansloos....
Ik kon Bram toen hij jong was ook niet bij een hond vandaan roepen. Maar ik haalde hem wel :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
chrico
Zeer actief

Ik vind het zo knap hoe jouw gedachten zo snel kunnen omslaan als de wind :smile:
Heb even wat recente uitspraken opgezocht voor je :mrgreen:

MARC_S schreef:
Als je wel laat spelen en je hond op andere honden af laat rennen moet je niet vreemd opkijken als je hond door mijn hond grauwend wordt verjaagd of op zijn rug gesmeten wordt. Ze doet niks maar zij is wel met de baas bezig en zeker niet gedient van een wildvreemde hond die perse door alle signalen heen opdringerig contact zoekt. Dat is wel wat je krijgt als je je hond vrij laat rondrennen en spelen met alle honden. Daar hebben veel honden en mensen dan last van en dat begrijp ik wel :ok:
MARC_S schreef:
Dus voor mij is het eigenlijk precies andersom. Ik geniet van een losloopgebied zolang iedereen zijn honden lekker bezig houdt en eerst even vraagt of ze mogen spelen. Zodra er honden aan komen stormen die zich opdringen en er lopen hele kleine konijn-formaat hondjes door het hoge gras dan smeer ik hem meteen. In feite vind ik dat juist mensen die hun honden niet zelf maar met de honden van een ander willen amuseren de aso's zijn. Ik wil niet het amusement zijn voor jouw hond. Ik wil ballen en met mijn eigen honden bezig zijn. Uiteraard kan er best gespeeld worden maar zeker niet zo vrijpostig en ongevraagd als nu gebeurd. Dat is inmiddels wel een beetje de norm in losloopgebieden begin ik te merken. Jij geeft in feite ook aan dat je daar alleen mag komen met honden die jouw hondje trekken. Dus die accepteren dat jouw hondje zich opdringt aan de baas en hun hond. Dan denk ik, ja daaaag, iedereen kan daar komen zolang mensen en klein beetje op hun eigen honden letten. Het ene losloopgebied is het andere ook niet. Hier is veel ruimte en veel overzicht dus ik heb er totaal geen problemen mee als iemand even zijn staffords wil laten uitrazen op het veld. Dan wacht de rest maar even of dan hou je domweg even je hond bij je tot je daar voorbij bent. Als je hond perse op dat moment op die honden af moet stormen dan is dat ook aso in mijn ogen.

Als wij de honden laten spelen dan vragen we dat eerst en dan doen we ze pas los. Ik probeer ze altijd onder controle te houden al gaat dat ook wel eens mis. Maar dan ga ik niet janken dat mijn hond gebeten is. Mijn hond is zo onbeschoft om zich op te dringen dus de fout ligt wel degelijk bij mij en mijn hond. :U:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Zoek stok!
Zeer actief

Ik niet, ik heb nooit wat anders gezegd :pffff: :mrgreen: In rustigere gebieden kom ik overigens wel aangelijnde honden tegen, dan roep ik mijn honden keurig terug :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier

Ongelezen bericht door Sjoera »

MARC_S schreef: Toen wij de berner en de pointer hadden lieten we die altijd overal los. Ze mochten naar elke hond lopen, aangelijnd of los. Ze hebben nooit een probleem gehad. Nu met de nieuwe rage van pittige honden wordt dat wel een beetje het probleem van iedereen. Hier is inmiddels de helft van de honden die ik tegenkom een stafford, bulldog, akita of pitbull. Ik durf mijn honden dus de halve tijd niet meer los te laten in losloopgebieden want dan worden ze gigantisch gepakt als ze even niet luisteren. :boos:
Nou heeft dat in mijn ogen niets met die rassen te maken, maar met de opvoeding en deels ook wel het karakter van de hond. De ene tekkel is de andere niet.
Ik heb juist last van twee loslopende Golden Retrievers. Iedereen zegt dat het zulke zacht aardige honden zijn, nou ammehoela. Na vele incidenten ben ik juist bang voor die honden en zorg dat ik er ver vandaan blijf.
Zo ook met een Duitse Herder die Shinji een keer gegrepen heeft. Toen hij weer eens op Shinji af kwam stormen beet Taiko hem in zijn neus. Sinds die tijd nooit meer last gehad. Wil niet zeggen dat alle Duitse Herders vals zijn. Er zijn er genoeg in mijn buurt die wel een opvoeding gehad hebben.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

chrico schreef:Ik vind het zo knap hoe jouw gedachten zo snel kunnen omslaan als de wind :smile:
Heb even wat recente uitspraken opgezocht voor je :mrgreen:

MARC_S schreef:
Als je wel laat spelen en je hond op andere honden af laat rennen moet je niet vreemd opkijken als je hond door mijn hond grauwend wordt verjaagd of op zijn rug gesmeten wordt. Ze doet niks maar zij is wel met de baas bezig en zeker niet gedient van een wildvreemde hond die perse door alle signalen heen opdringerig contact zoekt. Dat is wel wat je krijgt als je je hond vrij laat rondrennen en spelen met alle honden. Daar hebben veel honden en mensen dan last van en dat begrijp ik wel :ok:
MARC_S schreef:
Dus voor mij is het eigenlijk precies andersom. Ik geniet van een losloopgebied zolang iedereen zijn honden lekker bezig houdt en eerst even vraagt of ze mogen spelen. Zodra er honden aan komen stormen die zich opdringen en er lopen hele kleine konijn-formaat hondjes door het hoge gras dan smeer ik hem meteen. In feite vind ik dat juist mensen die hun honden niet zelf maar met de honden van een ander willen amuseren de aso's zijn. Ik wil niet het amusement zijn voor jouw hond. Ik wil ballen en met mijn eigen honden bezig zijn. Uiteraard kan er best gespeeld worden maar zeker niet zo vrijpostig en ongevraagd als nu gebeurd. Dat is inmiddels wel een beetje de norm in losloopgebieden begin ik te merken. Jij geeft in feite ook aan dat je daar alleen mag komen met honden die jouw hondje trekken. Dus die accepteren dat jouw hondje zich opdringt aan de baas en hun hond. Dan denk ik, ja daaaag, iedereen kan daar komen zolang mensen en klein beetje op hun eigen honden letten. Het ene losloopgebied is het andere ook niet. Hier is veel ruimte en veel overzicht dus ik heb er totaal geen problemen mee als iemand even zijn staffords wil laten uitrazen op het veld. Dan wacht de rest maar even of dan hou je domweg even je hond bij je tot je daar voorbij bent. Als je hond perse op dat moment op die honden af moet stormen dan is dat ook aso in mijn ogen.

Als wij de honden laten spelen dan vragen we dat eerst en dan doen we ze pas los. Ik probeer ze altijd onder controle te houden al gaat dat ook wel eens mis. Maar dan ga ik niet janken dat mijn hond gebeten is. Mijn hond is zo onbeschoft om zich op te dringen dus de fout ligt wel degelijk bij mij en mijn hond. :U:
Ik kan alle kanten van een verhaal begrijpen. Maargoed, dat wist je al lang. Ik zal nooit praten in 1 lijn en dat mijn hele leven lang. Ik heb in deze topic gesproken over hoe ik tegen deze situatie aan kijk. Als ik met Eva aan het ballen ben sta ik weer helemaal achter wat jij nu opgezocht heb. En met Cleo ben ik domweg nooit bang dat het verkeerd gaat. :wink:
Ik denk er nu alleen zo over dat als jullie massaal zeggen dat de hond die los liep zelf schuld is dat hij echt gebeten is en dat ik dat deel dus niet helemaal ok vind in dit geval. En inderdaad, als ik morgen met Eva en Cleo lekker door het bos wandel dan erger ik me net zo goed aan opdringerige honden. Dat werkt allemaal 2 kanten op. Dat weet jij vast ook prima want jij laat je hond loslopen in een aanlijngebied. Ik kan zo opzoeken dat jij zoiets nooit zou doen en toch liep de bordeauxdog los. Dus hoe consequent ben je zelf dan?

Daarom vind ik het ook nergens op slaan om te verwachten dat iemand jaar in jaar uit hetzelfde zal zeggen. Toen Eva gebeten werd door een loslopende hond vond ik dat ook niet kunnen. Gaat ze ermee spelen dan ben ik weer blij dat die hond los liep. Snap je wat ik bedoel? Alles gaat twee kanten op en het laatste wat ik ooit zal doen is 1 kant als goed en 1 kant als slecht bestempelen. Je kan van mij dus legio tegenstrijdigheden op dit forum vinden want elke situatie is anders. In dit geval liep een jonge hond die niet agressief was op een loslopende hond af en had je dochter de hond aan de lijn niet voldoende onder controle. Ik snap jouw kant heel goed. Ik begrijp echter ook prima waarom de TS hiervan over de zeik is gegaan. Haar hond is gebeten door jouw hond die blijkbaar toch in die mate de kans kreeg dat het gelukt is. Jij maakt echt zware verwijten en dan denk ik, joh, dat kan je andersom net zo goed doen. Vandaar dat ik dus de andere kant belicht. Wat ik doe is weer een heel ander verhaal.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:Jij maakt echt zware verwijten en dan denk ik, joh, dat kan je andersom net zo goed doen.
Quote ze eens? Volgens mij komen die verwijten eerder van de andere kant. En zwaar over de zeik zijn van een grijp-incidentje.... mwah, dan kun je beter niet aan honden beginnen.
Maar ik begrijp dat jij een hele gebruiksaanwijzing achter op je rug hebt hangen? Niet storen als ik loop te ballen met mijn hond. En met die andere hond mag je alles doen. Maar als ik dit of dat doe, dan graag zo en zo reageren?

Nikan was aan de lijn. Álles in hun lichaamstaal (zowel bij Bob, Whera als Hananne) zegt "niet dichterbij laten komen die loslopende hond". Maar ja, als je dat niet ziet houdt het op natuurlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”