schelsey schreef:ik wilde terug overschakelen op kvv omdat mijn oude hond zo weinig spiermassa heeft gekregen en ik had gelezen dat kvv spieropbouwend zou zijn maar de ortopeed waar ik gisteren ben geweest zei me dit niet te doen, op brok blijven, waarom, omdat het kvv niet volledig is en er te veel eiwitten inzitten wat niet goed is voor oude honden, dus zelf durf ik het niet echt, te veranderen, nu krijgt ze hills jd maar vind het wel spijtig, zou graag terug op kvv en barf willen gaan
Je moet doen waar je je goed bij voelt. Maar je orthopeed geeft door dat antwoord blijk van geen enkel kennis van rauwe voeding te hebben. Geeft niet, hebben de meeste dierenartsen niet.
Maar als jij je hond kvv wil geven, gewoon doen. Juist omdat de eiwitgehalten er veel normaler in zitten, vaak minder goedkope eiwitten, maar juist goede eiwitten uit echt vlees in plaats van later toegevoegd op chemische basis omdat ze de brokkenpulp eerst totaal doodkoken.
Ik durf dat te zeggen met twee honden die van hun 10e tot hun 16e (ja, 16e) kvv en rauwe voeding kregen en mijn huidige honden van 11 en 10 daar ook al jaren op staan zonder enig probleem van tekorten. In tegendeel, ik heb zeer energieke honden zonder noemenswaardige lichamelijke problemen. En ik geloof dat dit zeker ook door het echte rauwe eten komt.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby