Die gaan alle shows in Europa af en blijven daar dan lekker nog een weekje vakantie vieren.
Moderator: moderatorteam
Als ze rijden in de hokken.Echt ik heb erin gegluurd en dat ding is helemaal verbouwd voor de honden.Zoek stok! schreef:Met de honden in of buiten de hokken?
Dat laatste denk ik zeker ook wel.LongFields schreef:
Ik schrijf toch nergens dat die er niet zullen zijn? Alleen heb ik persoonlijk het idee dat deze mensen hier minder talrijk zijn dan in de USA het geval is. En het hele professionele handling-gebeuren loopt daar ook mijlenver voor op Europa. Ik ken zelf ook geen mensen die heel Europa afreizen om met hun honden te showen, en ik ken inmiddels behoorlijk veel andere "show-gangers". Maar misschien is het bij bepaalde rassen wel gebruikelijker dan in de rasgroep waar ik me in begeef.
Een camper hebben we niet maar wel een aantal shows bezocht in het buitenland. Gewoon lekker kamperen met drie Bull Terriers. Een paar keer naar Luxemburg geweest, een prachtige camping aan het water. 's Ochtends vroeg lekker wandelen langs het water, naar de show en daarna heerlijk wandelen in het Mullerthal. Naar Frankrijk, hetzelfde verhaal...... heerlijk wandelen........... een showtje en daarna lekker richting zee & strand of de bergen. En zo nog een paar landen bezocht. Gewoon heerlijk vakantie vieren en een showtjes meepakkenPodenji schreef:honden aan profi handlers meegeven voor shows nee dat is niets voor mij maar als ik een camper had gehad dan zou ik ook meer shows doen, wordt het toch makkelijker, maar ja mijn honden mogen tussendoor dan wel lekker wandelen en zitten niet de hele dag in een bench. De tripjes zouden dan wel voornamelijk naar de Duitse windhonden CAC shows gaan, zaterdag is er dan een buitenshow en zondag een officiele coursing/ ren, dát lijken me toch prima weekendjes voor de hondenzou ook elke week kunnen maar dat zou ik dan weer niet doen omdat ik gewoon nog andere dingen te doen heb
![]()
het lijkt me ook wel wat om dan de 4x split avond show te doen in croatie, lekker 2 weken gewoon met de hondjes op vakantie en dan ff 4 avondshowtjes doen op het kastelen landgoed waar het gehouden wordt of de mediterraine winnershow 3 shows in 3 landen in 2 weken ( monaco, italie, zuid-frankrijk ).
ja dat lijkt me wel wat eigenlijken ik denk dat de honden er ook absoluut geen problemen mee hebben.
...............spaart nog ff door voor een camper
Hangt wel een beetje van het ras af.Ik ben zelf alleen met de Leonberger wezen showen en dat was heel relaxed.De meeste liggen niet in de bench maar tussen de eigenaren en worden alleen even geborsteld voor ze de ring in moeten.Maar als je dan een rondje loopt zie je van die kleine witte met papillotten in hun haarrubyred schreef:Honden shows hier zijn heel competatief, echt van het gemene af.
Fokkers komen met campers en reizen van show naar show, de enige sociale tijd voor hond en baasje is in de ring. En ook dat vaak niet want het zijn vooral handlers die honden showen. Deze honden hebben echt geen leven, nooit eens lekker los rennen want je zal maar een poot breken. Tijdens de show staan de honden bijna de hele dag op de tafel voor grooming. Ik noem de dog shows dan ook geen dog shows maar grooming shows.