Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zowie ooit nog los?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Zowie ooit nog los?

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nanna schreef:
Ma-Rianne schreef:.Een GT verwerp je meteen al zo drastisch
Die zou ik ook drastisch verre van mij werpen ;-)
Het gaat namelijk niet om vervelend gedrag maar een ingeboren instinct.
En dat is een wezenlijk verschil.
Wij hebben ook instincten, en we hebben geleerd hoe er mee om te gaan.
Als een hond nooit wordt geleerd wat de bedoeling is met die instincten gaat hij daar zelf invulling aan geven.
Ik ben met je eens dat je verwachtingen van een zichtjager niet te hoog mogen zijn, maar een hond die wel eens ergens achteraan gaat kun je echt wel op andere gedachten brengen. Op een manier waarbij de hond dat zelf bedacht heeft.
Het is alleen veel werk.
Je hebt gelijk als je zegt dat het niet om vervelend gedrag gaat. En daarom helpt corrigeren op het gedrag meestal ook niet afdoende. Want dat lost de oorzaak niet op.
Corrigeren kán (als je geluk hebt), zoals Eline al zei, helpen als het een traumatiserend effect heeft gehad op het juiste moment. Maar vaak treden daar ook neveneffecten bij op, omdat het zelden in één keer lukt. Eigenlijk is dat prutsen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Moyodo schreef:Misschien stond het al ergens, maar hoe lang hebben jullie haar eigenlijk? Ik meen namelijk dat jullie haar nog niet zo lang hebben gelezen te hebben. Dan zou ik de hoop niet opgeven en gewoon eerst met de lange lijn blijven oefenen of op veilig terrein en als je denkt dat ze anders gedrag vertoond en misschien rustiger is geworden dan weer proberen.

In mei hebben we Zowie twee jaar.
En de hoop geven we niet op hoor, zoals in de vorige post gaan we het over een aantal maanden weer proberen.
Ik loop per week 40 km hard en Zowie kan daarbij aansluiten, doet ze nu ook al regelmatig.
Als ze straks weer beter ( ze gaan nu haar alvleesklier onderzoeken ) dan gaat ze voorlopig aan de lange lijn het bos in, en dat is samen met ons ook heel leuk!
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Mijn mening: niet onder appel staande honden nooit los. In het stadspark wil ik er geen last van hebben en in de natuur zeker niet. Deze slachtoffers van stropende honden kunnen helaas hun mening niet meer geven.

Afbeelding

Afbeelding

Mvg Veenmug

Ps. Wie van de tegenstanders van de ecollar heeft nu werkelijk zelf ervaring of is het gewoon meepraten over de zielige gevolgen voor de betreffende hond.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Nanna schreef:
Ma-Rianne schreef:.Een GT verwerp je meteen al zo drastisch
Die zou ik ook drastisch verre van mij werpen ;-)
Het gaat namelijk niet om vervelend gedrag maar een ingeboren instinct.
En dat is een wezenlijk verschil.
Om te beginnen kan je van afstand, zonder dat je de situatie en de hond kent, niet zonder meer stellen dat het niet aangeleerd, maar aangeboren is.
Ten tweede: als je er van uit gaat dat instinct niet bij te sturen of te beteugelen is, kan je meteen wel ophouden met het trainen van honden. Dat is immers wat je , vooral in jacht- en zweet- werk van honden vraagt: dat ze hun aangeboren drang beteugelen en gecontroleerd leren gebruiken... :U:
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief

Nanna schreef:
Ma-Rianne schreef:als je er van uit gaat dat instinct niet bij te sturen of te beteugelen is, kan je meteen wel ophouden met het trainen van honden. Dat is immers wat je , vooral in jacht- en zweet- werk van honden vraagt: dat ze hun aangeboren drang beteugelen en gecontroleerd leren gebruiken... :U:
Zichtjagers moesten juist zèlf jagen en niet op commando van de baas van links naar rechts flankeren of god weet wat. Dat is al eeuwenlang zo. En NU opeens moeten ze zich laten beteugelen?
Apporterende honden zoeken(ook) zelfstandig en revieren op eigen initiatief. Aangeschoten wild wat gaat lopen, vergt dat de hond zelfstandig het spoor uitwerkt om het te zoeken en binnen te brengen. Als ik als baas niet weet waar iets ligt kan ik ook niet sturen. :pffff:
Voor de rest lijkt "instinct" en "aangeboren" een simpel excuus om er vooral niet veel tijd en moeite van een training in te stoppen. Ook lijkt het me een mooie smoes om eventuele "missers"van de baas niet te analyseren .
2-edit; typo
Laatst gewijzigd door Ma-Rianne op 07 mar 2010 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Veenmug schreef:Ps. Wie van de tegenstanders van de ecollar heeft nu werkelijk zelf ervaring of is het gewoon meepraten over de zielige gevolgen voor de betreffende hond.
Wat een vreemde reactie :denken:
Maar afijn, genoeg om te weten wat ik er niet mee wil omdat het niets doet aan de oorzaak, en genoeg om te weten waar het toegevoegde waarde kan hebben.
En op basis daarvan heb ik geconcludeerd dat een stroomband ernstig wordt overschat door veel mensen. Vooral door mensen die de intelligentie van een hond juist onderschatten.
En dat een hond dat vaak moet bezuren idd.
Ma-Rianne
Zeer actief

Nanna schreef:
Ma-Rianne schreef: Voor de rest lijkt "instinct" en "aangeboren" een simpel excuus om er vooral niet veel tijd en moeite van een training in te stoppen en een prima smoes om eventuele "fouten" van de baas niet onder ogen te zien.
Ik zou zeggen: neem een Afghaan en leef je uit :mrgreen:
Ik schat dat de afghaan het langer volhoudt dan jij ;-)
Alle honden uit een rasgroep hetzelfde karakter toedichten, vind ik geen blijk geven van veel inzicht
Ik ken hier in de buurt verschillende podenco's, podenco/mixjes die wel los kunnen lopen, al jaaaren :19:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Om ook even een duit in het zakje te doen :mrgreen:
De meest indrukwekkende combinatie die ik ooit gezien heb was een duitse meneer met twee whippets in zwitserland. Een jaar of tien geleden.
Die whippets liepen die man, overal waar hij ging, losjes op de hielen en hadden nog nooit een riem gezien denk ik. Ze sliepen los bij hem in de open tent. Midden in het bos.
Zo ontspannen en vanzelfsprekend had ik het nog nooit gezien. En dat uitgerekend met twee whippets.
Het zullen geheid de uitzonderingen geweest zijn die de regel bevestigen, maar toen was ik er helemáál van overtuigt dat ik mij nooit meer blind zou staren op raseigenschappen :wink:
Ma-Rianne
Zeer actief

Jaap* schreef:Om ook even een duit in het zakje te doen :mrgreen:
De meest indrukwekkende combinatie die ik ooi,t gezien heb was een duitse meneer met twee whippets in zwitserland. Een jaar of tien geleden.
Die whippets liepen die man overal waar hij ging, losjes op de hielen en hadden nog nooit een riem gezien denk ik. Ze sliepen los bij hem in de open tent. Midden in het bos.
Zo ontspannen en vanzelfsprekend had ik het nog nooit gezien. En dat uitgerekend met twee whippets.
Het zullen geheid de uitzonderingen geweest zijn die de regel bevestigen, maar toen was ik er helemáál van overtuigt dat ik mij nooit meer blind zou staren op raseigenschappen :wink:
:E: Wat je schreef over de intelligentie van een hond en de onderschatting daarvan vond ik ook al zo'n prima opmerking. Maar lijkt wel gemakkelijker om honden een etiketje op te plakken en dat als keihard gegeven te beschouwen. Dan hoef je niet te kijken naar wat je als baas misschien wel verkeerd doet( met al je beste bedoelingen) of wat er met een intensieve langdurige training uit te trainen is, of juist aan te leren is.... Maar dan moet je vaak wel even door zetten....
(Mijn wetter heeft ruim een jaar lang geweigerd dummy's te apporteren, wilde alleen koud wild. Maar inmiddels apporteert hij dummy's met plezier en wild met fanatisme :D )
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief

Nanna schreef:Ik kan Charles ook overal los laten lopen ;-)
Dat wil niet zeggen dat alle zichtjagers dat kunnen. De zichtjagers met een fikse dosis jachtinstinct (en Zowie heeft laten zien daarover te beschikken) zul je moeilijk tot niet tot inkeer brengen.
Aangezien ik geen inzicht heb in hoe de interactie tussen de bazen en Zowie is, zou ik die conclusie nooit zo trekken. Dan zou ik eerst eens willen zien hoe het tussen hen toegaat... Dat bedoel ik met etiketjes plakken...
edit; Dat bedoel ik met etiketjes plakken: Het is een zichtjager die wegloopt, dus heeft ze een flinke dosis jachtinstinsct, helaas, niets aan te doen..... In plaats van een goede analyse wat er werkelijk speelt waarom Zowie 'em smeert.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Nanna schreef:Ik kan Charles ook overal los laten lopen ;-)
Dat wil niet zeggen dat alle zichtjagers dat kunnen. De zichtjagers met een fikse dosis jachtinstinct (en Zowie heeft laten zien daarover te beschikken) zul je moeilijk tot niet tot inkeer brengen.
Met veel zelfbelonend jachtgedrag achter de naam wordt dat idd moeilijk. En steeds moeilijker :wink:
Dat is echter ook zo met een 'gewone' hond die de smaak te pakken heeft. Maar zoals gezegt zou ik zelf niet veel verwachten van een zichtjager. Althans, niets bovennatuurlijks.
Ik heb niet met die duitser gesproken, maar hem wel geobserveerd. Ik was ervan overtuigt dat hij vanaf dag één niet heeft geaccepteerd dat de honden er zélf opuit gingen, en dat hij erg veel aspecten van natural dogmanship/rangordetheorieen toepaste. Zonder te weten wat dat is waarschijnlijk :mrgreen:
Hij ging er gewoon heel erg natuurlijk mee om. Zelfs ík kreeg de neiging om achter hem aan te lopen omdat hij zo duidelijk leek te weten wat hij deed :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief

Waarom dan zo star prat gaan op de merknaam? :wink:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
Jaap* schreef: Ik ben met je eens dat je verwachtingen van een zichtjager niet te hoog mogen zijn, maar een hond die wel eens ergens achteraan gaat kun je echt wel op andere gedachten brengen. Op een manier waarbij de hond dat zelf bedacht heeft.
Het is alleen veel werk.
Eigenlijk denk ik dat het bij zichtjagers (en dan vooral bij de halfwindhonden die ook nog neusjagers zijn) het schier onmogelijk is om ze dat najagen af te leren. Het is voor hen té zelfbelonend. En ze zijn vaak té eigenwijs.
Misschien dat je ze in een aantal gevallen zult kunnen afstoppen, met veel geluk. Maar een 100% score zal een utopie blijken te zijn.

Je kunt een mechelse herder wel terugroepen tijdens een aanval op een pakwerker.
Een zichtjager terugroepen die in volle vaart achter het haas aangaat...ik wens je veel succes :mrgreen:
Eh... even kleine nuance.. zo makkelijk is het niet om je hond terug te roepen tijdens een aanval op de pw.. ook daar is het nodig om erop te trainen... zelf 1x moeten doen toen hij pakwerker in het publiek zag :oeps: en ik was wel blij dat hij mijn commando aannam, maar zowiezo wordt het feitelijk alleen in de knpv gedaan terugroepen tijdens overval.. en veelal niet met appel alleen.. hond heeft zich dan vaak toch in een net gelopen, of heeft een tikkie terug gehad bij het terugroepen..

In mijn beleving, een zicht jager daar bedoel je mee dat een hond iets waarneemt op zicht (en gehoor) vul ik daar dan bij aan? Op het moment dat ze iets waarnemen is de houding van de hond ook zichtbaar voor een baas.. dus daar moet je in mijn ogen op gaan inspelen.. ik ken een aantal mensen met jachthonden die dus wel appel erop hebben en die rustig door de duinen lopen.. ik ken ook mensen die het niet uitmaakt en denken het zit ze nu eenmaal in het bloed en roetsj.. die mogen idd de fazanten en konijnen achterna in duin.. :19:
Ik kan natuurlijk onmogelijk inschatten wat het is om een jachthond te hebben.. wel blijf ik van mening dat sommige dingen wel duidelijk gemaakt kunnen worden aan honden als het om jacht gedrag gaat ... het vergt wat lange adem en opletten maar het kan wel eruit te trainen zijn..
Jaap*
Zeer actief

Ja Nanna, maar ik bedoel natuurlijk dat je niet de hoop hoeft op te geven op basis van de merknaam alleen.
Elke hond is in eerste instantie een individu, en daarna een ras. Zo heb je whippets die niet per definitie whippetten, en misschien wel Zowie's die niet per definitie onverbeterlijke Zowie's zijn.
Als je de juiste knoppen kunt vinden, en de hond niet volledig onbereikbaar is, is het verbazend hoe vaak een hond "Oh, bedoel je dát" kan denken :wink:
En je ter wille wil zijn. Maar dan moet je wél op de goeie knoppen drukken. Net zoals bij mensen eigenlijk :mrgreen:
Ma-Rianne
Zeer actief

Jaap* schreef:Ik heb niet met die duitser gesproken, maar hem wel geobserveerd. Ik was ervan overtuigt dat hij vanaf dag één niet heeft geaccepteerd dat de honden er zélf opuit gingen, en dat hij erg veel aspecten van natural dogmanship/rangordetheorieen toepaste.
Heel veel mensen gaan dus juist de fout in met hele basic rangordetechnieken. Hoeveel honden smeren "em juist omdat ze in de gaten hebben dat de wandeling ten einde is en zij daar(nog) geen zin in hebben?
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Jaap* schreef:Ja Nanna, maar ik bedoel natuurlijk dat je niet de hoop hoeft op te geven op basis van de merknaam alleen.
Elke hond is in eerste instantie een individu, en daarna een ras. Zo heb je whippets die niet per definitie whippetten, en misschien wel Zowie's die niet per definitie onverbeterlijke Zowie's zijn.
Als je de juiste knoppen kunt vinden, en de hond niet volledig onbereikbaar is, is het verbazend hoe vaak een hond "Oh, bedoel je dát" kan denken :wink:
En je ter wille wil zijn. Maar dan moet je wél op de goeie knoppen drukken. Net zoals bij mensen eigenlijk :mrgreen:
En soms moet je lang zoeken, ongeacht ras.

Ik denk dat ik het bij Baco nu heb gevonden, hij word volgende week 3 jaar en ik ben gematigd optimistisch, maar god wat is het gaaf om een hond die het eigenlijk geen moer interesseert waar je bent, toch aan het luisteren zien te krijgen. :cheer:
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

blondie schreef:
Nanna schreef:
Je kunt een mechelse herder wel terugroepen tijdens een aanval op een pakwerker.
Een zichtjager terugroepen die in volle vaart achter het haas aangaat...ik wens je veel succes :mrgreen:
Eh... even kleine nuance.. zo makkelijk is het niet om je hond terug te roepen tijdens een aanval op de pw.. ook daar is het nodig om erop te trainen.
.
Daar dacht ik ook al aan inderdaad. Als mijn hond hoog in zijn driften staat met pakwerk (misschien vergelijkbaar met jachtdrift bij een jachthond?) dan roep ik hem niet 1 2 3 terug hoor. Het is alleen geen Mechelaar, maar een Dobermann en die hebben een appèlloos instinct :mann:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Veenmug schreef:Mijn mening: niet onder appel staande honden nooit los. In het stadspark wil ik er geen last van hebben en in de natuur zeker niet. Deze slachtoffers van stropende honden kunnen helaas hun mening niet meer geven.
Fijne foto's, kunnen die niet even onder een linkje?

Mijn niet-altijd luisterende honden maken geen hertjes dood trouwens. Maken helemaal niks dood, ploegen op z'n allerergst een weiland een beetje overhoop achter een haas aan maar vernielen of vermoorden niks.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ma-Rianne schreef:Uit je antwoord maak ik al op, dat je inderdaad blijkbaar niet weet wat een goede gehoorzaamheidscursus in houdt en kan doen voor jou en je hond.Een GT verwerp je meteen al zo drastisch, dat ik me af vraag waarom je hier zowiezo de vraag voorlegt, als je het allemaal al zo goed weet.
:pop: Schiet maar :wink:
edit; typo
Duizenden jaren gedrag infokken, en dat wil jij er met een cursusje uitkrijgen.... :roll:

Een podenco of podencokruising moet achter bewegende dingen aan rennen, moet effe een spoortje volgen en gaat af op spannende geluiden. Daar kan je Martin Gaus bij halen, maar die gaat in een scheur van het lachen. Bij podenco's moet je afleiden, ombuigen, en een hele trukendoos uit de kast halen en met een forse dosis geluk krijg je dan een hond die terug te roepen is. Een gehoorzaamheidscursus verandert echt niks aan die ziekelijke nieuwsgierigheid, dat zit er sinds de farao's al in en dat krijg jij er er met je zit en blijf en pootje geven echt niet uit.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Ma-Rianne schreef:Uit je antwoord maak ik al op, dat je inderdaad blijkbaar niet weet wat een goede gehoorzaamheidscursus in houdt en kan doen voor jou en je hond.Een GT verwerp je meteen al zo drastisch, dat ik me af vraag waarom je hier zowiezo de vraag voorlegt, als je het allemaal al zo goed weet.
:pop: Schiet maar :wink:
edit; typo
Ow god en hier hebben we misses ik maak er een mooie text van dan lijk ik nog wat.....
En dan op mij, want ik neem aan dat je het tegen mij heb ik zie topicstarter nl niet reageren op de gedragsterapeut, afgeven dat ik het zo goed weet.
Mocht je het niet tegen mij hebben maar tegen topicstarter waarom geef je dan zoveel antwoorden in dit topic, om je gelijk te krijgen??, ze weet het toch allemaal al zo goed.
Na ja laat ook maar ga geen topic niet verkloten, maar dit soort antwoorden zoals hierboven, ja daar kan je wat mee, daar kan geen gedragstherapeut tegen op.

yvonne
roy
Zeer actief

Jaap* schreef:
roy schreef:
Ma-Rianne schreef: :scratch: Als ik dit zo lees vraag ik me af waarom je niet eens een goede cursus gaat doen of een gedragstherapeut inschakelt?
edit: Meteen maar een TT er op vindt ik n.l. de gemakkelijke weg.
Een goede cursus heeft weinig van doen denk ik in dit probleem, jachtinstict is er niet uit te cursussen, zie de gedragstherapeut al voor me, da mag je niet meer doen hondje :engel: het jagen.
Nee hier geloof ik niet in :pffff:

yvonne
Ja, dat doet elke gt immers :roll:
Wat is jou oplossing?
Ow is dat zo, doet iedere GT dat??
Ik neem aan dat als je voor een jachthond gaat weet dat dit gedrag erin zit en dat je daar mee om kan en wil gaan daar heb je geen GT voor nodig.
Ik heb geen jachthond dus de oplossing voor dit probleem heb ik niet, ik reageer alleen maar op het feit dat mij een cursus met je hond niet de oplossing lijkt voor een jachtinstinct, maar das mijn mening, kan er naast zitten, heb nl geen jachthond.

yvonne
Jaap*
Zeer actief

roy schreef:Ow is dat zo, doet iedere GT dat??
Jij schijnt te denken dat elke gt niet meer doet dan "dat mag je niet meer doen" tegen een hond zeggen. En dat vind ik op z'n zachtst gezegt een beetje denigrerend. Er zijn genoeg gt's die wél weten waar ze het over hebben namelijk.
roy
Zeer actief

Jaap* schreef:
roy schreef:Ow is dat zo, doet iedere GT dat??
Jij schijnt te denken dat elke gt niet meer doet dan "dat mag je niet meer doen" tegen een hond zeggen. En dat vind ik op z'n zachtst gezegt een beetje denigrerend. Er zijn genoeg gt's die wél weten waar ze het over hebben namelijk.
Sjonge jonge, ga jij maar lekker bedenken wat ik wel schijn te denken, wat je al wel niet uit een tekst kan opmaken..........
Altijd leuk om te lezen hier hoe er een eigen draai wordt gegeven aan jouw tekst, nu schrijf ik weer dat elke GT niet meer doet dan, waar lees jij dat??, of is dat wat jij er van maakt.
Maar prima ieder zijn mening, als jij het zo leest is dat jouw probleem en als dat op jou denigerend overkomt ook prima.

yvonne
Jaap*
Zeer actief

roy schreef:jachtinstict is er niet uit te cursussen, zie de gedragstherapeut al voor me, da mag je niet meer doen hondje :engel: het jagen.

yvonne
Het lijkt me vrij duidelijk :19:
En anders moet je even vertellen wat je wél bedoeld. Want als ik dit lees krijg ik de indruk dat je een gt ziet als iemand die niets meer doet dan met een snoepje in de hand staan te roepen dat een hond iets niet meer mag doen.
En dat je vind dat je aan 'zo'n hond' verder geen moeite hoeft te verspillen omdat dat bij voorbaat al tevergeefs is.
Maar als het anders is moet je het even zeggen.
roy
Zeer actief

Jaap* schreef:
roy schreef:jachtinstict is er niet uit te cursussen, zie de gedragstherapeut al voor me, da mag je niet meer doen hondje :engel: het jagen.

yvonne
Het lijkt me vrij duidelijk :19:
En anders moet je even vertellen wat je wél bedoeld. Want als ik dit lees krijg ik de indruk dat je een gt ziet als iemand die niets meer doet dan met een snoepje in de hand staan te roepen dat een hond iets niet meer mag doen.
En dat je vind dat je aan 'zo'n hond' verder geen moeite hoeft te verspillen omdat dat bij voorbaat al tevergeefs is.
Maar als het anders is moet je het even zeggen.
Weetje Jaap, ik moet helemaal niks , ik heb het geschreven zoals het er staat en maak ervan wat jij wil, en blijkbaar is dat jouw manier want je maakt er ook alweer van dat ik vind dat zo'n hond :blah:
En nu kan je hierop ook wel weer gaan reageren met van alles wat ik wel niet zou bedoelen, maar doe geen moeite, ik stop ermee, beetje zonde van dit topic namelijk.

yvonne
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

roy schreef: Ow is dat zo, doet iedere GT dat??
Ik neem aan dat als je voor een jachthond gaat weet dat dit gedrag erin zit en dat je daar mee om kan en wil gaan daar heb je geen GT voor nodig.
Ik heb geen jachthond dus de oplossing voor dit probleem heb ik niet, ik reageer alleen maar op het feit dat mij een cursus met je hond niet de oplossing lijkt voor een jachtinstinct, maar das mijn mening, kan er naast zitten, heb nl geen jachthond.

yvonne
Wat een rare reactie en ik kan me de reactie van Jaap ook levendig voorstellen. Mogelijk is het niet je bedoeling, maar het komt wat denigrerend over. Je opmerking over dat je met een jachthond dus ook maar om moet kunnen gaan met een fors jachtinstinkt vind ik vreemd. Had jij niet een herder met een agressieprobleem? Had je daar dan als herderbaas ook niet mee om moeten kunnen gaan? Het is immers een waak en verdedigingshond.
Klinkt net zo lullig toch? :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
roy
Zeer actief

Eline* schreef:
roy schreef: Ow is dat zo, doet iedere GT dat??

yvonne
Wat een rare reactie en ik kan me de reactie van Jaap ook levendig voorstellen. Mogelijk is het niet je bedoeling, maar het komt wat denigrerend over. Je opmerking over dat je met een jachthond dus ook maar om moet kunnen gaan met een fors jachtinstinkt vind ik vreemd. Had jij niet een herder met een agressieprobleem? Had je daar dan als herderbaas ook niet mee om moeten kunnen gaan? Het is immers een waak en verdedigingshond.
Klinkt net zo lullig toch? :19:
Ik dacht al, waar blijft ze met commentaar........
Als jij in de categorie net "zo lullig" wil schrijven, prima, doe ik niet aan mee.

yvonne
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef: Ik dacht al, waar blijft ze met commentaar........
Als jij in de categorie net "zo lullig" wil schrijven, prima, doe ik niet aan mee.

yvonne
:scratch: Ik ben gewoon verrast over de wijze waarop je reageert. Ik ken dit niet van je.
Je kan stellen dat iedere hondenbezitter volleerd moet zijn en dus over geen enkel probleem advies moet vragen, maar dat is toch raar? In alles wat je doet heb je toch dingen te leren?
Waarom reageer je zo stellig?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
roy
Zeer actief

Eline* schreef:
roy schreef: Ik dacht al, waar blijft ze met commentaar........

yvonne
:scratch: Ik ben gewoon verrast over de wijze waarop je reageert. Ik ken dit niet van je.
Je kan stellen dat iedere hondenbezitter volleerd moet zijn en dus over geen enkel probleem advies moet vragen, maar dat is toch raar? In alles wat je doet heb je toch dingen te leren?
Waarom reageer je zo stellig?
Tis maar hoe je het leest, ook jij maakt weer van alles op, of ik stel dat iedere hondenbezitter maar volleerd moet zijn...., het zal wel.
En dan ga je nu nog zeggen ik ken dit niet van je, of je me uberhaupt kent....
Deed je dat maar dan hadden mijn woorden niet deze shit los gemaakt, maar is me wel weer duidelijk dat je alles wat je hier schrijft helemaal moet uitleggen want alles wordt verkeerd opgepakt en verdraaid, ik zeg niks stelligs ik geef mijn mening, niet meer en niet minder.
En als jij nu het typ blijkt die direct overgaat om mijn dieren en misschien wel tekortkomingen erbij haalt, dat valt me nou weer van jou tegen, had toch met alles wat je hier schreef een hogere pet ven je op.

yvonne
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef:
Tis maar hoe je het leest, ook jij maakt weer van alles op, of ik stel dat iedere hondenbezitter maar volleerd moet zijn...., het zal wel.
En dan ga je nu nog zeggen ik ken dit niet van je, of je me uberhaupt kent....
Deed je dat maar dan hadden mijn woorden niet deze shit los gemaakt, maar is me wel weer duidelijk dat je alles wat je hier schrijft helemaal moet uitleggen want alles wordt verkeerd opgepakt en verdraaid, ik zeg niks stelligs ik geef mijn mening, niet meer en niet minder.
En als jij nu het typ blijkt die direct overgaat om mijn dieren en misschien wel tekortkomingen erbij haalt, dat valt me nou weer van jou tegen, had toch met alles wat je hier schreef een hogere pet ven je op.

yvonne
Dit is hetgeen waarop ik reageer. Zowie vraagt raad en deze zin geeft de indruk dat je vind dat ze te kort schiet als ze niet weet om te gaan met de jachtdrift van haar podenco.
De reden dat ik even teruggrijp op problemen die jezelf hebt ondervonden is niet om je een hak te zetten, maar om je even te laten nadenken over wat je eigenlijk zegt. Ik vind hetgeen wat je tikt namelijk kwetsend, net zo goed alsdat ik me bewust ben van het feit dat ik iets kwetsend tik in mijn reactie.
Ik ken je niet, jij kent mij niet, maar aangezien we beiden geregeld hier tikken heb je in de regel wel een beeld van hoe iemend reageert op dingen.
Maar goed, dit wordt gehakketak wat verder niet echt ter zake doende is.
Mocht je de bovenstaande zin anders bedoelen is het misschien handig het uit te leggen want ik ben gezien de reactie ook van Jaap niet de enige die je dan verkeerd interpreteerd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”