* Verwijderd door moderator. Dringend verzoek de één-tweetjes naar elkaar te laten voor wat het is op het forum . Andere forummers hoeven niet hiermee niet geconfronteerd te worden.*Nanna schreef:* Verwijderd door mod. Off-topic*MARC_S schreef:* Verwijderd door moderator. Dringend verzoek de één-tweetjes naar elkaar te laten voor wat het is op het forum . Andere forummers hoeven niet hiermee niet geconfronteerd te worden.*Marion. schreef: * Verwijderd door moderator. Dringend verzoek de één-tweetjes naar elkaar te laten voor wat het is op het forum . Andere forummers hoeven niet hiermee niet geconfronteerd te worden.*
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zoooooooo kwaaaaaaaaaad
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: zoooooooo kwaaaaaaaaaad
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik heb een hondonvriendelijke hond. Dus kom ik niet met haar in een losloopgebied. Niet aangelijnt en niet los. lijkt me logisch tochmonky555 schreef:de mensen met de sociale hondjes zijn weer van de partij hoor![]()
alleen zo jammer dat je met je loslopende hond toch een groot probleem hebt als een andere hond aangelijnd is, en het toch je eigen schuld blijft ondanks dat het losloop gebied loopt, dat jullie dat risico willen lopen is jullie goed recht :N:
maar die gene met aangelijnde honden staat gewoon in zijn recht
En als ik ergens loop en er komt een loslopende hond op me af en het is geen grote reu dan weet ik dat ik een probleem heb. Nee, ik heb mijn teef niet genoeg onder controle om als er een andere hond in haar bek vliegt te zorgen dat ze niet bijt. Dat blijft mijn verantwoordelijkheid volgens mij. Tuurlijk vind ik dat het ook de verantwoordelijkheid is van de eigenaar van de andere hond
Maar ik vraag me dus af of ik als ik de hond heb aangelijnt, in "mijn goed recht sta" als mijn teef van een ander hondje een swiffer maakt.
Ik ben gewooon voor gedeelde verantwoordelijkheid. Overigens vind ik niet dat ik provocerend bezig. Maar ja, da's mijn mening natuurlijk
- Suzanne
- Zeer actief
Ik vind het allemaal prima, alle rechten die geclaimd worden. Maar het feit blijft dat ik regelmatig geconfronteerd wordt met dames en heren die gierende klapperende hondachtigen aan een riem meevoeren of liever gezegd meegevoerd worden onder het uitroepen van angstkreten dat ik mijn loslopende honden bij me moet houden omdat de schat die eigenlijk heel lief is anders de rest van de dag van slag is. Mijn honden zoeken met niemand en niets contact, lopen gewoon hun dingetje te doen en zijn in het algemeen redelijk voorzichtig aangelegd. Ze komen gewoon als ik ze roep en ik houd ze zeker bij me als er weer eens iemand krampachtig aan een boomstam hangt omdat ik in de ogen van Fikkie in zijn persoonlijke zone kom. Omdat ik niet wil dat ze stuk gaan. En ja, ik vind toevallig teckels leuk dus die heb ik dan ook. En als zo'n verknipte sukkel ze niet herkent als hond dan is dat zijn probleem.
En laat ik nou ook nog vinden dat als je met iets gevaarlijks loopt je de omgeving daartegen dient te beschermen en niet andersom.
En laat ik nou ook nog vinden dat als je met iets gevaarlijks loopt je de omgeving daartegen dient te beschermen en niet andersom.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Niet iedereen met een hondagressieve hond zal zich in dit klapperkaken verhaal herkennen.Suzanne schreef:Ik vind het allemaal prima, alle rechten die geclaimd worden. Maar het feit blijft dat ik regelmatig geconfronteerd wordt met dames en heren die gierende klapperende hondachtigen aan een riem meevoeren of liever gezegd meegevoerd worden onder het uitroepen van angstkreten dat ik mijn loslopende honden bij me moet houden omdat de schat die eigenlijk heel lief is anders de rest van de dag van slag is. Mijn honden zoeken met niemand en niets contact, lopen gewoon hun dingetje te doen en zijn in het algemeen redelijk voorzichtig aangelegd. Ze komen gewoon als ik ze roep en ik houd ze zeker bij me als er weer eens iemand krampachtig aan een boomstam hangt omdat ik in de ogen van Fikkie in zijn persoonlijke zone kom. Omdat ik niet wil dat ze stuk gaan. En ja, ik vind toevallig teckels leuk dus die heb ik dan ook. En als zo'n verknipte sukkel ze niet herkent als hond dan is dat zijn probleem.
Ik ook niet
Als jouw honden gewoon hun eigen gang gaan terwijl je mij tegenkomt, zul je niet eens in de gaten hebben dat je net zo'n niet te vertouwen k*therder gepasseerd bent......

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hoe komt dat opeens in het verhaal?Suzanne schreef:Ik vind het allemaal prima, alle rechten die geclaimd worden. Maar het feit blijft dat ik regelmatig geconfronteerd wordt met dames en heren die gierende klapperende hondachtigen aan een riem meevoeren of liever gezegd meegevoerd worden onder het uitroepen van angstkreten dat ik mijn loslopende honden bij me moet houden omdat de schat die eigenlijk heel lief is anders de rest van de dag van slag is. Mijn honden zoeken met niemand en niets contact, lopen gewoon hun dingetje te doen en zijn in het algemeen redelijk voorzichtig aangelegd. Ze komen gewoon als ik ze roep en ik houd ze zeker bij me als er weer eens iemand krampachtig aan een boomstam hangt omdat ik in de ogen van Fikkie in zijn persoonlijke zone kom. Omdat ik niet wil dat ze stuk gaan. En ja, ik vind toevallig teckels leuk dus die heb ik dan ook. En als zo'n verknipte sukkel ze niet herkent als hond dan is dat zijn probleem.
Fikkie kan toch gewoon de pest hebben aan andere honden?
Hoezo niet herkennen als hond?
-
moderatorteam
- Zeer actief
Topic is opgeschoond. Gelieve on topic te blijven en de één - tweetjes naar elkaar te laten op het forum.
- Suzanne
- Zeer actief
Dan is jouw hond toch prima te vertrouwen? ik kan er gewoon langs omdat jij hem niet toestaat gillend in de riem te hangen. Dus niemand raakt opgewonden en we lopen allemaal ontspannen rond.renee-uk schreef: Niet iedereen met een hondagressieve hond zal zich in dit klapperkaken verhaal herkennen.
Ik ook niet
Als jouw honden gewoon hun eigen gang gaan terwijl je mij tegenkomt, zul je niet eens in de gaten hebben dat je net zo'n niet te vertouwen k*therder gepasseerd bent......
- Suzanne
- Zeer actief
Omdat dit vaak een toevoeging is om het gedrag van Fikkie te verklaren. Vanzelfsprekend kan Fikkie ook een principiele hekel hebben aan honden in het algemeen.ranetje schreef: Hoe komt dat opeens in het verhaal?![]()
- renee-uk
- Zeer actief
Mijn hond luistert naar zitten en zwijgt ook als ik haar dat opdraag dus als die andere hond dan ook fijn luistert naar 'hier' is er geen enkel probleemNanna schreef:Wat mij betreft de quote van de dag.MARC_S schreef:Ik lees steeds dat mensen hun hond onder controle moeten hebben. Dat hun hond eerst moet luisteren en dan pas los kan etc etc. Waarom luistert je eigen hond dan niet naar ZITTEN en KOP DICHT! ??? Waarom moet mijn hond onmiddelijk komen als ik roep maar mag jij je hond aan de lijn notabene zover out of controll laten gaan dat hij een hond pakt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
Nee dat is het niet, want als er een hond over haar heenvalt zal ze dat niet over haar kant laten gaan en wel gaatjes maken.Nanna schreef:Dat lijkt mij ook. Die k*therder (eigen woorden!Suzanne schreef:Dan is jouw hond toch prima te vertrouwen? ik kan er gewoon langs omdat jij hem niet toestaat gillend in de riem te hangen. Dus niemand raakt opgewonden en we lopen allemaal ontspannen rond.renee-uk schreef: Niet iedereen met een hondagressieve hond zal zich in dit klapperkaken verhaal herkennen.
Ik ook niet
Als jouw honden gewoon hun eigen gang gaan terwijl je mij tegenkomt, zul je niet eens in de gaten hebben dat je net zo'n niet te vertouwen k*therder gepasseerd bent......) valt niet aan of uit als ie een andere hond ontwaart, wat mij betreft dus helegaar voor elkaar.
En om dat te voorkomen, vraag ik dus mensen met opdringerige honden of ze die even bij zich willen houden.
En het gekke is dat dat ook gewoon altijd gedaan wordt, maar het feit dat de mijne zo'n niet te vertrouwen k*therder is zal daar zeker toe bijdragen

-
estelle
Ja tuurlijk dat is ook niet te doen denk ik.Budkes schreef: Nou ik kan je vertellen dat er bij mij ook niets gebeurd als er een hond bij mij en mijn honden komt buurten, ondanks de agressie van Mikey. Maar van de betreffende hond werd duidelijk aangegeven dat ie en niet luisterde en niet met andere honden kon.
Dus als de eigenaar van de aanstormende hond erbij roept dat die hond ook agressief is én dat ie niet luistert én dat ze geen riem bij zich heeft, dan spring ik ook over de sloot. Want hoe zie je dat anders voor je dan, dat ik in mijn eentje een agressieve hond zonder eigenaar in de buurt, van mijn 3 honden weg loop te roeien.![]()
Als ik tegen mijn eigen honden roep AF dan gaan ze af, en Mikey vouw ik (net als jij Estelle) onder mijn oksel, maar wat moet ik dan met loslopende, agressieve, niet luisterende tegenpartij ??
Ik heb dat nog nooit meegemaakt dat er een agressievfe hond op Hera afkwam. Ik weet niet wta ik dan zou doen. Weinig vrees ik.
Het gebeurd mij alleen maar dat er weleens een pup of een enthousiaste hond te dichtbij Hera komt en dan vind ik dat ik maar heb te zorgen dat Hera niks kan doen.
En dan ben ik het dus met Marc eens, die hond is mijn verantwoording, de buurvrouw heeft niet om mijn hond gevraagd.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
100% met je eens, ik kan Mikey ook prima mannen als er pup puber of onschuldig enthousiast hondje op ons afkomt. Moet er niet aan denken dat ik dat niet zou kunnen met die idioot. Dan zou ik hem dus niet willen en kunnen hebben.estelle schreef:Ja tuurlijk dat is ook niet te doen denk ik.Budkes schreef: Nou ik kan je vertellen dat er bij mij ook niets gebeurd als er een hond bij mij en mijn honden komt buurten, ondanks de agressie van Mikey. Maar van de betreffende hond werd duidelijk aangegeven dat ie en niet luisterde en niet met andere honden kon.
Dus als de eigenaar van de aanstormende hond erbij roept dat die hond ook agressief is én dat ie niet luistert én dat ze geen riem bij zich heeft, dan spring ik ook over de sloot. Want hoe zie je dat anders voor je dan, dat ik in mijn eentje een agressieve hond zonder eigenaar in de buurt, van mijn 3 honden weg loop te roeien.![]()
Als ik tegen mijn eigen honden roep AF dan gaan ze af, en Mikey vouw ik (net als jij Estelle) onder mijn oksel, maar wat moet ik dan met loslopende, agressieve, niet luisterende tegenpartij ??
Ik heb dat nog nooit meegemaakt dat er een agressievfe hond op Hera afkwam. Ik weet niet wta ik dan zou doen. Weinig vrees ik.
Het gebeurd mij alleen maar dat er weleens een pup of een enthousiaste hond te dichtbij Hera komt en dan vind ik dat ik maar heb te zorgen dat Hera niks kan doen.
En dan ben ik het dus met Marc eens, die hond is mijn verantwoording, de buurvrouw heeft niet om mijn hond gevraagd.
Gr. Aniek

- pammetje
- Zeer actief
juist dat is hier ookrenee-uk schreef:Mijn hond luistert naar zitten en zwijgt ook als ik haar dat opdraag dus als die andere hond dan ook fijn luistert naar 'hier' is er geen enkel probleemNanna schreef:Wat mij betreft de quote van de dag.MARC_S schreef:Ik lees steeds dat mensen hun hond onder controle moeten hebben. Dat hun hond eerst moet luisteren en dan pas los kan etc etc. Waarom luistert je eigen hond dan niet naar ZITTEN en KOP DICHT! ??? Waarom moet mijn hond onmiddelijk komen als ik roep maar mag jij je hond aan de lijn notabene zover out of controll laten gaan dat hij een hond pakt.
geen enkele hond hangt hier in de lijn
ze moeten zitten en blijven zitten
en als netjes vragen of mensen dr honden bij willen houden al heel anders uitgelegt wordt, dan is het einde zoek
maar als ik losse honden aan zie komen kan ik niet aan de buitenkant zien of die netjes bij hun baas blijven
maar ja je bent tegenwoordig al provocerend bezig als je vraagt of een ander zijn hond bij wil houden

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
estelle
Dan zijn we het dus gewoon eens.Budkes schreef:100% met je eens, ik kan Mikey ook prima mannen als er pup puber of onschuldig enthousiast hondje op ons afkomt. Moet er niet aan denken dat ik dat niet zou kunnen met die idioot. Dan zou ik hem dus niet willen en kunnen hebben.estelle schreef:Ja tuurlijk dat is ook niet te doen denk ik.Budkes schreef: Nou ik kan je vertellen dat er bij mij ook niets gebeurd als er een hond bij mij en mijn honden komt buurten, ondanks de agressie van Mikey. Maar van de betreffende hond werd duidelijk aangegeven dat ie en niet luisterde en niet met andere honden kon.
Maar wat jij zegt heb ik dus ook. Als ik hera niet kan beletten te bijten dan hoort ze niet bij mij thuis en zou ik dat levensgevaarlijk vinden.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat was dacht ik waar TS het over had ja, voor wat betreft een of twee van haar honden.Suzanne schreef:Omdat dit vaak een toevoeging is om het gedrag van Fikkie te verklaren. Vanzelfsprekend kan Fikkie ook een principiele hekel hebben aan honden in het algemeen.ranetje schreef: Hoe komt dat opeens in het verhaal?![]()
Daarom liep ze met de honden aangelijnd in een aanlijngebied.
En daarom vroeg ze of de tegemoet komende bazin haar loslopende honden bij zich wilde houden, dus bij haar aangelijnde honden weg wilde houden.
Lijkt mij alleszins redelijk om te vragen.
- renee-uk
- Zeer actief
ach degene die dat zei vraagt ook aan mensen of ze hun hond bij zich willenhouden, dus ik zou me er maar niet zoveel van aantrekken als ik jou waspammetje schreef: juist dat is hier ook
en als netjes vragen of mensen dr honden bij willen houden al heel anders uitgelegt wordt, dan is het einde zoek
maar als ik losse honden aan zie komen kan ik niet aan de buitenkant zien of die netjes bij hun baas blijven
maar ja je bent tegenwoordig al provocerend bezig als je vraagt of een ander zijn hond bij wil houden
Ik vind het in elk geval een raar mens, die vrouw die jij vanmorgen tegenkwam

- pammetje
- Zeer actief
dank jerenee-uk schreef:ach degene die dat zei vraagt ook aan mensen of ze hun hond bij zich willenhouden, dus ik zou me er maar niet zoveel van aantrekken als ik jou waspammetje schreef: juist dat is hier ook
Ik vind het in elk geval een raar mens, die vrouw die jij vanmorgen tegenkwam
en ik hoop dr niet meer tegen te komen

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Wat een moeite is het toch om rekening te houden met elkaar!?
Waar een hond wel of niet los mag wettelijk wordt voor het gemak maar vergeten als de hond maar "sociaal is"
zo gemakkelijk om de verantwoordelijkheid alleen bij de eigenaar te leggen van de hond die waarschijnlijk niet van contact gediend is.
Wat is sociaal??? Is dat een hond die geen gaatjes maakt? Ik vind dat een hond die op andere honden afrent en de signalen negeert ook niet sociaal. Ook deze honden beinvloeden het gedrag van andere honden en kunnen het druppeltje zijn wat de emmer doet overlopen. Waarom zou je bewust een risico willen lopen dat je hond een vervelende ervaring opdoet....omdat je in je gelijk staat??
Ook de sociale honden kunnen zo nare ervaringen opdoen waardoor je zelf met een aangelijnde hond straks mensen loopt te waarschuwen. Wat kunnen hondeneigenaren elkaar het leven toch zuur maken helaas over de rug van de honden
Waar een hond wel of niet los mag wettelijk wordt voor het gemak maar vergeten als de hond maar "sociaal is"
zo gemakkelijk om de verantwoordelijkheid alleen bij de eigenaar te leggen van de hond die waarschijnlijk niet van contact gediend is.
Wat is sociaal??? Is dat een hond die geen gaatjes maakt? Ik vind dat een hond die op andere honden afrent en de signalen negeert ook niet sociaal. Ook deze honden beinvloeden het gedrag van andere honden en kunnen het druppeltje zijn wat de emmer doet overlopen. Waarom zou je bewust een risico willen lopen dat je hond een vervelende ervaring opdoet....omdat je in je gelijk staat??
Ook de sociale honden kunnen zo nare ervaringen opdoen waardoor je zelf met een aangelijnde hond straks mensen loopt te waarschuwen. Wat kunnen hondeneigenaren elkaar het leven toch zuur maken helaas over de rug van de honden
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- plekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Hoe bekrompen en stompzinnig kun je zijn!!
Je hebt honden die wel en honden die niet met andere honden kunnen. En of ik nou in een losloopgebied loop of in een gebied waar aangelijnd moet zijn: als ik iemand zie met de hond aangelijnd, lijn ik de mijne aan. Wtf is daar nou zo'n ontzettend groot probleem in? Dat je even sociaal en normaal en fatsoenlijk moet zijn? Dat je even niet in termen van alleen ikke ikke ikke kan denken? Dat je misschien samen als eigenaren ervoor zorgt dat alles probleemloos verloopt? Ik ben allang blij als iemand de hond aangelijnd heeft en even roept dat de hond niet goed is met anderen!!
Want de mijne zijn wel goed met andere honden en lopen er anders nietsvermoedend naartoe met alle gevolgen vandien. Het is toch te belachelijk voor woorden dat je in een aanlijngebied loopt en vervolgens zelf in een sloot moet springen omdat de ander (die de honden onterecht los heeft) A. de riemen vergeten is, B. ze niet kan controleren, C. ook honden heeft die niet goed zijn met andere honden
en D. een antisociale persoonlijkheidsstoornis heeft???
En ook al loop je in een losloopgebied en een ander heeft de hond aangelijnd: so what???
Dan kun je toch ook je honden bij je houden?
We kunnen er toch samen voor zorgen dat het goed verloopt?
Ik snap echt geen r..t van dit soort reacties.

Je hebt honden die wel en honden die niet met andere honden kunnen. En of ik nou in een losloopgebied loop of in een gebied waar aangelijnd moet zijn: als ik iemand zie met de hond aangelijnd, lijn ik de mijne aan. Wtf is daar nou zo'n ontzettend groot probleem in? Dat je even sociaal en normaal en fatsoenlijk moet zijn? Dat je even niet in termen van alleen ikke ikke ikke kan denken? Dat je misschien samen als eigenaren ervoor zorgt dat alles probleemloos verloopt? Ik ben allang blij als iemand de hond aangelijnd heeft en even roept dat de hond niet goed is met anderen!!
Want de mijne zijn wel goed met andere honden en lopen er anders nietsvermoedend naartoe met alle gevolgen vandien. Het is toch te belachelijk voor woorden dat je in een aanlijngebied loopt en vervolgens zelf in een sloot moet springen omdat de ander (die de honden onterecht los heeft) A. de riemen vergeten is, B. ze niet kan controleren, C. ook honden heeft die niet goed zijn met andere honden
En ook al loop je in een losloopgebied en een ander heeft de hond aangelijnd: so what???
Dan kun je toch ook je honden bij je houden?
We kunnen er toch samen voor zorgen dat het goed verloopt?
Ik snap echt geen r..t van dit soort reacties.
-
tineke
Omlopen conflicten vermijden last van alzheimer Marc?MARC_S schreef: Dus ik zal plaats maken. Zo ben ik altijd geweest met Dapper en Wuilus. Al moest ik een uur omlopen, nooit zou ik brave honden laten aanlijnen omdat mijn hond bijt
MARC_S schreef:
Ik persoonlijk zie in herders het voordeel dat ze luisteren. Loopt hier een herder los in de straat dan kan je er bijna gif op innemen dat die hond als je je eigen hond netjes bij je kan houden geen probleem veroorzaakt. Dat in tegenstelling tot erg veel andere honden die op de onze komen afgestiert en ze lastig gaan vallen. Misschien is dat ook wel deels het probleem bij herders. Aangelijnde of volgende herders moeten gewoon met rust gelaten worden dan zijn ze prima in de hand te houden in combinatie met andere honden. Zie je zo'n hond dan roep je je hond bij je en laat hem vooral niet snuffelen en blokkeren, dat pikt die herder vaak niet en op zich vind ik dat terecht.
Ik liep ook altijd met Wuilus los, terwijl die toch echt geen liefhebster van andere honden was maar wel prima kon luisteren en netjes bij mij bleef lopen. Lijkt me voldoende . In mijn ogen hebben mensen hun hond gewoon niet op andere honden te laten afstieren dan is er ook niks aan de hand. Ik kreeg alleen problemen met zgn lieve honden die ondertussen tussen mij en Wuil gewrongen waren om mij omver te springen of Wuilus wat stonden te blokkeren, op haar wilden rijden of stonden te borstelen op stijve poten. Waarom zou ze dat ok moeten vinden? Die ranselde ze dan even af tot ze weg gingen Zonder bloed uiteraard dus dat kon me weinig boeien aangezien ik die mensen zowiezo altijd al had gevraagd hun hond bij mij weg te houden. Doen ze dat niet, jammer dan.
En dan was de grote bek van de eigenaar niet echt beschaafd meer te noemen naast "de politie wordt gebeld" en "je moet die kl*te valse hond muilkorven" etc. Ik zei dan domweg dat ze misschien zelf hun hond even onder controle moesten houden. Het gevecht vond altijd aan mijn knie plaats, altijd in een aanlijngebied, dat is apart omdat de andere eigenaar van de "lieve" loslopende hond altijd minstens 20 meter verder liep en ineens wel kon roepen en rennen als het mis ging.
MARC_S schreef:
Wuilus beet dan wel maar ik vind dat niet uit het niets. Haar baasje staat onder vuur en het was er het ras naar om dat niet te pikken. Ik vond het ook prima dat ze tekeer ging als mensen ruzie maakte op straat, mij wild aanspraken, dronken op me af kwamen geslingerd, mij een duw gaven, in de struiken stonden etc. Ik hield de hond gewoon kort en vroeg die mensen uit mijn buurt te blijven. Soms werd iemand dan nog steeds irritant en dan haalde de hond uit. Ik trok haar dan weg maar dat blijf ik niet doen . Een van die mensen haalde uit met zijn been om een trap te geven. Ik gaf lange lijn en ze beet hem in zijn knie. Best flink en ik heb haar geprezen en ben doorgelopen
MARC_S schreef: Ikzelf was ook de beroerdste niet toen Wuilus nog jong was en er kwam een hond zieken.
Als ik de eigenaar had verteld dat het beter was de hond weg te halen en er gebeurde niets dan vond ik het geen probleem als de honden het onderling bepaalden.
Wuilus was groot dus het was me een worst als een labje of mecheltje kwam zieken. Toen ze aangerand werd door een boerboel of de keer dat een Amstaffteefje duidelijk snode plannen had was ik er als de kippen bij
-
tineke
Als iemand mij even vraagt mijn honden bij me te houden dan doe ik dat ,ongeacht waarom ze het vragen.
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik ook en dat vind ik niet meer dan normaaltineke schreef:Als iemand mij even vraagt mijn honden bij me te houden dan doe ik dat ,ongeacht waarom ze het vragen.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Je hebt ook mensen die vanuit de verte gaan staan blèren dat je je honden bij je moet houden. Die hebben dan echt nog niet kunnen constateren of een hond opdringerig is of niet.renee-uk schreef:En om dat te voorkomen, vraag ik dus mensen met opdringerige honden of ze die even bij zich willen houden.
Maar Renee, ik begrijp werkelijk niet waarom jij je aangesproken voelt?

- Frenk
- Zeer actief
Dat ben ik niet met je eens. Ik vind iemand die met een agressieve klapkaak in een losloopgebied gaat lopen en die dan roept "ach, als er een hondje komt buurten, en de mijne maakt gaatjes, nou dat is dan de schuld van de buurtende hond" hartstikke fout.monky555 schreef:je mag je hond eigenlijk nergens niet los laten als hij niet 100% luisterd, dan kan jij in het losloop gebied lopen maar jij ben dan net zo fout als iemand die met een gaatjes hond looptof je hond nou oostindisch doof is of een pup oid

- Heidi T
- Actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij
Hebben we gelijk geen losloopgebieden meer nodig.monky555 schreef:je mag je hond eigenlijk nergens niet los laten als hij niet 100% luisterd
en hoe goed je hond ook luisterd, dat ie voor 100% luisterd kun je nooit zeggen.
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Aukje Fenna Út it suden

- Frenk
- Zeer actief
Ik denk dat ik ook dan Frenk bij me roep hoor, ik hou hem graag heelNanna schreef:Het is natuurlijk ook "le ton qui fait la musique". Als iemand zegt "gut, mijn hond is ziek, niet zo aardig, God weet wat" dan ben ik natuurlijk meer dan bereid mijn honden bij me te houden. Geen enkel probleem. Maar als zo'n aso me krijsend toevoegt dat ik godver mijn kuthonden bij me moet houden omdat die van haar anders gehakt er van maken, ben ik opeens niet meer zo bereidwillig
Ik vind het helemaal geen enkel probleem om Frenk bij me te houden als dat vriendelijk gevraagd wordt.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik wel, omdat ik geen zin heb in gaten. Maar ze krijgt wel een vuile blik van me (zal ze vast wakker van liggen hahaha)Nanna schreef:Het is natuurlijk ook "le ton qui fait la musique". Als iemand zegt "gut, mijn hond is ziek, niet zo aardig, God weet wat" dan ben ik natuurlijk meer dan bereid mijn honden bij me te houden. Geen enkel probleem. Maar als zo'n aso me krijsend toevoegt dat ik godver mijn kuthonden bij me moet houden omdat die van haar anders gehakt er van maken, ben ik opeens niet meer zo bereidwilligFrenk schreef:Je hebt ook mensen die vanuit de verte gaan staan blèren dat je je honden bij je moet houden. Die hebben dan echt nog niet kunnen constateren of een hond opdringerig is of niet.renee-uk schreef:En om dat te voorkomen, vraag ik dus mensen met opdringerige honden of ze die even bij zich willen houden.

Linda, Izzie en Bram
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb alle qoutes van ik denk wel 5 of meer jaar geleden eens goed doorgelezen en eigenlijk staat er nog steeds precies hetzelfde als wat ik nu zeg. Ware het niet dat ik toen een beetje meer belang hechtte aan stoere verhalen. Wat er wel duidelijk staat en wat ook echt zo was is dat die hond geen bloed maakte. Dus het klopt inderdaad dat ik haar wel eens zelf honden weg liet jagen. Er staat ook dat ik dat alleen deed als honden zich opdrongen. Ik vind een herder die een hond zonder enige verwonding wegjaagt geen enkel probleem. Je zal nooit een qoute vinden waarin ik beweer dat wij Dapper de zaakjes zelf lieten opknappen. En volgens mij hebben we het nu daar over en niet over een hond die zonder bloed met veel poeha honden weg jaagt die op haar rijden. Eigenlijk vind ik je nu heel erg flauw Tineke. Je haalt er verhalen bij over een hond die al 3 jaar dood is en die ik dus echt letterlijk jaaaren geleden heb getikt en toen al in de verleden tijd. De tijd dat die hond wel eens een mens heeft gebeten was rond 1991-1995 Ik was toen 17-18 jaar en dus vind ik niet dat jij mij hiermee nu de mond moet snoeren. Flauw. Mensen die mij niet kennen denken dat dit zo gaat hier. Dat terwijl het dus over een hond gaat die ik al jaren niet meer heb en die toen inderdaad wel eens de fout in ging net als ik zelf. Maargoed, bijna 20 jaar geleden dus gebeurd, dat verhaal van dat ze iemand beet en dat ik dat OK vond. Ik was een hangjongere met een veel te grote hond/mond. Als ik daarom nu nog steeds niks mag zeggen....tineke schreef: Omlopen conflicten vermijden last van alzheimer Marc?![]()
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
[/quote]
Het is natuurlijk ook "le ton qui fait la musique". Als iemand zegt "gut, mijn hond is ziek, niet zo aardig, God weet wat" dan ben ik natuurlijk meer dan bereid mijn honden bij me te houden. Geen enkel probleem. Maar als zo'n aso me krijsend toevoegt dat ik godver mijn kuthonden bij me moet houden omdat die van haar anders gehakt er van maken, ben ik opeens niet meer zo bereidwillig
[/quote]
Er kwam me laatste iemand achterna lopen met 2 loslopende honden (geen losloop terrein) dus ik liep maar snel door. Mijn hond zal niemand doodbijten maar heel heel misschien bij lichamelijke opdringerigheid een gaatje maken of van zich af snauwen waardoor misschien de andere hond reageert. Ik liep snel door en op een afstand van 200 meter begon 1 van zijn honden een sprintje te trekken en te sluipen, ik riep "wil je je hond roepen mijn hond BIJT"....toen riep hij wat zeg je????
Of je een broodje kroket wilt schreeuwde ik terug
dat verstond hij wel dus hij stond heel raar te kijken.
Zijn hond bleef op een afstand van 10 meter kijken en proberen 1 van de honden uit te lokken tot contact en spel (het was een jonge cane corso reu na een tijdje besloot hij toch maar terug te gaan). Ik kon ook vooraf zijn intentie niet inschatten en daar heb je soms ook gewoon geen tijd voor. Misschien moet ik ook niet roepen mijn hond bijt maar ik dik het maar aan zodat iemand hopelijk zijn hond roept... vriendelijk vragen helpt ook niet altijd. Als een vreemde hond op je pup af stuift roep je ook niet wilt u de hond terugroepen na de zoveelste keer maar verhef je ook je stem. Gisteren liepen we met 4 honden (grootte leonberger en 1 flatc) allemaal reuen op een bospad (geen losloop gebied) er komt me een vrouw tegemoet lopen met 2 berner s. Wij lijnden onze honden aan en zij keek en liet beide honden los...waarop wij ons hebben omgedraaid en terug zijn gelopen. Ik snap het gewoon soms niet als je ziet dat iemand zijn honden aanlijnd waarom gooi je dan je eigen honden los? het pad was nog geen 3 meter breed.
Het is natuurlijk ook "le ton qui fait la musique". Als iemand zegt "gut, mijn hond is ziek, niet zo aardig, God weet wat" dan ben ik natuurlijk meer dan bereid mijn honden bij me te houden. Geen enkel probleem. Maar als zo'n aso me krijsend toevoegt dat ik godver mijn kuthonden bij me moet houden omdat die van haar anders gehakt er van maken, ben ik opeens niet meer zo bereidwillig
Er kwam me laatste iemand achterna lopen met 2 loslopende honden (geen losloop terrein) dus ik liep maar snel door. Mijn hond zal niemand doodbijten maar heel heel misschien bij lichamelijke opdringerigheid een gaatje maken of van zich af snauwen waardoor misschien de andere hond reageert. Ik liep snel door en op een afstand van 200 meter begon 1 van zijn honden een sprintje te trekken en te sluipen, ik riep "wil je je hond roepen mijn hond BIJT"....toen riep hij wat zeg je????
Of je een broodje kroket wilt schreeuwde ik terug
Zijn hond bleef op een afstand van 10 meter kijken en proberen 1 van de honden uit te lokken tot contact en spel (het was een jonge cane corso reu na een tijdje besloot hij toch maar terug te gaan). Ik kon ook vooraf zijn intentie niet inschatten en daar heb je soms ook gewoon geen tijd voor. Misschien moet ik ook niet roepen mijn hond bijt maar ik dik het maar aan zodat iemand hopelijk zijn hond roept... vriendelijk vragen helpt ook niet altijd. Als een vreemde hond op je pup af stuift roep je ook niet wilt u de hond terugroepen na de zoveelste keer maar verhef je ook je stem. Gisteren liepen we met 4 honden (grootte leonberger en 1 flatc) allemaal reuen op een bospad (geen losloop gebied) er komt me een vrouw tegemoet lopen met 2 berner s. Wij lijnden onze honden aan en zij keek en liet beide honden los...waarop wij ons hebben omgedraaid en terug zijn gelopen. Ik snap het gewoon soms niet als je ziet dat iemand zijn honden aanlijnd waarom gooi je dan je eigen honden los? het pad was nog geen 3 meter breed.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Dit vind ik een hele leukemonky555 schreef:en als je een hond hebt die niet 100% luisterd dus ook graag want dat mag al helemaal niet![]()
ten alle tijden moeten honden onder controle staan als ze loslopen dat is een feit,
er staat echt nergens dat je niet met je aangelijnde hond in een losloopbos mag lopen of tie nou gaatjes maakt of niet
Hoe ga je een hond leren luisteren als hij nooit los mag lopen?
Luca loopt buiten los, Luca is 15 weken. Hij luisterd niet altijd perfect, als hij gespeelt heeft met een hond en we gaan de andere kant op vliegt ie wel eens achter de hond aan. Dus mijn hond mag niet meer los want hij staat niet 100% onder controle.
Hoe moet ik hem dit leren dan? Want aan een lange lijn luisterd hij prima, komt keurig terug alleen tsja... dan kan hij niet spelen
edit: nu moet ik er wel bijzetten dat als ik honden tegen kom die aan de lijn zitten ik luca ook aan de riem doe, lopen honden los, laat ik luca ook los.
En daarbij mag hij aan de riem niet naar andere honden toe