Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is een muilkorf zielig?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

*Linda*
Zeer actief

Re: Is een muilkorf zielig?

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik vind een muilkorf op zich niet zielig. Alleen bij mijn vorige hond was er eigenlijk ook een nodig, maar die trok dat gewoon niet. Dus jarenlang bal in bek, ging ook goed. (Jaja, naast het aanlijnen, ogen in rug en verlaten weilanden met ruim zicht opzoeken).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Schopje. Kan je een hond blijven belonen met brokjes als hij een echte korf omheeft? Dus geen snuitje maar een metalen korf. Of is dit dan erg lastig?
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

anica schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

niets zielig aan
Die heeft lol, dat zie je zo! Én .. mét muilkorfje ;)

Top! :E:
Mit
Zeer actief

Oh ik zie op de foto dat het wel moet kunnen. Maar kan het ook met de standaard korven die je in de winkel kunt kopen of zijn die te dicht? Zijn die eigenlijk wel stevig, omdat ze toch van plastic zijn?
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Jinx schreef:Schopje. Kan je een hond blijven belonen met brokjes als hij een echte korf omheeft? Dus geen snuitje maar een metalen korf. Of is dit dan erg lastig?
't Is een beetje proppen maar met wat oefening leer je vlot kleine voertjes via de zijkant in die bek te schuiven.
Mit
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
Jinx schreef:Schopje. Kan je een hond blijven belonen met brokjes als hij een echte korf omheeft? Dus geen snuitje maar een metalen korf. Of is dit dan erg lastig?
't Is een beetje proppen maar met wat oefening leer je vlot kleine voertjes via de zijkant in die bek te schuiven.
Dankjewel. Even het juiste modelletje uitzoeken dus :mrgreen:
Afbeelding
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

mij vriend heeft vroeger een dienst hond gehad, hij vertelde dat als een hond toch aanvalt met een metalekorf klapt hij daar dus vol met zijn neus in met alle gevolgen van dien.

heb hier voor een andere gehad ook van leer alleen had hij veel minder ruimte voor zijn neus en als het heel warm was kon hij ook niet hijgen.
max gaat met een uitlaatservice mee en dus ook in de zomer.
deze korf is van vrij zacht leer hij kan zijn bek openen water drinken en als hij goed zijn best doet ook nog een stokje! vast houden bij de punt, koekjes gaan heel gemakkelijk naar binnen met deze korf.

hij komt touwens bij http://www.k9shop.nl" onclick="window.open(this.href);return false; vandaan
Mit
Zeer actief

Ik vind het echt een mooie korf dus ik denk dat dat hem wordt. Je vindt ook wel dat hij echt stevig genoeg is? Het is geen agressieve hond maar wel een die niet schroomt zijn waffel te gebruiken als hij vindt dat hij iets wil dat een ander heeft. En hij heeft een sterke waffel dus we moeten wel voor het geval dat kunnen vertrouwen op de stevigheid van de korf (plus we zijn er uiteraard binnen de minuut bij als het nodig is).
Afbeelding
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

ja heel goed max krijgt hem ook niet af als je goed kijkt zie je dat deze kapot is tosca heeft er aan gehangen en zelfs toen ging ie niet af.
maar hij blijft heel goed zitten, laat geen schuurplekken achter en hij heeft vrijheid.
de vorige probeerde hij soms nog af te krijgen met deze is dat nog nooit gebeurd.

succes
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”