Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondeneigenaar niet voor rede vatbaar

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fin
Zeer actief

Re: Hondeneigenaar niet voor rede vatbaar

Ongelezen bericht door Fin »

wenche schreef:
ranetje schreef: De activiteiten opnemen?
En dan aan de ouders laten zien.
Dan zien ze dat hun kind dat wel doet :wink:

Offfffff
Zelf met de jongens praten op een gezellige manier?
Ze weten dondersgoed wat hun "lieverdjes" uitspoken hoor... De jongens op gezellige manier benaderen heb ik ook geprobeerd, maar krijg dan alleen maar een complete scheldkanonnade en de meest belachelijke en asociale opmerkingen...
De buurman (een wat oudere man) van het hoekhuis aan de andere kant (zit een speelpleintje tussen) heeft ook problemen met de kinderen, de achterhoekburen ook... Heb die mensen al gevraagd ook te "klagen" bij de politie... We zijn nu al zo ver dat de politie om de 3 dagen een controle rondje rijdt... (maar natuurlijk zijn er dan geen kinderen te bekennen)
Ik heb vroeger in zo'n buurt gewoond en weet hoe het is. Je doet er weinig aan, hoe meer je reageert, hoe stoerder dus leuker het wordt om je te pesten. Ik zou dus wel zorgen dat je weet waar elk kind woont, en die ouders steeds aanspreken. Zonodig idd camera's opstellen, vanachter je raam bijvoorbeeld, waarmee je de activiteiten opneemt.

De politie gaat niet voor je uitzoeken waar elk kind woont, en gaat ook geen bewijzen voor je verzamelen. Kun je echter het wie, wat en waar aantonen, dan sta je iets sterker.
iones
Zeer actief

Re: Hondeneigenaar niet voor rede vatbaar

Ongelezen bericht door iones »

Renee1966 schreef:
Dat is op zich waar.
Maar het betreft hier:
Een dader, die bewezen heeft gewelddadig te zijn.
Een slachtoffer dat, bij confrontatie met de de dader, meerdere malen zwaar geïntimideerd is en alleen woont.
Politie die niet in kan grijpen, ondanks dat mevrouw al 10x huilend op het politiebureau heeft gezeten.
Mevrouw staat dus ALLEEN.

Ik begrijp heel goed dat zij niet meer tegen deze man durft op te staan.
(Doods)angst kan letterlijk verlammend werken.
Ik vind dit wel heel erg. Ik ben blij dat ik niet bij de politie werk, want iemand die zo hard hulp nodig heeft, er niets voor kunnen doen (en dan vraag ik me af of dat aan de politie ligt of aan de wet), daar zou ik niet tegen kunnen. In mijn ogen is dat "moeten falen". De politie faalt namelijk hoe dan ook.

Ze zouden best even aan die vrouw kunnen vragen wanneer ze ongeveer haar hond uit laat en wat haar route is. En dan kan er best een keertje een politie een paar keer langs komen rijden. Bij voorkeur in burgerwagen zodat hij niet herkent wordt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”