Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Angel
Zeer actief

Re: Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Ongelezen bericht door Angel »

euhh ik wil me nergens mee bemoeien hoor maar ik lees dit in het eerste stukje
Haar man heeft geprobeerd en is het gelukt de hond van Bartje af te krijgen door z'n bek open te rukken, maar het was al te laat.
er staat nergens dat mevrouw er tussen is gesprongen. maar kan zijn dat ik er overheen gelezen heb hoor.

ff vraagje aan anne panne stel het is jou hond die dood gebeten was op deze manier en de politie die doet niks omdat het hond hond is en jij hebt ook een beet van die hond gekregen zou jij dat dan ook niet melden?? en zou je dan ook alleen willen dat die hond gemuilkorft word??

denk als mij het overkomen was dat ik toch ook wel graag had gezien dat die hond een spuitje zou krijgen aangezien die hond mijn hond dood gebeten heeft.

en neetje verder zou ik niet weten wat je kunt zeggen tegen je vriendin denk net als vele anderen hiervoor mij er voor haar en haar man zijn en een luisterend oor en troostende schouder geven.
heel veel sterkte voor hun en voor jou
groetjes Angel en een poot van Boes
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Wat een verschrikking om te zien dat je lieveling zo dood gebeten word :jank: als ik er aan denk word ik misselijk .
Ik wens jou vriendin en familie veel sterkte met dit verdriet en de woede die ze waarschijnlijk ook voelen.

Ik hoop dat er iets gedaan word zodat dit niet meer voor kan komen met deze hond.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Anne Panne schreef:doe niet zo raar jij :roll:
ga naar bed.. hup hup..
Hele verkeerde toon dametje :neenee:
mijn mening blijft: de vrouw is niet gebeten door de hond.. haar hond is gebeten en zij zat ertussen met haar hand
Als ik een bijtwond oploop, dan ben ik dus gebeten. Heel simpel.
Of die hond dat gericht deed doet bij het vaststellen van dat feit niet ter zake, dat komt pas later.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Anne Panne schreef:
Jay schreef:
Neeltje schreef: Dit heeft niet zo zeer iets met deze hond te maken, maar ide politie zei dus dat ze niets konden doen, omdat het een hond was die gebeten was en er voor de hond die heeft gebeten had geen gevolgen zouden zijn.
Je vriendin is toch in haar hand gebeten? Dan moet de politie wel actie ondernemen.
dat zal ongetwijfeld niet gericht zijn gegaan door die staff.. als je vechtende honden uit elkaar gaat halen heb je grote kans dat, als je het verkeerd doet, zelf ook gebeten word

maar evengoed een klote situatie.. kut voor het teckeltje en de baasjes ervan

maar zoals al eerder aangegeven.. hond agressie is totaal iets anders dan mens agressie.. dus deze opmerking..
Ze hebben aangifte gedaan. De politie zou nog langs gaan, maar wisten niet of ze iets konden doen. Wanneer wel?? Moet dat beest eerst een kind dood bijten of een mens verminken???
.. gaat niet helemaal op ;)

Er was geen sprake van vechtende honden. Bartje zat gewoon bij zijn vrouwtje op schoot toen dat beest de wagen invloog en Bartje beet. Bartje heeft ineens geen kans gehad iets te doen, al had dat ook totaal geen effect gehad.
Neeltje

Anne Panne schreef:ach hou toch op met dat 'vechthondenbaasjes gedoe'
ik vind ook dat die hond vast moet blijven en nooit meer de kans moet krijgen om een andere hond aan te vallen of dood te bijten
zeg nergens dat het een poesliefhondje is..

maar om te zeggen dat ze aangifte moet doen omdat ze zelf gebeten is, vind ik een beetje raar.. omdat ze feitelijk NIET gericht gebeten is.. maar de beet heeft opgelopen door verkeerd handelen
Anne, ik hoop nooit dat jou iets als dit zal overkomen, maar zo wel, ben ik benieuwd hoe jij piept. Mijn vriendin en haar man hebben beide een antibiotica kuur gekregen, hij ook nog een tetanus spuit. Of de beet wel of niet gericht was, ze zijn gewond, net zoiets als je niet iemand met voorbedachte rade vermoord, maar hij overlijdt toch aan de gevolgen van jouw toedoen.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een afschuwelijk verhaal... :jank:
Afbeelding
Neeltje

Anne Panne schreef:
Nanna schreef:
Anne Panne schreef: maar om te zeggen dat ze aangifte moet doen omdat ze zelf gebeten is, vind ik een beetje raar.. omdat ze feitelijk NIET gericht gebeten is.. maar de beet heeft opgelopen door verkeerd handelen
Resumerend: de vechthond heeft haar NIET gebeten en ZIJ heeft verkeerd gehandeld :roll:
om het even heel zwart-wit te zeggen wel ja
Meid, laat je bovenkamer even nakijken.
Neeltje

ik vind ook dat die hond vast moet blijven en nooit meer de kans moet krijgen om een andere hond aan te vallen of dood te bijten

maar om te zeggen dat ze aangifte moet doen omdat ze zelf gebeten is, vind ik een beetje raar.. omdat ze feitelijk NIET gericht gebeten is.. maar de beet heeft opgelopen door verkeerd handelen
Ze had al aangifte gedaan voordat ze wist dat ze zelf gewond was geraakt. Ook daarvan doen wij hier aangifte, niet alleen van dit soort extreme gevallen alleen, maar iedere beet die een hond een andere hond toebrengt.
Neeltje

Anne Panne schreef:
marian* schreef:

Natuurlijk moet ze aangifte doen(is al gedaan trouwens).Straks pakt ie nog meer honden.
ja maar aangifte naar feitelijke dingen.. geen dingen gaan verdraaien of verzinnen

vind het ook wel raar dat de politie er niks aan doet hoor.. daar niet van.. maar ga geen dingen verdraaien in een aangifte.. met alle gevolgen voor die hond van dien
Er wordt niets verzonnen, er zit een wond in haar hand van een hondentand met een grote zwelling eromheen, wat noem jij dat dan??? En de verdere schaafwonden en kneuzingen die ze hebben opgelopen om dat beest weg te krijgen??? Telt mooi allemaal mee. Dit soort honden krijgen van mij meteen een spuitje, weg ermee.
Neeltje

Nanna schreef:Als zo'n smerig monster mijn Simoontje vanuit het niets zou grijpen en doden kwam de onderste steen boven, maar kapot ging ie.
Al zou ik gif moeten strooien als die roze spuit er niet uit eigener beweging in ging.
Je kunt er donder op zeggen dat het anders nóg een keer gebeurd omdat veel van zulke bazen daar stiekem op kicken, "het was toch maar zo'n stomme tokkel, en dat is geen échte hond, hihihi".

Voor de goede orde: als één van mijn honden zoiets zou flikken was het ook einde bericht.
Aan mijn vriendin hebben ze ook de verkeerde, want als niet op haar eisen wordt ingegaan, ben ik bang dat deze mensen een rechtzaak aan hun broek hebben. Als het haar lukt om de hond ingeslapen te krijgen, gebeurt dat en de mensen kunnen opdraaien voor al de te maken kosten, zoals de dierenarts, crematie, reinigen van auto, beschadiging van kleren, eigen letsel en het bedrag dat Bartje heeft gekost. Niet dat ze daar Bartje mee terug krijgt, maar ze hebben haar wel 'n jaar of 12 of meer plezier ontnomen met haar hondje. Bartje was nog geen 3.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Anne Panne schreef:
Frenk schreef:
Anne Panne schreef:maar het kwam zo over dat ze het maar moest spelen op 'dat zij was gebeten door de hond'
terwijl dit niet feitelijk is gebeurt
Ze is toch gebeten?

daaag frenk.. misschien dat smoekie hier zin in heeft, maar ik niet
U riep? :smile:

Hoe het gebeurt is kan ik me niet echt een voorstelling van maken omdat ik niet helemaal goed begrijp hoe het nou precies gegaan is. Ik lees dat ze gingen winkelen. Stond de deur van de auto dan open? Snap niet zo heel erg goed hoe die hond die auto in heeft kunnen komen eerlijk gezegd maar los daarvan.

Feit is dat het hondje er niet meer is en op gruwelijke wijze aan zijn eind is gekomen. Feit is dat die mevrouw in haar hand gebeten is. En of dat nou gericht is geweest of "per ongeluk" ze is nou eenmaal in haar hand gebeten. Waar waren de eigenaren van die hond ten tijde dat dit zich allemaal in de auto afspeelde. Stonden die erbij en keken ze ernaar ofzo :scratch:

Ik zou direct aangifte doen en al zou ik er van moeten maken dat de hond "gericht" gebeten heeft zou mij op dat moment niet kunnen schelen als dat er voor zou zorgen dat de hond of verplicht een muilkorf zou moeten dragen of wat dan ook. Alles om er maar voor te zorgen dat dit zich niet een 2e maal kan herhalen.

Ik snap al helemaal dat gedoe met de politie niet dat zij niets doen. Net zo min dat ik snap dat zij nadat zij een 1e maal aangifte had gedaan er pas achter kwam dat zij in haar hand gebeten was? Was het dan niet zo ernstig dat ze dat niet in de gaten had? Niet dat dat er voor die aangifte iets toe doet hoor, want als er een staff of welke andere hond dan ook rondloopt die mijn jack zou doodbijten zou ik er met wat ik ook maar zou kunnen (echt alles dus) ervoor (proberen te) zorgen dat dat niet nog een keer bij een ander zou kunnen gebeuren. :boos:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Neeltje

Anne Panne schreef:het gaat mij erom dat er hier zowat aangeraden werd om aangifte te doen van gericht bijten naar mensen..

dat ze een bijtwond heeft door vechtende honden uit elkaar te halen kan gebeuren, maar ga dan geen aangifte doen van gericht op mensen bijten want dat is gewoon een valse aangifte

en dat 'verkeerd handelen' was, zoals ik al zei, heel zwart - wit gezegd
ik weet donders goed dat je als eigenaar vaak zelf ook niet ongeschonden uit de strijd komt, maar ga niet de schuld op een hond leggen die het niet naar jou toe bedoeld
Meid leer eerst eens lezen. Er staat nergens dat er gericht gebeten is, ze heeft een hondenbeet dat is er gezegd en dat is ook gezegd tegen de politie. Hoe de politie dat interpreteert, maakt me geen bal uit, als zij dat zien als gericht bijten, mij prima. Je blijft ook uitgaan van vechtende honden, ga eens alles opnieuw lezen. Ik blijf niet uitleggen. De hond is de schuldige van de wond in haar hand en die van haar man, punt uit.
Neeltje

Anne Panne schreef:maar het is toch ook debiel dat de politie er niks aan doet?
die behoort bij dit soort dingen een muilkorfgebod te geven oid

maar door in mijn ogen valse aangifte te doen door te zeggen dat je bent gebeten door die staff, heb je alleen die staff maar mee.. en iedereen weet wat er met een staff gebeurt als die echt een mens zou hebben gebeten.. toch?

en ik weet dat een enkeling hier zou zeggen dat die staff hoe dan ook dood moet, maar daar denk ik echt anders over.. want mensagressie is geen hondagressie, en andersom
Dus die hond mag wel lekker doorgaan met honden dood bijten, leuke ben jij.

Ja natuurlijk hebben we er de staff mee, welke hond anders??? Hij heeft nog geluk gehad dat hij nog leeft want het liep nog net op tijd weg toen ze wegreden, want ze waren er met liefde overheen gereden. (waarvan de eigenaars zeiden dat ze dat totaal begrepen zouden hebben)
Neeltje

Anne Panne schreef:feit is ook dat de politie de aangifte MOET opnemen.. ;)
en er wat mee moet doen..
politie is ook verkeerd bezig in dit verhaal
?????????? nu mag jij me toch in finesse uitleggen waar de politie verkeerd bezig is. Jij blijft in je wat warrige hoofd uitgaan dat er aangifte is gedaan van gericht bijten. Ik zat er bij toen mijn vriendin de politie daarover belde en ze zei dat ze een beet in haar hand heeft. Want is daar verkeerd aan, en wat is verkeerd dat de politie dit moet opnemen, natuurlijk mens, dat beest is een gevaar voor de samenleving.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

smoekie schreef:
Anne Panne schreef:daaag frenk.. misschien dat smoekie hier zin in heeft, maar ik niet
Feit is dat die mevrouw in haar hand gebeten is. En of dat nou gericht is geweest of "per ongeluk" ze is nou eenmaal in haar hand gebeten.
Dank u :ok: Misschien snapt Anne Panne het wel als jij het uitlegt.
Afbeelding
Neeltje

irwi schreef:Vreselijk dat die hond is doodgebeten door een stafford (wel het juiste ras).
Maar zit me net even voor te stellen hoe dat is gegaan.
De hond is dwars door het raam gesprongen uit het niets. Ik weet het niet hoor maar zoiets zie ik dan voor me.
Lijkt me een vreselijk scenario als je in de auto zit en je dat overkomt.

Dat hier nu weer lekker op de bazen van de vechthonden gekafferd kan worden is natuurlijk ook weer prettig voor de gefrustreerden.
Die is niet door het raam gesprongen, de deur stond gewoon open.
Neeltje

Anne Panne schreef:owja? heb jij gezien dat die vrouw gericht gebeten is?

vind er nogal een verschil in zitten hoor.. tussen gericht bijten en een tand in je hand doordat je de honden uit elkaar wil halen..
Het was geen honden uit elkaar halen. Het was proberen Bartje uit de bek van de hond te krijgen. Bartje woog 3 kg. Ik heb de wond gezien bij mijn vriendin en ik was degene die zei dat moet je meteen doorgeven, punt uit.
Neeltje

Anne Panne schreef:
SannePP schreef:
Anne Panne schreef:owja? heb jij gezien dat die vrouw gericht gebeten is?

vind er nogal een verschil in zitten hoor.. tussen gericht bijten en een tand in je hand doordat je de honden uit elkaar wil halen..
Het klopt dat daar een verschil in zit, maar jij zegt letterlijk:
maar door in mijn ogen valse aangifte te doen door te zeggen dat je bent gebeten door die staff, heb je alleen die staff maar mee
En dan zeg ik dus nogmaals (dringt het al door? Ik wil naar bed): de vrouw is wel gebeten, dus is het geen valse aangifte. Helemaal los van opzettelijk, per ongeluk, met voorbedachte rade, eigen schuld, of wat je er ook bij haalt...
Truste!
doe niet zo raar jij :roll:
ga naar bed.. hup hup..

mijn mening blijft: de vrouw is niet gebeten door de hond.. haar hond is gebeten en zij zat ertussen met haar hand
Waar haal jij die klinkklare onzin vandaan??? Jij was er wel bij?????? Je bent echt een eng mens met een hele grote kronkel in haar hoofd die heel wat aannames doet die totaal geschift zijn.
Neeltje

Angel schreef:euhh ik wil me nergens mee bemoeien hoor maar ik lees dit in het eerste stukje
Haar man heeft geprobeerd en is het gelukt de hond van Bartje af te krijgen door z'n bek open te rukken, maar het was al te laat.
er staat nergens dat mevrouw er tussen is gesprongen. maar kan zijn dat ik er overheen gelezen heb hoor.

ff vraagje aan anne panne stel het is jou hond die dood gebeten was op deze manier en de politie die doet niks omdat het hond hond is en jij hebt ook een beet van die hond gekregen zou jij dat dan ook niet melden?? en zou je dan ook alleen willen dat die hond gemuilkorft word??

denk als mij het overkomen was dat ik toch ook wel graag had gezien dat die hond een spuitje zou krijgen aangezien die hond mijn hond dood gebeten heeft.

en neetje verder zou ik niet weten wat je kunt zeggen tegen je vriendin denk net als vele anderen hiervoor mij er voor haar en haar man zijn en een luisterend oor en troostende schouder geven.
heel veel sterkte voor hun en voor jou
Er viel niets tussen te springen, Bartje zat bij haar op schoot en ze heeft geprobeerd hem te beschermen en dat beest weg te krijgen. Haar man is het uiteindelijk op bovenstaande omschreven manier gelukt.
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
smoekie schreef:
Anne Panne schreef:daaag frenk.. misschien dat smoekie hier zin in heeft, maar ik niet
Feit is dat die mevrouw in haar hand gebeten is. En of dat nou gericht is geweest of "per ongeluk" ze is nou eenmaal in haar hand gebeten.
Dank u :ok: Misschien snapt Anne Panne het wel als jij het uitlegt.

Er valt volgens mij weinig uit te leggen. Hoe het ook gebeurt is feit is dat zij in haar hand gebeten is door de hond. Wat moet je daar over uitleggen. Dus alles wat maar enigzins "per ongeluk" gaat zorgt ervoor dat de hond "vrijuit" zou gaan omdat hond-agressie "natuurlijk" zou zijn. :scratch:

Wat ik nog het meeste betreur is dat het een stafford is die de hond gebeten had :jank: Dit is voor tegenstander van het ras natuurlijk weer ëen mooie stok om me te slaan. :ugh:

Ik weet wel dat ik (en van mijn part met ietwat zelf "ingevulde" aangifte) er alles aan zou doen om ervoor te zorgen dat die hond op zou rotten. Hond-agressie ter zijde gelaten vind ik het niet normaal dat een hond gewoon "zomaar" een auto inspringt waar ten eerste altijd nog een mens voor zit. Ik heb nu een beetje de voorstelling voor me dat die hond bij mevrouw op schoot gezeten heeft. Loopt een hond los en een staff(of welk ander ras dan ook) grijpt de hond kan ik er nog "enigzins" iets van begrip voor opbrengen. Maar op het moment dat jij met je hondje in de auto zit en je toevallig de deur nog open hebt omdat je man binnen even iets pakken is of wat dan ook en er springt zo ineens een hond de auto in om die van jou even als "speeltje" te gebruiken is er iets niet helemaal goed met die hond :piew:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Neeltje

smoekie schreef:
Anne Panne schreef:

Hoe het gebeurt is kan ik me niet echt een voorstelling van maken omdat ik niet helemaal goed begrijp hoe het nou precies gegaan is. Ik lees dat ze gingen winkelen. Stond de deur van de auto dan open? Snap niet zo heel erg goed hoe die hond die auto in heeft kunnen komen eerlijk gezegd maar los daarvan.

Feit is dat het hondje er niet meer is en op gruwelijke wijze aan zijn eind is gekomen. Feit is dat die mevrouw in haar hand gebeten is. En of dat nou gericht is geweest of "per ongeluk" ze is nou eenmaal in haar hand gebeten. Waar waren de eigenaren van die hond ten tijde dat dit zich allemaal in de auto afspeelde. Stonden die erbij en keken ze ernaar ofzo :scratch:

Ik zou direct aangifte doen en al zou ik er van moeten maken dat de hond "gericht" gebeten heeft zou mij op dat moment niet kunnen schelen als dat er voor zou zorgen dat de hond of verplicht een muilkorf zou moeten dragen of wat dan ook. Alles om er maar voor te zorgen dat dit zich niet een 2e maal kan herhalen.

Ik snap al helemaal dat gedoe met de politie niet dat zij niets doen. Net zo min dat ik snap dat zij nadat zij een 1e maal aangifte had gedaan er pas achter kwam dat zij in haar hand gebeten was? Was het dan niet zo ernstig dat ze dat niet in de gaten had? Niet dat dat er voor die aangifte iets toe doet hoor, want als er een staff of welke andere hond dan ook rondloopt die mijn jack zou doodbijten zou ik er met wat ik ook maar zou kunnen (echt alles dus) ervoor (proberen te) zorgen dat dat niet nog een keer bij een ander zou kunnen gebeuren. :boos:
Het gebeurde op een parkeerplaats van een winkel, de hond is waakhond daar. Mijn vriendin zat gewoon in de auto te wachten met Bartje totdat haar man terug kwam. En aangezien het hier gisterenmiddag lekker weer was, had ze de deur van de auto openstaan.

De wond zat aan haar hand. Ze waren net pas thuis toen ze me belde en ik naar haar ging (ze woont 2 min rijden van mij). Nadat ze haar handen had gewassen zag ze de wond.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Pardon, ze had waarschijnlijk de peper en zout er nog bij moeten leveren, dan was het wel goed geweest???

Niemand weet of die hond haar gericht heeft gebeten of niet. Feit is dat de hond in een auto springt om een andere aan te vallen. In dit geval met de dood tot gevolg. Bij de aanval is de eigenaresse ook gewond geraakt. Klaar, verder weten we er niks van. Ga even niet oordelen over wat ze wel of niet had moeten doen. Dat vind ik dus echt van de zotte.
Dit feit zou voor mij meer dan voldoende zijn om aangifte te doen.

Neeltje, ik heb geen idee wat je kunt of moet zeggen. Het is een vreselijk drama voor die mensen. Ik heb geen idee hoe ik zou reageren. Ik wil in ieder geval de baasjes van dat arme tekkeltje en jou ook heel veel sterkte wensen.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Angel schreef: ff vraagje aan anne panne stel het is jou hond die dood gebeten was op deze manier en de politie die doet niks omdat het hond hond is en jij hebt ook een beet van die hond gekregen zou jij dat dan ook niet melden?? en zou je dan ook alleen willen dat die hond gemuilkorft word??
Nee :pffff: Want dat komt dan doordat Anne verkeerd heeft gehandeld dat zij zelf is gebeten.
Sorry Anne, over het algemeen vind ik je een aanrdige meid (van wat ik lees uiteraard want ik heb je nog nooit ontmoet) Maar ik vind de opmerking over die arme vrouw echt niet kunnen.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

heel veel sterkte voor je vriendin en haar man en voor jullie

wij hebben ook een staff die dit dus ook zou doen als hij los loopt :roos:
als hij een andere hond ziet, moet hij er aan, maar hij krijgt er de kans gewoon
niet voor, gaat nooit los (buiten hier op het erf, wat afgesloten is)
ik vind het onverandwoord van de staff eigenaars, volgens mij (is puur mijn mening)
zal dit niet de eerste keer zijn dat hij/zij een hond(je) pakt
gericht of neit gericht bijten, het is en blijft bijten, ik zou er ook aangifte van doen
of ik het zo ver zou drijven dat de hond ingeslapen zou moeten worden, geen idee
moest Shadow (onze staff) dit doen, denk ik niet dat die mensen zouden moeten
eisen dat hij ingeslapen zou worden, maar zou mijn vriend (zijn echte baasje) hem
zelf laten inslapen
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Afschuwelijk zo iets om mee te moeten maken ,arme beestje en arme eigenaren ,zoiets vergeet je toch je leven lang niet meer.

Het domme gezwets over wat deze mensen allemaal wel niet fout hebben gedaan zal ik maar laten voor wat het is :piew:
smoekie
Zeer actief

Neeltje schreef:
smoekie schreef:
Anne Panne schreef:

Het gebeurde op een parkeerplaats van een winkel, de hond is waakhond daar. Mijn vriendin zat gewoon in de auto te wachten met Bartje totdat haar man terug kwam. En aangezien het hier gisterenmiddag lekker weer was, had ze de deur van de auto openstaan.

De wond zat aan haar hand. Ze waren net pas thuis toen ze me belde en ik naar haar ging (ze woont 2 min rijden van mij). Nadat ze haar handen had gewassen zag ze de wond.
Kheb zie het nou ook echt gewoon zo voor me omdat ik ook wel eens met de deur open in de auto heb zitten wachten op iemand bij de winkels. Wat ik hier al helemaal vreemd vind, en des te erger is dat het nog een "waakhond" betreft ook. :piew: Juist een waakhond zou dusdanig getraind moeten zijn dat hij dit soort dingen niet zou kunnen laat staan "mogen" doen. :kotz:

Ik zou ook echt niet weten wat je tegen haar zou moeten zeggen trouwens hoor. Ja ik zou gaan lopen schelden op die klote hond (ongeacht dat het een staff betreft).

En al helemaal de uitleg dat hij niet "kan" springen :piew:

sterkte voor je vriendin
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Jemig, wat erg. Ik zou heel lang niet meer kunnen slapen met zo'n ervaring op mijn netvlies. Vreselijk. Arme baasjes van de teckel. Leef maar eens met zo'n traumatische ervaring. Heel veel sterkte voor je vriendin, Neeltje. :(:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Aeve
Actief
Mijn ras(sen): Shar pei

Ongelezen bericht door Aeve »

Wat vreselijk :jank: Het zal je maar gebeuren...Hoop echt dat er wat aan gedaan wordt, in ieder geval dat die hond nooit meer de kans krijgt een ander (mens of dier) te verwonden.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

O wat een horror gebeuren.
Heel veel sterkte voor je vriendin en haar vriend.
En tja wat kun je dan zeggen..............
Diep en diep triest is dit :cry:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wat een afgrijselijk leed Neeltje, je ergste nachtmerrie. Heel veel sterkte gewenst voor je vrienden, ik hoop dat er maatregelen zullen volgen.
Neeltje schreef: De Stafford is een waakhond en was over de omheining gesprongen. Volgens mijn vriendin een erg laag hekje. Volgens de eigenaars kon de hond niet springen (mijn vriendin heeft een bestelwagen) en had dit nog nooit gedaan..........
Hoe ontzettend stom kun je zijn?????? Een laag hekje als omheining en dan denken dat je hond niet kan of durft te springen. Ik weet dat dat soort mensen echt bestaan, gelukkig met onschuldige afloop, maar hier in de buurt woont een labrador reu die vaak achter een hekje van een centimeter of 70 in de voortuin zit. Daar blijft hij normaal gesproken altijd achter..... totdat ik er een keer met een loopse teef langs moest, hij natuurlijk uitstekend kon springen en hij ons de hele wandeling achtervolgde. Ik heb hem maar weer afgeleverd aan de voordeur, waar de vrouw des huizes vol verbazing aanhoorde wat er gebeurd was, die dacht ook dat haar hond niet kon springen :denken:

Mensen denken niet na, met alle gevolgen vandien. Ik laat onze honden ook niet los in de tuin als we er niet bijzijn om toezicht te houden, want ook al zijn ze nog nooit over een schutting van de tuin gesprongen, ik weet dat als ze achter een kat aan zouden gaan die de schutting over zou gaan, zij dat ook kunnen. Als je niet vooruit kunt denken, moest je geen hond mogen hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”