en daar gaat het tenslotte omAnneee schreef: Wij zijn ontzettend blij met hem en hij is veel meer waard dan dat geld![]()
of je beessie nu gratis was of 1900 euro's!
Moderator: moderatorteam
en daar gaat het tenslotte omAnneee schreef: Wij zijn ontzettend blij met hem en hij is veel meer waard dan dat geld![]()
Zijn er dan fokkers die dan meer dan 1500 euro vragen (ervan uit gaand dat de reis 400 euro was) En ik ben ook heel blij met mijn honden die beduinend minder (zouden) kostenAnneee schreef:nee voor Floyd hebben wij 1900 euro betaald inc vliegreis. Portugese waterhonden zijn ook erg duur..
Het kwam bij ons gewoon zo uit, klaar.Wij zijn ontzettend blij met hem en hij is veel meer waard dan dat geld
![]()
Zo?Anneee schreef:nee voor Floyd hebben wij 1900 euro betaald inc vliegreis. Portugese waterhonden zijn ook erg duur..
Vergeet de Barbet niet. Dit eeuwenoude rustieke rasdier is in veel gevallen veel geschikter als huishond dan de Labradoodle die, als ik het goed heb, op werklust gefokt zijn? Dat lijkt me niet echt heel geschikt voor mensen die als enige wens een 'hypoallergene' hond hebben...Marjoleine schreef:Zo?Anneee schreef:nee voor Floyd hebben wij 1900 euro betaald inc vliegreis. Portugese waterhonden zijn ook erg duur..
Volgens mij heb je een prima PWD voor de helft van dat geld, en dan getest op de hele boel en nog wat extra.
Poedels zijn ook onder de 1000, Lagotti en perro ook volgens mij.
En dat zijn maar enkele van de rassen waar je prima mee uit de voeten zou kunnen als je dat met een labradoodle ook kunt.
Expecting schreef:Overigens wordt het imo ook door fokkers zelf geweldig gehyped. Ik was dus op zoek naar 'ons' rasen ik sprak met meerdere moeders met ook autistische kinderen. Allemaal hadden ze wel dat 'ras' aangeraden gekregen maar ik zie niet echt veel toegevoegde waarde tov een gewone poedel of lab. Sowieso met zulke prijzen, daag, daarvan ga ik liever een weekend naar zee met ons allen!
Dat hebben ze wel, die "mis kleur" waar je op doelt, heeft als roots de WeinemarMarjoleine schreef:Nee, dat hebben ze niet, het is gewoon een miskleur die al af en toe voorkwam en moeilijk weg te fokken is omdat het een recessieve eigenschap betreft.Felix schreef:Maar tegenwoordig heb je ook al Zilveren labradors .. Jaja, zilver kleurige labradors. Die hebben ze gekruist met een Weinemar o.i.d. om die kleur te verkrijgen
Maar in Amerika is dat soort dingen "in".
En dus verheffen ze het tot specialiteit en kopen ze een tweede huis van de opbrengst.
Er zijn hele gezinnen in NL die daar twee maanden lang van moeten levenAnneee schreef:@Duitse herder: Dat zou zomaar eens 2000 euro kunnen zijn denk ik..
Ik blijf toch bij de GoldenExpecting schreef:*gaat t ras even googlen en dan echt naar bed*
tnx dat je meedenkt
Kun je zo'n hond die overzee's gekocht is, dan per kerende TNT post weer terug sturen, of zit je dan in je maag met het gekochte hondjelianne05 schreef:Even een Update!
Mensen hebben de pup en wat blijkt, ze is heeft een allergische reactie....buiten dit is het hondje ook nog eens ontzettend bang. Maar hij kan al wel zit! En ineens blijkt dat de hond ook niet zo zindelijk is als werd gezecht!
lianne05 schreef:Even een Update!
Mensen hebben de pup en wat blijkt, ze is heeft een allergische reactie....buiten dit is het hondje ook nog eens ontzettend bang. Maar hij kan al wel zit! En ineens blijkt dat de hond ook niet zo zindelijk is als werd gezecht!
Daar hebben we toch mp voor?Felix schreef:Kun je zo'n hond die overzee's gekocht is, dan per kerende TNT post weer terug sturen, of zit je dan in je maag met het gekochte hondjelianne05 schreef:Even een Update!
Mensen hebben de pup en wat blijkt, ze is heeft een allergische reactie....buiten dit is het hondje ook nog eens ontzettend bang. Maar hij kan al wel zit! En ineens blijkt dat de hond ook niet zo zindelijk is als werd gezegd!
:N:
Een hond uit Amerika halen (of uit welk land dan ook), staat volgens mij niet echt ter discussie hierMARC_S schreef:Als iemand een Engelse bulldog uit Amerika haalt dan betaal je daar nog veel meer voor. Ik zie even deze discussie niet zo. Ik denk dat je meer waar voor je geld krijgt als je een labradoodle importeert dan wanneer je een Engelse bulldog importeert. Het zijn dan wel kruisingen maar waarom is een bewust gefokte kruising minder waard dan een rashond? Ik heb hier toch wel erg vaak de discussie gevoerd over pupprijzen en geld verdienen en dat was niet echt mogelijk gezien de zorgen die de fokker in een nest moest steken. Als een nest kruisingen dezelfde zorg krijgt en op dezelfde manier gefokt wordt is dat toch geen enkel verschil? Je zet ipv een labrador een raspoedel op je labje. Dat is werkelijk het enige uniminiverschil in het hele gebeuren en dat zou dan honderden euro's goedkoper moeten zijn? Wat een onzin zeg.![]()
'Zomaar' een hond op een andere hond zetten ter dekking, dat heeft in mijn ogen niets meer te maken met 'fokken', maar eerder met vermeerderen. En tsja, een kruizing is minder waard dan een raszuivere Mechelse herder (of een willekeurig ander ras). Voor het import vraagstuk, zie boven ...Werkhondenmensen zetten toch ook gewoon X-mechelaars op hun rashond om werkhonden te fokken? Dan heb je ook geen stamboom en zijn het ook kruisingen. Dus? Mogen ze niks meer kosten en is het raar om zo'n hond te importeren? Vreemd op zijn minst.
Tuurlijk heb je bij ieder ras slechte en goede fokkers, maar een goede fokker steekt er tijd en moeite in, om 'zijn' ras zo zuiver mogelijk te houden, dus zonder dat er 'bloed' van buiten erin komt. En inderdaad, niet iedere Labrador en of Poedel, die ter dekking wordt aangeboden komt uit de broodfok voor, wat ik wel een punt van discussie vindt, is het nou echt nodig, om twee op zich prima rashonden met elkaar te moeten kruisen, alleen maar omdat het van die leuke stuiterballen voortbrengt. In Amerika zijn (en ook in Nederland) zijn ze allang afgestapt, om de Labradoodle te gebruiken waar de kruising in eerste instantie voor bedoelt was..Bij elk ras heb je slechte fokkers. Hier worden soms ook 2 slechte rottweilers op elkaar gezet om rottweilers te fokken. Ik denk dat dat met labradoodles precies zo is. Niet elke lab die door een poedel gedekt wordt komt uit de broodfok. Soms kruisen mensen echt goede rashonden met een doel en dan mag daar in mijn ogen dus net zo goed voor betaald worden en naar verlangd worden als naar een raspup uit bv bullenrassen die minstens net zo duur zijn en vaak honderd keer zo slecht van kwaliteit.![]()
Als je een uitmuntende Labrador hebt, of een uitmuntende Poedel bezit, dan houdt je (denk ik) je wel bezig met andere zaken, dan het voortbrengen van ras-onzuivere labradoodle'sStel dat ik besloot om labradoodles te fokken uit mijn uitmuntende raslabrador van goede komaf. Ik laat de dekreu uit Canada mijn hond dekken omdat die werktitels en showtitels combineert. Mijn labrador is ook volledig opgeleid als jachthond. Zijn mijn pups dan minderwaardig of een simpele kruising? Vragen ze minder zorg? Zijn ze minder leuk? Er zit toch net zoveel zorg en moeite in als wanneer ik een andere labrador had laten dekken?
Ben zo wie zo al van mening dat de prijzen, voor welke hond en of ras, zo wie zo de pan uitrijzen sinds de euro is ingevoerd.MARC_S schreef:Nu lees ik de kritiek dat het geld oplevert. Hoeveel geld denken jullie dat een nest van 12 Cane corso's oplevert? Die krijgen nl enorme nesten en zijn aardig aan de prijs. Maar dat mag wel omdat ze een stamboom hebben? Soms kost een leuk Engels bulldogteefje van perfecte aftekening en veelbelovende bouw 1750 euro. Dat is echt niet overdreven. Maar dat is wel OK omdat ze een stamboom heeft???![]()
![]()
Elke hond kan in de broodfok belanden. Dat heeft niks met stamboom te maken. Er zijn genoeg fokkers met 19 teven in kennels die wel met stamboom fokken. Dan vraag ik me af of dat geen broodfok is? Hoe kun je met 19 teven iets leuks doen? Ze een leuk leven geven? Puntje bij het paaltje lopen die ook in rennen als fokmachines. Maar dan wel MET stamboom.
nee JIJ vind dat Marc gelijk heeft, en dat mag uiteraardNanna schreef:Marc heeft gelijk.
Er lopen hier ook zoveel bullenkruisingen rond (denk Victorian Bulldog of Renascense Bulldog of God weet hoe dat allemaal heet) die te slecht zijn om op hun poten te staan, ik zie tenminste nooit goeie maar altijd brak spul.
Stamboomloos, maar er wordt wel een godsvermogen voor gevraagd.
En dat is allemaal wèl normaal?
Geef mij dan maar de labradoodle

Hier idem. Ik zou best een labradoodle willen uit een Amerikaanse labrador en een Amerikaanse grote poedel. Ben ik heel eerlijk in. Lijken mij leuke en fijne honden en als ik daar dan 2000 euro voor moet neertellen dan lijkt mij dat geen probleem als ik zo'n hond wil. Precies wat je zegt, de gemiddelde olde English bulldog is ook een wrak op poten van 2000 euro waar je niemand over hoort. Die zijn zelfs beter dan "normale" omdat ze een langere neus hebben en minder breed zijn. Okeeeejjjj. En misschien vind ik een labradoodle wel beter. Omdat ze een tik meer bone hebben dan een poedel en een leukere minder standaard kop dan een labrador. Ik zeg ook maar wat hoor.Nanna schreef:Marc heeft gelijk.
Er lopen hier ook zoveel bullenkruisingen rond (denk Victorian Bulldog of Renascense Bulldog of God weet hoe dat allemaal heet) die te slecht zijn om op hun poten te staan, ik zie tenminste nooit goeie maar altijd brak spul.
en dat je er een leuk prijsje voor kunt vragen is natuurlijk niet belangrijk?MARC_S schreef:Hier idem. Ik zou best een labradoodle willen uit een Amerikaanse labrador en een Amerikaanse grote poedel. Ben ik heel eerlijk in. Lijken mij leuke en fijne honden en als ik daar dan 2000 euro voor moet neertellen dan lijkt mij dat geen probleem als ik zo'n hond wil. Precies wat je zegt, de gemiddelde olde English bulldog is ook een wrak op poten van 2000 euro waar je niemand over hoort. Die zijn zelfs beter dan "normale" omdat ze een langere neus hebben en minder breed zijn. Okeeeejjjj. En misschien vind ik een labradoodle wel beter. Omdat ze een tik meer bone hebben dan een poedel en een leukere minder standaard kop dan een labrador. Ik zeg ook maar wat hoor.Nanna schreef:Marc heeft gelijk.
Verder is een nest labradoodles geen enkele reden om daarna een poedel niet weer een poedel te laten dekken en je labteef niet weer te laten dekken door een labrador. Ze zijn echt niet besmet met eeuwig kruisingen werpen. Mocht ik zelf een waanzinnige grote poedel hebben met een topkarakter en een goed gestel en hij is verliefd op een prachtig labteefje, waarom dan geen nestje labradoodles fokken ipv grote poedels?Ben ik dan ineens een broodfokker?
Misschien gun ik mensen wel zo'n leuke hond en mezelf ook

Precies. Ik kwijl bij wel meer kruisingen hoor. Zo vind ik lurchers soms ook echt waanzinnig. Dat ruwe terriervachtje met een bouw om door een ringetje te halen. Zijn gewoon bewuste kruisingen waar niks mis mee is.Nanna schreef:Ik zou ze persoonlijk natuurlijk niet gecastreerd afgeven. Maar dat heeft niets met de kruising an sich te maken, toch?renee-uk schreef: en dat je er een leuk prijsje voor kunt vragen is natuurlijk niet belangrijk?
ga je ze ook gekastreerd afleveren dan marc, die labradoodle pupjes?
Ik zou ook best kwijlen van een kruising Ierse setter x Afghaan
Prachtige langharige kopergouden hond met de scherpe kanten van de Afghaan eraf.
Nanna schreef:Ik zou ze persoonlijk natuurlijk niet gecastreerd afgeven. Maar dat heeft niets met de kruising an sich te maken, toch?renee-uk schreef: en dat je er een leuk prijsje voor kunt vragen is natuurlijk niet belangrijk?
Prachtige langharige kopergouden hond met de scherpe kanten van de Afghaan eraf.
ik heb niks tegen kruisingen, heb al eens eerder verteld dat de allermooiste hond die ik ooit gezien heb een kruising rottweiler x dobermann was.Nanna schreef:Ik zou ze persoonlijk natuurlijk niet gecastreerd afgeven. Maar dat heeft niets met de kruising an sich te maken, toch?renee-uk schreef: en dat je er een leuk prijsje voor kunt vragen is natuurlijk niet belangrijk?

Dat zal je dan niet in dank worden afgenomen door de andere labradoodle fokkers, mag je je wel voorbereiden op een hele hoop narigheid.MARC_S schreef: Even voor Renee, de prijs die ik voor mijn pups zou kunnen vragen interesseert me werkelijk niks. Ik zou er denk ik 650 euro voor vragen. Toch leuk en niet zo heel overdreven. Zelfde als ik voor een Belg moet betalen en jij voor een Duitse herder denk ikIk denk niet dat ik dan een broodfokker ben en iemand met Groenendaelers niet. Ik zie eigenlijk geen verschil. Ik wil vooral leuke honden fokken en niet zozeer alleen stamboomhonden. Nu is dat laatste wel zwaar gekoppeld aan het eerste vaak maar in geval van de labradoodle is dat dus niet zo. Die kun je uitplaatsen aan heerlijke hondenmensen omdat er meer mensen zijn die dat willen dan een X mechelaar x doberman. Dat laatste voor 150 euro op MP zetten roept bij mij heel wat meer vraagtekens op dan een labradoodle van 1300 euro importeren eigenlijk

een poedel is maar gewoon met een labradoodle héb je watJob schreef:even domme vraag, maar wat is het voordeel
van een labradoodle ten opzichte van de poedel?
Wat komt er van de labrador bij dat de hond leuker maakt?