Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ma-Rianne schreef:Mijn hondenluik heeft nog een voordeel: Het spaart me verschrikkelijk veel werk uit in....... tuinieren!
Het enigste tuinwerk dat ik nu nog hoef te doen is de heg snoeien en de gaten dicht gooien.... Zonder gekheid: Ik vind al die angsten dat je honden gejat of vergiftigd worden nogal overdreven.Iedereen is tegenwoordig zo spookbenauwd voor van alles dat ik daar nogal eens kriegel van wordt. Daarbij word er geen enkel rem op welke fantasie dan ook gezet....
De inbraakgevoeligheid van je huis zal door een hondenluik wel wat stijgen, maar zal ook afhangen van de buurt waar je woont. Mijn moeder woont in een nogal welgestelde buurt in een grote stad. Daar vinden dus meer inbraken per maand plaats, als in het dorpje waar ik woon( in een arbeiderswijkje) in twee, drie jaar.
Ik ben verder niet echt overbezorgt maar ik vertrouw een persoon in mijn straat niet
beter dan het zekere voor het onzekere.....
Getver wat een akelige verhalen allemaal.
Als wij een dag weggaan loopt Nilsson los in de tuin, onze tuin is helemaal omheind en grenst een klein stuk aan de tuin van de buren.
Als het regent oid kan hij via een luik de garage in, daar liggen kleden op de grond.
Hij blaft echt nooit, zelfs niet als de postbode eraan komt, heb het nagevraagd bij de buren, en zij weten wat blaffende honden zijn, hun honden doen niet anders.
Als wij boodschappen doen loopt hij ook los in de tuin, eigenlijk altijd als wij weg zijn EN het mooi weer is.
'S nachts ligt hij binnen in de bench maar als het zomers warm weer is laten wij de voordeur open staan en de bench ook......
Karbonadebotten, hond stelen enz. eerlijk gezegd heb ik hier nooit bij stil gestaan.....getver......eigenlijk wil ik dat ook niet.
@Marloes: ik zou een luik nemen, het is echt heel handig als ze naar buiten kunnen en een luik sluit je af als jij ze niet naar buiten wilt hebben.
Inge O schreef:
maar de kans dat jij iets wel zou adviseren als er een risico van 0,0000000000000000000000000000000000000000000000000001% aan kleeft is sowieso toch al erg klein .
Ik vind dit een vervelende opmerking en wil je vragen om die niet meer te maken. Er is geen noodzaak om me belachelijk te maken. Mocht jij toch vinden van wel, dan zit je daarnaast en zou je mij een plezier doen om het toch maar te laten. In het kader van "gezellig forummen" zeg maar...
Suzanne
ik zal erom denken maar het was even sterker dan mezelf .
De kans dat je nooit meer zo'n opmerking maakt is met 0,0000000000000000000000000001% erg klein, volgens mij
Zeg suzanne123456654321, lighten up zeg
en OT: ik overweeg ook zo'n luik te nemen, maar ben toch ook een beetje bang dat mensen zomaar iets ongezonds over de heg/schutting gooien (grenst aan de weg)
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Ma-Rianne schreef:
Zonder gekheid: Ik vind al die angsten dat je honden gejat of vergiftigd worden nogal overdreven.Iedereen is tegenwoordig zo spookbenauwd voor van alles dat ik daar nogal eens kriegel van wordt. Daarbij word er geen enkel rem op welke fantasie dan ook gezet....
die fantasie hoef je niet te hebben als je al eens vergiftigde vissen en worst hebt gevonden op het veldje waar altijd honden en katten lopen hier voor het huis (en ja dat is zeker, is aan de politie meegegeven en die heeft dit bevestigd), buren die last van een takje van een struikje hebben en net zolang stiekum zoutzuur om de boom doen zodat ie doodgaat (zelf toegegeven door die buren), etc.
En ik woon in een 'gewone' buurt, tja er zijn mensen die een hekel aan beestjes of aan buren hebben he?! Zo fantasierijk is dat niet tegenwoordig hoor met zoveel mensen op een kluitje... dr hoeft maar 1 idioot tussen te zitten.
De vroegere buren van mijn ouders hadden een hoekwoning met een flinke tuin eraan vast.
Hun keuken zat zeg maar aan die tuin vast. In de keuken hebben ze een hondenluik gemaakt naar de tuin.
De keuken was een dichte keuken dus als ze weg waren ging de deur van de keuken naar de rest van het huis op slot. Inbrekers konden dan dus alleen in de keuken terecht komen.
Zij hadden flinke honden dus het luik was ook best aardig groot haha.
Ik weet dat ik dat altijd wel heel gaaf voor die honden vond. Ze konden lekker binnen liggen maar ook in de tuin rennen. Deden ze ook veel hoor.
In de zomer staat dag en nacht de deur open, ook als ik er niet ben..
In de winter speel ik portier, de hele dag door maar goed beetje lastig als je er niet bent..als ik in de winter wel is weg moet voor een boodschap ofzo zijn ze dus gewoon binnen, langer als 2 uurtjes ben ik toch nooit weg.
Hier ook al jaren zo'n hondenluik in de bijkeukendeur. Onze tuin grenst net als die van jou aan buurtuinen en er is geen paadje achterom. Verder is onze tuin ook helemaal ommuurd. Zowel de honden als ons bevalt het luik prima
Toen Ixor echt op leeftijd kwam en een poosje aan de prednison zat moest hij vaak 's nachts even plassen. Geen probleem op de manier, wij konden gewoon doorslapen terwijl hij even een plasje ging doen. Wij hebben in de tuin nl ook een hondentoilet gemaakt en de honden snapten dat heel snel. Ook elke logeerhond die hier is geweest had het trucje met het luik en de hondenbak snel door, dus het aanleren op latere leeftijd geeft eigenlijk geen problemen.
Mijn honden vinden het heerlijk om zelf de keuze te hebben om af en toe lekker buiten te gaan liggen en ook weer naar binnen te kunnen. Zelfs als wij thuis zijn gaan ze regelmatig naar buiten om even in het zonnetje te gaan liggen.
tekkel schreef:
en OT: ik overweeg ook zo'n luik te nemen, maar ben toch ook een beetje bang dat mensen zomaar iets ongezonds over de heg/schutting gooien (grenst aan de weg)
Ik dacht er ook voornamelijk opeens aan juist omdat de tuin is ingesloten door die van de buren. Op de een of andere manier zou ik het een minder prettig idee vinden als er wel mensen gewoon direct langs de schutting kunnen komen
tekkel schreef:
Ik dacht er ook voornamelijk opeens aan juist omdat de tuin is ingesloten door die van de buren. Op de een of andere manier zou ik het een minder prettig idee vinden als er wel mensen gewoon direct langs de schutting kunnen komen
Onze tuin grenst dus wel aan een looppad.
Ik heb er nooit bij stil gestaan dat er mensen karbonadebotten oid over de heg kunnen gooien, nu bemoeit Nilsson zich nooit met mensen/honden die langs de heg lopen.
Tegenover het toegangshek is een weg en de ingang van een school, opgeschoten jeugd loopt dagelijks langs ons hek en onze heg en ze kunnen Nilsson zien als hij op het pad loopt maar gelukkig nog nooit problemen met ze gehad.
Heb dat soort ongein ook nog nooit gehoord hier in de buurt.
Niet te veel bij stilstaan anders durf ik hem niet meer in de tuin te laten als wij weg zijn.
tekkel schreef:
Onze tuin grenst dus wel aan een looppad.
Ik heb er nooit bij stil gestaan dat er mensen karbonadebotten oid over de heg kunnen gooien, nu bemoeit Nilsson zich nooit met mensen/honden die langs de heg lopen.
Tegenover het toegangshek is een weg en de ingang van een school, opgeschoten jeugd loopt dagelijks langs ons hek en onze heg en ze kunnen Nilsson zien als hij op het pad loopt maar gelukkig nog nooit problemen met ze gehad.
Heb dat soort ongein ook nog nooit gehoord hier in de buurt.
Niet te veel bij stilstaan anders durf ik hem niet meer in de tuin te laten als wij weg zijn.
Ja maar als je wel thuis ben kan dat toch ook gebeuren of zitten jullie de hele dag naar je honden in de tuin te kijken??
Rea schreef:
Ja maar als je wel thuis ben kan dat toch ook gebeuren of zitten jullie de hele dag naar je honden in de tuin te kijken??
Dat is ook zo hoor. Het is meer het idee
Inderdaad gewoon niet teveel bij nadenken dan hoor Langhaar
Het plezier dat ze ermee hebben, zeker hier nu onze Lot, die rent de hele dag in en uit, klepper de klep.
Onze frummel van net 8 weken staat ook al met haar pootjes naar buiten te kijken, ook dat zal niet zo lang meer duren, nog ff een paar centimeter er op en ook die weet de weg.
Ik ben er blij mee.
Mijn tuinpoort kan ik afsluiten d.m.v. een hangslot, dat zit erop als ik weg ben. Maar eroverheen klimmen kan altijd he, tja ik denk dat er altijd wel van die overpeinzingen zullen zijn wat je ook doet.
mijn schoonouders hebben een kattenluik ook voor de hond en bevalt ze super. omdathet beestje moeilijk zindelijk wou worden, nu gaat het perfect... alleen snachts doen ze hem op slot omdat de hond graag de tuin om spit en graaft.
maar hun zijn erg positief!!
Ik ben wel erg benieuwd of je nu een luik o.i.d. neemt Marloes
Ik heb geen luik en geen open deur, we zijn zelden lang weg en ik voel me niet gerust als de honden zonder toezicht in de tuin komen
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje schreef:Ik ben wel erg benieuwd of je nu een luik o.i.d. neemt Marloes
Ik heb geen luik en geen open deur, we zijn zelden lang weg en ik voel me niet gerust als de honden zonder toezicht in de tuin komen
Dat luik wil ik sowieso nu wel. Ook voor als ik gewoon thuis ben dat ze lekker naar buiten kunnen als ze willen Voor die met flap moet ik alleen wel even sparen, en ik ken zo snel niemand die hem erin kan zetten voor me
Moos schreef:Dat luik wil ik sowieso nu wel. Ook voor als ik gewoon thuis ben dat ze lekker naar buiten kunnen als ze willen Voor die met flap moet ik alleen wel even sparen, en ik ken zo snel niemand die hem erin kan zetten voor me
Ik weet niet of je in een huurhuis zit, maar in dat geval zou je dit denk ik ook nog moeten overleggen toch? En iemand vinden die hem erin zet komt vast wel goed.
Moos schreef:Dat luik wil ik sowieso nu wel. Ook voor als ik gewoon thuis ben dat ze lekker naar buiten kunnen als ze willen Voor die met flap moet ik alleen wel even sparen, en ik ken zo snel niemand die hem erin kan zetten voor me
Ik weet niet of je in een huurhuis zit, maar in dat geval zou je dit denk ik ook nog moeten overleggen toch? En iemand vinden die hem erin zet komt vast wel goed.
Als ze het luik in de deur zet hoeft dat toch niet overlegd te worden?
Ze moet dan gewoon een nieuwe deur betalen als ze weer uit het huis vertrekt.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Vrienden van ons hebben een goedkope deur van marktplaats gekocht en daarin het kattenluik gemaakt. De originele deur bewaard voor als ze ooit gingen verhuizen.
Jeroen kan een kattenluik plaatsen, dus een hondenluik zal ook wel lukken. Dat wil hij vast wel doen
Sita schreef:Vrienden van ons hebben een goedkope deur van marktplaats gekocht en daarin het kattenluik gemaakt. De originele deur bewaard voor als ze ooit gingen verhuizen
Ahh, da's misschien ook een idee
Jeroen kan een kattenluik plaatsen, dus een hondenluik zal ook wel lukken. Dat wil hij vast wel doen
ranetje schreef:Als ze het luik in de deur zet hoeft dat toch niet overlegd te worden?
Ik heb geen flauw idee, dat zal dan wel. Maar hoe duur is een nieuwe deur? Wel een beetje zonde geld als ze er geen gebruik van gaan maken dan
ranetje schreef:Als ze het luik in de deur zet hoeft dat toch niet overlegd te worden?
Ik heb geen flauw idee, dat zal dan wel. Maar hoe duur is een nieuwe deur? Wel een beetje zonde geld als ze er geen gebruik van gaan maken dan
Dat ben ik helemaal met je eens
Want een nieuwe deur is behoorlijk duur.
Zeker als je er niet op tijd aan denkt om zelf een nieuwe deur in te laten zetten.
Dat ben ik helemaal met je eens
Zeker als je er niet op tijd aan denkt om zelf een nieuwe deur in te laten zetten.
Maar ja, eh, wie zegt dat ze er geen gebruik van gaan maken?
En misschien woon ik hier nog wel 30 jaar
Ik zal sowieso eens gaan informeren, ik weet dat tegenwoordig vrij veel mag, soms moet je het aanvragen maar is het dan vaak wel goed. Dus ik zal dat eens na gaan vragen als ik het luik heb En anders is de tip van Yvette ook een goede.
ranetje schreef:Dat ben ik helemaal met je eens
Zou je eigenlijk geen oude deur bij een kringloop kunnen scoren? Om even te testen, zeg maar. Dat geld van dat luik is niet weg, want die kan eventueel voor volgende honden wel gebruikt worden. Het is denk ik net zo als met zo'n rug-draagzak. Als je ze van pup af aan daar aan went weten ze niet beter.
Maar goed, ik heb werkelijk geen flauw idee over hoeveel geld we hier praten hoor (en dan nog, is het natuurlijk mijn pakkie an niet, alleen schat ik Saar en Vera ongeveer hetzelfde in als Saar en Miep en ook al staat de tuindeur open... ze gaan binnen liggen tot we thuis zijn).
Zou je eigenlijk geen oude deur bij een kringloop kunnen scoren? Om even te testen, zeg maar. Dat geld van dat luik is niet weg, want die kan eventueel voor volgende honden wel gebruikt worden. Het is denk ik net zo als met zo'n rug-draagzak. Als je ze van pup af aan daar aan went weten ze niet beter.
Maar goed, ik heb werkelijk geen flauw idee over hoeveel geld we hier praten hoor (en dan nog, is het natuurlijk mijn pakkie an niet, alleen schat ik Saar en Vera ongeveer hetzelfde in als Saar en Miep en ook al staat de tuindeur open... ze gaan binnen liggen tot we thuis zijn).
Het idee van Yvette is een goeie
Luik in een goedkope deur en de originele deur bewaren voor als je gaat verhuizen
Het idee van Yvette is een goeie
Luik in een goedkope deur en de originele deur bewaren voor als je gaat verhuizen
En als blijkt dat Vera en Saar toch liever binnen blijven, is de oude deur er zo weer ingezet.
Sita schreef:
En als blijkt dat Vera en Saar toch liever binnen blijven, is de oude deur er zo weer ingezet.
Ik denk dat ze er sowieso wel gebruik van zullen maken als ik thuis ben hoor Ik heb de deur nu nog weleens open, en dan gaan ze ook veel zelf de tuin in. Dus alleen al daarvoor zou het lekker zijn voor ze
Laatst gewijzigd door Moos op 13 okt 2009 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb gewoon een haak op de deur, die is zo lang dat ze er net tussendoor kunnen zonder zich te stoten. Als ik niet thuis ben dan zorg ik er wel voor dat mijn moeder of tante thuis zijn (wonen naast en boven me) om een oogje in het zeil te houden. Zonder dat mogen ze niet de tuin in als ik er niet ben, ik vertrouw mijn andere buren nl voor geen meter. Ik vind dit fijner/veiliger dan een luik.