Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vooroordelen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Vooroordelen?

Ongelezen bericht door malinois »

renee-uk schreef:
duitse herder schreef:Ik kom trouwens op straat nooit de vooroordeel type duitse herder tegen :denken: Zijn allemaal fijne huishonden die niet asociaal zijn en de meeste andere honden negeren.

En geen humor? Vandaag met 4 duitse herders gelopen, ze hadden humor voor 10 :mrgreen: Nanni is wel bv een hele serieuze duitse herder, maar Noah absoluut niet :neenee:
ja maar Wendy, je vergeet dat er in de ogen van de meeste mensen maar een soort dh is, dat ze onderling ook kwa karakter nogal kunnen verschillen wil er bij de meeste niet in.
Ook ik heb de serieuze variant maar ook een pretletter, misschien moet je ze wat meer van dichtbij hebben meegemaakt om dat te kunnen geloven.
Ik vind het jammer dat er zoveel vooroordelen over de dh bestaan en dat ook bij dit ras de goede onder de kwade moeten lijden.
ach dat heb ik met mn mechelaars ook, ze hebben allemaal humor maar Xena steekt er met kop en schouders bovenuit. Maar iemand die dat niet kan zien, ziet dat ook niet... da's heel simpel.
Ik loop regelmatig met een aantal mechelaars en daar zit er ook eentje bij die enorm humoristisch is, kun je echt vergelijken met Scooby Doo, maar ik denk niet dat iedereen dat zal zien van hem. Ik wel iig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Nou, wat ik bedoel met die serieuze inslag is dat er altijd (in mijn beleving tenminste) gespeeld moet worden op de voorwaarden van de herder. (Oh mijn god dit gaat een hele verkeerde 'herder afzeik kant' op die ik absoluut niet voor ogen heb :N: :mrgreen: )
De herder wil alles bepalen, en als het wat te druk wordt of als de anderen niet doen wat er gezegt wordt gaan ze die andere honden corrigeren of hard in hun oor blaffen. "DOE NORMAAL JA!!" :devil:
Dat zie ik in ieder geval heel vaak.
Ik vind het vaak net mensen die niet durven dansen, bang om zich te laten gaan ofzo :U:
Maar ik vind ze dus meestal wel lief hoor :mann: :smile:
dit herken ik best bij de herders idd.
En ik vind dat ook niet verkeerd eigenlijk, ze mogen het onderling zeker doen. Maar daarom mogen ze ook niet met andere hondjes en zeker niet met kleine hondjes spelen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

De herder wil alles bepalen, en als het wat te druk wordt of als de anderen niet doen wat er gezegt wordt gaan ze die andere honden corrigeren of hard in hun oor blaffen. "DOE NORMAAL JA!!"
Grappig, dat doet de herderteef waar Spike 2 x per week mee speelt ook wel erg ja, b.v. zij mag poot happen maar o wee als Spike het terug doet wordt hij met vocaal gepiep/gekat (niet agressief) gecorrigeerd en zij neemt doorgaans ook meer initiatief met spelen.

Aangezien Spike nogal een sullie goedzak is maar wel van stevig/grof spelen houdt vindt ie dat wel lekker geloof ik en combineert het dus prima. Ik kan me inderdaad wel voostellen dat een meer assertieve hond dat niet zou pikken.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Gos schreef:Ik heb eigenlijk vooral vooroordelen tegen wandelaars met hond(en) die ondertussen druk met hun mobieltje bezig zijn :mrgreen:
O ja die zijn erg en dan totaal niet opletten wat hun hond aan het uitvreten is :boos:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

malinois schreef:
ach dat heb ik met mn mechelaars ook, ze hebben allemaal humor maar Xena steekt er met kop en schouders bovenuit. Maar iemand die dat niet kan zien, ziet dat ook niet... da's heel simpel.
Ik loop regelmatig met een aantal mechelaars en daar zit er ook eentje bij die enorm humoristisch is, kun je echt vergelijken met Scooby Doo, maar ik denk niet dat iedereen dat zal zien van hem. Ik wel iig.
Noah maakt regelmatig een halve koprol :O: Ze gooit haar voorpoten onder haar lichaam en kont in de lucht, dat vind ze geweldig :piew: :F: Zo gaat ze regelmatig midden in de kamer rollen en dan liefst een speeltje in haar bek. Dan blijft ze gerust paar minuten zo liggen :mrgreen:
Nanni doet dat uiteraard niet, dat is beneden haar niveau :pffff: Die is zeer serieus, een typische herder dus
Perry en Noah

Afbeelding
RusselLies
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel

Ongelezen bericht door RusselLies »

Ik zie hier best wel n aantal vooroordelen tov Jack russels voorbij komen...
Nou laat ik eerst en vooral zeggen dat ik thuis een exemplaar heb zitten waarvoor die totaal NIET opgaan...MAAR ik moet hierbij wel vertellen dat wij als eigenaars hiervoor wel vanaf dag 1 dat hij bij ons gekomen is 'hard' voor gewerkt hebben.
Thuis heeft Luca tamelijk strikte regels en als hij wat verkeerd gedaan had/doet krijgt hij flink op zn donder...Ik ga sinds hij 4 maand oud is 2x week trouw naar de hondenschool ( zitten al in de C klas ondertussen met hem als enige JR :lol1: ).
Blaffen/keffen doet hij nagenoeg niet, als we andere honden passeren stormt hij niet op ze af , ook niet als hij los is bv in het bos, aangezien meneer dus wel terugkomt op de stem en flink bij me blijft...

Maar ik zeg het nogmaals...daar hebben we als eigenaar wel wat tijd en energie ingestopt omdat het niet altijd van een leien dakje gegaan is en hij soms nog durft 'proberen'...
Echter kom ik soms wel JR tegen waar ik van denk :hmmm: zo'n hond zou ik niet willen :oeps: , en ik had vroeger voor ik de mijne had ook wel die vooroordelen tov het ras. Dus dat het soms , niet altijd natuurlijk, ook wat met de eigenaar te maken heeft vind ik! Je moet gewoon héél wat tijd in de opvoeding stoppen én bovendien de hond kopen die bij je past!

Verder niet echt vooroordelen tov een bepaald ras : niet zo datk met Luca ergens wandel en ik een herder of zo zie aankomen ik hem meteen zou aanlijnen.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hier ook kleine hondjes die min of meer onopgevoed zijn en de baas denkt dat hij maar wil spelen enzo.
En Drenten heb ik geen goede ervaringen mee. Me te fel tegenover andere honden voor wat ik gezien heb. :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marjoleine schreef:
Zoek stok! schreef:Gisteren bedacht ik me ineens dat ik wel degelijk een vooroordeel heb. Als ik een Drentse Patrijs aan zie komen, sla ik direct een ander pad in. Niet luisterende, zeer confrontatiegerichte reuen. En Friese Stabij reuen zijn bepaald ook niet favoriet hier. Om dezelfde reden.
Gek genoeg, hoewel ik helemaal niks heb met Drenten, heb ik alleen maar positieve ervaringen met ze.
Ondanks het feit dat ik zat mensen ken die erg vervelende Drenten kennen.
Maar goed, ik kom ze amper tegen.
Er zit er nu een in de groep van Willemijn, dat is wel een behoorlijk ventje (nu al).
Maar afwachten, misschien wordt dat wel zo'n etter.

Stabijs, tja.
Mensen hebben geen idee wat ze in handen hebben.
Degenen die bij ons een pup kopen wel, die zagen we uit en te na door.
Maar dat doen niet veel fokkers.
Dus dat je die ervaring heb kan ik me helaas goed voorstellen.
Ik kan me dat ook voorstellen;Drentenreuen kunnen nogal eens bazig willen zijn.Veel mensen verkijken zich sowieso op een Drent trouwens.
Maar dat terzijde.
Ik ben vooral niet blij als ik een kleine los lopende hond tegen kom en dat komt weer doordat hier jarenlang een Yorkie ongestraft alles op 4 poten ongestraft heeft kunnen aanvallen en Max nooit wat terug mocht doen van mij omdat ik bang was dat hij die hond doormidden zou bijten of zo.
Boxers vind ik daarentegen weer erg leuke honden maar ik ben er zelf gewoon niet sterk genoeg voor,dus er zal er hier vermoedelijk nooit een komen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Er zijn hier eerlijk gezegd geen honden waar ik standaard voor omloop. Gelukkig.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Gos schreef:
Jaap* schreef: De herder wil alles bepalen, en als het wat te druk wordt of als de anderen niet doen wat er gezegt wordt gaan ze die andere honden corrigeren of hard in hun oor blaffen. "DOE NORMAAL JA!!" :devil:
Daarom zijn het ook herders-honden :mrgreen: Het is hun vak :smile:
Dat kan je wel stellen ja. Maar ik kan me voorstellen dat anderen dat soms heel irri kunnen vinden. Toop is ook zo'n ome agent, en je ziet andere honden, vooral Yentie, echt kijken: heb je hem weer, vermoeiend... :tong:

:mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

Sinds ik zelf honden heb ik veel vooroordelen. Dat is wel in de loop van de jaren gegroeid en ik wil zeker niet alle honden over één kam scheren.
En ik heb gemerkt dat er een groot verschil is tussen teven en reuen. Drie jaar alleen een teefje gehad en nu sinds enkele maanden een jonge (puber) reu erbij. Samen gaat super en zijn echt maatjes.
Maar mijn teefje is voor vreemde minder goed voorspelbaar hoe ze op een hond reageerd. Ze heeft niks met mechelse herder. Daar is nu al diverse keren door aangevallen. (verschillende honden) En ze is er bang van geworden.
Ook met de hollandse herder gaat niet fantastisch. Is ze ook door aangevallen.
Nu heeft ze dus bedacht dat als zij eerst aanvalt er niks aan de hand is. Zodra ik er eentje zie lopen gaat ze dus aan de riem. Met andere rassen heeft ze geen problemen.

Het reutje vind alle mannentjes vriendjes van het vrouwtje niet leuk. En dominantie reuen.
Bij iedere reu moet er eerst geblaft, gegromd en besprongen worden. Zodra bepaald is wie de baas is het ook over.
Helaas lopen er diverse eigenaren rond die totaal geen verstand hebben van honden gedrag en dus beweren dat mijn hond gaatjes maakt. (is niet zo, ik probeer te controleren)
Hem laat ik dus ook niet in de buurt komen van rassen die er bekend om staan dat ze hun agressie niet zo goed kunnen beteugelen.
De reu gaat ook bij iedere hond die we tegen komen liggen, sluipt erop af, negeert mij en trekt een sprintje. Vooral andere reuen vinden dat niet goed en dan is het mot. Gelukkig heeft hij ondertussen geaccepteerd dat ik de baas ben en negeert hij mij steeds minder. Alleen nog bij sommige honden waarvan niet is bepaald wie de baas is, daar rent/ sluipt hij op af. (wat meestal aan de baasjes ligt dat er geen beslissing is gevallen) Maar dit alles is totaal niet rasgebonden.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
duitse herder
Zeer actief

Vaddie, jij laat je reu dus vechten met andere (met name reuen) honden onder het mom: Ze moeten weten wie de baas is :hmmm: Pff dan ben ik erg blij dat ik een teef heeft, want er hoeft niets uitgevochten te worden! Dat doet hij maar lekker met zijn eigen roedel, maar niet met vreemde honden
Perry en Noah

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

vaddie schreef: Alleen nog bij sommige honden waarvan niet is bepaald wie de baas is, daar rent/ sluipt hij op af. (wat meestal aan de baasjes ligt dat er geen beslissing is gevallen) Maar dit alles is totaal niet rasgebonden.
Ehm correctie; het ligt aan jou dat je hond dat gedrag uberhaupt nog kan vertonen naar andere reuen. Lekker makkelijk zo, je reu zijn gang laten gaan met zijn kwallen gedrag, en dan de schuld bij de andere bazen neerleggen.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

vaddie schreef:Gelukkig heeft hij ondertussen geaccepteerd dat ik de baas ben en negeert hij mij steeds minder. Alleen nog bij sommige honden waarvan niet is bepaald wie de baas is, daar rent/ sluipt hij op af. (wat meestal aan de baasjes ligt dat er geen beslissing is gevallen) Maar dit alles is totaal niet rasgebonden.
Hoe kan je hond steeds de kans krijgen om niet alleen jou te negeren, maar ook nog eens op andere honden te duiken?
Afbeelding
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

vaddie schreef:Het reutje vind alle mannentjes vriendjes van het vrouwtje niet leuk. En dominantie reuen.
Bij iedere reu moet er eerst geblaft, gegromd en besprongen worden. Zodra bepaald is wie de baas is het ook over.
Helaas lopen er diverse eigenaren rond die totaal geen verstand hebben van honden gedrag en dus beweren dat mijn hond gaatjes maakt. (is niet zo, ik probeer te controleren)
Hem laat ik dus ook niet in de buurt komen van rassen die er bekend om staan dat ze hun agressie niet zo goed kunnen beteugelen.
De reu gaat ook bij iedere hond die we tegen komen liggen, sluipt erop af, negeert mij en trekt een sprintje. Vooral andere reuen vinden dat niet goed en dan is het mot. Gelukkig heeft hij ondertussen geaccepteerd dat ik de baas ben en negeert hij mij steeds minder. Alleen nog bij sommige honden waarvan niet is bepaald wie de baas is, daar rent/ sluipt hij op af. (wat meestal aan de baasjes ligt dat er geen beslissing is gevallen) Maar dit alles is totaal niet rasgebonden.
Ik hoop dat je niet bij mij in de buurt woont, want dit gedrag wordt door mijn reu niet op prijs gesteld en dat is nog zacht uitgedrukt.

Als je een keer de verkeerde tegenkomt, (grote hond met een baas die het laat gaan) dan kun je met je hond in het gunstigste geval naar de DA.
Afbeelding
Jay
Zeer actief

Over vooroordelen, ik heb niks met R(H)ussels, zijn vaak van die onopgevoede honden die grommend en grauwend in de lijn hangen en totaal niet luisteren.

Ook boxers scoren hoog op de lijst van honden waar ik niets mee heb, ik heb enkel slechte ervaringen met boxers en hun gedrag, zowel naar andere honden als naar mensen toe.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

vaddie schreef:Alleen nog bij sommige honden waarvan niet is bepaald wie de baas is, daar rent/ sluipt hij op af. (wat meestal aan de baasjes ligt dat er geen beslissing is gevallen) Maar dit alles is totaal niet rasgebonden.
dat ligt aan jouw hond en verder nergens aan... als ie dat bij mijn honden zou doen kwam hij van een koude kermis thuis denk ik...
Jay schreef:Als je een keer de verkeerde tegenkomt, (grote hond met een baas die het laat gaan) dan kun je met je hond in het gunstigste geval naar de DA.
dat bedoel ik dus :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Moos schreef:
vaddie schreef: Alleen nog bij sommige honden waarvan niet is bepaald wie de baas is, daar rent/ sluipt hij op af. (wat meestal aan de baasjes ligt dat er geen beslissing is gevallen) Maar dit alles is totaal niet rasgebonden.
Ehm correctie; het ligt aan jou dat je hond dat gedrag uberhaupt nog kan vertonen naar andere reuen. Lekker makkelijk zo, je reu zijn gang laten gaan met zijn kwallen gedrag, en dan de schuld bij de andere bazen neerleggen.
inderdaad :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

renee-uk schreef:
Moos schreef:
inderdaad :roll:
Sinds wanneer is blaffen en grommen meteen aanvallen?
En leg de schuld niet bij andere bazen maar als je je hond op gaat tillen iedere keer als er een andere hond aankomt......
En met de meeste andere honden reuen en teeven kan hij gewoon leuk spelen. Sommige moet hij niet, dan blijft/ gaat hij aan de riem.

Mijn teef zal eerder ' echt' aanvallen dan mijn reu. (teefje heeft mishandelingsverleden)

Hoezo vooroordelen? :blah:
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
renee-uk
Zeer actief

vaddie schreef:
vaddie schreef: Bij iedere reu moet er eerst geblaft, gegromd en besprongen worden
En leg de schuld niet bij andere bazen maar als je je hond op gaat tillen iedere keer als er een andere hond aankomt......
En met de meeste andere honden reuen en teeven kan hij gewoon leuk spelen. Sommige moet hij niet, dan blijft/ gaat hij aan de riem.

Mijn teef zal eerder ' echt' aanvallen dan mijn reu. (teefje heeft mishandelingsverleden)

volgens mij ben je er een vergeten..... besprongen worden namelijk en als jouw hond mijn hond bespringt ligt dat niet aan mij of mijn hond maar aan jou.
Jij geeft je hond de gelegenheid dat te doen en als ie het bij mijn hond zou doen vrees ik dat jij de hond met de gaatjes hebt
Sneu voor je hond maar helaas.... ligt inderdaad aan het baasje!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jay
Zeer actief

vaddie schreef:
Moos schreef:

Moos heeft het helemaal niet over aanvallen, maar over kwallen gedrag. Dat jij hier aanvallen in leest vind ik opmerkelijk.
Maar dit laat onverlet, dat jij je hond gewoon onder appèl moet hebben, of anders aangelijnd houden.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

vaddie schreef: Sinds wanneer is blaffen en grommen meteen aanvallen?

Bij iedere reu moet er eerst geblaft, gegromd en besprongen worden.

Hij sluipt, blaft, gromt en bespringt. En andere mensen gaan hun hond bij hem weghouden omdat ze bang zijn voor dat gedrag.
Maar verder doet jouw hond niks verkeerd hoor. En ja, als ik jouw hond zo aan zie komen gaat mijn mini hondje ook de lucht in. Ga haar een beetje bloot stellen aan jouw hond in combinatie met jou als baas, kijk wel beter uit, ik hou haar ook graag sociaal namelijk.
Dat er geen bloed vloeit en geen gaatjes zijn maakt niet dat je het maar kan laten gaan onder het mom van "hij valt toch niet aan".
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
vaddie schreef:
vaddie schreef: Bij iedere reu moet er eerst geblaft, gegromd en besprongen worden

volgens mij ben je er een vergeten..... besprongen worden namelijk en als jouw hond mijn hond bespringt ligt dat niet aan mij of mijn hond maar aan jou.
Jij geeft je hond de gelegenheid dat te doen en als ie het bij mijn hond zou doen vrees ik dat jij de hond met de gaatjes hebt
Sneu voor je hond maar helaas.... ligt inderdaad aan het baasje!
tja hier ook, makkelijk een ander je hond laten opvoeden.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

malinois schreef: tja hier ook, makkelijk een ander je hond laten opvoeden.
En hier dus eentje die zich het rambam zou schrikken. Fijn altijd, van die mensen die vinden dat de honden het 'zelluf maar uit moeten zoeken'. Wat die andere hond, en baas, daarvan vindt doet dan schijnbaar veel minder ter zake :19:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Moos schreef:
En hier dus eentje die zich het rambam zou schrikken. Fijn altijd, van die mensen die vinden dat de honden het 'zelluf maar uit moeten zoeken'. Wat die andere hond, en baas, daarvan vindt doet dan schijnbaar veel minder ter zake :19:
Nou idd. Erg leuk als je je hond sociaal probeert te houden.
Laatst ook zo'n fijne kerel met hond die Bikkel omver denderde (bikkel had niks door want was zijn bal aan het halen). Bikkel schrok zich wezenloos, had die hond totaal niet zien aankomen en dan ineens vanuit het niets knalt er zo'n hond op hem.
En dan idd zo'n idioot die gilt 'laat maar gaan hoor niks aan de hand' .... eikel. :roll:
renee-uk
Zeer actief

estelle schreef:
Moos schreef:
Laatst ook zo'n fijne kerel met hond die Bikkel omver denderde (bikkel had niks door want was zijn bal aan het halen). Bikkel schrok zich wezenloos, had die hond totaal niet zien aankomen en dan ineens vanuit het niets knalt er zo'n hond op hem.
En dan idd zo'n idioot die gilt 'laat maar gaan hoor niks aan de hand' .... eikel. :roll:
Precies, ik kan me daar best over opwinden.
Jan heeft nog nooit gevochten, kan heerlijk los omdat ie zich niks van andere honden aantrekt en zn eigen gang gaat, maar ik kan me niet voorstellen dat ie zich laat 'overvallen' door een andere hond, daar is ie nou net weer té pittig voor.
Dan loop ik straks met twee uitvallende honden aan de lijn omdat een ander te belazerd is om zn hond op te voeden.
Fijn is dat :devil:
Afbeelding

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Dongo schreef:wat betreft staffs loop ik er wel voor om als ik ze los zie, omdat de baas vaak niet weet wat ze hebben en hoe ze er mee om moeten gaan...
Hoezo vooroordeel? :scratch:
renee-uk schreef:Jan heeft nog nooit gevochten, kan heerlijk los omdat ie zich niks van andere honden aantrekt en zn eigen gang gaat, maar ik kan me niet voorstellen dat ie zich laat 'overvallen' door een andere hond, daar is ie nou net weer té pittig voor.
Dan loop ik straks met twee uitvallende honden aan de lijn omdat een ander te belazerd is om zn hond op te voeden.
Fijn is dat :devil:
Tja :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
duitse herder
Zeer actief

vaddie schreef:

Als jij blaffen en grommen normaal gedrag vind, weet ik niet welk boekje je gelezen hebt. En raar he, als je hond zo te ker gaat dat ze hun hond optillen :roll:
Perry en Noah

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

duitse herder schreef:
vaddie schreef:

Als jij blaffen en grommen normaal gedrag vind, weet ik niet welk boekje je gelezen hebt. En raar he, als je hond zo te ker gaat dat ze hun hond optillen :roll:
Ik zou ook niet staan te juichen als jouw hond op die manier op mijn reu afkomt om even te kijken of hij hem de baas kan.. want dat lees ik wel in jouw visie over het waarom jouw hond dat zo doet.. en dat je het dan raar vind dat kleinere honden worden opgetild en andere bazen hun hond niet de kans geven om even uit te maken wie de grootste bek heeft... :hmmm:
Hier in het park ook een aantal pittige reuen.. en dat is heel simpel.. die reuen laat ik en de andere baas niet even kennis maken.. ze beschouwen nl allemaal dat park als hun terrein.. en na een knokpartij.. dat is denk ik ook een illusie, is het echt niet pais en vree als ze elkaar weer zouden tegen komen een volgende keer..

En ja.. ik heb dus zeker een vooroordeel als ik iemand zoals je jezelf beschrijft aan zie komen lopen met een hond die dus aan komt rennen en gaat blaffen en of grommen, liggen en gaat proberen mijn hond te testen.. daar zit ik echt niet op te wachten.. ik zit niet op een confrontatie te wachten.. en mijn hond ook niet trouwens.. die vermaakt zich prima met mij en zijn teefje.. daar hoeven maar weinig nieuwe vrienden bij..
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

estelle schreef:
Moos schreef:
Op zo'n moment sta ik ook te koken van woede. Als Lilo tegen de grond gebeukt wordt okee, die is watervlug en weet zich wel te redden, maar lullo Jack gaat zich daar tegenwoordig hoogst verontwaardigd mee bemoeien en dat wil ik niet, en als Jack tegen de grond wordt gegooid kost het me elke keer tien jaar van mijn leven omdat ik met een mankende hond naar huis kan en dan maar hopen dat het meevalt.

Maar ik moet wel zeggen dat formaat van de hond voor mij altijd het belangrijkst is. Een JR die tegen Jack op botst of op zijn rug probeert te klimmen, die kan ik er afplukken en Uh-uh zeggen, en kleine hondjes die grommend en blaffend aan komen rennen, doe je best. Mijn honden reageren er net zo laconiek op als ik. Maar er loopt hier bijvoorbeeld een nogal patserige Rottweiler-reu rond die naar Jack toe van die schouder-duwen geeft, en dat mot ik niet. Jack gaat dan stoer terug lopen doen, en daar spring ik dus zwaar geïrriteerd tussen, want daar komen anders toestanden van. Ik wil geen toestanden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”