Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teef

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Kyra-
Zeer actief

Re: Teef

Ongelezen bericht door Kyra- »

Je zelf niet zo aangevallen voelen het was dan ook niet direct voor jou bedoeld. Tuurlijk weet een hond niet wat noodweer is daarom werkt hij niet alleen maar onder begeleiding van een hondengeleider ie dit wel hoort te weten. Honden in de beveiliging mogen alleen uit noodweer bijten (om het makkelijk te houden). Ik verwacht ook niet dat je de wet zodanig kent dat een ieder dit weet:). Ik weet dat jij meer ervaring heb dan een puppy cursus ;)

Ik val niemand aan op kennis of geen kennis. ik heb alleen gereageerd op de reacties in deze
Si vis pacem, para bellum
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Kyra- schreef:Je zelf niet zo aangevallen voelen het was dan ook niet direct voor jou bedoeld. Tuurlijk weet een hond niet wat noodweer is daarom werkt hij niet alleen maar onder begeleiding van een hondengeleider ie dit wel hoort te weten. Honden in de beveiliging mogen alleen uit noodweer bijten (om het makkelijk te houden). Ik verwacht ook niet dat je de wet zodanig kent dat een ieder dit weet:). Ik weet dat jij meer ervaring heb dan een puppy cursus ;)

Ik val niemand aan op kennis of geen kennis. ik heb alleen gereageerd op de reacties in deze
Dan is het prettiger als je me ook niet quote.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

ranetje schreef: Dan is het prettiger als je me ook niet quote.
Sorry maar ik kan ook niet echt terug vinden waar ik jou, buiten deze keer, gequote heb:) tenzij jij en estelle dezelfde persoon zijn :d
Si vis pacem, para bellum
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Wat ik wel wil toevoegen is dat ik het heel onbehoorlijk vindt dat er iemand onder andermans account een reactie geeft. Of eigenlijk meer een knuppel in het hoenderhok gooit en sommige forummers een beetje te kakken zet om daarna snel weg te gaan. Ik vind dat geen fijn gevoel en hou daar totaal niet van.
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:
Tamara. schreef:Wat ik wel wil toevoegen is dat ik het heel onbehoorlijk vindt dat er iemand onder andermans account een reactie geeft. Of eigenlijk meer een knuppel in het hoenderhok gooit en sommige forummers een beetje te kakken zet om daarna snel weg te gaan. Ik vind dat geen fijn gevoel en hou daar totaal niet van.
als hij dan nog behoorlijk in discussie zou gaan zou ik er niet mee zitten, maar we zijn blijkbaar allemaal een stelletje onbenullen, zowel diegene die vinden dat het 'normaal' is dat een diensthond bijt als diegene die dat niet zondermeer vinden.

en uitleggen, nee, dat is met mensen zoals wij echt onbegonnen werk.
Dan is het inderdaad alweer een iets ander verhaal maar dan nog enigszins discutabel. Zeker als je als een olifant een porseleinenkast binnenkomt stormen zonder enige normale openingszin met een voorstel :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tamara. schreef:
Inge O schreef:
Tamara. schreef:Wat ik wel wil toevoegen is dat ik het heel onbehoorlijk vindt dat er iemand onder andermans account een reactie geeft. Of eigenlijk meer een knuppel in het hoenderhok gooit en sommige forummers een beetje te kakken zet om daarna snel weg te gaan. Ik vind dat geen fijn gevoel en hou daar totaal niet van.
als hij dan nog behoorlijk in discussie zou gaan zou ik er niet mee zitten, maar we zijn blijkbaar allemaal een stelletje onbenullen, zowel diegene die vinden dat het 'normaal' is dat een diensthond bijt als diegene die dat niet zondermeer vinden.

en uitleggen, nee, dat is met mensen zoals wij echt onbegonnen werk.
Dan is het inderdaad alweer een iets ander verhaal maar dan nog enigszins discutabel. Zeker als je als een olifant een porseleinenkast binnenkomt stormen zonder enige normale openingszin met een voorstel :pffff:
http://www.hondenforum.nl/plaza/post788753.html?hilit=" onclick="window.open(this.href);return false; dick#p788753

:19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tamara.
Zeer actief

De :19: smiley mag je best weglaten hoor. Het voorstelberichtje dateert van 2004 en een paar dagen na het voorstelbericht is er onder dat account niet meer gepost. Hoe moet ik weten dat deze persoon, die onder het account van iemand anders reageert, een eigen account heeft maar er alleen niets mee doet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dick reageert hier wel vaker, ook onder de naam van Selena. Vandaar :19: . Zo onbekend is hij hier dus niet.
Hij zet er altijd netjes bij dat hij reageert onder haar naam.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ow, ik weet toch ook niet verder dan dat Dick altijd en overal onder Seleen haar account post :denken:
en daarbij dan altijd ondertekent met 'Dick'.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Dick is dus mijn man en reageert vaker op mijn account. Als je op mijn website(s) kijkt/ ooit heb gekeken (onder profiel), dan kan je ook zien wie wij zijn en wat wij doen (fokken, trainen en in pension houden van werkhonden).

Maar voor de duidelijkheid: Dick is instructeur politie surveillancehonden in Flevoland, daarnaast keurmeester in dit programma. Voordat hij full-time instructie ging geven,5 jaar terug, is hij bijna 30 jaar geleider/instructeur geweest. Verschillende honden (15) van verschillende rassen naar certificaat gebracht, zowel VH, BvD, KNPV en surveillancehond. Daarnaast de meeste honden die nu en in het verleden in de dienst lopen afgericht/bijgeschoold voor het surveillancehond cert. Daarnaast, en nog arbeidsintensiever..,leidt hij op (en daarna begeleidt hij) de geleiders hoe te werken met een hond, plus (bijbehorende) geweldsinstructie.

Ik ga later nog wel een poging doen om zijn woorden uit te leggen/nuanceren. We gaan eerst de honden verzorgen.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Tamara.
Zeer actief

Ik ga mijn mening en wat ik er van vind verder niet verdedigen. Heb m'n zegje gedaan en ben waarschijnlijk 1 van de weinige die Dick niet 'kent' of het is me in ieder geval niet bewust opgevallen dat hij blijkbaar zeer regelmatig reageert onder het account van zijn vrouw.
Tamara.
Zeer actief

Selena schreef:Dick is dus mijn man en reageert vaker op mijn account. Als je op mijn website(s) kijkt/ ooit heb gekeken (onder profiel), dan kan je ook zien wie wij zijn en wat wij doen (fokken, trainen en in pension houden van werkhonden).

Maar voor de duidelijkheid: Dick is instructeur politie surveillancehonden in Flevoland, daarnaast keurmeester in dit programma. Voordat hij full-time instructie ging geven,5 jaar terug, is hij bijna 30 jaar geleider/instructeur geweest. Verschillende honden (15) van verschillende rassen naar certificaat gebracht, zowel VH, BvD, KNPV en surveillancehond. Daarnaast de meeste honden die nu en in het verleden in de dienst lopen afgericht/bijgeschoold voor het surveillancehond cert. Daarnaast, en nog arbeidsintensiever..,leidt hij op (en daarna begeleidt hij) de geleiders hoe te werken met een hond, plus (bijbehorende) geweldsinstructie.

Ik ga later nog wel een poging doen om zijn woorden uit te leggen/nuanceren. We gaan eerst de honden verzorgen.
Bedankt voor de moeite en ik ben benieuwd naar een eventueel vervolg van het verhaal!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik ken Dick dus wel :mrgreen:
Ook in "real life". :wink:
En ik ken Dick juist als iemand die met heel veel onderbouwing uitleg kan geven over waarom hij iets doet. En met heel veel geduld ook nog, want soms duurt het even voordat het kwartje bij mij valt. :smile:
Als ik tegen een probleem aanloop en op de club komen we er niet helemaal uit welke aanpak zou kunnen werken, is Dick één van de mensen die ik om advies vraag (op afstand dus....ik beschrijf wat ik zie, wat er al gedaan is, hoe de hond reageert, wat de ideeën zijn om er verder mee te raken etc. en Dick en Selena nemen dan altijd ruim de tijd om me te helpen).
En zijn advies is vaak een heel goed advies in mijn ervaring.

Dick is dus echt geen verkeerde, ook al reageerde hij hier wellicht wat te kort door de bocht.
Maar soms is het heel lastig iets uit te leggen aan mensen die deze tak van sport niet goed kennen. Je loopt toch heel vaak tegen vooroordelen op, tegen onbegrip. Dat kan frustraties oproepen waardoor je een volgende keer eerder geneigd zal zijn wat cru te reageren, of alles via pb af te handelen.
Ik vind dat heel begrijpelijk maar ook jammer. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Mechelfan
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

Blijf vooral reageren en liefst onderbouwd.
Ik loop met mijn 'huishond' bij een KNPV club en leer elke dag bij. Mijn ervaring is dat je in het begin vaak dingen niet begrijpt in de werkhondenwereld. Het is echt een andere manier van denken over en omgaan met een hond.
En ja, er zijn veel vooroordelen over en weer, m.i. meestal door onbegrip. Gelukkig kom je ook veel andere meningen tegen, alleen uiten die zich wat minder luidruchtig en lijken daardoor afwezig.
Ik hoor mensen in de africhting ook echt wel eens vol lof spreken obver bijv. doggydance of behendigheid of wat dan ook. ze hebben dan echt groot respect voor wat je kan bereiken met een hond op een bepaalde manier van trainen.

Niet iedereen is negatief of heeft een vooroordeel. Laat je asjeblieft niet afschrikken door een paar minder positieve geluiden.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mechelfan schreef: Ik hoor mensen in de africhting ook echt wel eens vol lof spreken obver bijv. doggydance of behendigheid of wat dan ook. ze hebben dan echt groot respect voor wat je kan bereiken met een hond op een bepaalde manier van trainen.
Dat is zeker waar.
Ik probeer ieder jaar een demo te regelen van een andere hondensport in de pauze van onze jaarlijkse koppelwedstrijd.
Tot nu toe hebben we een demo IPO, behendigheid en dogfrisbee gehad en al deze demo's werden enthousiast ontvangen door de deelnemers en het publiek. Dit jaar was het niet gelukt een demo te krijgen maar voor volgend jaar staat dogdance op het verlanglijstje (en de eerste contacten zijn al gelegd daarvoor).
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zo heeft Sharmayne laatst bij een IPO club wat doggydance dingen laten zien. Het was natuurlijk niet hun ding maar ze vonden het wel heel knap wat Mazzel allemaal deed.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”