Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond op tafel?
Moderator: moderatorteam
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Hond op tafel?
ik wil mijn honden echt niet op tafel. gelukkig hebben ze er zelf ook geen behoefte aan, ze hebben het nooit geprobeerd.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ja echt welladybird schreef:Schanderenee-uk schreef:Eigenlijk heb ik hele zielige hondjes, ze mogen namelijk niet op de tafel, niet op de bank en ook niet op bed.
Niet uit rangorde oogpunt maar gewoon omdat ik het niet nodig vindEn jij wilt ooit een grifje??

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar dat is dus wel het begin van het einde, begrijp ik nuMadelief schreef: Heeerlijk. Bij veel bazen was dit allang afgeleerd gedrag (al dan niet met opzet) maar ik vind het zalig een hond te zien die zich zo vrij en ontspannen voelt gewoon overal in/op te gaan staan, hahahaha.

Zo begint het, neem ik aan

Inge O schreef:nee, hier geen honden of katten op tafel, ik vind weinig vies met betrekking tot honden, maar dat dus wel. verder zie ik het praktisch gezien ook niet echt voor me : met z'n zessen op de eettafel of op het aanrecht.
op de tuintafel springen ze dan weer wel en dat verbied ik ook niet - die zien ze als hun trimtafel, dus hebben ze zelf beslist dat als ze daarop moeten voor minder leuke dingen ze er ook op mogen voor de lol. uiteraard gaat dit ook niet door als ze in gebruik is
.
Ohw hier ook hoor, als we buiten zitten haalt marie het ook echt niet in haar hoofd

Maar binnen op mijn kleine tafeltje...neeeeee moeten ze niet proberen :M:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
O.Inge O schreef:dat deed hij dus net, hierbovenMarjoleine schreef:Enlighten me!.
Maar dat is oud nieuws, daar waren we het al lang over eens.
Ik was vast en zeker gewoon niet aardig genoeg in mijn eerdere posts

-
- Zeer actief
Met die foto heb je zojuist mijn dag goed gemaakt, mag ik je daarvoor bedanken.samantha! schreef:Hij eet wel altijd heel gezond danNanna schreef:samantha! schreef:
Macho zit wel vaak aan de eettafel, en wij schuiven hem dan netjes aan.![]()
![]()
![]()
![]()
http://i15.photobucket.com/albums/a372/ ... G_4341.jpg

Bij een probleemloze hond zal je echt niet meteen rangorde problemen krijgen hoor. Ik word juist wat kriegel als ik mensen hoor (zoals jij nu) over die rangorde regeltjes. Heb dan altijd het idee dat mensen een beetje kicken op die machtspositie. Begrijp me niet verkeerd, voor sommige pittige honden zal het ongetwijfeld wel nodig zijn. Maar voor het gros dus niet.Maris88 schreef:Ik zie steeds vaker foto's voorbij komen (niet alleen hier) dat honden gewoon op tafel staan/zitten/liggen.
Dat verbaast me eigenlijk nogal.
Persoonlijk vind ik het erg onhygiënisch (ze lopen immers toch met hun poten buiten door van alles om later bij je tafel te staan waar jij je bord hebt staan.), vreselijk irritant (grote kans dat alles er overheen gaat), en ik vind het verstoring van de rangorde.
Een hond hoort naar mijn inziens als laagste in de roedel te staan. Daar ze op tafel te laten, zet je ze dus op een hoger voetstuk. En vaak ook op de zelfde hoogte als jij/mensen. Wat voor hun ook gelijk in houd een hogere plaats in de roedel. Bij rassen/honden die een duidelijke rangorde nodig hebben, kunnen dit soort acties voor nogal wat problemen zorgen lijkt mij.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jullie mening..
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffords
Merk dat sommige dus niet het hele topic lezen, voordat ze gaan posten. Of gewoon niet verder kijken dan hun neus lang is..
Heb namelijk eerder al mijn mening bijgesteld. Dat ik dacht dat als je een hond hebt die gevoelig is voor rangorde problemen dat dit soort dingen een trigger kan zijn voor problemen.
Heb een aantal dingen vetgedrukt, dan kan er niet meer over heen gelezen worden.
Echter geef ik daarbij ook al aan, dat ik dus inmiddels snap dat het rangorde gebeuren niet zozeer om het feit gaat dat je hond letterlijk boven je staat, maar om het feit dat jij als baas niet de beslissingen/het initiatief neemt tot het maken/nemen van beslissingen voor je hond.
En als het topic gelezen was, dan hadden de mensen dat gezien...
Daarnaast zie ik ook een aantal niet serieuze en zelfs uitlokkende posts, waarbij mijn woorden geheel verdraait worden.
Ik probeer hier gewoon iets te leren, daar is een discussie voor. En als er goed gelezen was hadden jullie gezien dat ik dus mijn mening al bijgedraaid had (dus dat ik geleerd heb). En als je het dan zo stom vind wat ik zeg, zeg het dan op een normale manier, of zwijg. Door die uitlokkende posts krijg je juist de discussies waar jullie allemaal zo moe van worden.
En ja, ik kan echt wel tegen geintje...
Ik wil best nog verder reageren in dit topic, tenzij mijn woorden niet verdraait worden of er niet mee gespot worden.
Voor de mensen die wel normaal gereageerd hebben, bedankt voor de reacties. Heb er zeker wat van geleerd.
Heb namelijk eerder al mijn mening bijgesteld. Dat ik dacht dat als je een hond hebt die gevoelig is voor rangorde problemen dat dit soort dingen een trigger kan zijn voor problemen.
Heb een aantal dingen vetgedrukt, dan kan er niet meer over heen gelezen worden.
Echter geef ik daarbij ook al aan, dat ik dus inmiddels snap dat het rangorde gebeuren niet zozeer om het feit gaat dat je hond letterlijk boven je staat, maar om het feit dat jij als baas niet de beslissingen/het initiatief neemt tot het maken/nemen van beslissingen voor je hond.
Daarnaast zie ik ook een aantal niet serieuze en zelfs uitlokkende posts, waarbij mijn woorden geheel verdraait worden.
Ik probeer hier gewoon iets te leren, daar is een discussie voor. En als er goed gelezen was hadden jullie gezien dat ik dus mijn mening al bijgedraaid had (dus dat ik geleerd heb). En als je het dan zo stom vind wat ik zeg, zeg het dan op een normale manier, of zwijg. Door die uitlokkende posts krijg je juist de discussies waar jullie allemaal zo moe van worden.
Ik wil best nog verder reageren in dit topic, tenzij mijn woorden niet verdraait worden of er niet mee gespot worden.
Voor de mensen die wel normaal gereageerd hebben, bedankt voor de reacties. Heb er zeker wat van geleerd.

Tyson 15-01-2002 † 11-01-2010
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Met jou kan ik pratenJaap* schreef:Ik denk (maar ik weet het natuurlijk weer eens niet) dat mensen ooit hebben ontdekt dat hun hond wat gezeggelijker werd als ze hem bepaalde zaken, die in de praktijk toevallig veel voorkomen, zoals gedoe bij de deur en op de bank springen enzo gingen verbieden.
En het is de mens eigen om daar dan een geheel eigen verklaring voor te bedenken met de op dat moment aanwezige kennis. Zoiets denk ik.
En dat krijg je moeilijk weer uit
Het werken met honden is een spelletje wat draait om volgen en leiden, als je weinig bepaalt voor je hond zul je, onbewust, meestal reageren op de hond. Terwijl het eigenlijk zo moet zijn dat de hond vooral op jouw moet reageren.
En daarvoor moet je initiatieven nemen, bijvoorbeeld het deurbeleid is een initiatief. Meer is het niet

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Maar wat zegt het volgende eigenlijk over eventuele 'rangen en standen':
Silka ligt bijvoorbeeld wel eens op een oude tuintafel (zie eerder geplaatste foto), dat mag ze van mij, ik eet er niet van of zo.
Maar als ze mij ziet, springt ze er eigenlijk altijd meteen af. Idem dito met banken en stoelen. Zorda Silka (Billy in mindere mate) mij zien, als ik in de buurt ben, maken ze als vanzelf plaats.
Silka ligt bijvoorbeeld wel eens op een oude tuintafel (zie eerder geplaatste foto), dat mag ze van mij, ik eet er niet van of zo.

Maar als ze mij ziet, springt ze er eigenlijk altijd meteen af. Idem dito met banken en stoelen. Zorda Silka (Billy in mindere mate) mij zien, als ik in de buurt ben, maken ze als vanzelf plaats.
-
- Zeer actief
Dat ze bang zijn voor jouRami schreef:Maar wat zegt het volgende eigenlijk over eventuele 'rangen en standen':
Silka ligt bijvoorbeeld wel eens op een oude tuintafel (zie eerder geplaatste foto), dat mag ze van mij, ik eet er niet van of zo.![]()
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hier 1 die er een handje van heeft om bovenop de leuning van de bank te gaan liggen maffen.
ook een vorm van dominantie?

Wat ook grappig is , is dat toen ik nog een glazen salontafel had er geen hond op de tafel kwam , maar sinds ik dat zware eikenhouten bakbeest in de woonkamer heb staan betrap ik regelmatig mijn poeliewoelie`s op de tafel.
ook een vorm van dominantie?

Wat ook grappig is , is dat toen ik nog een glazen salontafel had er geen hond op de tafel kwam , maar sinds ik dat zware eikenhouten bakbeest in de woonkamer heb staan betrap ik regelmatig mijn poeliewoelie`s op de tafel.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Rami
- Zeer actief
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
tja ik ben een luie lezer en je kan van mij niet gaan verwachten dat ik 4 pagina's door ga lezen
en dan is het ook nog het discussie forum waarin je je topic plaats..
dus is het de bedoeling dat we discussie voeren toch ..
en bij en discussie worden idd woorden verdraaid...
en nu ff ontopic
mijn honden mogen niet op tafel.. ook niet als ik ze borstel. (dat doe ik sowiezo altijd buiten dus hooguit op de tuintafel)
vind het onhygienisch..
ze mogen ook niet op bed.. dat komt omdat ik astma heb.. en er een plaats in huis moet zijn
waar ze niet komen .. en daarbij vind ik het ook nog is onhygienisch..
ze hebben hun matjes en manden en daar is hun plaats..
ze mogen trouwens wel is heel stiekem op de bank maar dat is echt een privelege hier
en dan is het ook nog vechten om een plaatsje want 2 mensen en 2 honden op een 2 zitter word krap
en nu ff ontopic
mijn honden mogen niet op tafel.. ook niet als ik ze borstel. (dat doe ik sowiezo altijd buiten dus hooguit op de tuintafel)
vind het onhygienisch..
ze mogen ook niet op bed.. dat komt omdat ik astma heb.. en er een plaats in huis moet zijn
waar ze niet komen .. en daarbij vind ik het ook nog is onhygienisch..
ze hebben hun matjes en manden en daar is hun plaats..
ze mogen trouwens wel is heel stiekem op de bank maar dat is echt een privelege hier
en dan is het ook nog vechten om een plaatsje want 2 mensen en 2 honden op een 2 zitter word krap

Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Tsss, je weet toch wel dat je mij gewoon altijd meteen gelijk moet gevenMarjoleine schreef:Ik was vast en zeker gewoon niet aardig genoeg in mijn eerdere posts

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
Probeer te schiften in het topic, we maken er ook een geintje van en vanuit dat oogpunt staan de meeste antwoorden er. Ook lees je de denkwijze van de meeste, rangorde zit niet vast aan bepaalde handelingen. Het is wederzijds respect hebben voor elkaar. Net als bij mensen vind ik dat honden ook gewoon hun minpuntjes mogen hebben mits er geen problemen van komen. Ik grijp in als het nodig is en dat word ook aangenomen door de honden ook al zijn ze niet de meest makkelijke hondenMaris88 schreef:Merk dat sommige dus niet het hele topic lezen, voordat ze gaan posten. Of gewoon niet verder kijken dan hun neus lang is..

Toch grap ik net zo goed, anders had ik het fototopic geen onderdanig bezoek genoemd

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Wat vinden jullie van een hond mee in de slaapkamer/op bed??
Hier slaapt het hele zooitje (5 honden + Isabel ) op bed .
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
- Zeer actief
Ik had het afgezworen toen ik mijn honden niet meer had.. was er zat van die haren en beperkte ruimte in m'n eigen bed, maar zins ik deze 2 kleine rakkers heb... ach, het is wel zo gezelligMonaToetje schreef:Wat vinden jullie van een hond mee in de slaapkamer/op bed??

- StormenRoxy
- Zeer actief
ik denk niet dat ik de enige ben die niet alle topics helemaal doorleest waarin ik post..Inge O schreef:bedankt voor de info, dan weet ik alvast wie ik bij de discussie maar beter oversla...StormenRoxy schreef:tja ik ben een luie lezer en je kan van mij niet gaan verwachten dat ik 4 pagina's door ga lezen
of wil je zeggen dat jij dat wel doet bij alle topics waarin je post..
zou kunnen.. mja die discussie gaan we toch niet aan..

MonaToetje schreef:Wat vinden jullie van een hond mee in de slaapkamer/op bed??
super

De oudste heeft zelfs een eigen bed

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Als ze uit zichzelf plaats maken, dat de honden je serieus nemen.Rami schreef:Maar wat zegt het volgende eigenlijk over eventuele 'rangen en standen':
Maar dat is heel iets anders dan bijvoorbeeld een hond die de moeite neemt om op een tafel te klimmen terwijl er mensen aan die tafel zitten. Díe hond doet dat echt niet zonder reden

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- StormenRoxy
- Zeer actief
o ik ga zeker niet in discussie met iemand waarvan ik niet weet waar het overgaat..Inge O schreef:dat doe ik in 99% van de gevallen wel, ja - ik kom namelijk niet zo graag als spuit 11 met iets wat al tig keer is gezegd of bediscussiëerd.StormenRoxy schreef: of wil je zeggen dat jij dat wel doet bij alle topics waarin je post..
en meestal zeg ik niet zoveel
omdat ik nog niet zoveel ervaring als de rest heb met honden
dus lees ik liever..
maar nee een topic van weet ik hoeveel paginas helemaal doorlezen doe ik niet nee..
de eerste paar paginas en de laatste paar meestal
en als er een interesante discussie is ontstaan lees ik de posts van de discussie..
maar je wou niet met mij in discussie dus laten we dat dan ook maar niet doen..

- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Ze zitten hier nooooit op tafel:

Behalve als ze denken dat ik niet in de buurt ben ...

Behalve als ze denken dat ik niet in de buurt ben ...
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, ik bedoelde dat ik dat al wist van Jaap en dat hij volgens mij allang weet dat we het daarover eens zijnMarjoleine schreef:het hondenforum bulkt van het 'oud nieuws'Inge O schreef:Maar dat is oud nieuws, daar waren we het al lang over eens.
Ik was vast en zeker gewoon niet aardig genoeg in mijn eerdere posts. maar ook oud nieuws kan zo helder geformuleerd zijn dat er een soort van nieuw randje aanzit
.

Ik begreep uit zijn reactie dat hij vond dat dominantie wel in die vorm bestond, en dacht dat hij opeens van mening vernadrd was of zo

Maar dat is dus niet zo. Gelukkig maar

Ze liggen hier nooit op tafel. Hoeft ook niet, want wij eten zittend aan de lage tafel en ze kunnen perfect tussen ons in zitten en alles is op bekhoogte.
- Moos
- Zeer actief
Ik heb geen salontafel, en de eettafel komen ze uit zichzelf eigenlijk gewoon niet op. Ze zouden het ook niet mogen
Niet vanwege rangorde of vies ofzo, maar ik vind dat er best ietssss mag zijn wat niet mag in huis 

- Rami
- Zeer actief
Maar de reden kan misschien ook zijn: gezellig, ik wil er bij!Jaap* schreef: Maar dat is heel iets anders dan bijvoorbeeld een hond die de moeite neemt om op een tafel te klimmen terwijl er mensen aan die tafel zitten. Díe hond doet dat echt niet zonder reden

Of niet?
Billy bijvoorbeeld is gek op twee vrienden van ons (hij kent ze al heel lang) en hij kruipt - als ze op bezoek zijn - altijd even tussen ze in op de bank. Ik zie wel dat het een soort van 'afdwingen' van aandacht is, maar hij doet het echt alleen bij hen; Bill is eigenlijk helemaal niet zo van de vreemde mensen. Mijn vrienden vinden het erg leuk dat hij zo gek op hen is, dus die aandacht krijgt hij op dat moment ook.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Heeft hier niets met rangorde te maken, want ze weten hun plekje wel. Maar op tafel komen ze toch echt niet. Zou wel erg vol worden Spike op de salontafel 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
op tafel en bed mogen ze niet.
Buster heeft nogal verharende ondervacht. en dat vind ik gewoon niet praktisch als daar mijn bed mee vol ligt.
daarom hebben we een leren bank. mogen ze er wel op. (niet altijd.)
als ik hem net schoongesopt heb b.v.
ik denk overigens best dat er honden zijn die door een minste privilege grootheidswaanzin krijgen. maar ik ben van mening dat niet zozeer de regels, als wel dat jij gewoon bepaalt wat er gebeurd. . daarmee ga ik dus mee met de eerdere post van @Jaap.
als ik een hond had (vroeger ook gehad) met lange vacht dan doe ik hem gewoon op de eettafel met borstelen.
mijn honden zijn kortharig, en die borstel ik buiten. soms tussen de wandelingen door.
binnen dwarrelt al het haar alle kanten op en dat vind ik niet handig.
foto`s waar honden gewoon ongegeneerd ergens op liggen is gewoon hilarisch. en leuk !
zo is buster ook eens met BBQ buiten op een stoel gezet. dat was ook gewoon even grappig. maar dat is niet de alledaagse routine
zo ken ik ook mensen waarbij de hond aanschuift aan tafel. prachtig toch? alleen hier mogen andere dingen weer. (door moddersloten baden b.v).
Buster heeft nogal verharende ondervacht. en dat vind ik gewoon niet praktisch als daar mijn bed mee vol ligt.
daarom hebben we een leren bank. mogen ze er wel op. (niet altijd.)

ik denk overigens best dat er honden zijn die door een minste privilege grootheidswaanzin krijgen. maar ik ben van mening dat niet zozeer de regels, als wel dat jij gewoon bepaalt wat er gebeurd. . daarmee ga ik dus mee met de eerdere post van @Jaap.
als ik een hond had (vroeger ook gehad) met lange vacht dan doe ik hem gewoon op de eettafel met borstelen.
mijn honden zijn kortharig, en die borstel ik buiten. soms tussen de wandelingen door.
binnen dwarrelt al het haar alle kanten op en dat vind ik niet handig.
foto`s waar honden gewoon ongegeneerd ergens op liggen is gewoon hilarisch. en leuk !
zo is buster ook eens met BBQ buiten op een stoel gezet. dat was ook gewoon even grappig. maar dat is niet de alledaagse routine

zo ken ik ook mensen waarbij de hond aanschuift aan tafel. prachtig toch? alleen hier mogen andere dingen weer. (door moddersloten baden b.v).
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik heb dus wel "even" alle reakties doorgespit en kan het daardoor met 4 woorden en een smilie af
.
Jaap, helemaal mee eens
.

Jaap, helemaal mee eens

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018