Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie van halti/gentle leader/follow me?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ikke1980
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Wat vinden jullie van halti/gentle leader/follow me?

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Een beetje een late reactie, maar bedankt voor de complimenten!
Vandaag zijn we met een groepje van 6 (onbekende) honden naar het bos geweest, ter afsluiting van de hondencursus waar we eerder mee bezig waren. Hier hebben we een soort les gehad. En het ging super super super goed! J.J. heeft wel even geblaft, maar het viel alleszins mee en hij liep super goed mee en kon de andere honden voor het grootste gedeelte negeren behalve als we echt tot op een meter naderden, dan wilde hij er naartoe of als er een hond los was was dat een te grote opwinding en begon hij weer te blaffen. Maar dan hadden we binnen een paar tellen wel weer zijn aandacht. Ik ben echt zo enorm blij!
Alles is gefilmd, dus misschien dat ik dat filmpje wel een keer hier ergens kan plaatsen. Helaas heb ik geen beelden van zijn vroegere gedrag, dus dit zullen jullie dan maar van mij aan moeten nemen: het is echt een wereld van verschil!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ikke1980 schreef:Een beetje een late reactie, maar bedankt voor de complimenten!
Vandaag zijn we met een groepje van 6 (onbekende) honden naar het bos geweest, ter afsluiting van de hondencursus waar we eerder mee bezig waren. Hier hebben we een soort les gehad. En het ging super super super goed! J.J. heeft wel even geblaft, maar het viel alleszins mee en hij liep super goed mee en kon de andere honden voor het grootste gedeelte negeren behalve als we echt tot op een meter naderden, dan wilde hij er naartoe of als er een hond los was was dat een te grote opwinding en begon hij weer te blaffen. Maar dan hadden we binnen een paar tellen wel weer zijn aandacht. Ik ben echt zo enorm blij!
Alles is gefilmd, dus misschien dat ik dat filmpje wel een keer hier ergens kan plaatsen. Helaas heb ik geen beelden van zijn vroegere gedrag, dus dit zullen jullie dan maar van mij aan moeten nemen: het is echt een wereld van verschil!
Graag dat filmpje als je het te pakken kan krijgen :ok:
Lijkt me super om te zien :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

De enige manier waarop Zahra niet trekt is constant met een koekje in je hand lopen. Daar ben ik het type niet naar. Dus ja, Zahra trekt, en hoe!
Ik heb al zoveel geprobeerd, heb me suf getraind. Ik krijg het er niet uit en dat valt me zo af en toe vies tegen van mezelf. Ik heb er al een slijmbeursontsteking van gehad in mijn schouder en nu een peesontsteking in mijn pols.
De halti gebruik ik eigenlijk nooit. Ze trekt dan ook nog (wel minder) en probeert hem constant af te krijgen. Ze loopt nu aan een heupgordel met elastiek zodat ik mijn arm wat kan ontlasten. Diesel kan ik op mijn pink nog houden namelijk.
Ik heb het eigenlijk een beetje opgegeven.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Toevallig kwam ik net iets tegen op joe tjoep...en zonder dat we het wisten hebben we (ongeveer) gebruik gemaakt van een 'officiele methode'. Om een beeld te krijgen van hoe we het nu ongeveer aangepakt hebben, plaats ik de link hier even, dat is misschien makkelijker om mijn voorgaande verhaal te begrijpen.

http://www.youtube.com/watch?v=bwf53xwyndw

Dit hebben we dus ongeveer gedaan, met als verschil dat wij (op het laatst toen het al wat beter ging) in plaats van omdraaiden, achteruit gingen lopen om J.J. 'te lokken' (zonder iets te zeggen), omdat hij daar beter op reageerde dan gewoon omdraaien. Pas als wij aandacht kregen, kwam de click en het snoepje. Hoop dat het zo iets duidelijker wordt?

PS. Ik weet niet zeker of ik het beloofde filmpje van J.J. kan bemachtigen. Volgende week dinsdag weet ik meer!

@ Youp: ik snap helemaal dat je de moed een beetje hebt opgegeven! En eerlijk gezegd ben ook niet echt het type van de snoepjes, maar ja je moet iets en dat was het enige wat (uiteindelijk, na een lange weg en met heel veel geduld) een beetje hielp. Ik weet niet of je dit ook hebt geprobeerd, maar misschien dat clickertraining iets is? Op een gegeven moment kun je de click heel lang uitstellen en hoef je bijna niet meer met snoepjes te werken (alleen als beloning na de clikc, die je dus heel lang uit kan stellen). Dan kijkt je hond (als het goed is) ook niet naar het snoepje maar naar jou, om een click te krijgen, dus je hoef t hem niet echt te lokken met snoepjes zeg maar. En als het alleen om het trekken gaat werkt dit echt best wel makkelijk (als je zoals wij een monster hebt die ook uitvalt aan de lijn, wordt het moeilijer).
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

christo schreef: met één vinger hou je ze in bedwang.
Dan moet die hond geen Zarah heten...
Die trekt er dwars doorheen als ze buiten een kat ziet.
Shendor ook trouwens, als ie een hond tegenkomt.
Bij die van mij helpt het niet, laat ik het zo zeggen.
Met 'gewoon' uitlaten scheelt het wel.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”