Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vasectomie - vraag op p4!!
Moderator: moderatorteam
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Vasectomie - vraag op p4!!
Als hij er zoals het er nu uitziet absoluut niet meer aan kan likken en je behandelt de plek met een zalfje hoef je hier niet acuut mee naar de DA.
Het beste zou zijn om hem een kraag om te doen, zo'n plastic toeter.
Het beste zou zijn om hem een kraag om te doen, zo'n plastic toeter.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ja ik weet het, had ik maar zo'n ding meegenomen. Niet gedaan dus. Ik let nu zelf heel goed op en heb van een handdoek zelf een soort kraag gemaakt. Dat houdt hem wel wat tegen en ik houd hem elke seconde in het oog.
Maar dat het pijn doet als ik er aan kom, is niet erg?

Linda, Izzie en Bram
- Maartje
- Zeer actief
Vind je dat gek, dat het pijn doet als jij eraan komtZoek stok! schreef:Ja ik weet het, had ik maar zo'n ding meegenomen. Niet gedaan dus. Ik let nu zelf heel goed op en heb van een handdoek zelf een soort kraag gemaakt. Dat houdt hem wel wat tegen en ik houd hem elke seconde in het oog.
Ik heb hier eventueel een namaak-mooncollar liggen, formaat Imke.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Hij heeft ook een keer een hotspot op z'n staart gehad en dat deed niet pijn als ik er aan kwam, vandaarMaartje schreef:Vind je dat gek, dat het pijn doet als jij eraan komtZoek stok! schreef:Ja ik weet het, had ik maar zo'n ding meegenomen. Niet gedaan dus. Ik let nu zelf heel goed op en heb van een handdoek zelf een soort kraag gemaakt. Dat houdt hem wel wat tegen en ik houd hem elke seconde in het oog.
Maar dat het pijn doet als ik er aan kom, is niet erg?![]()
Ik heb hier eventueel een namaak-mooncollar liggen, formaat Imke.

Linda, Izzie en Bram
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat het pijn doet is normaal lijkt mij.
Je kunt evt van een kleine emmer de bodem afsnijden, een paar gaten in de onderste rand maken en die dan als kraag gebruiken, via die gaten kun je de emmer aan zijn halsband vastbinden met bvb een paar stukken verband of touw.
Je kunt evt van een kleine emmer de bodem afsnijden, een paar gaten in de onderste rand maken en die dan als kraag gebruiken, via die gaten kun je de emmer aan zijn halsband vastbinden met bvb een paar stukken verband of touw.
- Maartje
- Zeer actief
Denk dat het ook formaat Bram is. Bovendien is met de maat wel wat te spelen door het harder op zater op te blazen en het vastmaken aan de halsband. Van mij mag je hem op komen halen.Zoek stok! schreef:Hij heeft ook een keer een hotspot op z'n staart gehad en dat deed niet pijn als ik er aan kwam, vandaarMaartje schreef:Vind je dat gek, dat het pijn doet als jij eraan komtZoek stok! schreef:Ja ik weet het, had ik maar zo'n ding meegenomen. Niet gedaan dus. Ik let nu zelf heel goed op en heb van een handdoek zelf een soort kraag gemaakt. Dat houdt hem wel wat tegen en ik houd hem elke seconde in het oog.
Maar dat het pijn doet als ik er aan kom, is niet erg?![]()
Ik heb hier eventueel een namaak-mooncollar liggen, formaat Imke.Formaat Imke moet Bram passen toch? Kan ik die komen halen vanmiddag?
- Zoek stok!
- Zeer actief
Joh wat slim! Ik vond mezelf al zo McGyver met m'n handdoek aan een halsband.Wil de hond schreef:Dat het pijn doet is normaal lijkt mij.

Linda, Izzie en Bram
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is een beetje lullig gezicht, zo'n hondenkop in een emmer, maar het werkt wel. 
-
Terra Doma's
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje
Linda, hoe gaat het nu met Bram? Ik was al benieuwd maar las er niets over op het VN-forum. Is het jou ook meegevallen? Er zijn vast niet veel dierenartsen die deze ingreep uitvoeren he? Ik had er ook nog nooit van gehoord maar zou ook liever voor deze ingreep kiezen dan voor castratie. Beterschap voor Brammie hoor, de ziel met z'n broekie.
Die kop van hem op de foto. :lol:
Groeten Maria

- Zoek stok!
- Zeer actief
Bram is nog zieliger dan met broekje, hij heeft nu namelijk een kap op. De dierenarts zegt dat het er allemaal prima uitziet en de smetplek was ook aan het helen omdat ik er zo bovenop zat. Maar na drie dagen opletten, was ik helemaal kapot. Dus nu heeft hij de kap om en kan hij er echt niet meer bij. Volgens de arts wil hij aan z'n ballen zitten omdat het daar geschoren is. Ik hoop dat de jeuk binnen een paar dagen over is. Buiten loopt hij gewoon zonder kap en dat gaat prima. Het is voor in huis, dan kan hij er heel moeilijk afblijven.
En valt het me mee. Nee dat niet. Ik vond het bijkomen uit de narcose heel erg schrikken. En dat hij nu met een kap op moet lopen, is natuurlijk ook sneu. Ik kan het gelukkig met m'n werk allemaal regelen dat ik thuis ben (en vandaag was Marcel thuis). Maar goed, als hij straks weer helemaal de oude is, is het het vast waard geweest
En valt het me mee. Nee dat niet. Ik vond het bijkomen uit de narcose heel erg schrikken. En dat hij nu met een kap op moet lopen, is natuurlijk ook sneu. Ik kan het gelukkig met m'n werk allemaal regelen dat ik thuis ben (en vandaag was Marcel thuis). Maar goed, als hij straks weer helemaal de oude is, is het het vast waard geweest

Linda, Izzie en Bram
-
Fin
- Zeer actief
Als je het ervoor over hebt, kun je ook een wat duurdere 'mooncollar' proberen, die schijnen wat comfortabeler te zijn. Zelf heb ik bij Christo op een gegeven moment de kap kleiner geknipt.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat zeg ik ook aldoor, maar hij heeft liever dat ik de kap even af doe zodat hij een einde kan maken aan de jeukInge O schreef:maar goed, dat is over een paar dagen weer allemaal verleden tijd.

Linda, Izzie en Bram
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Is het mogelijk om wat vaseline op de geschoren plekken te smeren waardoor het wat minder jeukt?
- Zoek stok!
- Zeer actief
Een mooncollar werkt niet, hij kon er toch nog bij met goed rek- en strekwerk. Ik laat het gewoon even zo. Het is niet anders.christo schreef:Als je het ervoor over hebt, kun je ook een wat duurdere 'mooncollar' proberen, die schijnen wat comfortabeler te zijn. Zelf heb ik bij Christo op een gegeven moment de kap kleiner geknipt.

Linda, Izzie en Bram
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
sneu dat hij er zo'n jeuk van heeft.
Toch maar een paar dagen doorbijten met de kap dan is hij er ook vanaf.
Toch maar een paar dagen doorbijten met de kap dan is hij er ook vanaf.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik heb een zalfje meegekregen van de dierenarts. De huid ziet er nu mooi uit op z'n ballen en het zou de jeuk weg moeten halen. Maar Bram wil er nog steeds aan zitten. Ik neem even het zekere voor het onzekere. De huid is daar zo teer en gevoelig. Liever nu een aantal dagen een kap op dan straks weer de hele boel open. Hij schikt zich er nu ook wel in.Tamara. schreef:Is het mogelijk om wat vaseline op de geschoren plekken te smeren waardoor het wat minder jeukt?

Linda, Izzie en Bram
-
Job
- Zeer actief
van een mooncollar hebben ze absoluut geen last en het werkt prima!

https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Bij Bram dus niet. Hij kon gewoon bij z'n ballen met wat moeite. De dierenarts zei dat hij geen uitzondering is.Job schreef:van een mooncollar hebben ze absoluut geen last en het werkt prima!

Linda, Izzie en Bram
-
Job
- Zeer actief
Lenige Bram zeg!
Jammer want dan moet ie zo'n lastige lampenkap.
Hier werkt het altijd voor alle honden,
katten zijn er ook te lenig voor hier.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
http://www.medicalpetshirts.com/pages/3 ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zou je nog kunnen overwegen. Sterkte voor Bram!
-
Job
- Zeer actief
Daarvan zegt juist mijn da dat de meeste
binnen no-time kapot worden gemaakt door de honden.
binnen no-time kapot worden gemaakt door de honden.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik had een prachtig broekje voor hem. Maar dat is gaan broeien omdat het al wat stuk wasCleo schreef:http://www.medicalpetshirts.com/pages/3 ... ingen.html

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Blijkbaar behoort Bram tot het lenige percentage van de hondenpopulatieJob schreef:Lenige Bram zeg!

Linda, Izzie en Bram
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
OwZoek stok! schreef:Ik had een prachtig broekje voor hem. Maar dat is gaan broeien omdat het al wat stuk wasCleo schreef:http://www.medicalpetshirts.com/pages/3 ... ingen.html
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
ach arme Brammie!
Je zou eventueel wat talkpoeder van unicura op de geschoren huid kunnen doen, dat verzacht de jeuk.
Je zou eventueel wat talkpoeder van unicura op de geschoren huid kunnen doen, dat verzacht de jeuk.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Hij gilt het uit als ik er iets op doe. Heb vier keer de zalf er op gedaan, onder het motto 'het mot maar even', maar nu blijf ik er vanaf. Het is mooi dicht, maar waarom het zo gevoelig blijft?pooh schreef:ach arme Brammie!

Linda, Izzie en Bram
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Is het nog gevoelig of reageert Bram al uit angst dat het pijn zal doen?Zoek stok! schreef: Hij gilt het uit als ik er iets op doe. Heb vier keer de zalf er op gedaan, onder het motto 'het mot maar even', maar nu blijf ik er vanaf. Het is mooi dicht, maar waarom het zo gevoelig blijft?
Ik ken Bram niet, dus daar kan jij alleen antwoord op geven of dat zo zou kunnen zijn
Ik weet wel van een reu die gecastreerd is en die zich een week goed beroerd heeft gevoeld.
Je mocht niet eens van een afstandje naar zijn ballen (ehhhh excuus, lege zakje ) kijken.
Anders misschien toch nog maar even contact met de DA opnemen?
Sterkte met Bram
edit:knots van een typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 12 aug 2009 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik ben zondag geweest en ze zag niks verontrustend. Vrijdag ga ik weer. En ja, Bram kan een enorme aansteller zijn. Dat maakt het lastig om in te schatten wat hij nou precies voelt. Hij loopt wel gewoon buiten zonder kap met z'n staart hoog het mannetje te zijn. Gisteren niet trouwens, toen zat de zalf er nog op en dat vond hij echt niet fijn.ranetje schreef:Is het nog gevoelig of reageert Bram al uit angst dat het pijn zal doen?Zoek stok! schreef: Hij gilt het uit als ik er iets op doe. Heb vier keer de zalf er op gedaan, onder het motto 'het mot maar even', maar nu blijf ik er vanaf. Het is mooi dicht, maar waarom het zo gevoelig blijft?
Ik kan Bram niet, dus daar kan jij alleen antwoord op geven of dat zo zou kunnen zijn![]()
Ik weet wel van een reu die gecastreerd is en die zich een week goed bereord heeft gevoeld.
Je mocht niet eens van een afstandje naar zijn ballen (ehhhh excuus, lege zakje ) kijken.
Anders misschien toch nog maar even contact met de DA opnemen?
Sterkte met Bram

Linda, Izzie en Bram
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zou het kunnen zijn dat het dicht gemaakt zijn van zo'n zaadleider misschien in het begin stuwing kan geven en dat dat zeer doet?Zoek stok! schreef:Ik ben zondag geweest en ze zag niks verontrustend. Vrijdag ga ik weer. En ja, Bram kan een enorme aansteller zijn. Dat maakt het lastig om in te schatten wat hij nou precies voelt. Hij loopt wel gewoon buiten zonder kap met z'n staart hoog het mannetje te zijn. Gisteren niet trouwens, toen zat de zalf er nog op en dat vond hij echt niet fijn.
Ik hoorde iemand eens vertellen dat haar sterilisatie (ringetje om de eileider, dus wel een iets andere ingreep) een tijdlang ook een soort drukkende pijn had gegeven, dus wie weet?
Iets anders zou ik niet kunnen verzinnen