Ragyo schreef:
ik kwam vandaag anders 2 van die murmels tegen in een losloopgebied (weet niet exact wat maar zeg maar kleiner dan normaal formaat teckel, lijkt wel een wezeltje zo tussen de struiken), die trokken de muil even open en mijn jongens kozen direct het hazepad. nu hadden ze ook een paar setters als back-up enige tientallen meters verderop, maar ik had geen moment de indruk dat ze hun eigen boontjes niet konden doppen.
Nee, dat kunnen ze ongetwijfeld wel. Maar ze zijn wel meteen goed de pineut als het mis gaat met een vreemde, veel grotere, hond. Het zal ook aan mijn eigen ervaringen liggen hoor, maar ik heb dus jarenlang met alleen twee hele kleine hondjes gelopen, en ik werd op een gegeven moment echt erg onzeker rondom vreemde, grote, honden. Omdat je met twee hele kleine hondjes gewoon sneller een probleem hebt als het mis gaat

Bepaalde honden doken ook wel op die kleintjes van mij, maar als we opliepen met iemand met een flink formaat hond deden ze opeens toch maar wat voorzichtiger. Sommige honden weten ook erg goed wat ze wel en niet kunnen hebben, en twee kleine hondjes (die niet zelf hun scheur al open trekken) kan je inderdaad goed hebben