Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevaarlijk of niet?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: Gevaarlijk of niet?

Ongelezen bericht door Frenk »

Eline* schreef:
Frenk schreef:Volgens mij was mijn vraag vrij duidelijk aan Marc gericht :wink:
Jouw reactie kan ik dan ook niet goed plaatsen. :ok:
Ach, dat heb je met een forum hè? Misschien moet je dan met Marc gaan pbben als er verder niemand iets mag zeggen ;-)
Als je iets quote, dan verwacht ik dat wat je zegt vervolgens te maken heeft met wat je quote. En als dat niet zo is, dan kan ik dat niet plaatsen nee. :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Caro. schreef:
Frenk schreef:
MARC_S schreef:Ja, of je gaat zoals ik een keer met een pissig iemand in gesprek terwijl je hond staat te grommen. Hartstikke leuk en dat helpt enorm aan de situatie moet ik zeggen, not! :smile:
Ach en daar komt de aap uit de mouw :ok:
Hoezo nu aap uit de mouw? :denken:

Die hond is blaffend op het kind afgerend en er zelfs tegenaan gesprongen. Alhoewel (gelukkig) zonder te bijten, is het dus goed mogelijk dat deze hond niet de grootste kindervriend is.
Loop je met de hond richting kind en de hond gaat verder grommen of blaffen (hond is blijkbaar al opgefokt), dan maak je de schrik van het kindje nog groter en moeder nog kwader.

Dat is toch heel logisch? Heeft toch niks met 'aap uit de mouw' te maken? :denken:
Nee, dat wat jij aanhaalt heeft niets met die aap en die mouw te maken inderdaad :ok:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Frenk schreef:
Eline* schreef:
Frenk schreef:Volgens mij was mijn vraag vrij duidelijk aan Marc gericht :wink:
Jouw reactie kan ik dan ook niet goed plaatsen. :ok:
Ach, dat heb je met een forum hè? Misschien moet je dan met Marc gaan pbben als er verder niemand iets mag zeggen ;-)
Als je iets quote, dan verwacht ik dat wat je zegt vervolgens te maken heeft met wat je quote. En als dat niet zo is, dan kan ik dat niet plaatsen nee. :ok:
:scratch: Ik reageer op wat jij schrijft en nergens anders op. :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Frenk
Zeer actief

Eline* schreef:
Frenk schreef:
Eline* schreef:Ach, dat heb je met een forum hè? Misschien moet je dan met Marc gaan pbben als er verder niemand iets mag zeggen ;-)
:scratch: Ik reageer op wat jij schrijft en nergens anders op. :roll:
Maar je quote een vraag die ik aan Marc stel en wat je schrijft gaat daar niet over :denken: Wat bedoelde je dan?
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Frenk schreef: Om een kindje wat geschrokken is te laten zien dat dat niet nodig was en dat het allemaal wel meevalt. Want dat is waar we het hier over hebben. :wink:
Hahaha, ja prima hoor, ik loop met een blaffende hond in de houtgreep nog even terug naar het kind om te vertellen dat het allemaal wel meevalt. :mrgreen:
Het kwartje wil niet vallen hè?

Natuurlijk is het netjes sorry te zeggen als je hond overlast bezorgt. Ik neem aan dat iedereen het daarmee eens is. Soms alleen loopt het anders en beslis je anders omdat het mogelijk verstandig is. Daarom is enige nuance met betrekking tot oordelen wel zo vriendelijk.[/quote]

Nogmaals Frenk ;-) Ik reageer op je zin dat je even terugloopt om te laten zien dat het allemaal wel meevalt. Jullie gaan allemaal uit van een lief aardig hondje wat per ongeluk in een vlaag van verstandsverbijstering iets doms doet! :oohja:
Soms valt het dus gewoon niet mee en heb je te maken met een hond die doorgaat met bv blaffen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Frenk
Zeer actief

Eline* schreef:
Frenk schreef:Om een kindje wat geschrokken is te laten zien dat dat niet nodig was en dat het allemaal wel meevalt. Want dat is waar we het hier over hebben. :wink:
Hahaha, ja prima hoor, ik loop met een blaffende hond in de houtgreep nog even terug naar het kind om te vertellen dat het allemaal wel meevalt. :mrgreen:
Het kwartje wil niet vallen hè?

Natuurlijk is het netjes sorry te zeggen als je hond overlast bezorgt. Ik neem aan dat iedereen het daarmee eens is. Soms alleen loopt het anders en beslis je anders omdat het mogelijk verstandig is. Daarom is enige nuance met betrekking tot oordelen wel zo vriendelijk.
Nogmaals Frenk ;-) Ik reageer op je zin dat je even terugloopt om te laten zien dat het allemaal wel meevalt. Jullie gaan allemaal uit van een lief aardig hondje wat per ongeluk in een vlaag van verstandsverbijstering iets doms doet! :oohja:
Soms valt het dus gewoon niet mee en heb je te maken met een hond die doorgaat met bv blaffen.
Maar die zin was in antwoord op de vraag van Marc waarom je uberhaupt met je hond zou teruglopen naar iemand die pissig is. Snap je?
Ik ga dus niet voorbij aan het gegeven dat het soms niet handig uit kan komen, maar dat het per definitie niet handig (of nodig) zou zijn, daar reageerde ik op :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Frenk schreef: Maar die zin was in antwoord op de vraag van Marc waarom je uberhaupt met je hond zou teruglopen naar iemand die pissig is. Snap je?
Ik ga dus niet voorbij aan het gegeven dat het soms niet handig uit kan komen, maar dat het per definitie niet handig (of nodig) zou zijn, daar reageerde ik op :wink:
Ik zal het je nog leuker vertellen. Mijn vriendin en ik liepen te wandelen. We worden ineens lastig gevallen door 2 bordercollies in een natuurgebied. Vriendin zegt "is goed hondjes, ruik maar even aan mijn hand" en PATS! die beesten vallen haar aan en beginnen haar overal te bijten. Zo snel als ze begonnen stopte het ook en toen kwam de baas. Oh sorry meisje, hebben ze doorgebeten? Ohhhh.......dat doen ze anders nooit. En voila, stond ze daar bij ons met de twee honden. Wij hebben dus meteen gezegd "lazer op met die honden alsjeblieft! " want ze stonden gewoon te grommen en wij waren als de dood dat ze ons weer gingen aanvallen.

Ik zat helemaal niet te wachten op een bazin die met de honden bij ons kwam staan :ok: Wij wilden dat ze optiefte met die honden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”