Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stelling

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:
Marion. schreef:
MARC_S schreef:Ik wil elke week wel 20 euro betalen om dan samen met nog 1 of twee mensen een uurtje gebruik te maken van een goede trainer. Doet die zo 2 of 3 groepjes op een dag dan haalt hij zo 200 euro binnen. Leuk toch?
Twee zulke groepjes (2 personen), en hij krijgt dan 80 euro op een dag. Drie groepjes = 120 euro. De helft ervan gaat al sowieso naar de belastingdienst (btw, en loonbelasting).
Mwah, zo'n leuke vetpot is dat niet hoor.
Ik had groepjes van 4 in mijn hoofd wat ik ook prima vind. Bij agillity kunnen ze het ook en ook bij een commerciële hondencursus hoef ik niks meer te doen dan te betalen en dan weer weg te gaan na de les. Dus het moet kunnen lijkt mij want anderen kunnen het ook :19:
heb je mijn stukje gelezen? Die optie is al zo vaak uitgespit in de IPO, en nog steeds lukt het niet om dit van de grond te krijgen. Bij de GG en agility heb je 1 veld nodig, 1 instrukteur en klaar...
Bij de IPO heb je minimaal nodig:

- 1 instrukteur
- 1 (het liefst 2) pakwerker(s)
- diverse speurvelden (en geloof me, zelfs voor mij alleen kan ik er niet aankomen hier bij de boeren in de buurt...)
- 1 veld
- materialen (klimschutting, haag, verstekken en dan ga ik er vanuit dat de pakwerker zn eigen spullen meeneemt en dat je daarvoor betaald anders moet je die ook nog betalen, wordt normaal door de vereniging betaald over het algemeen nl)
Laatst gewijzigd door malinois op 18 mei 2009 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Frenk schreef:
Zoek stok! schreef:
Frenk schreef:En elke vereniging draait daarnaast toch op vrijwilligers?
Ik train GG en agility bij commerciële clubs. Niks vrijwilligers, de trainers krijgen gewoon goed betaald :wink:
Ik heb het over 'gewone' verenigingen. Als je op een voetbalclub gaat kijken, dan gaat dat exact zo als bij ons op de kc :wink:
Ja dat snap ik, maar er zijn dus ook andere clubs. Je kunt gewoon kiezen wat je liever wilt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ennath schreef:@ Marion kijk eens naar de prijzen.
Vanaf € 23,= per uur.
Jah? Lijkt me volkomen terecht. Een beetje schilder kost al meer hoor. Ik dacht dat jij wel wist dat die meneer/mevrouw dan niet netto 23 euro in het handje krijgt.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
Gos schreef:Na dat verhaal van Marc ben ik ineens blij dat ik KNPV train :smile: Al die "verplichtingen" komen me nogal vreemd voor.
dat is ook niet 'gewoon' in de IPO hoor :wink: ja je hebt bardienst en ja er wordt van je verwacht dat je gewoon blijft kijken tot iedereen geweest is. Daarnaast dat je naar wedstrijden van clubgenoten gaat kijken en that's it... :wink:
Ik heb dat ook nooit zo ervaren hoor dat je zoveel verplichtingen had.
Wat jij al eerder zei, je moet wel de vereniging zoeken die bij je past in de IPO want je zit idd heel wat uren met elkaar opgescheept.
Op mijn oude vereniging liepen behoorlijk veel oudere lui en dan kom je daar tussen als nieuweling die zich niet vna alles laat vertellen en vind dat ze zelf ook wel aardig wat kaas gegeten heeft van hondengedrag. Dat ging dus niet goed. :mrgreen:

Vereniging daarna ging perfect. Heel wat jonge lui die open stonden voor andere manieren, ook eens iets van mij aannamen en waar je ontzettend veel ongein mee uit kon halen tijdens en na het trainen. Ik mis dat soms best nog wel hoor, dat oeverloze gelul aan die bar tot midden in de nacht. :wink:

Wat Marc beschrijft herken ik vooral in de oudere garde die rondlopen op verenigingen. DAar botste ik ook vrijwel altijd mee. Want Hera moest ik maar eens een flinke klets om dr oren geven als ze zo uitviel en dat ik van alles met haar deed vonden ze de grootste onzin om nog maar te zwijgen over het feit dat ik vooral positief wilde trainen en maanden bezig ben geweest hera het blok goed vast te laten houden. Want met een knal op haar kop was het met 1 week klaar geweest.
En als je die 'adviezen' dan niet opvolgt en ik een keer vol woede van het veld ben gelopen omdat men meende Hera een knal te geven op haar kop met manwerk, dan tel je niet meer mee en laten ze je lekker aanmodderen onder het mom van 'je weet het toch zo goed?'.
Gelukkig trof ik dus op mijn laatste vereniging een groep jongelui waarvan 1 de trainer was die open stond voor mijn manier van trainen.

Maar je moet echt passen binnen een vereniging anders hou je het trainen idd niet vol.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

welk sociaal leven? :smile:

een feestbeest of heel sociaal iemand ben ik nooit zo geweest, maar bijna alles naast thuis en werk heeft met honden te maken. Oefenen, mijn uitjes zijn keuringen, oefendagen etc. De paar mensen die ik vriend noem zitten ook in de sport, daarnaast veel kennissen uit hondenwereld.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
estelle

malinois schreef:
Marion. schreef:
malinois schreef:dan wordt er wel wat anders gezocht voor jou :pffff: :mrgreen: nee hoor, niet iedereen kan elke keer wat doen, maar ook iemand die niet geschikt is als pakwerker kan weleens een mouwtje aantrekken om een hondje om een verstek te trekken bijv :wink: daar hoef je niets voor te kunnen.
Maar je wil toch niet echt zeggen dat alleen maar vrouwen de kantinedienst doen? En mannen bij ongeschikt blijken van pakwerker, dan maar een mouwtje moeten aantrekken?
Zou toch wel een hele rare ongeëmancipeerde zooi zijn dan :denken:
(zegt iemand die een hekel heeft aan het woordje emancipatie, maar dit vind ik toch weer een ander uiterste)
in principe zijn alle mannen wat dat betreft al 'bezet', 4 instrukteurs, 4 a 5 pakwerkers. Meestal staan dus idd. de vrouwen in de kantine want er blijven er zo erg weinig over, als ik alleen sta en ik roep er iemand bij hebben ze er ook totaal geen problemen mee overigens... We hebben een tijd geleden wel een bardienstrooster gemaakt en ook hier mannen ingedeeld, wat een ellende... dat willen we zelf dus ook niet meer.
En bardienst wil niet zeggen de godganse dag in de kantine staan... op zondag dus de langste dag houdt dat in dat er 2 personen uitsmijters maken en drinken in doen voor na het speuren, die 2 zijn voor de rest van de dag 'vrij' en dan zijn er 2 anderen die de frituur voor na het pakwerk doen drankjes... en dat is pakken en opschrijven en klaar....

Op donderdagavond is het de frituur aanzetten net voor de laatste het veld op gaat met bijten... de mik in de frituur gooien, drankjes in doen en klaar....
Mijn laatste vereniging had toch behoorlijk wat leden maar het was toch altijd een ramp om mensen te vinden voor klusdagen e.d.
De bar werd ook atlijd door een handjevol mensen bemand. Nu hadden wij een oud lid dat graag achter de bar stond dus dat was mazzel.
Plus dat ik het ook wel geingi vond en ook eigenlijk altijd wel achter de bar te vinden was om iedereen van zn natje en droogje te voorzien.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Het is wel anders geworden, maar voor Caja was ik ook geen stapper of een feestbeest :wink:
Heb ook nog wel vrienden zonder honden, maar die zie ik sinds Caja inderdaad wel minder.
Maar ik zou dit leven niet meer willen omruilen voor een leven zonder Caja, vind het echt een verrijking.
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Wij zijn geen feestbeesten, partypoepers of wat dan ook.
Ik ben een echte huismus, vriendlief vind het soms wel leuk om even een pilsje te pakken maar ik ben het liefst thuis met de beentjes op de bank en Nilsson er naast.
Ik heb ook niets met groepsgedoe, je moet er dan naar toe, je moet je aanpassen aan de groep ( is logisch) maar dat is niets voor mij.
Ik heb wel een sociaal leven maar gelukkig ook veel tijd voor mijzelf.

een dag met Nilsson erop uit, rugzak mee, een hapje en een drankje mee, brokjes mee en dan wandelen.........en dan het liefst niemand tegen komen....mijn ideale dag.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Marion. schreef:
Ennath schreef:@ Marion kijk eens naar de prijzen.
Vanaf € 23,= per uur.
Jah? Lijkt me volkomen terecht. Een beetje schilder kost al meer hoor. Ik dacht dat jij wel wist dat die meneer/mevrouw dan niet netto 23 euro in het handje krijgt.
Nee, dat was meer een reactie op:
Echt waar? Sjees. Volgens mij kost de voetbalclub van mijn neefje dat niet eens. Wat doen ze dan met dat geld. Als de boel draait op vrijwilligers :schrik:
Waarom is de € 23,= per uur volkomen terecht en de € 6,10 per les die ik betaal schreeuwend duur?
Ik snap oprecht het verschil in normen niet? :19:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Jaap* schreef:Ik maak maar tijd voor een handvol mensen, want ik (wij) zijn het liefst op onszelf. Ik heb er een hekel aan als ik ergens rekening mee moet houden.
Dat heeft niks met honden te maken.
De meeste kennissen zijn wel hondenmensen :wink:

Ik ben nergens lid van en wil nergens bij horen. Want dat geeft alleen maar gezeur en beperkingen vind ik.
Heej een gelijkgestemde :mrgreen:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ennath schreef: Ik zou best wel IPO of KNPV willen doen, maar dan alleen op de voorwaarden: je komt om te trainen en daarna ga je weer weg.
Dat gehang op het veld is niets voor mij.
En dat "kijken naar" andere combinaties leidt mij te vaak naar "roddelen over" andere combinaties .
Daar heb ik geen zin in. :19:
Er zijn best wel clubs waar het ongeveer zo gaat hoor. Wij blijven op de zoekhondenclub ook maar kort zitten na afloop, even napraten over wat er gebeurd is, met elkaar evalueren en meedenken of brainstormen, en dan vrij snel naar huis. Op de club van m'n man zijn ze ook erg serieus met het trainen en hebben ze zelfs sluitingstijden: bijvoorbeeld op zondags wordt er vanaf 9 uur getraind en om hooguit 1 uur wordt alles afgesloten. Dat betekent meestal hooguit een half uur tot 3 kwartier voor een drankje. Da's lang zat en dan krijg je inderdaad al dat slappe geouwehoer ook niet :ok:

Over wat geopperd wordt over individualiteit in de hondensport: ik heb eigenlijk het idee dat de meeste mensen juist erg individualistisch zijn (en eigenwijs :wink: ), maar het is dan toch in je eigenbelang dit in verenigingsverband te doen, simpelweg omdat je een bepaald terrein nodig hebt en helpers/pakwerkers e.d. Het is daarbij ook van belang dat die mensen je hond kennen om goed te kunnen helpen, en dat je vertrouwen in hen hebt en vice versa. De kameraadschap die je in de training hebt, hoeft helemaal niet verder te voeren dan het trainingveld. Ik hoef ook niet alle privezaken van m'n clubgenoten te weten, spaar me zeg, maar heeft er iemand een wedstrijd of keuring, dan ben ik daarbij wel betrokken omdat je daar (itt wanneer je van een trainer "lessen afneemt") met z'n allen aan gewerkt hebt. Ik ben verder helemaal niet zo'n groepsgebeurenliefhebber trouwens, maar dit dient een heel concreet doel. En dat is wat je dan wel ziet: mesne die wel willen nemen, maar niets teruggeven. Dat gaat gewoon niet goed in een niet-commerciele setting als de KNPV.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

wij hebben maar een paar vrienden die voortkomen uit de hondenwereld. Ik heb daarnaast vriendschappen gebaseerd op heel andere interesses. Tim rijdt paard op een manege,waar ik ook iedereen wel ken en zelf zing ik in een koor, waar ik ook aardig wat kennissen heb opgedaan. Dus nee ik zou niet willen zeggen dat ik sociaal arm leven heb, ondanks dat ik honden heb,die niet mee gaan op visites en feestjes. Maar ik vindt daar rekening mee moeten houden mijn sociale leven niet in de weg staan.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Selena schreef:welk sociaal leven? :smile:

een feestbeest of heel sociaal iemand ben ik nooit zo geweest, maar bijna alles naast thuis en werk heeft met honden te maken. Oefenen, mijn uitjes zijn keuringen, oefendagen etc. De paar mensen die ik vriend noem zitten ook in de sport, daarnaast veel kennissen uit hondenwereld.
scheelt weer typen.... :smile: :smile: :smile:
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

crutz schreef:

Ik vrees dat ook ik me hierbij aan moet sluiten :mrgreen: , naast werk is het veelal hond en sport wat de klok slaat. Wat het wel makkelijker maakt is dat vriendlief ook in de "scene" zit, wat dus thuis geen strubbelingen oplevert. (Ik ken vrouwen van medesporters die wel eens blijmoedig opperen hun ega op te geven voor het programma "Help mijn man heeft een hobby...")
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

crutz schreef:

jij behoort dan ook tot de "happy few" :pffff: :mrgreen:

En chiki, ook mijn man zit in de sport, want anders hou je dit nooit vol :wink:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

Tja gedeeltelijk gaat dat hier zeker op ,beide heel actief in de hondesport met 3 honden en ja minstens 3 keer in de week naar de club waarvan ook de zondag ,verjaardagen slaan we over ,die zijn meestal op zondag of vrijdag en ja dan zijn we op de club ,vrienden die we hebben zijn bijna allemaal uit de sport wij gaan naar vele wedfstrijden en daarbij moeten we ook nog werken helaas ,ja helaas want daar heb ik eigelijk geen tijd voor , :mrgreen: maar dit is onze keuze en we klagen niet hoor de sport en de honden zijn nu eenmaal ons leven en verjaardagen en zo komen wel als ik met pesioen ga, alhoewel onze oudste lid op de club is 79 en traint nog met haar 3jarige dober, echt waar.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Selena schreef:
crutz schreef:

jij behoort dan ook tot de "happy few" :pffff: :mrgreen:

En chiki, ook mijn man zit in de sport, want anders hou je dit nooit vol :wink:
en dat laatste weet ik alles van,
heb dat anderhalf jaar geprobeerd, enige gevolg was dat de kwaliteit van trainen achteruit ging en ikke niet gelukkig werd....

nu gelukkig weer samen in de sport, moet t alleen thuis niet over wijze van trainen hebben, dat ligt mijlen ver uit elkaar..... :N:
MarijeJoanne
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: stelling

Ongelezen bericht door MarijeJoanne »

Aimee schreef:Mensen met honden hebben geen sociaal leven, en hebben maar geringe vrienden.

Mee eens of oneens, en waarom.
Mee oneens, ligt er maar net aan hoe die persoon zelf in elkaar steekt, hond of geen hond.

Zo heb ik bijvoorbeeld op vrijdagavond training met de hond(en), maar dat is ook een avond waar vaak verjaardagen, feestjes ed op georganiseerd worden. Ook is het een avond waarop je prima kan uitgaan of met vrienden afspreken.
Voor mij betekent dat dus eerst trainen (evt met eerdere groep mee trainen zodat ik net iets meer tijd heb), dan snel naar huis, omkleden en op naar het volgende. Indien de hond mee kan (na een verjaardag bijv) is het vanuit de hondenclub door en dan in de auto of daar even omkleden, opmaken ed.
Nu ben ik opzich vrij fanatiek met het trainen, maar een keertje de training afzeggen omdat ik het anders niet ga redden komt ook wel voor. Net zo goed als dat ik het andere anders afspreek omdat het anders niet uitkomt met de training. Ligt maar net aan de situatie dus.

Komt het beter uit als de honden meegaan oid en het is ook nog mogelijk, dan gaan ze mee. Maar ik laat ze ook net zo makkelijk thuis. In sommige gevallen is het voor hun leuker als ze mee mogen (bijv als ze daar met andere honden kunnen spelen), maar in andere gevallen is het voor hun leuker als ze gewoon thuis blijven (hele avond netjes aan de voeten blijven liggen is imo niet leuk voor hun).

Het is wel dat als je honden hebt rekening met die honden moet houden en het komt dus wel eens voor dat iets niet kan zoals je zelf graag had gewild.
Dat heb ik er graag voor over, maar is af en toe wel lastig.
Je kan niet zomaar even de hele dag weggaan zonder dat je wat geregeld hebt voor de honden (en als dat dus niet lukt...), spontaan ergens blijven overnachten en dat soort dingen.
Maargoed, nu heb ik niet alleen honden, maar ook een paard. Een nog grotere handenbinder, want waar je de honden nog wel eens mee kan nemen, gaat dat wat moeilijker met een paard :mrgreen:
Toen ik vorig jaar de zomervakantie bij mijn nu ex doorbracht, had dat dus ook aardig wat voeten in de aarde.
De honden gingen zowat iedere keer al mee naar hem toe, maar nu moest ook het paard mee (niet in de achtertuin geparkeerd hoor :smile: , maar op een stal daar in de buurt). En dan heb ik het nog niet eens over de spullen die ook allemaal mee moesten (moest dan ook 2 keer met de auto daarvoor rijden) :cyclopsani: :mrgreen:

Ik ben zelf vrij flexibel en sociaal en wil ook graag dat mijn dieren dat zijn. Dat ik ze overal en nergens mee naar toe kan nemen bedoel ik, dat ze met anderen op kunnen schieten, dat ze zich kunnen aanpassen.
Dat heb ik dus gelukkig aardig getroffen :thumleft:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

malinois schreef:geen sociaal leven da's wel erg triest :N: :mrgreen:
Maar wat ik merk, en dat is wat meer qua africhting misschien, dat je sociale leven uit hondensporters bestaat... dus mensen die hetzelfde doen. Het kost zoveel tijd dat je heel vaak met elkaar 'opgescheept' zit.
Dus zoek je de mensen in dat wereldje uit om leuke dingen te doen, die mensen weten welke 'beperkingen' er zijn omdat ze allemaal honden hebben. Dus houden er met alles rekening mee. Mensen buiten het wereldje snappen vaak niet dat alles om de honden draait en dat er zoveel rekening mee gehouden moet worden.
Dus niet mee eens met je stelling maar het wordt wel aangepast.

Das makkelijk...hier sluit ik me helemaal bij aan :ok:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Geen idee of het komt doordat ik honden heb, maar ik redelijk op mezelf ja. Ik ben werkelijk zwaar allergisch voor clubjes en verenigingen. Als ik al lees dat er bepaalde dingen zo gaan want dat hoort zo, heb ik al gegeten en gedronken :mrgreen: Verplichtingen als verjaardagen ed. doe ik al jaren niet meer aan mee. Heerlijk. Gewoon zijn wie je bent, dan leef je het lekkerst :wink: De vrienden die ik heb, zijn net als ik, geen verplichtingen, als je elkaar ziet is het leuk, zie je elkaar een half jaar niet, is het ook prima. Moet er niet aan dénken dat ik bijvoorbeeld gebeld zou worden door een verongelijkt persoon omdat ik zijn of haar verjaardag heb gemist. Vreselijk.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Paddle schreef:Ik snap dat het bij jouw niet zo gaat :wink: , maar waarom zou je zoveel geld betalen als je verplicht allerlei klusjes moet doen én een hele dag kijken hoe andere hond werkt heeft terwijl de jouwe in de auto ligt?
.

Omdat dat zo hoort. Omdat iedereen dat doet. Omdat je er anders niet bijhoort. Zoiets. Brrrrrrrrrr.
*Linda*
Zeer actief

malinois schreef:
Ennath schreef:Maar ik heb er geen behoefte aan om altijd urenlang rond te hangen om te kijken hoe een ander traint.
Ik kom op tijd, train, pak een karweitje aan als dat nodig is.
-vergeten piketpaaltjes uit het veld halen bijvoorbeeld, of de koffiespullen afwassen-
En vertrek weer na een uurtje of anderhalf...
Ik heb namelijk een hobby, geen levenswijze.
tja ik vind dat niks... die pakwerker en de instrukteur staat zich de hele avond voor elke hond uit te sloven en ik vind het niet meer dan normaal dat je dan blijft kijken als hij nog moet aan het eind. Net als naar andere mensen die op het veld lopen... ik heb daar nog het meeste van geleerd... kijken naar anderen.. en nog steeds overigens.
Bij ons kun je idd. direct vertrekken als je er zo als jij over denkt, ook bij mn eerste vereniging overigens en dat vind ik ook niet meer dan normaal eigenlijk. Maar goed dat is mijn mening.
Vreselijk. En het ook nog normaal vinden met elkaar. Mocht je het wagen je hielen eerder te lichten, ben je nog niet jarig en ga je vreselijk over de tong dus. Nog een brrrrrrrrrr.
Sandy&Co
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sandy&Co »

Ik ontvang liever mensen bij mij thuis dan andersom, maar dit is niet vanwege Sanne. ik heb nml kleine kinderen die beide om 19:00 al in bed liggen. Ik heb weinig oppas, omdat onze vrienden ook kids hebben.
Maar overdag gaan we overal heen en ondernemen we vanalles. Mijn ouders beheren bijvoorbeeld een recreatiepark en overal waar Sanne welkom is gaat ze ook mee, en anders blijft ze lekker thuis.
Ons sociale leven is dus niet veranderd sinds Sanne, maar eerder sinds dat we kinderen hebben.
Afbeelding
Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring...So I got back to being me again
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

In het pre-hondentijdperk had ik eigenlijk geen echte vrienden. Sinds Bayko er als eerste bordermonster kwam heb ik vooral via de hondenschool een paar mensen leren kennen die ik inmiddels wel tot m'n vriendenkring reken. Blijft echter een feit dat ik niet iemand ben die gaat stappen ofzo, daar vind ik gewoon niet veel aan. Is altijd al zo geweest en zal ook altijd zo blijven, staat dus los van het wel of niet hebben van honden.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 20 mei 2009 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Mee oneens, want toen hier een hond kwam wonen, kregen mijn vrienden er juist een harige vriend bij. :ok: De hond gaat altijd overal mee naar toe en als hij niet welkom is, nou prima, dan voel ik me daar ook niet welkom en dan ga ik wel ergens anders heen. Gelukkig komt dat bijna nooit voor en is onze hond heel makkelijk, hij kan mee op visite, naar verjaardagen, feestjes, de kroeg in, de stad in, in de bus, de trein enz enz. Mijn sociale leven lijdt er zeker niet onder, want ik hoef ook niet per sé naar plekken waar honden niet welkom zijn, blijf dan liever thuis en dat was altijd al zo.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

*Linda* schreef:
Paddle schreef:Ik snap dat het bij jouw niet zo gaat :wink: , maar waarom zou je zoveel geld betalen als je verplicht allerlei klusjes moet doen én een hele dag kijken hoe andere hond werkt heeft terwijl de jouwe in de auto ligt?
.

Omdat dat zo hoort. Omdat iedereen dat doet. Omdat je er anders niet bijhoort. Zoiets. Brrrrrrrrrr.
nee dat heet interesse... daar leer je alleen maar van...
en de hond heeft die rust hard nodig overigens...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

*Linda* schreef:
malinois schreef:
Ennath schreef:Maar ik heb er geen behoefte aan om altijd urenlang rond te hangen om te kijken hoe een ander traint.
-vergeten piketpaaltjes uit het veld halen bijvoorbeeld, of de koffiespullen afwassen-
tja ik vind dat niks... die pakwerker en de instrukteur staat zich de hele avond voor elke hond uit te sloven en ik vind het niet meer dan normaal dat je dan blijft kijken als hij nog moet aan het eind. Net als naar andere mensen die op het veld lopen... ik heb daar nog het meeste van geleerd... kijken naar anderen.. en nog steeds overigens.
Bij ons kun je idd. direct vertrekken als je er zo als jij over denkt, ook bij mn eerste vereniging overigens en dat vind ik ook niet meer dan normaal eigenlijk. Maar goed dat is mijn mening.
Vreselijk. En het ook nog normaal vinden met elkaar. Mocht je het wagen je hielen eerder te lichten, ben je nog niet jarig en ga je vreselijk over de tong dus. Nog een brrrrrrrrrr.
natuurlijk is dat normaal als die personen zich in het zweet werken voor jouw hond, daarvoor vrij nemen etc. dan lijkt het me het minste wat je kan doen is blijven tot zijn hond ook geweest is... dat heet interesse in anderen hebben...

over de tong gaan? je hoeft niet weer te komen, heel simpel... :19: en heel logisch ook.
Afbeelding
estelle

malinois schreef:
*Linda* schreef:
malinois schreef:
natuurlijk is dat normaal als die personen zich in het zweet werken voor jouw hond, daarvoor vrij nemen etc. dan lijkt het me het minste wat je kan doen is blijven tot zijn hond ook geweest is... dat heet interesse in anderen hebben...

over de tong gaan? je hoeft niet weer te komen, heel simpel... :19: en heel logisch ook.
Maar verschil is dat jij en ik dat juist leuk/gezellig vinden, langer blijven, kijken naar anderen, samen kletsen en een patatje vreten e.d.
Terwijl een Linda dat dus schijnbaar vreselijk vindt. Maar om dan te doen alsof het niet normaal is....

Frank (mijn vriend) heeft ook een tijd in het pak gestaan op onze allereerste club. Hij stond zich dan in het zweet te werken, stond in de zeikregen voor hun hond in dat verstek (en uiteraard ook omdat hij het leuk vond) maar zodra Frank dan eindelijk Ghaya of Hera kon laten bijten (altijd als laatste) dan was iedereen foetsie of moest het snel snel want het werd al laat.
Op den duur heeft Frank toen ook gezegd 'bekijk het maar allemaal of ik ga als eerste of ik doe geen pakwerk meer'. Trainers stonden daar ook achter uiteraard, die vonden het ook lullig.
Nou ja, uiteindelijk zijn we daar ook weggegaan.

Op mijn laatste club bleef je gewoon tot het einde. Maar dat werd ook helemaal niet als verplichting gezien want door de gezelligheid e.d. bleef iedereen toch wel hangen. :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef:
*Linda* schreef:
malinois schreef: tja ik vind dat niks... die pakwerker en de instrukteur staat zich de hele avond voor elke hond uit te sloven en ik vind het niet meer dan normaal dat je dan blijft kijken als hij nog moet aan het eind. Net als naar andere mensen die op het veld lopen... ik heb daar nog het meeste van geleerd... kijken naar anderen.. en nog steeds overigens.

Maar verschil is dat jij en ik dat juist leuk/gezellig vinden, langer blijven, kijken naar anderen, samen kletsen en een patatje vreten e.d.
Terwijl een Linda dat dus schijnbaar vreselijk vindt. Maar om dan te doen alsof het niet normaal is....

Frank (mijn vriend) heeft ook een tijd in het pak gestaan op onze allereerste club. Hij stond zich dan in het zweet te werken, stond in de zeikregen voor hun hond in dat verstek (en uiteraard ook omdat hij het leuk vond) maar zodra Frank dan eindelijk Ghaya of Hera kon laten bijten (altijd als laatste) dan was iedereen foetsie of moest het snel snel want het werd al laat.
Op den duur heeft Frank toen ook gezegd 'bekijk het maar allemaal of ik ga als eerste of ik doe geen pakwerk meer'. Trainers stonden daar ook achter uiteraard, die vonden het ook lullig.
Nou ja, uiteindelijk zijn we daar ook weggegaan.

Op mijn laatste club bleef je gewoon tot het einde. Maar dat werd ook helemaal niet als verplichting gezien want door de gezelligheid e.d. bleef iedereen toch wel hangen. :wink:
ik vind het idd. niet normaal dat je weggaat als je geweest bent en als de pakwerker nog een keer aan de beurt is terwijl hij zich voor iedereen in het zweet gewerkt heeft, iedereen weg is...
dat gebeurde mij 1 keer en dan deed ik voor die personen geen pakwerk meer... :19: Veel pakwerkers willen juist niet als eerste bijten zodat ze aan het eind zich meteen kunnen omkleden...
Dat heeft niets met gezelligheid of wat dan ook te maken... dat komt daarna pas in de kantine, als je dan weggaat zal er niemand wat zeggen... maar trainen is trainen en dan blijf je gewoon tot de laatste geweest is. (uitzonderingen daargelaten als je een keertje eerder weg moet).
Als ik daarna blijf zitten tot 4 uur 's ochtends dan is dat mijn pakje an... daar hoeft niemand voor te blijven... maar zolang er nog iemand op het veld staat vind ik dat je het respect moet opbrengen om te blijven.
Gelukkig is dit ook zo bij de meeste verenigingen.... je houdt ook geen pakwerker of instrukteur over als je het niet doet overigens en daar geef ik ze helemaal gelijk in. Heb het hier al eerder verteld, toen ik voor mn IPO I op moest, ging het speuren niet denderend... mn trainer heeft de week voor het examen vrij genomen om met mij te gaan speuren... heeft daardoor dus van zn werk vrij voor genomen.. kost hem dus geld. Dan lijkt het me toch de normaalste zaak van de wereld dat ik gewoon blijf kijken tot ook zijn hond gelopen en gebeten heeft?
Afbeelding
estelle

Nou bij ons was het op het veld (of voor het veld) net zo gezellig als in de kantine. uiteraard wel zo dat geleiders op het veld er geen last van hadden.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”