Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Je eigen kat als tas !!!???

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Martijn schreef:Het is al jaren bekend.

Bij een beperkte groep.Er zijn nog hele volksstammen die niks weten van honden-en kattenbont in onze winkels.
En er is inderdaad ook nog steeds een groep die het wel weet maar die het geen bal kan schelen(o.a. grote modeontwerpers :devil: )
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Jaap* schreef:
Frenk schreef:Sorry Jaap, maar ik weet niet wat je denkt te lezen... ik geef antwoord op een vraag, maar dat antwoord geldt gewoonweg niet automatisch voor andere vragen :19:
Jij vroeg mij waarom ik een gehaktbal van rundvlees wel eet en van kattenvlees niet. Daar geef ik antwoord op. Maar waarom jij dan komt met
"Dit is niks anders dan "we doen het al jaren zo, dus het is goed".
Vind je dat nu zelf een sterk argument?"
ontgaat me gewoon.
Dat mag je onhebbelijk vinden, maar ik bezweer je dat het echt niet opzettelijk is.
Dat was niet mijn vraag, ik geef alleen maar aan dat een gehaktbal net zo goed van een kat gemaakt kan worden.
Jouw antwoord komt er overigens op neer dat het eten van een gehaktbal van kattenvlees afkeurenswaardig is omdat:
"in onze cultuur er een bepaalde ordening is in met welke gevoelens we naar welke dieren kijken. Dat wordt breed gedragen, dat kun je lijkt me toch niet ontkennen?"
A) Moet je mij niet aankomen met zulke lulverhalen.
En B) Het slaat nergens op. JIJ vind dat, en je maakt er voor het gemak maar van dat we dat allemaal vinden.
Jouw antwoord komt er simpelweg op neer dat het zo goed is omdat het breed wordt gedragen. Dat vind ik geen antwoord, het feit dat het breed wordt gedragen is nu juist wat aan de kaak wordt gesteld, de vanzelfsprekendheid ervan.
Lulverhaal?
Het eten van een gehaktbal van kattenvlees is an sich niet afkeurenswaardig. Kattenvlees heeft alleen in onze cultuur een hele andere lading. Met die lading ben ook ik behept. Als ik in een cultuur was opgegroeid waar het eten van katten de normaalste zaak van de wereld zou zijn, dan maakt het dat toch anders?
Als je zo gaat relativeren, dan mag je nergens over oordelen. Dan zijn zelfs heel veel zwaardere onderwerpen als moord, kinderarbeid, slavernij, incest of vrouwenbesnijdenis relatief te beschouwen. Maar dan ga je wel voorbij aan de waarden die in onze cultuur opgeld doen en aan hoe men in de dagelijkse praktijk leeft.

Edit: dat wil overigens niet zeggen dat je dit soort gesprekken niet zou moeten voeren (of entameren) zodat mensen zich bewust worden van hun keuzes en de grondslagen daarvan. Als je dat niet zou doen, dan staan we stil of erger nog, we gaan achteruit...
Ik vraag me echter af of mien-uit-urk zich dit al realiseren naar aanleiding van de performance-art van deze dame en daardoor eens ernstig naar haar eigen normen, waarden en motieven zal kijken...
Ik weet vrij wel zeker van niet, eigenlijk.
En bereik je dan wat je zegt te willen bereiken? Of moet je dan misschien een andere manier kiezen om je boodschap te verkondigen?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:
marian* schreef:
Bij een beperkte groep.Er zijn nog hele volksstammen die niks weten van honden-en kattenbont in onze winkels.
Omdat ze zich er (on)bewust niet voor interesseren.
Het is bont. Niet van onecht te onderscheiden (wel hoor..maar goed.).
Als je daar niets over vraagt en er blindelings van uit gaat dat dat wel nep zal zijn telt niet meer als onwetendheid, vind ik.
Ik denk dat je een veel te hoge pet op hebt van de gemiddelde consument. De overgrote meerderheid zal zich niet eens beseffen dat je je iets af kunt vragen hierover. Oprecht niet.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Frenk schreef:Lulverhaal?
Het eten van een gehaktbal van kattenvlees is an sich niet afkeurenswaardig. Kattenvlees heeft alleen in onze cultuur een hele andere lading. Met die lading ben ook ik behept. Als ik in een cultuur was opgegroeid waar het eten van katten de normaalste zaak van de wereld zou zijn, dan maakt het dat toch anders?
Als je zo gaat relativeren, dan mag je nergens over oordelen. Dan zijn zelfs heel veel zwaardere onderwerpen als moord, kinderarbeid, slavernij, incest of vrouwenbesnijdenis relatief te beschouwen. Maar dan ga je wel voorbij aan de waarden die in onze cultuur opgeld doen en aan hoe men in de dagelijkse praktijk leeft.
Over kinderarbeid mag je van mij ook best relativeren. Tot nog niet zo gek lang geleden heeft kinderarbeid er ook in onze contreien aan meegeholpen dat we nu zijn waar we zijn.
Bijvoorbeeld India gaan veroordelen over kinderarbeid verdient ook meer nuancering dan het simpelweg veroordelen op onze huidige mores.
En je hóeft je mening toch niet te toetsen aan wat de geldende heersende standaard in jouw leefomgeving waarover dan ook maar is?
Jij maakt de keuze om dat wél te doen, en dat vind ik verder prima. Maar je doet alsof iedereen die standaard dan ook maar normaal moet vinden en zich ernaar moet schikken. En daar wordt ik altijd pissig van.
Want met die insteek kom je niet verder. Je ziet niet veel als je door een closetrolletje kijkt.
Het maakt mij niet uit of er nu een koe of een kat wordt doodgemaakt voor een gehaktbal. Feit is dat je er een dier voor doodmaakt.
Dat jij verschil maakt tussen een kat en een koe is jouw zaak, maar daarom niet per definitie die van ons allen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Frenk schreef:
Martijn schreef:
marian* schreef:
Als je daar niets over vraagt en er blindelings van uit gaat dat dat wel nep zal zijn telt niet meer als onwetendheid, vind ik.
Ik denk dat je een veel te hoge pet op hebt van de gemiddelde consument. De overgrote meerderheid zal zich niet eens beseffen dat je je iets af kunt vragen hierover. Oprecht niet.
Nou ben ik een redelijk nadenkende consument, maar ik heb me nooit gerealiseerd dat het fluffige "bont" randje langs een kinderjas wel eens kattenbont zou kunnen zijn. Ik heb altijd moeiteloos aangenomen dat het nep was.
Nou heb ik nooit een jas met zo'n bontrandje gekocht: ik vind ze namelijk niet mooi.
Mijn zonen ook niet trouwens...

Wel heb ik een heel mooi nertsjasje........
Van kunstbont.
Het jasje zag er zo mooi en zo echt uit dat ik uitgebreid onderzocht heb of het wel nep was.
En dat is het ook....
Nou ja: voor die prijs had het ook niet echt kunnen zijn. :19:

Ik dacht trouwens dat het gebruik van honden en kattenbont verboden was :denken:
Frenk
Zeer actief

Jaap* schreef:
Frenk schreef:Lulverhaal?
Over kinderarbeid mag je van mij ook best relativeren. Tot nog niet zo gek lang geleden heeft kinderarbeid er ook in onze contreien aan meegeholpen dat we nu zijn waar we zijn.
Bijvoorbeeld India gaan veroordelen over kinderarbeid verdient ook meer nuancering dan het simpelweg veroordelen op onze huidige mores.
Ja, dat ben ik met je eens. Maar dat is echt geen eenvoudig onderwerp en geen eenvoudige manier van discussieren :wink:
Je kunt avonden vullen met discussies over universele rechten en de invloed van onze normen en waarden etc etc. :mrgreen:
En je hóeft je mening toch niet te toetsen aan wat de geldende heersende standaard in jouw leefomgeving waarover dan ook maar is?
Jij maakt de keuze om dat wél te doen, en dat vind ik verder prima. Maar je doet alsof iedereen die standaard dan ook maar normaal moet vinden en zich ernaar moet schikken. En daar wordt ik altijd pissig van.
Want met die insteek kom je niet verder. Je ziet niet veel als je door een closetrolletje kijkt.
Het maakt mij niet uit of er nu een koe of een kat wordt doodgemaakt voor een gehaktbal. Feit is dat je er een dier voor doodmaakt.
Dat jij verschil maakt tussen een kat en een koe is jouw zaak, maar daarom niet per definitie die van ons allen.
ehm, nee, ik beweer ook niet iedereen... Ik beweer dat voor de meeste mensen in onze cultuur het anders is om kat te eten dan koe. En ik geef aan dat ik een van die bij ons veelvoorkomende mensen ben die meer moeite heeft met het eten van kat of hond dan met kip of koe.
Het 'feit' is dat in onze samenleving/cultuur de meeste mensen met een andere blik naar een kat kijken dan naar een koe :19:
Daar mag je gerust pissig van worden, maar het lijkt mij eigenlijk niet zo nodig :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Ennath schreef:
Frenk schreef:
Martijn schreef:
marian* schreef:Bij een beperkte groep.Er zijn nog hele volksstammen die niks weten van honden-en kattenbont in onze winkels.
Nou ben ik een redelijk nadenkende consument, maar ik heb me nooit gerealiseerd dat het fluffige "bont" randje langs een kinderjas wel eens kattenbont zou kunnen zijn. Ik heb altijd moeiteloos aangenomen dat het nep was.
Ik ook niet, trouwens. Ik heb ook altijd voetstoots aangenomen dat het wel nep zou zijn :19: :wink:
Overigens heb ik bij mijn weten nog nooit echt bont gezien en ik zou werkelijk niet weten hoe ik nep van echt zou moeten onderscheiden... En het zou al helemaal niet in me opkomen dat ik dat in de C&A zou moeten doen...
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

Frenk schreef:
Ennath schreef:
Frenk schreef:
Martijn schreef:Omdat ze zich er (on)bewust niet voor interesseren.
Ik ook niet, trouwens. Ik heb ook altijd voetstoots aangenomen dat het wel nep zou zijn :19: :wink:
Overigens heb ik bij mijn weten nog nooit echt bont gezien en ik zou werkelijk niet weten hoe ik nep van echt zou moeten onderscheiden... En het zou al helemaal niet in me opkomen dat ik dat in de C&A zou moeten doen...
Een paar haren uittrekken en in een vlammetje houden.
Dierenhaar stinkt...
Synthetisch haar smelt...

Bij het jasje is duidelijk voelbaar dat de haren in een weefstof zitten, niet in een huid.
Je moet wat frunniken in een pashokje om duidelijk de stof over je hand te kunnen spannen, maar dan voel je het wel.
Verder staat er op het labeltje 100% synthetisch :wink:
Enne.... je koopt geen 3/4 nerts jas voor nog geen € 200,=

Blijft dat het er voor de leek bedrieglijk echt uit ziet :mrgreen:
Frenk
Zeer actief

Ennath schreef:Enne.... je koopt geen 3/4 nerts jas voor nog geen € 200,=
Nou, dat verklaart een hoop.. Dat soort bedragen geef ik never niet uit aan een jas, dus de kans dat ik in de buurt ben geweest van echt bont wordt een stuk kleiner :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Frenk schreef:En het zou al helemaal niet in me opkomen dat ik dat in de C&A zou moeten doen...
Nee, omdat omdat in onze cultuur schijnbaar "een bepaald ordening is waarin de c&a breed wordt gedragen". Het is gevaarlijk als iets breed wordt gedragen. Daar gaat het nu juist om.
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Een bontjas vind ik zo ranzig om te zien, of het nou echt is of nep, ranzig, bah !
Ennath
Zeer actief

Martijn schreef:Echt bont kun je van nep onderscheiden door er op te blazen.
Echt bont beweegt dan zoals bont zich in de wind beweegt. Nep is stijver.
Ook heeft echt bont bijna altijd onderwol.

Maar het beste zie je het natuurlijk aan het feit dat echt bont aan een huid vat zit. Nepbont niet. Daar zit geweven stof onder.
Het is echt allemaal veel minder ingewikkeld dan het lijkt hoor.
Je hebt gelijk hoor.
Maar dat bontrandje aan een jas heb ik nooit onderzocht.
Ik hou niet van jongens jassen met een bontrandje, en mijn jongens ook niet.
Ergo, ik loop dergelijke jassen altijd straal voorbij.
Maar ik ga er komende winter wel eens uitgebreid naar kijken.
En me zo nodig beklagen bij de verkopers... :mrgreen:

Is de handel in honden en kattenbont nu wel of niet toegestaan :denken:
Ennath
Zeer actief

*Ellen* schreef:Een bontjas vind ik zo ranzig om te zien, of het nou echt is of nep, ranzig, bah !
Tja, ik vind het mooi.
Maar ik vind de manier waarop een echte bontjas tot stand komt minder mooi.
Daarom draag ik wel nep, maar geen echte bont. :wink:
Frenk
Zeer actief

Jaap* schreef:Het is gevaarlijk als iets breed wordt gedragen. Daar gaat het nu juist om.
Flauwekul natuurlijk. Noem ik maar weer de "universele rechten" die zijn universeel omdat ze breed gedragen worden.
Je gevolgtrekking is dus foutief.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

marian* schreef:

En er is inderdaad ook nog steeds een groep die het wel weet maar die het geen bal kan schelen(o.a. grote modeontwerpers :devil: )
Europees verbod op honden- en kattenbont van kracht.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wil de hond schreef:
marian* schreef:

Europees verbod op honden- en kattenbont van kracht.
Ik liep blijkbaar achter :wink:
Ik hoop dus ook maar dat bijvoorbeeld modeontwerpers zich nu niet in tig bochten gaan wringen om toch dat oh zo nodige stuk bont te (mis)gebruiken.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Jaap*
Zeer actief

Frenk schreef:
Jaap* schreef:Het is gevaarlijk als iets breed wordt gedragen. Daar gaat het nu juist om.
Flauwekul natuurlijk. Noem ik maar weer de "universele rechten" die zijn universeel omdat ze breed gedragen worden.
Nee hoor. Het gebruik van DDT is bijvoorbeeld heel erg lang breed gedragen geweest. Toch is het uitemate schadelijk gebleken.
Als iets breed wordt gedragen bestaat er een grote kans op "bedrijfsblindheid". Dat is waar ik het over heb. En discussieren op basis van zo'n denkbeeld zorgt er alleen maar voor dat je in je comfort zone blijft ronddraaien. En dat is gevaarlijk.
Frenk
Zeer actief

Jaap* schreef:
Frenk schreef:
Nee hoor. Het gebruik van DDT is bijvoorbeeld heel erg lang breed gedragen geweest. Toch is het uitemate schadelijk gebleken.
Als iets breed wordt gedragen bestaat er een grote kans op "bedrijfsblindheid". Dat is waar ik het over heb. En discussieren op basis van zo'n denkbeeld zorgt er alleen maar voor dat je in je comfort zone blijft ronddraaien. En dat is gevaarlijk.
Niet alles waar consensus over is, is per definitie slecht. Maar het sluit niet uit dat er zaken kunnen zijn die slecht zijn en waar desondanks consensus over bestaat of bestaan heeft. Maar ik vind niet dat dat opgaat voor de andere emotionele band die wij hebben met onze katten en honden in vergelijking met landen waar honden en katten gewoon op het menu staan.
En ik vind het altijd goed om te discussiëren, dat houdt iedereen scherp. Maar of je door een actie als deze het gewenste resultaat bij de gewenste doelgroep bereikt, dat vind ik zeer de vraag.
En zelfs als dat met absolute zekerheid het geval is, dan nog vraag ik me af of het doel in dit geval de middelen heiligt.
Maar dat wil niet zeggen dat ik discussiëren in z'n algemeenheid afwijs.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gipsy schreef:
MARC_S schreef:Ik begrijp ook even niet waarom iedereen heel erg agressief wordt als iemand kuikens in de shredder doet die stuk voor stuk een kans geboden is bij diezelfde omstanders. Dus mensen willen ze niet redden maar worden ook helemaal gek als ze dan hun lot ondergaan. En ondertussen doet ook niemand iets voor de miljoenen kuikens die dat sowieso jaarlijks ondergaan. De mensen die daar werken horen nooit doodsbedreigingen en de fabrieken die de kuikens malen staan open en bloot dagelijks hun werk te doen.

Nou sorry, ik vind dat ze een heel goed punt maakt.

Die kat, tja, C&A heeft ook jaren kattenbont verkocht en dat zat leuk op kinderjasjes naast Koreaans hondenbont natuurlijk. Ik heb nooit gehoord dat de inkopers van C&A een kogel tussen hun ogen moesten?

Ik vind het een beetje eng als mensen agressief worden op een overemotionele manier over zaken die met dieren te maken hebben. Als die dame als statement 60 kuikens voor publiek wil malen omdat ze wil laten zien dat niemand echt iets wil doen dan heeft ze groot gelijk. Niemand pakt de kuikens weg en neemt er verantwoordelijkheid over en iedereen gaat lopen gillen als er gebeurd wat er sowieso ging gebeuren. Hoe krom en hoe raar om dan agressief te worden op iemand die jou op je inconsequente gedrag wijst :wink: Dat is nl het enige wat ze doet. :ok:
Ik leef blijkbaar in een beschermde wereld... :roll:
Hier had ik nog nooit van gehoord... kuikens malen ? katten en hondenbont ? :jank:

Ja ik had die kuikens wel meegenomen... :boos:
Mijn oma (en zo'n beetje de rest van het dorp) hadden nog nooit gehoord van poezen castreren. Twee keer in het jaar kreeg de kat een nestje kittens die vervolgens verzopen werden, of in een zak gestopt en doodgeslagen tegen de muur. Dat was normaal.

Ik vind het jammer dat Tink niet wat meer uitleg geeft bij haar daden, ik denk dat op deze manier de boodschap niet helemaal lekker over komt.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Haar eigen kat vermoorden is echt al jaren geleden. Kijk, ik zou het zelf niet kunnen maar waarom niet? Nek breken is bij mijn weten vrij pijnloos als je het goed doet. Ik vertrouw er wel op dat ze het goed heeft gedaan. En daarna staat het haar vrij om ermee te doen wat ze wil.
Verder verkrijgt ze alle dieren die ze opzet van dierenartsen e.d. Die vermoordt ze dus niet zelf.

Ik vond het schokkendste aan het filmpje het youtube fragmentje van 1 van de afzenders van zo'n haatmail die tegen haar hond liep te jammeren dat ze uitmoest :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jinx schreef:Kijk, ik zou het zelf niet kunnen maar waarom niet?
Waarom wel?
Ik vond het schokkendste aan het filmpje het youtube fragmentje van 1 van de afzenders van zo'n haatmail die tegen haar hond liep te jammeren dat ze uitmoest :19:
Tja, op zo'n manier je hond nadoen in (ik hoop) beschonken toestand is inderdaad behoorlijk raar. Maar echt niet van dezelfde orde als hem de nek omdraaien...
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Frenk schreef:
Waarom wel?
Tja, op zo'n manier je hond nadoen in (ik hoop) beschonken toestand is inderdaad behoorlijk raar. Maar echt niet van dezelfde orde als hem de nek omdraaien...
Waarom wel...Nouja, de kat was anders naar de dierenarts gebracht die hem een spuit had gegeven. Als ze dat had gedaan had ze de kat ook meegenomen en er een tas van gemaakt. Nu heeft ze het zo opgelost en als het goed is gebeurd (snel de nek breken) zal de kat er hoogstwaarschijnlijk evenveel van hebben gemerkt als van de spuit bij de DA.

Ik zou er persoonlijk nooit voor kiezen maar ik denk niet dat het ene meer leed voor de kat oplevert dan het andere.
Mijn kat heeft ooit een duif te pakken gekregen die al een paar keer tegen ons raam was gevlogen. Duif was zelfs na de kat niet dood, zijn nek hing wel in een heel rare hoek. Ook dat was een enkeltje dierenarts geweest. Mijn vader heeft er toen voor gekozen de duif zelf te doden, uiteraard heel snel.

Tuurlijk zijn de situaties anders. Het een is een huisdier van iemand en het ander een duif op de verkeerde plek en de verkeerde tijd. Maar in beide gevallen was het hoe dan ook een enkeltje dierenarts geworden.
Het enige verschil is dat de duif geen tas is geworden. De duif heeft dus met zijn dood geen maatschappelijk doel gehad.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jinx schreef:
Frenk schreef:
Waarom wel?
Waarom wel...Nouja, de kat was anders naar de dierenarts gebracht die hem een spuit had gegeven. Als ze dat had gedaan had ze de kat ook meegenomen en er een tas van gemaakt. Nu heeft ze het zo opgelost en als het goed is gebeurd (snel de nek breken) zal de kat er hoogstwaarschijnlijk evenveel van hebben gemerkt als van de spuit bij de DA.

Ik zou er persoonlijk nooit voor kiezen maar ik denk niet dat het ene meer leed voor de kat oplevert dan het andere.
Mijn kat heeft ooit een duif te pakken gekregen die al een paar keer tegen ons raam was gevlogen. Duif was zelfs na de kat niet dood, zijn nek hing wel in een heel rare hoek. Ook dat was een enkeltje dierenarts geweest. Mijn vader heeft er toen voor gekozen de duif zelf te doden, uiteraard heel snel.

Tuurlijk zijn de situaties anders. Het een is een huisdier van iemand en het ander een duif op de verkeerde plek en de verkeerde tijd. Maar in beide gevallen was het hoe dan ook een enkeltje dierenarts geworden.
Het enige verschil is dat de duif geen tas is geworden. De duif heeft dus met zijn dood geen maatschappelijk doel gehad.
Zo werd het niet verteld hoor dat die kat uit zijn lijden verlost moest worden stante pede.
Situaties als met die duif ken ik ook uit de praktijk. Op die momenten is dat best mogelijke oplossing. En dat is dus met een heel ander motief dan je kat de nek breken, villen en filmen en door je naaimachine trekken.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Tuurlijk is het een ander motief, maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Waar over wordt gevallen is het feit dat ze de kat zelf heeft gedood. En er werd wel duidelijk aangegeven dat het absoluut niet goed ging met de kat. Dus lijkt het mij dat ze zelf ook wel snapte dat het niet fair was geweest de kat te laten leven.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou zelf naar de dierenarts rennen, ik moet al janken als ik eraan dénk om mijn eigen honden te doden. Maar als je dat wel kunt en je doet het snel dan zie ik geen verschil tussen die manier en de roze spuit.

Dat ze er een tas van heeft gemaakt...Het beest was al dood. Had ook in de tuin begraven kunnen worden zonder er verder iets mee te doen. Nouja, dan maakt ze er een tas van om maatschappelijke vraagstukken onder de aandacht te brengen.
Ik ben het er wel mee eens dat ze iets minder luchtig zou mogen doen en iets minder over haar boek zou moeten wauwelen en meer over de statements die ze wil maken met haar acties.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jinx schreef:Tuurlijk is het een ander motief, maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Waar over wordt gevallen is het feit dat ze de kat zelf heeft gedood. En er werd wel duidelijk aangegeven dat het absoluut niet goed ging met de kat. Dus lijkt het mij dat ze zelf ook wel snapte dat het niet fair was geweest de kat te laten leven.
Ehm, nee. De situatie was niet acuut ondraaglijk en er was dus geen direct lijden om de kat uit te verlossen. Daarnaast vind ik het motief nou juist essentieel. Het kwam absoluut niet op hetzelfde neer.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Frenk schreef:
Jinx schreef:Tuurlijk is het een ander motief, maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Waar over wordt gevallen is het feit dat ze de kat zelf heeft gedood. En er werd wel duidelijk aangegeven dat het absoluut niet goed ging met de kat. Dus lijkt het mij dat ze zelf ook wel snapte dat het niet fair was geweest de kat te laten leven.
Ehm, nee. De situatie was niet acuut ondraaglijk en er was dus geen direct lijden om de kat uit te verlossen. Daarnaast vind ik het motief nou juist essentieel. Het kwam absoluut niet op hetzelfde neer.
Nee. Maar had het verschil gemaakt als ze het pas had gedaan als de kat ondraaglijk had geleden? Imo was dat erger geweest, je weet dat het alleen bergafwaarts gaat met je dier en dan zou je er pas voor kiezen het dier te doden als het beestje compleet in de ellende ligt.
Als ik weet dat 1 van mijn honden ziek is en het alleen maar slechter kan gaan (dat ik ze zelf al slechter heb zien worden) dan zou ik er met pijn in mijn hart wel voor kiezen er op dát moment een eind aan te maken. Niet pas als het beestje écht aan het eind van zijn latijn is.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Martijn schreef:
MonaToetje schreef:Dat mens spoort echt niet :piew:
http://www.janvantienen.nl/archives/45
Volgens mij is ze een van de weinigen die wel spoort.
Heb je het zelf uberhaupt gelezen?
interessant artikel, alleen een joekel van een dt fout zeg :eek:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Martijn schreef:
Wat is volgens jou zijn motief?
Sadisme, haat tegen honden, misschien ooit gebeten.... Die mensen bestaan hoor!
Martijn schreef: Nou. Ik weet niet of het redelijk is om te verwachten dat een argentijnse kunstenaar in argentinië zich bezig houdt met wat men in west-europa doet.
Maar daar heb ik het ook niet over.
Martijn schreef: De VS en het importeren van zieke buitenlandse honden? Hahaha.
Ik dénk van niet.
Het WSPA komt wel op voor zwerfhonden in die landen.
marian* schreef:

Ik wist het eerlijk gezegd ook niet. MAar ik kan je wel het volgende vertellen:
Ik kocht ooit een mooie jas die in de aanbieding was. Er zat een bontrand om de capuchon en ik vroeg aan de verkoopster of het echt bont was. Maar dat ontkende ze, dus ik kocht de jas. (ik ben geen bontkenner). Maar kenners zeiden dat het zeker bont was.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Frenk
Zeer actief

Jinx schreef:
Frenk schreef:
Nee. Maar had het verschil gemaakt als ze het pas had gedaan als de kat ondraaglijk had geleden? Imo was dat erger geweest, je weet dat het alleen bergafwaarts gaat met je dier en dan zou je er pas voor kiezen het dier te doden als het beestje compleet in de ellende ligt.
Als ik weet dat 1 van mijn honden ziek is en het alleen maar slechter kan gaan (dat ik ze zelf al slechter heb zien worden) dan zou ik er met pijn in mijn hart wel voor kiezen er op dát moment een eind aan te maken. Niet pas als het beestje écht aan het eind van zijn latijn is.
Als je dat aan ziet komen (en het dus niet door een ongeluk komt waardoor je ter plekke moet beslissen), dan ga je met een dier naar een da die 'm vredig in laat slapen.
Je gaat 'm niet zelf de nek breken en villen en dat filmen enzo.

Maar goed, wij hebben het hier nu over, maar haar motief had niets te maken met het eventuele lijden van die kat...
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik zie trouwens op het filmpje foto's van een konijn dat gevild wordt, het is helemaal geen kat. Volgens mij is het zo dat zij iedereen voor het lapje houdt en bij de neus neemt.

Is dat verder niemand opgevallen? :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”