komen we aan met staffords en herders... hoezo stereotyp
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
en ze schopte gewoon naar mijn Chi!
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
doppie ookmassam schreef:waarom moet jij nou weer reageren![]()
komen we aan met staffords en herders... hoezo stereotypwe zijn asooooo's!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
S@ndr@
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
heb jij je eigen onderschrift weleens bekeken?S@ndr@ schreef:massam schreef:waarom moet jij nou weer reageren![]()
komen we aan met staffords en herders... hoezo stereotypwe zijn asooooo's!
als jullie het maar door hebben
![]()
Oh mal, ik was doppie vergeten. maar die zijn ook eng!

-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Marion.
En terecht. En ik heb dan graag dat jij je maat 39 gebruikt. Hoewel mijn lievelingen natuurlijk niet zomaar bij jouw hond komen buurtenmassam schreef:hebben mensen er weleens aan gedacht dat het echt beter is als je loslopende, niet luisterende hondje mijn maat 39 tegenkomt dan wanneer mijn allerliefste lieveling zijn kans grijpt?![]()
en nee sam is niet heel uitzonderlijk tegenwoordig. hij mot gewoon geen gezeik aan zijn kop en zo zijn er veel.
En als ik hier wat loops heb (ik heb ze vaak wel los dan), dan is mijn eerste zorg dat er met mijn teef niets gebeurd. Dus ben ik eerder bij de teef dan de andere hond, heb haar aangelijnd, haar laten zitten, en ik zit bovenop haar kont. Afhankelijk van de situatie hou ik dan ook nog de reu vast, zodat de eigenaar hem aan kan lijnen of mee kan nemen.
Ik heb trouwens ook wel eens door het bos gerend met reu en Miep beiden aangelijnd (ieder aan één kant van mij) en Saar los voorop die het tempo aangaf. Zo heb ik reu afgegeven aan zijn baas, die jachttraining aan het doen was, met de mededeling dat ik een loopse hond had, dat ik linea recta het bos uit zou gaan - of hij me even 5 minuten wilde geven - en dat helaas de te apporteren vogel daar en daar lag (omdat ik geen handen meer vrij had om dat ding ook mee te nemen).
En nogmaals sorry meneer, voor het verstoren van jullie training.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Dat had ik willen zienMarion. schreef:Ik heb trouwens ook wel eens door het bos gerend met reu en Miep beiden aangelijnd (ieder aan één kant van mij) en Saar los voorop die het tempo aangaf. Zo heb ik reu afgegeven aan zijn baas, die jachttraining aan het doen was, met de mededeling dat ik een loopse hond had, dat ik linea recta het bos uit zou gaan - of hij me even 5 minuten wilde geven - en dat helaas de te apporteren vogel daar en daar lag (omdat ik geen handen meer vrij had om dat ding ook mee te nemen).

-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
-
Marion.
Tssss, iedereen lacht me altijd uit als ik dat doe, op d'r kont gaan zitten (heb het de afgelopen loopsheid ook een keer moeten doen). Maar het werkt echt prima hoor! Oké, dat rennen door het bos is 1x geweest. Ik hoop niet dat dat nog heel veel vaker voorkomtalm@ schreef:Dat had ik willen zienMarion. schreef:Ik heb trouwens ook wel eens door het bos gerend met reu en Miep beiden aangelijnd (ieder aan één kant van mij) en Saar los voorop die het tempo aangaf. Zo heb ik reu afgegeven aan zijn baas, die jachttraining aan het doen was, met de mededeling dat ik een loopse hond had, dat ik linea recta het bos uit zou gaan - of hij me even 5 minuten wilde geven - en dat helaas de te apporteren vogel daar en daar lag (omdat ik geen handen meer vrij had om dat ding ook mee te nemen).
En nogmaals sorry meneer, voor het verstoren van jullie training.![]()
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Aimee schreef:
Je dient je hond toch gewoon aan te lijnen als er een andere hond is het bos aangelijnd is, loops of niet. Haar honden stormen toch op een aangelijnde hond af.
Mijn honden stormden NIET op de hare af, wij zagen elkaar niet aankomen en stonden ineens tegenover elkaar. Sil bekeek haar hond niet eens en zij begon onmiddellijk naar Spiky te trappen. Ik heb haar daarop "vriendelijk" verzocht daarmee op te houden, riep Spiky bij mij en liep door.
Het is daar een onoverzichtelijk stukje en zij kan in een straal van 500 meter kiezen uit: open duingebied met aanlijn plicht, zeer open poldergebied met aanlijnplicht en onoverzichtelijk bos = losloopgebied. Als je dan toch met je loopse teef naar het bos gaat ben je in mijn ogen op zijn zachtst gezegd niet slim bezig.
Overigens, had ze naar Sil getrapt dan had ik het nog enigzins kunnen begrijpen, die is groot genoeg om haar hondje te dekken, al is hij gecastreerd. Spiky is gewoon te klein om zoiets voor elkaar te krijgen, en ook hij is gecastreerd.
En vergeet niet: als zij met die grove bergschoenen had raakgetrapt (en het ging echt niet zachtjes) dan was ik nu waarschijnlijk een kuiltje in mijn achtertuin aan het graven geweest.

- josefientje
- Zeer actief
Ik hoefde er niet heen te lopen, wij stonden ineens tegenover elkaar en ik kreeg de tijd niet om Spiky terug te roepen, die had de situatie eerder door dan ik. En dan nog ga je niet met een paar bergschoenen naar een Chi staan trappen, en daarna pas roepen dat ze loops is.Zoek stok! schreef:Ik ben daar wat zwartgallig in geworden en verwacht helemaal niks van andere eigenaren. Zoals ik het beginbericht lees, zie ik geen actie van TS. Honden waren elkaar aan het begroeten, ze ziet dat haar andere hond met een bal bezig is, maar ik lees niks over roepen of er heen lopen. Dan sta je daar dus met je aangelijnde loopse teef en moet je het oplossen. Nee, ik zou niet direct gaan schoppen omdat ik weet dat het een reactie oproept van de ander, maar mevrouw was blijkbaar een beetje in paniek. Dat is eens een afwisseling op eigenaren die hun dekrijpe teef maar laten rondhupsen, die schijn ik altijd tegen te komen namelijk (ik vermoed dat de meeste mensen denken dat Bram een teef is)Reny schreef:Ik bedoel, ik lees vaker dat mensen hier onverwacht en ongewenst hondenbezoek (lees: dichtbij, spelen, vechten) krijgen en pas voeten en benen gebruiken als de eigenaar van de bezoekende hond helemaal niets doet, lijkt me dat niets doen niet de intentie van de TS was

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja ik had het dus ook gedaan alleen al om je hond te beschermen....josefientje schreef:Ik hoefde er niet heen te lopen, wij stonden ineens tegenover elkaar en ik kreeg de tijd niet om Spiky terug te roepen, die had de situatie eerder door dan ik. En dan nog ga je niet met een paar bergschoenen naar een Chi staan trappen, en daarna pas roepen dat ze loops is.Zoek stok! schreef:Ik ben daar wat zwartgallig in geworden en verwacht helemaal niks van andere eigenaren. Zoals ik het beginbericht lees, zie ik geen actie van TS. Honden waren elkaar aan het begroeten, ze ziet dat haar andere hond met een bal bezig is, maar ik lees niks over roepen of er heen lopen. Dan sta je daar dus met je aangelijnde loopse teef en moet je het oplossen. Nee, ik zou niet direct gaan schoppen omdat ik weet dat het een reactie oproept van de ander, maar mevrouw was blijkbaar een beetje in paniek. Dat is eens een afwisseling op eigenaren die hun dekrijpe teef maar laten rondhupsen, die schijn ik altijd tegen te komen namelijk (ik vermoed dat de meeste mensen denken dat Bram een teef is)Reny schreef:Ik bedoel, ik lees vaker dat mensen hier onverwacht en ongewenst hondenbezoek (lees: dichtbij, spelen, vechten) krijgen en pas voeten en benen gebruiken als de eigenaar van de bezoekende hond helemaal niets doet, lijkt me dat niets doen niet de intentie van de TS was

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Marion.
- Moos
- Zeer actief
Ik mag toch hopen dat je niet in onoverzichtelijk losloopgebied gaat lopen, niet om de bochten kijkt, en dan maar verwacht dat alles daar pal naast de baas loopt omdat jij die honden anders meteen weg moet trappen zonder eerst even de mogelijkheid te geven aan bazen om hun hond terug te roepen?malinois schreef:
tja ik had het dus ook gedaan alleen al om je hond te beschermen....
Dit hondje kwam gewoon tegelijk met die Spaniel schijnbaar een bocht omgelopen, vlakbij de baas. Stormde niet, blafde niet, gromde niet. En ik gok zomaar dat als de baas van de Spaniel had geschreeuwd "zij is loops roep die hond bij je!" dat Josefien dat ook gewoon gedaan had

-
Fin
- Zeer actief
Waar slaat die opmerking nu weer op?Marion. schreef:Ach jezus. Laat me raden. Jij was op je naaldhakjes in het bos?josefientje schreef:En vergeet niet: als zij met die grove bergschoenen had raakgetrapt (en het ging echt niet zachtjes) dan was ik nu waarschijnlijk een kuiltje in mijn achtertuin aan het graven geweest.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als ze zegt zoals het gebeurd is zal ik dat idd. op deze manier doen. Mijn honden lopen overigens op onoverzichtelijke stukken bij me... mogen ze niet voor me lopen om deze reden.Moos schreef:Ik mag toch hopen dat je niet in onoverzichtelijk losloopgebied gaat lopen, niet om de bochten kijkt, en dan maar verwacht dat alles daar pal naast de baas loopt omdat jij die honden anders meteen weg moet trappen zonder eerst even de mogelijkheid te geven aan bazen om hun hond terug te roepen?malinois schreef:
tja ik had het dus ook gedaan alleen al om je hond te beschermen....![]()
Dit hondje kwam gewoon tegelijk met die Spaniel schijnbaar een bocht omgelopen, vlakbij de baas. Stormde niet, blafde niet, gromde niet. En ik gok zomaar dat als de baas van de Spaniel had geschreeuwd "zij is loops roep die hond bij je!" dat Josefien dat ook gewoon gedaan had(of had gezegd dat het een gecastreerd reutje betrof).
En je hebt schoppen en schoppen...

- Moos
- Zeer actief
Je tuurlijk heb je schoppen en schoppen. Maar ik vind het een beetje flauw om nou te doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat iemand zonder waarschuwing meteen naar je hond begint te trappen.malinois schreef:
als ze zegt zoals het gebeurd is zal ik dat idd. op deze manier doen. Mijn honden lopen overigens op onoverzichtelijke stukken bij me... mogen ze niet voor me lopen om deze reden.
En je hebt schoppen en schoppen...
Daar mag je als baas van die hond best even geirriteerd over zijn vind ik.
Zeker als het dus ging zoals omschreven wordt
En dan weer verder

- josefientje
- Zeer actief
Zij had er geen reden voor en mijn hond kan daar dus wel aan doodgaan. Gelukkig is Spiky zeer snel en kon ze hem niet raken, maar ze probeerde het wèlMarion. schreef:Ik ben zelf niet zo fysiek ingesteld, dus ik zal niet snel zelf schoppende bewegingen maken. Niet naar een hond, maar ook niet naar een hondenbaas die een schoppende beweging naar mijn honden maakt. Hij/zij zal er een reden voor hebben, en mijn honden gaan er niet dood van.
Het ging hier toch niet over een gerichte karate-trap om de hond knock out te schoppen

-
Marion.
Omdat ze tot 2x toe een opmerking maakt over "haar met haar bergschoenen". Nogal denigrerend.christo schreef:Waar slaat die opmerking nu weer op?Marion. schreef:Ach jezus. Laat me raden. Jij was op je naaldhakjes in het bos?josefientje schreef:En vergeet niet: als zij met die grove bergschoenen had raakgetrapt (en het ging echt niet zachtjes) dan was ik nu waarschijnlijk een kuiltje in mijn achtertuin aan het graven geweest.
Bovendien lijken me naaldhakken grotere wonden kunnen veroorzaken dan "zij met haar bergschoenen".
Nogmaals, ik zal niet snel schoppen. Niet naar dier en niet naar mens. Ik reageer wel instinctief als er een reu om de hoek komt zetten (al heb ik de mijne - loops - aangelijnd) en dan ga ik er dus bovenop zitten. Een ander zal een schopbeweging maken. Maar vast niet met de bedoeling om het hondje vol in zijn maag te raken zodat vrouwtje een kuiltje in de tuin mag graven.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Marion. schreef:En als ik hier wat loops heb (ik heb ze vaak wel los dan), dan is mijn eerste zorg dat er met mijn teef niets gebeurd. Dus ben ik eerder bij de teef dan de andere hond, heb haar aangelijnd, haar laten zitten, en ik zit bovenop haar kont. Afhankelijk van de situatie hou ik dan ook nog de reu vast, zodat de eigenaar hem aan kan lijnen of mee kan nemen.
Ik heb trouwens ook wel eens door het bos gerend met reu en Miep beiden aangelijnd (ieder aan één kant van mij) en Saar los voorop die het tempo aangaf. Zo heb ik reu afgegeven aan zijn baas, die jachttraining aan het doen was, met de mededeling dat ik een loopse hond had, dat ik linea recta het bos uit zou gaan - of hij me even 5 minuten wilde geven - en dat helaas de te apporteren vogel daar en daar lag (omdat ik geen handen meer vrij had om dat ding ook mee te nemen).
Sorry, ik zie je lopen en die te apporteren eend aanwijzen
-
Marion.
Volgens mij niet helemaal waar. Mevrouw (met haar bergschoenen) liep met aangelijnde, loopse hond door het bos. Chi ging alvast buurten, baasje had het nog niet door. Stormde niet, blafte niet, gromde niet. Nee, maar kwam wel bij een loopse teef buurten.Moos schreef:Dit hondje kwam gewoon tegelijk met die Spaniel schijnbaar een bocht omgelopen, vlakbij de baas. Stormde niet, blafde niet, gromde niet.
Chi was niet vlakbij de baas, Spaniel wel want die zat aan de lijn.
-
Marion.
- josefientje
- Zeer actief
Sterker nog, ik hèb Spiky bij mij geroepen, heb haar verteld wat ik van haar dacht en ben doorgelopen. Je hebt de situatie hierboven idd heel duidelijk omschreven.Moos schreef:Ik mag toch hopen dat je niet in onoverzichtelijk losloopgebied gaat lopen, niet om de bochten kijkt, en dan maar verwacht dat alles daar pal naast de baas loopt omdat jij die honden anders meteen weg moet trappen zonder eerst even de mogelijkheid te geven aan bazen om hun hond terug te roepen?malinois schreef:
tja ik had het dus ook gedaan alleen al om je hond te beschermen....![]()
Dit hondje kwam gewoon tegelijk met die Spaniel schijnbaar een bocht omgelopen, vlakbij de baas. Stormde niet, blafde niet, gromde niet. En ik gok zomaar dat als de baas van de Spaniel had geschreeuwd "zij is loops roep die hond bij je!" dat Josefien dat ook gewoon gedaan had(of had gezegd dat het een gecastreerd reutje betrof).
en @Marion kan het nog flauwer?
Nee ik liep niet op naaldhakjes maar op mijn gympies, ik gaf alleen even aan dat het schoeisel wat mevrouw droeg niet tot de gezondheid van mijn Chi zou bijdragen.
@ Mailinois, bij een Chi is er geen schoppen of schoppen, die kan je erg gemakkelijk erg verkeerd raken. Had ze het bij Sil gedaan was ik ook boos geweest, maar niet zo nijdig als nu. Sil kan wel een stootje hebben. Spike zal ook echt niet op jouw hond afkomen, als jouw hond maar enigziens laat zien daarvan niet gediend te zijn is Spiky al weg.

-
Fin
- Zeer actief
OK. Maar ze is kwaad op die mevrouw, en als ik dat zo heb, dan heb ik het ook over de ander als 'die met de vul-maar-in'. Dan vind ik dat Josefientje zich op zich nog netjes uitdrukt.Marion. schreef:Omdat ze tot 2x toe een opmerking maakt over "haar met haar bergschoenen". Nogal denigrerend.
Bovendien lijken me naaldhakken grotere wonden kunnen veroorzaken dan "zij met haar bergschoenen".
-
Marion.
Ze had er wèl een reden voor, haar aangelijnde hond was namelijk loops.josefientje schreef:Zij had er geen reden voor en mijn hond kan daar dus wel aan doodgaan. Gelukkig is Spiky zeer snel en kon ze hem niet raken, maar ze probeerde het wèl
Mijn manier is anders, hondvriendelijker, maar de reden is hetzelfde. Ik wil ook niet dat mijn aangelijnde loopse teef gedekt wordt door een reu die even komt buurten om de hoek.
En meestal heb ik ook bergschoenen aan als ik de honden uitlaat. Maar niet met de bedoeling honden lens te schoppen. Maar ik zal wel alles doen om mijn loopse teefjes te beschermen tegen reuen die een hoek om komen.
-
Fin
- Zeer actief
Ja, maar in Josefientjes plaats zou ik ook op mijn hoofd krabben dat die vrouw met twee overzichtelijke aanlijngebieden vlak in de buurt uitgerekend in een losloopgebied in het bos gaat lopen. Daarbij hadden veel andere mensen gewoon de Chihuahua even opgepakt en overhandigd, of nuchter vastgesteld dat het beestje echt te klein was om in één keer op hun spanieltje te springen.Marion. schreef:Ze had er wèl een reden voor, haar aangelijnde hond was namelijk loops.
Al met al komt het op mij over als een overspannen en daarmee nogal asociale reactie, en kan ik mij Josefientje's verontwaardiging goed voorstellen.
-
Marion.
-
Marion.
Weet je. Ik vind beide reacties nogal overspannen. En dat krijg je in druk Nederland, dat weet ik.christo schreef:Ja, maar in Josefientjes plaats zou ik ook op mijn hoofd krabben dat die vrouw met twee overzichtelijke aanlijngebieden vlak in de buurt uitgerekend in een losloopgebied in het bos gaat lopen. Daarbij hadden veel andere mensen gewoon de Chihuahua even opgepakt en overhandigd, of nuchter vastgesteld dat het beestje echt te klein was om in één keer op hun spanieltje te springen.
Al met al komt het op mij over als een overspannen en daarmee nogal asociale reactie, en kan ik mij Josefientje's verontwaardiging goed voorstellen.
Daarom ben ik zo blij dat ik 9 jaar geleden weer heerlijk naar de Achterhoek verkast ben (al moet ik eerlijk zeggen dat ik toen in Scheveningen deze problemen ook niet had)
-
Fin
- Zeer actief
Is ook zo. Maar hier in de Randstad kom ik dit soort situaties ook weinig tegen hoor. Het is hier zo drukbevolkt, als je hier gespannen bent, blijf je denk ik ook lekker thuis.Marion. schreef:Weet je. Ik vind beide reacties nogal overspannen. En dat krijg je in druk Nederland, dat weet ik.christo schreef:Ja, maar in Josefientjes plaats zou ik ook op mijn hoofd krabben dat die vrouw met twee overzichtelijke aanlijngebieden vlak in de buurt uitgerekend in een losloopgebied in het bos gaat lopen. Daarbij hadden veel andere mensen gewoon de Chihuahua even opgepakt en overhandigd, of nuchter vastgesteld dat het beestje echt te klein was om in één keer op hun spanieltje te springen.
Daarom ben ik zo blij dat ik 9 jaar geleden weer heerlijk naar de Achterhoek verkast ben (al moet ik eerlijk zeggen dat ik toen in Scheveningen deze problemen ook niet had)
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Ondanks dat schoppen nou niet erg netjes is kan ik het wel begrijpen.
Eerlijk gezegd houd ik er ook niet van als mensen hun hond niet aanlijnen en niet bij zich kunnen houden, mijn hond heeft het sowieso niet zo op hondjes, helemaal niet als ik hem aangelijnd naast mij laat lopen...
Met je voet een hond wegsturen of wegduwen kan wat bij betreft weinig kwaad. Om eerlijk te zijn heb ik afgelopen maanden een tweetal jackrussels (in beide gevallen zonder baas te bekennen en die direct beginnen met bijten in de poten) aan de kant geschopt heb (geen duw). Beide beestjes mankeerden niks, maar zagen direct af van verdere aanvallen
.
Ik beschouw mezelf dan nog steeds als een honden liefhebber, sterker nog, eigen komt toch echt op de eerste plaats.
Eerlijk gezegd houd ik er ook niet van als mensen hun hond niet aanlijnen en niet bij zich kunnen houden, mijn hond heeft het sowieso niet zo op hondjes, helemaal niet als ik hem aangelijnd naast mij laat lopen...
Met je voet een hond wegsturen of wegduwen kan wat bij betreft weinig kwaad. Om eerlijk te zijn heb ik afgelopen maanden een tweetal jackrussels (in beide gevallen zonder baas te bekennen en die direct beginnen met bijten in de poten) aan de kant geschopt heb (geen duw). Beide beestjes mankeerden niks, maar zagen direct af van verdere aanvallen
Ik beschouw mezelf dan nog steeds als een honden liefhebber, sterker nog, eigen komt toch echt op de eerste plaats.