Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat doet de slipketting nou

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

malinois schreef:
Sonnie1983 schreef:
malinois schreef:
Sonnie1983 schreef:Een TT moet je alleen in het aller uiterste geval gebruiken als al het andere echt niet helpt.
fout... het is een hulpmiddel die je ten alle tijde kan gebruiken....
In mijn ogen het uiterste hulpmiddel.
Ik zou een TT nooit gebruiken echt alleen pas als echt al het andere absoluut niet helpt!
dan gebruik je hem dus fout en heb je standje 127 nodig... en das niet fijn voor een hond
Nee ik kan hem niet fout gebruiken want ik gebruik hem niet. Als en ik zeg ALS ik hem zou moeten gebruiken, en dat is in mijn ogen pas als alle andere dingen niet helpen, dan zou ik dat onder begeleiding doen van iemand die weet hoe er mee om te gaan. En dan zet je hem natuurlijk niet meteen op de hoogste stand. dat moge duidelijk zijn.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

malinois schreef:
Miss_Liz schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef:Toch he, Miss_Liz. Ik zat te twijfelen of ik het zou noemen, maar ik doe het toch om iets duidelijk te maken.

Ik zie deze foto in een ander topic:
Afbeelding

Volgens mij wil je de hond daar laten volgen, maar ik vind dit gewoon netjes aan de lijn mee laten lopen terwijl de hond naar een bal kijkt. Jij en je trainer willen veel te veel veel te snel en daardoor moet je gaan corrigeren.

Leren volgen doe je niet door direct over het veld te gaan denderen met een bal in je hand. Dat doe je in stappen waardoor de hond het direct goed aanleert. Als je zorgt dat je hond het goed leert, hoef je dus ook niet te gaan corrigeren met een slipketting. Het is gewoon een andere insteek qua training.

Ik vraag me echt af hoe je de hond nog netjes gaat laten volgen terwijl je haar nu aanleert een meter van je af te lopen. Het klopt toch niet dat je gaat rukken aan een slipketting terwijl je haar dit zelf geleerd hebt? Of mis ik iets?
zo gaat het ook niet wat worden ben ik bang hoor... maar goed wie ben ik :wink: ik zou het nooit zo doen met een bal zo in het zicht... ik doe hem onder mn arm en dan is het maar de vraag voor hem later of hij er zit of niet... dat ziet ie niet maar het kan altijd

Naar mijn mening is dit ook niet perfect en dat weet ik zelf heel goed..
waarom doe je het dan?
Het is een tijdje wel goed gegaan..
Op het moment ben ik veel bezig met de bochten..
En vooral links omdat ze dus tever voor liep..
Nu gaat die bocht inmiddels goed maar nu gaat de bocht naar rechts fout terwijl daar eerder nooit een probleem mee was die deed ze prima..
Volgens mijn instructeur doe ik het prima alleen baal ik er zelf wel flink van omdat het naar mijn mening dus niet goed is..
Het vervelende is dus vooral dat ik zelf onzeker ben niet dat ik dat laat merken maar als ik dan achteraf sommige foto's zie dan kan ik mezelf wel voor de kopslaan en denk bij mezelf..Wat nou prima ik vind dit helemaal niet prima maar als ik daar dus teveel op het veld mee bezig ga dan krijg ik weer op me kop dat ik daar dus niet mee bezig moet zijn..
Ze loopt toch naast me ze kijkt toch omhoog??..
En dan denk ik bij mezelf wat moet ik hier nou mee :19:
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ranetje schreef:
maart schreef:Prikband zou ik wel omdoen tijdens speuren, doordat ze daar dan zichzelf gaan corrigeren en wederom ik mij daar dan niet mee moet moeien.
Dit begrijp ik niet helemaal.
Er zal wel een verschil zitten tussen zweet lopen en speuren?

Bij zweet lopen wordt een tuig gebruikt of een zeer brede zweethalsband opdat de hond zo min mogelijk wordt gehinderd.
Een prikker lijkt me daarbij niet zo functioneel? :denken:
ze moeten een constant tempo aanhouden, niet beginnen lopen dus. Als ze te snel gaan lopen, lopen ze tegen de prikker aan, dus gaan ze hun tempo minderen. hoef ik bijgevolg geen 'rustig' te zeggen en zo hun aandacht op mij in plaats van op hun speur te vestigen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Sonnie1983 schreef:
een prikband een klein rukje is als een kneepje in je arm echt niet dat de hond denkt van AAAAAUUUUUUUUUUWWWWWWWWWWWWW
Ahhh ja. En dan heb je die prikband nodig i.p.v een gewone halsband omdat?
Een rukje aan een gewone halsband lijkt me gewoon al een kneepje hoor namelijk.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Sonnie1983 schreef:
malinois schreef:
Sonnie1983 schreef:Een TT moet je alleen in het aller uiterste geval gebruiken als al het andere echt niet helpt.
Ik zou een TT nooit gebruiken echt alleen pas als echt al het andere absoluut niet helpt!
Lijkt me dat wanneer een 6 maand oude pup al met een prikker laat lopen, de kans erg groot wordt dat dat ineens ook niet meer gaat werken en er dus wel aar een tt zal gegrepen worden.

je zegt NOOIT. maar er komt wel een 'wel als...' achter. :19:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Miss_Liz schreef:
Ik ben daar heel simpel in. Kappen met waar je mee bezig bent en terug naar de basis. Hoe leren jullie volgen aan dan? Is dat een kwestie van hard doorlopen en hoppakee hond moet het maar doen? Zo deden ze het namelijk op een hondenschool waar ik gehoorzaamheid gedaan heb. En maar sjorren en sleuren aan de slipketting, maar de hond heeft geen idee wat de bedoeling is. Toen ik bij mijn huidige trainster kwam, zijn we opnieuw begonnen. Verschillende oefeningen met als uiteindelijk doel het los naast je volgen. Ook de wendingen waar je het over hebt is geen kwestie van de bocht om lopen en de hond meesleuren. Eerst op op de plaats staan en oefenen totdat de hond snapt dat hij iets met z'n achterpoten en kont moet. En dan pas gaan lopen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Miss_Liz
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Miss_Liz schreef:
Ik ben daar heel simpel in. Kappen met waar je mee bezig bent en terug naar de basis. Hoe leren jullie volgen aan dan? Is dat een kwestie van hard doorlopen en hoppakee hond moet het maar doen? Zo deden ze het namelijk op een hondenschool waar ik gehoorzaamheid gedaan heb. En maar sjorren en sleuren aan de slipketting, maar de hond heeft geen idee wat de bedoeling is. Toen ik bij mijn huidige trainster kwam, zijn we opnieuw begonnen. Verschillende oefeningen met als uiteindelijk doel het los naast je volgen. Ook de wendingen waar je het over hebt is geen kwestie van de bocht om lopen en de hond meesleuren. Eerst op op de plaats staan en oefenen totdat de hond snapt dat hij iets met z'n achterpoten en kont moet. En dan pas gaan lopen.

Wij leren het wel spelenderwijs aan dus eerst met heel veel spelen balletje gooien enzo..
Maar liz ging met grote sprongen vooruit dat ik dus serieus bezig moest gaan en minder spelen (volgens instructeur)
Maar ja vind eigenlijk dat ze dus daardoor een paar stappen achteruit is gegaan maar ja de intructeur vind dat dus minder belangrijk aangezien ze toch wel volgt..

En ook mede daardoor zijn wij ook wel gaan zoeken naar meerdere clubs gewoon om daar te kijken of misschien daar andere dingen kunnen leren waardoor het wel beter gaat..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Sonnie1983
Zeer actief

maart schreef:
Sonnie1983 schreef:
malinois schreef:
Lijkt me dat wanneer een 6 maand oude pup al met een prikker laat lopen, de kans erg groot wordt dat dat ineens ook niet meer gaat werken en er dus wel aar een tt zal gegrepen worden.

je zegt NOOIT. maar er komt wel een 'wel als...' achter. :19:
zoals ik al zei is die prikband een hulpmiddel, we zijn bezig met steeds een stapje verder met weer gewoon aan de halsband. en als dat helemaal goed gaat is de prikband weer weg, maar ik ken Diego, ik moet dat heel langzaam aan doen anders gaat hij weer de fout in, dus langzaam aan terug naar halsband zodat ij het goed blijft doen.

en ik bedoel met die nooit dat ik nooit naar een TT zal grijpen als er nog een ander hulpmiddel is. Pas als dat allemaal absoluut niet werkt zal ik naar een TT gaan MET hulp van iemand die weet hoe er mee om te gaan.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

maart schreef:
En een klein rukje, geloof ik niet. Je kunt geen kleine rukjes geven. Anders kun je nl. net zo goed een ruk aan een gewone halsband geven.
Hier ben ik het niet mee eens.
Met een prikker kun je wel degelijk gedoseerd corrigeren (van zacht tot hard) itt met een slipketting waarbij een zachte correctie tot ongevoleigheid leidt (in mijn opinie).
Ik train dus veel liever met een prikker dan met een slipketting.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Kyra- schreef:
frank1985 schreef:en wat zijn de alternatieven van een slipketting dan ? ja ik vraag maar hoor.
kijk het lijkt mij zo gemeen zon ketting ! je knijpt eingelijk gewoon de keel van een hond ff dicht. verder vind ik het gebruik van dit soort dingen vrij heftig voor een pup.
Frank hou oud is jouw pup nu?

Uitgaande van een pup gebruik ik in eerste instantie een gewoon platte vaste band en tracht ik het contact op te bouwen. Ik moet wel zeggen dat ze 99% loslopen (waar ik loop kom ik geen honden tegen). Waarom loslopen zal je vragen.. omdat ik er van overtuigd ben dat pups hun roedelleider volgen en dat lukt tot nu nog steeds. Wanneer ik met echt trainen begin bv het volgen begin ik met platte band (en balletje of sleutels) maar het varken wat ik nu heb is een mega huppeltrut en lijkt een jojo alle kanten op .. ik heb bij haar getracht met een slipkettinkje te werken maar heeft geen enkel nut.. loopt nu dan ook tijdens het volgen regelmatig met een botte prikker om en dat werkt prima.

Het maakt niet uit wat je gebruik, voor alles wat je gebruik geldt "bij verkeerd gebruik kan het schade veroorzaken" Als je een goede platte slip gebruik met dicht op elkaar schakels heb je vrijwel geen last van haarbreuk. Je moet hem ook niet altijd om laten en tijdens het uitgaan om houden, het is een middel geen halsband buiten dat kan het gevaarlijk zijn.
mijn pup is 8 maanden. Je verhaal over dat jehonden de roedeleider moeten volgens kan ik het alleen maar mee eens zijn !!!

@ malinois: jij was volgens mij de gene die tegen mij zei dat ik de bal juist onder mij arm moest houden. Ondat ze idd niet het balletje moet volgen maar mij omdat ik leuk ben. Ik ben dit toen gaan doen en het werkt echt. dus ik zou zeggen doe dat nou miss_liz !!! het werkt wel !!
jij bent echt heeeel erg tegen een slip he :wink:

Ik vind de foto er ook uitzien als netjes aan de lijn lopen. dat heb ik hier bereikt met gewoon vrolijk stemmetje en veel andere bewgingen te maken. het volgen wou ik ook te snel en nav opmerkingen van Crutz ben ik een stapje terug gedaan. en het gaat nu veel en veel strakker. maar wel hele kleine stukjes op een rustig plekje...
Wat ik dus niet begrijp dat je een pup van 8 maand ( miss_liz ) een slip omhangt om te kunnen corrigeren bij het volgen terwijl ze dus nog niet eens weet hoe ze moet volgen. Hoe kun je nou een mens of een dier straffen voor iets dat ze nog niet kent ?? :19:
Miss_Liz
Zeer actief

frank1985 schreef:
Kyra- schreef:
frank1985 schreef:en wat zijn de alternatieven van een slipketting dan ? ja ik vraag maar hoor.
kijk het lijkt mij zo gemeen zon ketting ! je knijpt eingelijk gewoon de keel van een hond ff dicht. verder vind ik het gebruik van dit soort dingen vrij heftig voor een pup.
Frank hou oud is jouw pup nu?

Uitgaande van een pup gebruik ik in eerste instantie een gewoon platte vaste band en tracht ik het contact op te bouwen. Ik moet wel zeggen dat ze 99% loslopen (waar ik loop kom ik geen honden tegen). Waarom loslopen zal je vragen.. omdat ik er van overtuigd ben dat pups hun roedelleider volgen en dat lukt tot nu nog steeds. Wanneer ik met echt trainen begin bv het volgen begin ik met platte band (en balletje of sleutels) maar het varken wat ik nu heb is een mega huppeltrut en lijkt een jojo alle kanten op .. ik heb bij haar getracht met een slipkettinkje te werken maar heeft geen enkel nut.. loopt nu dan ook tijdens het volgen regelmatig met een botte prikker om en dat werkt prima.

Het maakt niet uit wat je gebruik, voor alles wat je gebruik geldt "bij verkeerd gebruik kan het schade veroorzaken" Als je een goede platte slip gebruik met dicht op elkaar schakels heb je vrijwel geen last van haarbreuk. Je moet hem ook niet altijd om laten en tijdens het uitgaan om houden, het is een middel geen halsband buiten dat kan het gevaarlijk zijn.
mijn pup is 8 maanden. Je verhaal over dat jehonden de roedeleider moeten volgens kan ik het alleen maar mee eens zijn !!!

@ malinois: jij was volgens mij de gene die tegen mij zei dat ik de bal juist onder mij arm moest houden. Ondat ze idd niet het balletje moet volgen maar mij omdat ik leuk ben. Ik ben dit toen gaan doen en het werkt echt. dus ik zou zeggen doe dat nou miss_liz !!! het werkt wel !!

Ik vind de foto er ook uitzien als netjes aan de lijn lopen. dat heb ik hier bereikt met gewoon vrolijk stemmetje en veel andere bewgingen te maken. het volgen wou ik ook te snel en nav opmerkingen van Crutz ben ik een stapje terug gedaan. en het gaat nu veel en veel strakker. maar wel hele kleine stukjes op een rustig plekje...
Wat ik dus niet begrijp dat je een pup van 8 maand ( miss_liz ) een slip omhangt om te kunnen corrigeren bij het volgen terwijl ze dus nog niet eens weet hoe ze moet volgen. Hoe kun je nou een mens of een dier straffen voor iets dat ze nog niet kent ?? :19:
ja daar heb je wel geijk in maar dat heeft dus weer met de onzekerheden te maken, tenminste naar mijn idee dan..
want zoals ik al zei en sommige anderen hier corrigeer ik sowieso al niet goed en op een manier waar de slip dus voor bedoelt is..
En de woorden van de insturcteur dat ik dus weer te zacht ben.
Ik ga het nu eerst proberen met de bijtrol onder mn arm en als dat zus niet wil zal ik dus zoals Zoet stok zegt gewoon stappen terug moeten gaan doen en weer even de basis opgaan pakken..
(alleen ben ik heel bang dat ik daar dan thuis mee aan de slag zal moeten want de instructeur zal hier niet mee akkoord gaan)
frank1985
Zeer actief

Miss_Liz schreef: ja daar heb je wel geijk in maar dat heeft dus weer met de onzekerheden te maken, tenminste naar mijn idee dan..

Wat heeft met onzekerheden te maken, en wie is er onzeker jij ?

want zoals ik al zei en sommige anderen hier corrigeer ik sowieso al niet goed en op een manier waar de slip dus voor bedoelt is..

als jenet goed corrigeert zal ik er maar mee snel mee stoppen, daar word je hond niet beter van lijkt mij toch ?

Ik ga het nu eerst proberen met de bijtrol onder mn arm en als dat zus niet wil zal ik dus zoals Zoet stok zegt gewoon stappen terug moeten gaan doen en weer even de basis opgaan pakken..

(alleen ben ik heel bang dat ik daar dan thuis mee aan de slag zal moeten want de instructeur zal hier niet mee akkoord gaan)

Het lijkt mij dat je je of moet kunnen vinden in de manier van trainen van je trainer of een andere zoeken. Het werkt toch niet dat je dingen op een bepaalde manier leert en als je thuis komt het heel anders gaat oefenen :19:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

frank1985 schreef:
Miss_Liz schreef: ja daar heb je wel geijk in maar dat heeft dus weer met de onzekerheden te maken, tenminste naar mijn idee dan..

als jenet goed corrigeert zal ik er maar mee snel mee stoppen, daar word je hond niet beter van lijkt mij toch ?

Het lijkt mij dat je je of moet kunnen vinden in de manier van trainen van je trainer of een andere zoeken. Het werkt toch niet dat je dingen op een bepaalde manier leert en als je thuis komt het heel anders gaat oefenen :19:
Klopt Frank :ok:
Je raakt zelf in de war en de hond helemaal.
Hij weet niet meer waar hij aan toe is.

Waarom zou de instructeur een paar flinke stappen terug niet accepteren? :denken:
Bij alle trainers die ik tot nu toe heb meegemaakt wordt steeds weer gezegd dat trainen stappen vooruit maken is, met geregeld een of meer stappen terug als er iets hapert.
Dat lijkt me ook logisch.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Miss_Liz schreef:Het vervelende is dus vooral dat ik zelf onzeker ben niet dat ik dat laat merken maar als ik dan achteraf sommige foto's zie dan kan ik mezelf wel voor de kopslaan en denk bij mezelf..Wat nou prima ik vind dit helemaal niet prima maar als ik daar dus teveel op het veld mee bezig ga dan krijg ik weer op me kop dat ik daar dus niet mee bezig moet zijn..
Ze loopt toch naast me ze kijkt toch omhoog??..
aangeven aan je instrukteur dat je er niet mee eens bent...
Kijk, iets werkt alleen als je er zelf voor de volle 100% achter staat... doe je dit niet, gaat het nooit werken want bewust of onbewust geef je dit signaal af aan je hond.
Ik kijk eens in de zoveel tijd wat er gebeurd als het balletje niet valt... wat doet de hond dan... volgt de hond nog net zo netjes als met de bal, prima dan werkt het, doe jij dat eens, wat gebeurd er dan? Volgt ze dan totaal niet meer dan werkt het dus niet... :wink:
Jij leert je hond alleen maar naar het balletje kijken op deze manier maar niet dat hij jou moet volgen... daarnaast loopt ze enorm wijdt....er past een hond tussen!
In mijn geval ziet de hond dus niet dat er een balletje is... hij denkt dat ie er altijd zal zijn... maar ziet hem niet... dat kun je dus gebruiken bij een examen of wedstrijd waar hij er echt niet is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Miss_Liz
Zeer actief

frank1985 schreef:

Ik ben dus onzeker omdat ik het graag goed wil doen, maar ook liz niet wil verkloten op wat voor manier dan ook

als je niet goed corrigeert zal ik er maar mee snel mee stoppen, daar word je hond niet beter van lijkt mij toch ?
vandaar dat ik op allerlei manieren er een weg in probeer te vinden door hier dus te lezen en vragen en ook op andere clubs kijk

Het lijkt mij dat je je of moet kunnen vinden in de manier van trainen van je trainer of een andere zoeken. Het werkt toch niet dat je dingen op een bepaalde manier leert en als je thuis komt het heel anders gaat oefenen :19:idd maar ik weet waar mijn instructeur op doelt (dat ga ik hier niet melden) maar ik zal en moet (vind ik) daar toch een stokje voor steken op wat voor manier dan ook
frank1985
Zeer actief

ranetje schreef: Klopt Frank :ok:
Je raakt zelf in de war en de hond helemaal.
Hij weet niet meer waar hij aan toe is.

Waarom zou de instructeur een paar flinke stappen terug niet accepteren? :denken:
Bij alle trainers die ik tot nu toe heb meegemaakt wordt steeds weer gezegd dat trainen stappen vooruit maken is, met geregeld een of meer stappen terug als er iets hapert.
Dat lijkt me ook logisch.
Plus dat het ook niet echt fijn is voor je trainer, die doet er moeite voor je wat bij te brengen en jij gaat het thuis adners doen, kom je weer op de club nou jah je snap het wel.... lijkt mij een slechte manier !

Ik kan me ook niet voorstellen dat een trainer niet een stapje terug wil, neem aan dat dat een man is met ervaring en kennis !! dan zal hij vast wel zien dat sommige dingen gewoon niet lekker lopen !

daarbij snap ik ook niet dat het allemaal zo snel moet. waarom heb je haast ? ik zou er leiver wat maanden langer over doen als je het dan gewoon strak voor elkaar krijgt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

frank1985 schreef:@ malinois: jij was volgens mij de gene die tegen mij zei dat ik de bal juist onder mij arm moest houden. Ondat ze idd niet het balletje moet volgen maar mij omdat ik leuk ben. Ik ben dit toen gaan doen en het werkt echt. dus ik zou zeggen doe dat nou miss_liz !!! het werkt wel !!
yep dat was ik :wink: ja het werkt ook prima, tenminste ik heb het bij heel veel verschillende type honden gezien en tot op heden werkt dat heel goed...
En ja, ik vind dat helemaal niks een slip, ze moeten hem om dus ze hebben hem hier voor de sier om, als ze aangelijnd zijn om wat voor reden dan ook staat hij ook niet op de slip maar op dubbele ring.

Ik vind de foto er ook uitzien als netjes aan de lijn lopen. dat heb ik hier bereikt met gewoon vrolijk stemmetje en veel andere bewgingen te maken.

volgen is hier ook spelenderwijs geleerd, toen nog met een snoepje, mn volgende hond zou het een balletje zijn... maar dat wist ik toen nog niet... effect is hetzelfde alleen kun je met een balletje wat meer spelen dan met een snoepje :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Miss_Liz
Zeer actief

ik heb geen haast hoor ookal zal ik er 2 jaar over doen mij best..

maar goed zoals ik in mn vorige bericht zei is mijn trainer op iets uit..
en dat ga ik niet openbaar melden maar ik zeg alleen dat ik er zelf alles voor moet doen om dit tegen te houden..
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Miss_Liz schreef:(alleen ben ik heel bang dat ik daar dan thuis mee aan de slag zal moeten want de instructeur zal hier niet mee akkoord gaan)
dat gaat niet werken meid, als je 2 totaal verschillende dingen gaat doen, snapt de hond er de ballen meer van... je hebt 1 manier van trainen en dat is de manier waar jij achter staat... je trainer mag best aangeven dat hij iets anders wil proberen en vooral dan het waarom, laat hem dat maar eens uitleggen... maar als jij daar niet achter staat moet je het niet doen.

En geloof me, ik heb heel wat discussies achter de rug met mn trainer... maar hij heeft wel dat respect voor me dat hij me de kans geeft om mijn manier te laten zien en te laten zien dat het werkt, eventueel met aanvulling van hem.

Ik zou heel snel klaar zijn met jouw trainer denk ik.... :N:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Miss_Liz schreef:ik heb geen haast hoor ookal zal ik er 2 jaar over doen mij best..

en dat ga ik niet openbaar melden maar ik zeg alleen dat ik er zelf alles voor moet doen om dit tegen te houden..
:denken:

snel maken dat je daar weg komt dat is het enige wat ik kan adviseren....
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

Miss_Liz schreef:ik heb geen haast hoor ookal zal ik er 2 jaar over doen mij best..

lijkt me dat je dan beter bij een andere club kan trainen als je weet dat je trainer iets wil en jij alles er aan wil doen om dat tegen te houden? dat traint toch niet fijn?
Miss_Liz
Zeer actief

malinois schreef:
Miss_Liz schreef:(alleen ben ik heel bang dat ik daar dan thuis mee aan de slag zal moeten want de instructeur zal hier niet mee akkoord gaan)
dat gaat niet werken meid, als je 2 totaal verschillende dingen gaat doen, snapt de hond er de ballen meer van... je hebt 1 manier van trainen en dat is de manier waar jij achter staat... je trainer mag best aangeven dat hij iets anders wil proberen en vooral dan het waarom, laat hem dat maar eens uitleggen... maar als jij daar niet achter staat moet je het niet doen.

En geloof me, ik heb heel wat discussies achter de rug met mn trainer... maar hij heeft wel dat respect voor me dat hij me de kans geeft om mijn manier te laten zien en te laten zien dat het werkt, eventueel met aanvulling van hem.

Ik zou heel snel klaar zijn met jouw trainer denk ik.... :N:

Dat weet ik wel zeker haha...
Nee maar goed ik zal het woensdag zeker gaan proberen.
Miss_Liz
Zeer actief

malinois schreef:

neem aan dat je dus begrijpt wat zijn doel is??
frank1985
Zeer actief

wat een vaag en moeilijk gedoe zeg, je trainer is op iets uit dat zo erg is dat je het koste wat kost moet tegen houden...... zoek dan lekker een andere club dat is toch niet leuk zo :19: of zie ik het verkeerd....

@ malinois:
idd met een balletje werkt over het algemeen hier ook beter dan een snoepje. dat komt denk ik ( als ik het verkeerd zie zeg het maar ) Dat als ik beloond heb met een snoepje de aandacht weer weg is. Met een balletje speel je ff lekker en dan weer terug onder mn arm en de aandacht blijft dus.....
Sonnie1983
Zeer actief

Miss_Liz schreef:
malinois schreef:

Ik krijg er een beetje idee bij dat hij jouw de hond wil laten verpesten en dan zelf mee verder trainen ofzo.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Miss_Liz schreef:
malinois schreef:

nog niet exact heb wel zo'n vermoeden, je mag het me wel pben als je wil hoor, ik ken er toch niemand van waar je traint :wink:
Maar als iemand ergens op uit is, gaan er bij mij allemaal alarmbelletje rinkelen en dat betekend... wegwezen.... :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Als de manier van trainen je niet aanstaat dan weg wezen :N:
Ik doe niets waar ik zelf niet achter kan staan, ook al zou mijn trainer iets heel anders willen. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Contacteer:

frank1985 schreef:

@ malinois:
idd met een balletje werkt over het algemeen hier ook beter dan een snoepje. dat komt denk ik ( als ik het verkeerd zie zeg het maar ) Dat als ik beloond heb met een snoepje de aandacht weer weg is. Met een balletje speel je ff lekker en dan weer terug onder mn arm en de aandacht blijft dus.....
precies.... :wink: met een balletje of bijtrolletje kun je een (trek)spelletje doen, met een snoepje niet
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

malinois schreef:
frank1985 schreef:

@ malinois:
precies.... :wink: met een balletje of bijtrolletje kun je een (trek)spelletje doen, met een snoepje niet
trekspelletje met een frolic gaat lastig worden :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:

Hierin zijn we het helemaal eens Malinois :wink:
Geen idee waar trainer op uit is (doet er voor mij ook niet toe).
Jij (@Miss_Liz) wilt het absoluut niet.
Dat is zo tegenstrijdig dat je niet bij deze trainer hoort.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”