Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Of Wibo nou een donkere sable is of een kbr/ky kan ik niet goed zien, gezien de afstamming zou het beide kunnen.
De moeder staat als HH, dus ik neem aan dat die brindle is.
Als er daadwerkelijk brindle in het nest zit, moet Wibo wel kbr/ky zijn, zal hij dus donker ogen en (heel) vaag brindle tonen.
Uit sables kun je nooit brindles krijgen.
Dan heeft Ennath dus mogelijk een punt
(snap je het nog, Frank?)
ehm........nee eerst dat met D en d en nu met brindles ik ben het spoor al lang bijster.... wel intressant maar zal eens kijken of ik hier wat van op paier kan krijgen mischien snap ik het dan beter.
hoe kom jij eigenlijk aan die wijsheid als ik vragen mag?
Of Wibo nou een donkere sable is of een kbr/ky kan ik niet goed zien, gezien de afstamming zou het beide kunnen.
Als er daadwerkelijk brindle in het nest zit, moet Wibo wel kbr/ky zijn, zal hij dus donker ogen en (heel) vaag brindle tonen.
De moeder van het nest is MH, Wibo is om te zien echt brindle edit foto toegevoegd
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
ehm........nee eerst dat met D en d en nu met brindles ik ben het spoor al lang bijster.... wel intressant maar zal eens kijken of ik hier wat van op paier kan krijgen mischien snap ik het dan beter.
hoe kom jij eigenlijk aan die wijsheid als ik vragen mag?
Google eens op genetica bij honden, volgens mij moet je dan wel wat vinden. Als iets met een hoofdletter wordt geschreven is dat dominant, met een kleine letter is recessief. De letter verwijst naar een bepaald gen.
Brindle is het streepjespatroon van oa de hollander.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
Dingo schreef:Bij ons in de regio zit nu 1 langhaar (wolbaal ) als diensthond, dus ze zijn er wel. Met een blauwe heb je volgens mij net zoveel kans als met een ´gewone´mechelaar op een goede hond.
Ik ken er ook een die naar de politie is gegaan (geen stamboomhondje trouwens, maar wel een behoorlijke pluis, ja). En in bepaalde mechellijnen komen nu eenmaal regelmatig langharen naar boven (op bloedlijnen vind je er dan echt wel een aantal terug met heel verdienstelijke resultaten in de KNPV bijvoorbeeld). Maar er specifiek op fokken, dat doet vrijwel niemand geloof ik, het zijn meestal uitzonderingen in een nest die zowiezo al vaak als huishond weggaan omdat de meeste africhters een korthaar willen (lijkt me ook logisch). Dus ze zijn er al minder, plus de kans dat ze serieus in de africhting terecht komen, is ook nog eens veel kleiner. Er zijnook zat korthaarnesten waar niet veel soeps tussen zit of waarvan het meeste uiteindelijk als huishond ligt, maar dat valt niet op.
Dat men niet veel specifiek fokt op africhtings-langharen is ook niet verwonderlijk, de keuze die je bijvoorbeeld hebt om een interessante combinatie te maken, is vele malen kleiner en de vraag naar zulke honden ook. En als je doel een fijne sporthond is, ben je dan snel klaar qua keuze.
LaRep schreef:Je laat foto's zien en zegt dat het een van de beste diensthonden is die je ooit gekend hebt. Foto's zijn een moment opname en deze twee foto's laten daar niets van zien.
Maar ze laten wel zien dat het blauwe honden zijn.
Ik dacht dat het daarom ging?
Precies, daar ging het om. Ik liet foto's zien van een blauwe mechelaar. En vermeld daarbij dat het één van de beste diensthonden is die ik ooit gekend heb. Ik zou niet weten hoe je op een foto kunt zien of een hond een goede diensthond is of niet . Je kunt echter wel zien dat ie blauw is. Dit alles om het fabeltje van blauw = dus slecht te ontkrachten.
Elly* schreef:Even off topic, maar ik vind de langharige Mechelaars (tervueren uit mechelaar) erg mooi.
ik kan me er niets bij voorstellen eigenlijk..... foto ?????
OP de link hierboven klikken (deze dus: http://www.delarouquine.nl/)
Ook op Marktplaats staat een teefje te koop (in Wierden) en dat vind ik een mooie hond.