Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voedselbank voor dieren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Frenk schreef:
marian* schreef:
Frenk schreef:Nog een tegeltje :wink:

Geluk dwing je af.
Tuurlijk :roll:
Niet?
Nee.Niet altijd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

marian* schreef:
Frenk schreef:
marian* schreef:

Geluk dwing je af.
Niet?
Nee.Niet altijd.
vaak wel heel vaak wel
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Geluk dwing je af.
Is niet volledig: 'pech overkomt je', hoort er nog bij.

Overigens is het 'geluk dwing je af' verhaal vooral afkomstig van trainers en zulk soort. Ik krijg er altijd een tjakka-gevoel bij, brrr... :N:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Oh en nog even on-topic: ik kan me nog wel voorstellen dat als mensen het echt tijdelijk even moeilijk hebben op financieel gebied, dat het dan fijn is als er iets van hulp voorhanden is om de dieren die ze nu eenmaal hebben te kunnen blijven verzorgen.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

marian* schreef:
Frenk schreef:
marian* schreef:

Geluk dwing je af.
Niet?
Nee.Niet altijd.
Een ongeluk of pech kan iemand overkomen. Dat is overmacht. Maar actief zijn, dingen ondernemen, kansen grijpen EN tevreden zijn met dat wat het leven je biedt, dat doe je zelf en dat maakt de kans op geluk onevenredig veel groter.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Rami schreef:

Geluk dwing je af.
Is niet volledig: 'pech overkomt je', hoort er nog bij.

Overigens is het 'geluk dwing je af' verhaal vooral afkomstig van trainers en zulk soort. Ik krijg er altijd een tjakka-gevoel bij, brrr... :N:
Hier nog één. :wink:

Het gebeurt, in de zachte sector, dat mensen hun hand vastgehouden worden en dingen aangepraat krijgen. Dat klopt. Gooi daar nog eens bakken met geld tegenaan en diezelfde zachte sector verrot nog even wat meer. Maar dat heeft meer te maken met dat deze sector mensen aantrekt die graag 'de zwakkere' helpen dan met de mentaliteit van de Nederlandse samenleving. :wink: En labeltjes, die plakken we ook altijd graag.

Dat is iets heel anders dan de hulp die gegeven wordt door familie of vrienden of wie dan ook die gewoon gericht bezig zijn om iemand overeind en aan de gang te helpen. Ik zie dus bij God niet wat een voedselbank met de zachte sector te maken heeft. Voor mij zijn voedselbanken een uiting van de tweede soort hulp, jij zit in de shit, wat heb je nodig, hier heb je het, klaar. Nuchter en no nonsense en met wat sympathie en inlevingsvermogen.

En verder, waarom zou een hond van acht jaar die nooit iets anders heeft gekend dan het gezin waar hij in leeft, niet oud mogen worden bij het vrouwtje en de kinders waar hij zo zielsveel van houdt, alleen omdat het vanwege zwaar weer tijdelijk even tegenzit? Dat beest heeft geen gevoel? Zo'n hond kent geen trouw? Herplaatsen maar?

Voor mij is een voedselbank voor dieren allereerst een uiting van dierenliefde. En dan pas een manier om mensen te helpen. Niet zomaar mensen, maar andere dierenliefhebbers.

Jesus, tijden zijn veranderd, maar mensen niet. In de dertiger jaren met de beurskrach en de toenmalige crisis had je steuntrekkers die met geen mogelijkheid aan een baan konden komen. Toen werd er ook al opgeroepen dat ze hun honden weg moesten doen. En waren er zat die dat verdomden en het voor elkaar kregen hun honden te houden. Met een beetje hulp.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Even voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen de voedselbank en ik zou het toejuichen als bij de voedselbank ook diervoeding wordt meegegeven. Een aparte voedselbank voor dieren lijkt me het wiel opnieuw uitvinden :19: Mijn opmerkingen over de Nederlandse mentaliteit hebben geen betrekking op instanties als de voedselbank, maar wel op de sociale sectoren waar door heel veel mensen de nadruk op zwakheden ipv kracht wordt gelegd. En de neiging van mensen om eerder naar oorzaken van buiten, anderen of de staat te kijken ipv naar zichzelf.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Martijn schreef:
christo schreef:In de dertiger jaren met de beurskrach en de toenmalige crisis had je steuntrekkers die met geen mogelijkheid aan een baan konden komen. Toen werd er ook al opgeroepen dat ze hun honden weg moesten doen. En waren er zat die dat verdomden en het voor elkaar kregen hun honden te houden. Met een beetje hulp.
Ik doe het niet vaak maar hier zou ik toch wel graag een bron van zien.
Aangenomen dat je zelf niet achter in de 80 bent en er bij was.
Ik vergeet altijd waar ik mijn autosleutels gelaten heb, maar wat ik lees, zie en hoor dat me raakt vergeet ik nooit meer. Daar zul je het mee moeten doen. :wink:
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

mensen die geen alternatieven aandragen, maar wel oordelen over mensen die proberen te helpen...
ach dat is pas :blah:
ik heb gevraagd wat julliie voor oplossingen zien,
ja je dan terugtrekken uit de discussie is erg zwak.
Maar het mag, er is in onze maatschappij ook ruimte voor zwakke mensen gelukkig. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”