Het is voor mij heel moeilijk om me in te leven
maar ik denk dat ik zou proberen om kind en hond aan elkaar te laten wennen.
Zou ik echt een bijter hebben naar kinderen dan zou ik het niet weten.
Ik neig ernaar te zeggen dat ik dan geen kids zou nemen,
in ieder geval niet voordat de hond overleden is,
maar besef dat mijn mening ernstig gekleurd is...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stel dat....
Moderator: moderatorteam
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- iones
- Zeer actief
De kwestie is, hoe ver ga je voor je hond, en dat hangt af van hoeveel je er van houdt. En ik denk dat daar verschil in is bij mensen. De een heeft er meer voor over dan de ander. Mensen die hun hond zonder meer weg doen, geven niets om hun hond.Frederique schreef: Ik neig ernaar te zeggen dat ik dan geen kids zou nemen,
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
Ik denk dat, mits alles goed en verstandig begeleid uiteraard, alles mogelijk is.
Alles moet groeien en ik denk dat honden heel goed in staat zijn om aan nieuwe situaties te wennen, zolang je ze er maar gezond bij betrekt en niet hun 'zekerheden en quality time met jou' afneemt.
Ze zijn hier ook niet echt gewend aan kinderen en dol zijn ze er ook niet op maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om er 1 te gaan herplaatsen om die reden.
Iedereen zal zich gewoon moeten aanpassen aan de nieuwe situatie en ik kan me niet voorstellen dat dit iets onmogelijks zou zijn.
Als een hond heel goed functioneert nu, waarom zou hij dat niet kunnen als er een kindje bijkomt?
Mijn honden hoeven kinderen nu ook niet leuk te vinden want dat is nergens voor nodig, maar een kindje wat hier geboren zou worden hoort er bij, dus ook bij hun...
Alles moet groeien en ik denk dat honden heel goed in staat zijn om aan nieuwe situaties te wennen, zolang je ze er maar gezond bij betrekt en niet hun 'zekerheden en quality time met jou' afneemt.
Ze zijn hier ook niet echt gewend aan kinderen en dol zijn ze er ook niet op maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om er 1 te gaan herplaatsen om die reden.
Iedereen zal zich gewoon moeten aanpassen aan de nieuwe situatie en ik kan me niet voorstellen dat dit iets onmogelijks zou zijn.
Als een hond heel goed functioneert nu, waarom zou hij dat niet kunnen als er een kindje bijkomt?
Mijn honden hoeven kinderen nu ook niet leuk te vinden want dat is nergens voor nodig, maar een kindje wat hier geboren zou worden hoort er bij, dus ook bij hun...
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou mijn hond nooit wegdoen om ervoor een kind in de plaats te nemeniones schreef:De kwestie is, hoe ver ga je voor je hond, en dat hangt af van hoeveel je er van houdt. En ik denk dat daar verschil in is bij mensen. De een heeft er meer voor over dan de ander. Mensen die hun hond zonder meer weg doen, geven niets om hun hond.Frederique schreef: Ik neig ernaar te zeggen dat ik dan geen kids zou nemen,

Maar nogmaals... het is een erg ver van mijn bed-situatie

Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie