Gos schreef:frank1985 schreef:
jaah hoe zit dat eigenlijk, het commando voor bijten in de africhting is toch '' stellen '' ?? hier zitten veel mensen met afgerichte honden maar stel nou dat een of ander figuur dat voor de grap gaat roepen naar je hond? ik neem aan dat de hond het alleen op commando van zijn echte baas doet?? wat zou je doen als iemand dat zou zeggen??
Ik zou hooguit aan die persoon vragen of IK het commando eens zal geven
Het commando "stellen" wordt nou niet echt gebruikelijk gegeven aan onze honden als we ermee op straat lopen, dus ten eerste denk ik al dat ze die link niet duidelijk zullen leggen zo volkomen buiten context. Daarnaast is het in de training altijd heel duidelijk waarop ze moeten stellen: de pakwerker (burger bijten zit er niet bij). Op straat is die duidelijkheid er niet. En daarnaast denk ik eigenlijk niet dat ze op zo'n commando van een ander zullen reageren.
Precies.
Ik ken niemand (buiten de africhters na dan duh) die het commando weet om een hond te laten bijten.
Heb het dus ook nog nooit meegemaakt. Hera reageert er wel op als ik het buiten zeg (toch eens naar gekeken) maar meer zo van 'uh okay vrouwtje maar zie jij ergens een pakwerker?'
Laatst in de kantine op mijn werk zat er een jongen nogal wat op te scheppen over de hond van een vriend van hem.
Ja want die deed, hoe kan het ook anders, aan plisiehondentraining.
Die kreeg dan het commando 'grijp hem!!' nou en dan zou die komen hoor.
Dus ik vraag zo van 'goh, krijgt hij een commando grijp hem?'.
hij; 'jaahaaa dat heeft ie geleerd op zo'n training, nou en dan moet je wegwezen hoor'.
Ik zeg 'Laat een hond die daadwerkelijk voor politiehond traint nou net geen commando 'grijp hem' krijgen, daar zijn hele andere commando's voor'.
Nou goed, daarna heb ik natuurlijk van alles uit moeten leggen over welke commando's dan wel, hoe dat in zijn werk ging etc etc.