Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen die herders uitdagen??? Wat is dat voor onzin.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

frank1985 schreef: ik ben zelf ook niet helemaal nederlands maar we me echt opvalt is dat mensen van turkse of marokaanse afkomst vaak heel erg bang zijn voor honden. de pizza bezorger ( super breed, kort mouwen aan, spieren showen ) belde bij ons aan en stond tegen de muur gekleefd voor ons 9 jarig oude jack russeltje die echt heel rusitg is en alleen aan je schoenen snuft....
hhehehe
Mijn postbode (van Nederlandse afkomst) is ook bang voor de honden. Ook van kleine Saar die rustig aan komt lopen. Ik vind eigenlijk dat je daar best rekening mee kan houden :wink: Als hij aanbelt met een pakketje moet Saar dus tegenwoordig netjes naast Vera blijven wachten in de gang.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Moos schreef:
frank1985 schreef:vreemde mensen allemaal, wat doen jullie met mensen die je hond iet slekkers willen geven. ik kom wel ens mensen tegen tegen en dan hoor je aaaah lieve pup mag hij wat lekkers....
ik hou daar eigenlijk niet zo van. als ik lekkere dingen voor mijn hond bij me heb deel ik dat ook niet uit aan iedere hond toch
Als ze het vragen vind ik dat al heel wat eigenlijk :wink:
Nu mag het wel, totdat ik wist hoe Vera erop zou reageren (of ze daardoor nog meer gefocussed zou worden op mensen e.d) mocht het niet.
Het zijn meestal bekenden en de meesten vragen of ze wat mogen geven.. Finn pakt het echter aan om het direct weer uit zijn bek te laten vallen tot ik het oppak en aan hem geef.. en Bluf vind het erg lekker, maar bij haar zeg ik voor de zekerheid altijd dat ze zachtjes moet doen.. die kan echt happen ook al gaat dat al een stuk beter.. sinds ik zachtjes.. heb aangeleerd haha...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Moos schreef:
frank1985 schreef: ik ben zelf ook niet helemaal nederlands maar we me echt opvalt is dat mensen van turkse of marokaanse afkomst vaak heel erg bang zijn voor honden. de pizza bezorger ( super breed, kort mouwen aan, spieren showen ) belde bij ons aan en stond tegen de muur gekleefd voor ons 9 jarig oude jack russeltje die echt heel rusitg is en alleen aan je schoenen snuft....
hhehehe
Mijn postbode (van Nederlandse afkomst) is ook bang voor de honden. Ook van kleine Saar die rustig aan komt lopen. Ik vind eigenlijk dat je daar best rekening mee kan houden :wink: Als hij aanbelt met een pakketje moet Saar dus tegenwoordig netjes naast Vera blijven wachten in de gang.
jezeker maar ik kan er niet meer rekening mee houden dan dat ik nu doe... ze mogen niet eens in de gang komen ... en nog zijn ze bang. :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Moos schreef:
hhehehe
je moet er ook rekeing mee houden zekr weten. maar mensen die zelf HONDJE HONDJE WOOEF WOOEF schreeuwen heb ik niet zo medelijden mee....
mijn schoon fam is ook heel bang voor honden vooral mama.... als die hier zit zet ze altijd nog een eetkamer stoel voor haar neer zodat de hond echt niet bij haar kan.... heb het altijd wel met haar te doen ze is zooooo bang he, het zal denk ik heel erg helpen als ze haar gewoon is zou aaien en ziet dat er niets gebeurd....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

frank1985 schreef:komen ze bij jullie met de auto??? zaken gaan goed !!!!!
te risicovol 's avonds op de scooter wat ik begrepen heb (overvallen etc.) :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
frank1985
Zeer actief

malinois schreef:
te risicovol 's avonds op de scooter wat ik begrepen heb (overvallen etc.) :wink:
hmm ok dan zou een hond mischien wel makkelijk zijn voor ze :wink:
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

frank1985 schreef:
malinois schreef:
hmm ok dan zou een hond mischien wel makkelijk zijn voor ze :wink:
:smile: :smile: :smile:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

frank1985 schreef:

ik ben zelf ook niet helemaal nederlands maar we me echt opvalt is dat mensen van turkse of marokaanse afkomst vaak heel erg bang zijn voor honden. de pizza bezorger ( super breed, kort mouwen aan, spieren showen ) belde bij ons aan en stond tegen de muur gekleefd voor ons 9 jarig oude jack russeltje die echt heel rusitg is en alleen aan je schoenen snuft....
hhehehe

Moos schreef:

Mijn postbode (van Nederlandse afkomst) is ook bang voor de honden. Ook van kleine Saar die rustig aan komt lopen. Ik vind eigenlijk dat je daar best rekening mee kan houden wink Als hij aanbelt met een pakketje moet Saar dus tegenwoordig netjes naast Vera blijven wachten in de gang.

malinois schreef:

jezeker maar ik kan er niet meer rekening mee houden dan dat ik nu doe... ze mogen niet eens in de gang komen ... en nog zijn ze bang. 19
Wij hebben zelfs een pakjesbezorgster gehad die de tuin uit vluchtte toen de honden aansloegen vanuit de keuken.. MET ons pakketje. :denken: Het is dat ik er achteraan ben gerend, anders had ze ons pakket zo weer meegenomen.

Ik heb haar verteld dat de honden ECHT niet zomaar naar buiten komen en dat ze altijd achter verscheidene deuren zitten, maar dan NOG was ze té bang om uberhaupt in de tuin te blijven...

Dan heb je denk ik toch het verkeerde beroep gekozen hoor... :denken: Bang voor honden is één, maar ZO bang dat je bij de minste of geringste blaf al keihard wegrent... :19: Dan word het wel lastig je werk te doen...

((Kan iemand me trouwens vertellen hoe je zo mooi kunt quoten? Ik heb van alles geprobeerd en nog snap ik het niet...))
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

frank1985 schreef:vreemde mensen allemaal, wat doen jullie met mensen die je hond iet slekkers willen geven. ik kom wel ens mensen tegen tegen en dan hoor je aaaah lieve pup mag hij wat lekkers....
ik hou daar eigenlijk niet zo van. als ik lekkere dingen voor mijn hond bij me heb deel ik dat ook niet uit aan iedere hond toch
Nee van vreemden wil ik dat niet hebben en al zeker niet bij een pup.
Jan neemt het trouwens niet aan, die wil alleen iets van mij.
Gina wil altijd wel iets lekkers, maakt haar niet uit van wie, maar die is mensvriendelijk genoeg dus daar wil ik het ook niet bij hebben, niet van vreemden in elk geval.
Op de club deed ze altijd haar rondje -ze wist precies van wie ze iets kon verwachten- en dat vond ik dan weer wel goed.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nakisha schreef:
frank1985 schreef:

ik ben zelf ook niet helemaal nederlands maar we me echt opvalt is dat mensen van turkse of marokaanse afkomst vaak heel erg bang zijn voor honden. de pizza bezorger ( super breed, kort mouwen aan, spieren showen ) belde bij ons aan en stond tegen de muur gekleefd voor ons 9 jarig oude jack russeltje die echt heel rusitg is en alleen aan je schoenen snuft....
hhehehe

Moos schreef:

Mijn postbode (van Nederlandse afkomst) is ook bang voor de honden. Ook van kleine Saar die rustig aan komt lopen. Ik vind eigenlijk dat je daar best rekening mee kan houden wink Als hij aanbelt met een pakketje moet Saar dus tegenwoordig netjes naast Vera blijven wachten in de gang.

malinois schreef:

jezeker maar ik kan er niet meer rekening mee houden dan dat ik nu doe... ze mogen niet eens in de gang komen ... en nog zijn ze bang. 19
Wij hebben zelfs een pakjesbezorgster gehad die de tuin uit vluchtte toen de honden aansloegen vanuit de keuken.. MET ons pakketje. :denken: Het is dat ik er achteraan ben gerend, anders had ze ons pakket zo weer meegenomen.

Ik heb haar verteld dat de honden ECHT niet zomaar naar buiten komen en dat ze altijd achter verscheidene deuren zitten, maar dan NOG was ze té bang om uberhaupt in de tuin te blijven...

Dan heb je denk ik toch het verkeerde beroep gekozen hoor... :denken: Bang voor honden is één, maar ZO bang dat je bij de minste of geringste blaf al keihard wegrent... :19: Dan word het wel lastig je werk te doen...

((Kan iemand me trouwens vertellen hoe je zo mooi kunt quoten? Ik heb van alles geprobeerd en nog snap ik het niet...))
op het knopje quote drukken van hetgeen waar je op wilt antwoorden...
anders als je meerdere dingen wilt quoten de tekst tussen
en
zetten :wink: druk nu maar eens op quote en kijk hoe de tekst staat... misschien makkelijker bij 1 berichtje...
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

malinois schreef:
Nakisha schreef:

op het knopje quote drukken van hetgeen waar je op wilt antwoorden...
anders als je meerdere dingen wilt quoten de tekst tussen
en
zetten :wink: druk nu maar eens op quote en kijk hoe de tekst staat... misschien makkelijker bij 1 berichtje...
Ik snap hem, dank je wel!!! :ok:
Afbeelding
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Ja, hier ook al meerdere keren meegemaakt. O o wat lollig....
Hier is pak ze gelukkig ook een commando voor je speeltje pakken wat dan gelukkig gezocht/gevraagd/gepakt wordt als iemand lollig meent te zijn. Pffffttt... stel je voor dat die sukkels het echte commando voor bijten kennen en hij bijt dan ook inderdaad. Moet er niet aan denken.

Ik heb een lieve schat en hij loopt meestal los, maar ja bijten kan hij dus ook. Vind het gewoon vreselijk irritant dat mensen zo reageren op alles dat maar heel klein beetje op herder lijkt. Maar vraag me wel eens af of ze zo reageren omdat ze niet verwachten dat hij iets doet.
Ik zeg er maar niets meer van. Vroeger vroeg ik of ze nog goed bij hun hoofd waren, maar dan krijg je wel erg grote mond terug. Dus loop ik maar door en negeer het maar, zucht.
frank1985
Zeer actief

Lil schreef:Ja, hier ook al meerdere keren meegemaakt. O o wat lollig....
Hier is pak ze gelukkig ook een commando voor je speeltje pakken wat dan gelukkig gezocht/gevraagd/gepakt wordt als iemand lollig meent te zijn. Pffffttt... stel je voor dat die sukkels het echte commando voor bijten kennen en hij bijt dan ook inderdaad. Moet er niet aan denken.

Ik heb een lieve schat en hij loopt meestal los, maar ja bijten kan hij dus ook. Vind het gewoon vreselijk irritant dat mensen zo reageren op alles dat maar heel klein beetje op herder lijkt. Maar vraag me wel eens af of ze zo reageren omdat ze niet verwachten dat hij iets doet.
Ik zeg er maar niets meer van. Vroeger vroeg ik of ze nog goed bij hun hoofd waren, maar dan krijg je wel erg grote mond terug. Dus loop ik maar door en negeer het maar, zucht.
jaah hoe zit dat eigenlijk, het commando voor bijten in de africhting is toch '' stellen '' ?? hier zitten veel mensen met afgerichte honden maar stel nou dat een of ander figuur dat voor de grap gaat roepen naar je hond? ik neem aan dat de hond het alleen op commando van zijn echte baas doet?? wat zou je doen als iemand dat zou zeggen??
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

frank1985 schreef: jaah hoe zit dat eigenlijk, het commando voor bijten in de africhting is toch '' stellen '' ?? hier zitten veel mensen met afgerichte honden maar stel nou dat een of ander figuur dat voor de grap gaat roepen naar je hond? ik neem aan dat de hond het alleen op commando van zijn echte baas doet?? wat zou je doen als iemand dat zou zeggen??
Ik zou hooguit aan die persoon vragen of IK het commando eens zal geven :wink:

Het commando "stellen" wordt nou niet echt gebruikelijk gegeven aan onze honden als we ermee op straat lopen, dus ten eerste denk ik al dat ze die link niet duidelijk zullen leggen zo volkomen buiten context. Daarnaast is het in de training altijd heel duidelijk waarop ze moeten stellen: de pakwerker (burger bijten zit er niet bij). Op straat is die duidelijkheid er niet. En daarnaast denk ik eigenlijk niet dat ze op zo'n commando van een ander zullen reageren.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Gos schreef:
frank1985 schreef: jaah hoe zit dat eigenlijk, het commando voor bijten in de africhting is toch '' stellen '' ?? hier zitten veel mensen met afgerichte honden maar stel nou dat een of ander figuur dat voor de grap gaat roepen naar je hond? ik neem aan dat de hond het alleen op commando van zijn echte baas doet?? wat zou je doen als iemand dat zou zeggen??

Het commando "stellen" wordt nou niet echt gebruikelijk gegeven aan onze honden als we ermee op straat lopen, dus ten eerste denk ik al dat ze die link niet duidelijk zullen leggen zo volkomen buiten context. Daarnaast is het in de training altijd heel duidelijk waarop ze moeten stellen: de pakwerker (burger bijten zit er niet bij). Op straat is die duidelijkheid er niet. En daarnaast denk ik eigenlijk niet dat ze op zo'n commando van een ander zullen reageren.
Precies.
Ik ken niemand (buiten de africhters na dan duh) die het commando weet om een hond te laten bijten.
Heb het dus ook nog nooit meegemaakt. Hera reageert er wel op als ik het buiten zeg (toch eens naar gekeken) maar meer zo van 'uh okay vrouwtje maar zie jij ergens een pakwerker?' :denken: :19:

Laatst in de kantine op mijn werk zat er een jongen nogal wat op te scheppen over de hond van een vriend van hem.
Ja want die deed, hoe kan het ook anders, aan plisiehondentraining.
Die kreeg dan het commando 'grijp hem!!' nou en dan zou die komen hoor.
Dus ik vraag zo van 'goh, krijgt hij een commando grijp hem?'.
hij; 'jaahaaa dat heeft ie geleerd op zo'n training, nou en dan moet je wegwezen hoor'.
Ik zeg 'Laat een hond die daadwerkelijk voor politiehond traint nou net geen commando 'grijp hem' krijgen, daar zijn hele andere commando's voor'.
Nou goed, daarna heb ik natuurlijk van alles uit moeten leggen over welke commando's dan wel, hoe dat in zijn werk ging etc etc.
frank1985
Zeer actief

estelle schreef:
Gos schreef:

Precies.
Ik ken niemand (buiten de africhters na dan duh) die het commando weet om een hond te laten bijten.
Heb het dus ook nog nooit meegemaakt. Hera reageert er wel op als ik het buiten zeg (toch eens naar gekeken) maar meer zo van 'uh okay vrouwtje maar zie jij ergens een pakwerker?' :denken: :19:

Laatst in de kantine op mijn werk zat er een jongen nogal wat op te scheppen over de hond van een vriend van hem.
Ja want die deed, hoe kan het ook anders, aan plisiehondentraining.
Die kreeg dan het commando 'grijp hem!!' nou en dan zou die komen hoor.
Dus ik vraag zo van 'goh, krijgt hij een commando grijp hem?'.
hij; 'jaahaaa dat heeft ie geleerd op zo'n training, nou en dan moet je wegwezen hoor'.
Ik zeg 'Laat een hond die daadwerkelijk voor politiehond traint nou net geen commando 'grijp hem' krijgen, daar zijn hele andere commando's voor'.
Nou goed, daarna heb ik natuurlijk van alles uit moeten leggen over welke commando's dan wel, hoe dat in zijn werk ging etc etc.
hahaha, afgang voor die jongen !!!!! maar wat ik dan niet snap is dat als een hond alleen reageerd op iemand in een pak hoe gaat dat dan bij bijv een inzet van een politiehond? ik bedoel tusesn de voetbal supporters staan toch geen mensen met een pak aan ? of heb je daar weer andere oefeningen voor.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

frank1985 schreef:maar wat ik dan niet snap is dat als een hond alleen reageerd op iemand in een pak hoe gaat dat dan bij bijv een inzet van een politiehond? ik bedoel tusesn de voetbal supporters staan toch geen mensen met een pak aan ? of heb je daar weer andere oefeningen voor.
Een afgerichte (KNPV-) hond die in dienst gaat bij de politie of elders krijgt eerst nog een specifieke opleiding waarin die dingen en situaties geleerd worden. Dat is niet iets wat je een hond "voor de sport" leert maar alleen als hij daadwerkelijk in de praktijk ingezet gaat worden.
frank1985
Zeer actief

Gos schreef:
frank1985 schreef:maar wat ik dan niet snap is dat als een hond alleen reageerd op iemand in een pak hoe gaat dat dan bij bijv een inzet van een politiehond? ik bedoel tusesn de voetbal supporters staan toch geen mensen met een pak aan ? of heb je daar weer andere oefeningen voor.
Een afgerichte (KNPV-) hond die in dienst gaat bij de politie of elders krijgt eerst nog een specifieke opleiding waarin die dingen en situaties geleerd worden. Dat is niet iets wat je een hond "voor de sport" leert maar alleen als hij daadwerkelijk in de praktijk ingezet gaat worden.
ok duidelijk dat dacht ik idd ook al.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

frank1985 schreef:
Gos schreef:
Maar die van mij reageren ook niet hoor, als iemand plotseling; "stellen!" roept op straat. Die ouwe duutser kijkt alleen bedenkelijk in het rond en denkt welke idioot is er nu weer bezig en mijn huidige diensthond heeft een gehoorprobleem, kennelijk komt er maar 1 stem door zijn filter, die van mij :mrgreen: .
Gr. Aniek

Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Budkes schreef:
frank1985 schreef:
Gos schreef:
Maar die van mij reageren ook niet hoor, als iemand plotseling; "stellen!" roept op straat. Die ouwe duutser kijkt alleen bedenkelijk in het rond en denkt welke idioot is er nu weer bezig en mijn huidige diensthond heeft een gehoorprobleem, kennelijk komt er maar 1 stem door zijn filter, die van mij :mrgreen: .
whahahah een politiehond met een gehoorprobleem!!!! het moet niet gekker worden straks hebben we een drugs hond met een verstopte neus :wink:
blondie
Zeer actief

frank1985 schreef:
Budkes schreef:
frank1985 schreef:
Gos schreef: Een afgerichte (KNPV-) hond die in dienst gaat bij de politie of elders krijgt eerst nog een specifieke opleiding waarin die dingen en situaties geleerd worden. Dat is niet iets wat je een hond "voor de sport" leert maar alleen als hij daadwerkelijk in de praktijk ingezet gaat worden.
whahahah een politiehond met een gehoorprobleem!!!! het moet niet gekker worden straks hebben we een drugs hond met een verstopte neus :wink:
Selectief gehoor! Helemaal niets mis mee :ok:
blondie
Zeer actief

Eerlijk denk ik dat niet alleen herders vaak "gejut" worden..
Al die keren als je met een willekeurige hond loopt en men gaat "oh... kijk eens ... poesjes!!! pak ze hoor!!!!"
Het "wraf wraf" :N:
Of de zielige miauw nabootsingen die mensen doen als je met een hond loopt.. :denken:
Zielige mensen zijn er eigenlijik... die komen vast zelf aandacht te kort :pffff:
En sommige honden zijn er vatbaar voor.. sommige honden zijn ook sneller op te jutten dan anderen.. maar gelukkig is het ook wel weer zo dat als je de zoveelste weer eens hoort ik maar mijn schouders ophaal en denk.. pfff wat een zielepoot.. ik kijk mijn hondjes aan.. en iets in die blikken.. zegt mij dat ze hetzelfde denken als ik.. of is het als mij.. :denken:
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Gos schreef:

Als ik even over mijn eigen hond praat, ja dan kun je roepen dat je een ons weegt. Denk dat hij zelfs op mijn commando niets doet, als er alleen een commando volgt, maar.... de ervaring leert ook dat als de situatie echt bedreigend is hij ook zonder commando wel gaat verdedigen. Dat deed hij trouwens al lang voordat ik met hem trainde. Maar goed daar is zijn vader dan ook op gefokt en dat heb ik gelukkig maar 1 maal meegemaakt (en dat was tien maal te veel).
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”